• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    JAKUBV
    JAKUBV --- ---
    SGNLR: tak on říká, že to má ze zahraničí myslím., právě tímhle... nevím, mne to nijak netrápí, nikdy jsem si nevšiml, že by to prezentoval jako svůj originální uměleckej projekt..
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    HYNEK: no kdyz je todle vlastne takovej klub hazeni spiny, tak to, ze tenhle krasnej projekt co Kobza prezentuje jako svuj, je okopcenej od umelce Luka Jerrama vite?:) psal se rok 2008

    Play Me, I’m Yours | Street Pianos
    http://www.streetpianos.com/
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RED_KOMUSO: je, protože pokud chceš používat cizí slova, měl by ses naučit jejich význam (viz. IHAY).

    IHAY: OK, beru.
    IHAY
    IHAY --- ---
    tak když už se v tom mažete, tak já taky, ať to levičácký vědění vzkvétá :)

    RED_KOMUSO: ikonickým znakům se význam zas tak arbitrárně nedosazuje, narozdíl od např. jazykových znaků zde totiž funguje vnější podobnost. znak fajfky nutně odkazuje k fajfce, nicméně znaku fajfky můžeme arbitrárně přiřadit ještě nějaký druhotný význam - je to přece schwarzenbergova fajfka atd.
    tak jako tak zde však nekoukáme do propasti různých signifikantů (znaků), ale signifikátů (významů).

    VIRIK: ovšem ta fajfka z schwarzenbergova předvolebního billboardu má s původním dílem společné mnohé a je to velmi výstižný komentář k volbám jako takovým. samozřejmě to funguje jen pro zasvěcené, no a co.
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    This is Prague, baby! :D - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=g9fHqTOYpm4
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    VIRIK: pěkná argumentace, ty jedno levičácký vědění :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    To je ovšem blbost.
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    VIRIK: Sorry jseš vedle, jde o vztah mezi znakem a označovaným jako takový. Odpověď není toto je obraz dýmky, ale toto je znak pro který se arbitrárně dosazuje určitý význam - tudíž skrze tu otázku náhle koukáš do prospasti různých signifikantů.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    koukám, že vědění je tradičně největší nepřítel levičácského umění akce
    GGG
    GGG --- ---
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SGNLR: tak já ti to řekl poměrně slušně, nechápu, proč mně urážíš (teda vím, ale to pak někdy osobně). A nakonec sám přiznáváš, že je to jen výkřik, bez jakýkoliv hloubky, jen sis vypůjčil vizuál. nic víc.
    Problém je, že ti to nefunguje bez kontextu a vysvětlování. Je to prázdnější než průměrná reklama, proti které se tak rád vymezuješ.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VIRIK: nerad bych se poustel do semioticky prestrelky s internetovym wariorem tvoji kapacity, ale myslim, ze jasna metafora, i kdyz s odchylkou tu je ne.pro mnoho lidi je policejni vykon tim pravym dukazem vykonavani prava/spravedlnosti ve spolecnosti(kolaz sem udelal behem pobytu ve Valencii v den, kdy fizlove zmlatili 50 teenageru za to, ze maniofestovali u radnice za to, aby jim ve skole pustili topeni).fizl-tonfa-podobnost s fajfkou, myslim, ze jasnej easy culture-jammingovej for, ale tobe se omlouvam za nedoslovnou citatci teda!vztah obraz/znak apod probirat nepotrebuju, ale diky
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    KROJC: snad z velky casti v asii, hlavne cine, aby bylo za co vozit do evropy hedvabi, koreni, a dalsi luxusni zbozi.. alespon jsem to nedavno cetl u davida graebera v tom jeho dluhu
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SGNLR: SGNLR: hezké, ale vůbec to nemá nic společného s původním dílem (což je problém mnoha současných aktivistických umělců. Ten smysl to má v tom, že je tam namalována dýmka a pod ní napsáno, toto není dýmka. Znamená to, že to není dýmka, ale pouze jen obraz dýmky.
    Proto to nedává smysl, proč je na obrázku tomfa a pod ní napsáno, toto není spravedlnost. Není, je to obrázek tomfy.
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    KROJC: hezká vsuvka do historie...
    jak to souvisí se současnou krizí? konkrétně s videem kde vystupuje studentka, družstevnice z Baskitska
    (další vsuvka co tam páchá a páchal španělský stát víš?) a nakonec jak dotoho zapadá nadnárodní korporace Carrefour a její prodejna fresh and go, která zneužívá zaměstnance a ktomu tam hovoří demonstující socialista?...
    KROJC
    KROJC --- ---
    SGNLR: Kde skončilo zlato co s portugalcema nakradli v jižní americe?
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Ceci n'est pas une politique.
    2013

    MTO
    MTO --- ---
    We Are Everywhere - David Rovics - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=n8j8BmgeYLA


    Když říkám, že hladoví by měli mít jídlo
    Mluvím za mnohé
    Když říkám, že nikdo by neměl mít sedm domů
    Zatímco jiní nemají žádný
    I když mohu uvíznout na nějakém podivném místě
    S tupým a nicotným pohledem
    Pamatuji na svět a vím
    Že jsme všude

    Když říkám, že čas bohatých nadejde
    Dovolte mi uvést způsoby
    Vítězství či náznaky budoucnosti
    Havana, Caracas, Chiapas, Buenos Aires
    Kolik lidí chce a čeká
    A bojuje za svůj díl
    Skrývají se ve slonovinových věžích
    Ale my jsme všude

    Náboženství a věznice a rasy
    Hranice a národy
    Agenti FBI a kongresmani
    Pokouší se udržet nás rozdělenými, ale my se nacházíme
    A vládci si jsou vždy vědomi
    Že jsou nepatrnou menšinou
    A my jsme všude

    S každou bombou, kterou shodí, s každým domovem, který zničí
    Každou zemí, kterou napadnou
    Přichází zpod trosek nová generace
    Která říká "nebojíme se"
    Budou předstírat, že je nás jen pár
    Ale s každým dítětem, které miliarda matek porodí
    Přichází další demonstrace toho
    Že jsme všude
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Řezníkovi chybí přesně to, co udělalo uměním Schejbalovu facku. Neumí si hrát s formou, jen ji rigidně naplňuje (těžko pak také může přivést k jakékoli katarzi). Svou pozici „umělce“ ničím neproblematizuje, ba naopak se za ni schovává. Ve výsledku produkuje jakousi podivnou směsici násilnické rétoriky a uplakané pózy. Chci všem nařezat a užít si jejich bolestí zkřivený ksichty – a ukřivděně pláču, když mi za to nezatleskají a nevysází sto táců, vzkazuje světu Řezník. Je to dvojnásobný alibismus.

    Ve výběru terčů si Řezník užívá mocenské asymetrie. Asi nemůže čekat, že vstane nějaký bezdomovec a natočí proti němu stejně agresivní diss. Toho se nejspíš nedočká ani od žádného z českých Ukrajinců, a nejspíš ani Roma či oběti sexuálního násilí. Dává-li Typlt Schejbalovi a Kubíčkovi přednášku o „pohodlnosti“, je Řezník superpohodlný – rozdává údery lidem, o nichž ví, že mu je nemohou vrátit.

    Je to prý jenom humor, nadsázka, říká Řezník a jeho zastánci. Dobrá, je-li toto nadsázka, co je tedy „sázka“? Řezník žije ve společnosti, v níž dochází k násilí na ženách, rasovým vraždám a útokům na bezdomovce. Jeho dlouhé a trochu otravné texty, v nichž se s těmito akty násilí ztotožňuje nebo k nim vyzývá, jsou prý „jenom humor“. Jenom? Není výsměch obětem jedna z nejodpornějších věcí, které lze tváří v tvář násilí dělat? Proč by měl humor být vždy nevinný?

    Postmoderna kdysi razila „právo na vlastní příběh“. Dnes v debatě o Řezníkovi slyšíme neustále obranu, že jeho písně prostě „spadají do žánru“ horrorcore a každý, kdo je čte mimo tento žánr, prý prokazuje neznalost. Právem už není vyprávět svůj příběh, ale držet se pravidel vybraného žánru, právo máme tedy především na lhostejnost k okolnostem, do nichž vstupujeme. Je zpochybňování takového „práva na svůj žánr“ projevem ignorance? V tom případě nastal čas se k ní hlásit. Máme snad v době exploze všemožných „žánrů“ povinnost detailně a doslovně rozumět autorovu záměru a žánrovému kontextu, zatímco autor vůbec nemá zapotřebí rozumět kontextu, do nějž svým dílem vstupuje? Mají-li právo na účast v debatě pouze znalci žánrového kontextu, znamená to, že opět mají slovo jen experti. Musím být odborník na okrajové odnože současného rapu, aby se mi mohlo kompetentně nelíbit polévání bezdomovců benzínem v klipu nazvaném příznačně Konečný řešení?

    Řezník Schejbal | A2larm
    http://a2larm.cz/2013/12/reznik-schejbal/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VE JMÉNU KRIZE
    https://vimeo.com/81164783


    VIDEO: Ve jménu krize | A2larm
    http://a2larm.cz/2013/12/video-ve-jmenu-krize/

    Španělský závod ke dnu? | A2larm
    http://a2larm.cz/2013/12/spanelsky-zavod-ke-dnu/

    "Před nedávnem prolétla světovými médii zpráva, že největšímu španělskému výrobci domácích spotřebičů hrozí bankrot. V zemi zmítané krizí to není až tak velké překvapení, ale v něčem tato informace unikátní je. Bankrotující společnost se jmenuje Fagor Electrodomésticos a je součástí slavné baskické družstevní korporace Mondragón, největšího konsorcia svého druhu na světě. Mondragón už desítky let slouží jako příklad zaměstnanecké demokracie a jako alternativa ke kapitalistickému vlastnictví. Čím to, že se dostal do problémů?"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam