• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Greatdrake: Nesmysl - to uz je otazka pridelu expu. At uz do zacatku nebo v prubehu hry.
    Co se drsnosti tyce - stejne nejvetsi drsnost nabiras uzkou specializaci. Ja fusoval relativne vyrovnane do dvou nadani, v jednom mel lehucko neco malo a jedno jsem mel trochu vys. Kdybych to vsechno vrhnul jednim smerem, tak obetuju treba bezpecny seskok a splhani(ktere jsem potreboval k tomu, abych se naucil bojovat dvema dykama) a jsem ve sve zvolene specializaci nepomerne "drsnejsi".
    Tenhle fakt proste jen tak neosefujes - specialista bude v tomto systemu vzdycky VYRAZNE drsnejsi.
    Protoze otevreni noveho oboru je handicap, probirani se prvnima dvema urovnema dovednosti je casto taky kamenem urazu-zatimco kdyz si to odbudes najednou, jsi na tom proste dobre.
    IORETH
    IORETH --- ---
    To ano, ale k tomu, aby se člověk naučil chirurgii, musel umět šplhat nebo bezpečně skákat. Patrně se tím myslí šplh k rektu zkoušejících na lékařské fakultě, nebo, v případě mediček, bezpečný seskok do postele výše zmiňovaných ;).
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    souhlas, proto to tam taky je. Mimochodem proč všichni předpokládají, že je běžné umět jen to co se mi hodí? Já to mám třeba v reálu opačně - škola mě naučila pouze samé sračky které jsou mi k ničemu... :-)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Prilis drsne postavy prilis rychle - imo spatny napad.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Ono by treba k tomu dovednostnimu systemu pomohlo, kdyby treba byla podminka MENSIHO poctu dovednosti na otevreni dalsiho stupne. Efekt je podobny jako pridani dalsi dovednosti, hrac si proste nemusi brat kraviny, ktere nechce a nepotrebuje.
    Snizit to treba ze ctyr na tri.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    No však říkám, pro příště nebudu tolik věřit hráčům a nějaké konflikty nasekáme z principu. Už mám v hlavě nějaké nápady...

    S dovednostma a otevíráním mám zajímavé dylema - papravdě celá pravidla byla dělána jen a pouze proto, že magie víra a jiné ptákoviny šatrhem řešit prostě nejdou...
    Ale zpět k tomu dylema - pár dovedností kandiduje na vyřazení a já zavžuju jestli otevírání stupňů tak jak bylo vůbec zachovávat. Na nové a další dovednosti nějak nemám nápady.
    Jestli ten systém nechám tak jak byl tak asi zveřejním první dva stupně dovedností nebo je detailněji popíšu ať se čeho chytnout...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Darion: To jsem sam rad, ze mam s rytirem Martinem verim pomerne dobre vztahy a ke me budou mirit ty usmevy a ne ta kudla:)
    DARION
    DARION --- ---
    Jsem ostuda, že se hlásím až teď, ale chci alespoŇ opožděně poděkovat Petriovi za skvělou hru.

    Moc jsem se bavil - schválně jsem hrál dobrodruha, který začíná naprosto od píky a je (zpočátku) absolutní sólista. Pokud vás zajímá, kolik jsem měl expů denně, tak díky postavení střední třídy 15 (ano, platil jsem daně jako chudák, ale byl jsem výš - protože jsem byl ověšený zbraněmi jak vánoční stromeček, což dávalo luxus... :)), a za questy jsem stíhal dalších tak 20 a víc denně. Takže stačilo trochu chtít a člověk se mohl jen soustředěním na hru celkem slušně vypracovat. Ten systém se mi hodně líbí.

    Připojuju se k volání o "hlavní příběh". Hráči prostě potřebují kopat do zadku a směrovat správným směrem. On ten Hvozd nakonec docela pěkně přerostl, ale byla strašná škoda, že jste nepodnikli ten útok na město (ne Hvozdem, ale něčím jiným, co by rozšiřování Hvozdu vyhnalo).

    Prosil bych více dovedností na nižších stupních jednotlivých oborů, aby bylo z čeho vybírat - člověk, který nechtěl dělat řemesla, brzy dojel na to, že si pro postup o úroveň výš musel brát schopnosti, které vůbec nechtěl.

    A navrhuju, aby se otevření třídy dovedností při tvorbě postavy jmenovalo Nadání, ale poté abys tomu souboru dovedností říkal už jinak - nadání je totiž nezvyšovatelné, máš/nemáš, a navíc je pak bordel v tom, jestli se ještě pořád mluví o tom základním kupování Nadání, nebo už o jeho zvyšování o stupně. (Navrhuju třeba Obor...).
    (Takže si pořídíš Nadání pro Obor a pak zvyšuješ Obor o stupně.)

    Pohyb ve Hvozdu asi taky ukradnu (pro Bezkrálí), je to moc fajn způsob, jak udělat z druidů neuvěřitelné borce. :)

    A těším se na příště! To už budu rytíř Martin a uvidíme, jestli tu politiku pořádně nerozjedeme! (Úsměv tam, kudla sem...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    nojo, nojo. Kdyby bylo víc času a kdyby se jednotlivá božstva hlásila více dopředu tak bych to třeba stíhal domýšlet lépe. Jenže vymýšlet schopnosti víry na místě to je vopruz.

    S magiií jsem to měl lepší. Sice nebyla napsaná, ale měl jsem jí vymyšlenou a s vyjímkou jediného směru který jsem pak našel doma na stole, jsem měl vytisklé všechny potřebné podklady...

    Mno každopádně pravidla na přístí rok budou komplet a taky ve více exemplářích.. Také expování a postupy budou trochu jíné...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO:
    Treti stupen jsem si uz musel vymyslet sam ;) - zadny brutalni skok se nekonal.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    450 jednorazova platba neni tak strasna, dane byly horsi cast tohoto:)
    A krom toho, nevim jak realne, ale papirove mela byt vira mocnejsi nez magie(minimalne v konfliktu stejne sily mela mit magie roli druhych housli).
    A opet nevim jak ve vire, ale vseobecne v pravidlech mi prislo, ze mezi druhym a treti stupnem byl naprosto BRUTALNI kvalitativni skok v sile dovednosti atd.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Ale ne TAKOVOU palku. Ja si pamatuju na slova 'podminit stavbou chramu' a ne 'podminit extremnim bohatstvim' ;)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ty :-)))
    Mimochodem co nějaké fotky? Zatím se projevili jen tři fotografové...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Kdo?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    A víš kdo mi tohle navrhnul? ;-)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Btw. myslim, ze nutnist stavby chramu (v cene palace - 450 sesterciu) aby jeden mohl mit knezska pozehnani a kletby stupne vyssiho nez druheho je dost drsne omezeni viry oproti magii.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    uz jsme o tom mluvili spolu, jemu tam fakt nahravalo to, ze pro ostatni lidi byl pohyb ve hvozdu fakt desne opruzny, nebezpecny, zdlouhavy atd.
    Pote co clovek dokoncil prvotni pruzkum (tak na ctyri pet hodin) tak uz se tam pak chodit nejak dalo, ale ten prvni pruzkum bez relevantnich dovednosti a vedomosti o tom, jak to v lese chodi, co tam cekat jak se chovat atd - ten si dovedu predstavit ze mohl byt fakt pekelny....
    Takze tam ani nikdo moc chodit nechtel. A kdo chtel, tak treba byl solista a pro ty to byla skoro sebevrazda - a treba my jsme tech par zadosti vetsinou odmitli z ruznych duvodu...
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    ZAPPO: No, mě vlastně mrzí, jak to Drui všechno zvládl :), čekala jsem mnohem víc konfliktů, party dřevorubců, vojsko... A ono nic - a já měla jen jedno prasátko :)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Hvozd je fajn - teda, z meho puvodniho postoje ke hvozdu "vypalit a vyrabovat" (nebo naopak) jsem pod vlivem klidneho prostredi a pratelskych oblud trochu ustoupil, ale stejne....
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    PETRIUS: Garda tuším - povídali něco jako "Koho za to sprcaj? Nás!" a ráno chodili a strhávali.

    Jojo, s hvozdem ještě bude sranda... :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam