• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Lonsky Hvelgerm kdy "deti" nabouchany dovednostma dobijeli lidi jako Vlcek, Zedar a dalsi pravdovsti - a hra byla postavena tak, ze tech par tuctu skillu to proste vyhralo.
    A doprdele ;)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Tak tvuj priklad s pubertaky a angmaraky ti smutne musim rozbit.
    Lonsky Hvelgerm kdy "deti" nabouchany dovednostma dobijeli lidi jako Vlcek, Zedar a dalsi pravdovsti - a hra byla postavena tak, ze tech par tuctu skillu to proste vyhralo.
    Je to smutne, ale je to tak.
    Proto bych skilly prilis nerozsiroval, ale ani se jich nevzdaval - osobne preferuju systemy, kde je dovednosti rozumne mnozstvi pred temi, kde jsou jich desitky. Ale stejne tak mi nevyhovuje ciry bezdovednostni system - je omezujici zase jinak.
    A hrac, ktery realne neni slyset ma proti hraci s rukou na uchu nezanedbatelnou vyhodu - kdyz si ho nevsimnes, nemuzes na nej ukazat kolecko z prstu u oka a rict "vidim te pomoci MOCNEHO OKA".
    ;)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: A jelikoz snizeni poctu nutnych nema dobry efekt, jsem jednoznacne pro rozsireni moznosti.

    Ehm - narvi 15 pubertackam do ruky mec a na papir par tuctu skillu a postav je proti angmarakum bez skillu - jen s mecem, jak to asi dopadne? ;)
    Ne, realita by se mela kde to jde vyuzivat, ne omezovat. Hrac ktery realne neni slyset oproti hraci s rukou na uchu je proste o nekolik radu lepsi a tak by to melo byt.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Gorane, ja mluvil o tom, ze je prudne, kdyz si musis ze sesti moznych dovednosti vybrat ctyri, kde treba dve jsou ZCELA mimo koncept tve postavy, aby ses mohl naucit neco z vyssi urovne, co v zameru postavy je.
    Nemyslim ze je spatne ten princip, ale ten pomer - a ten se da spravit bud tim, ze se pridaji nove dovenosti(a zvysi se tak sire spektra, ze ktereho vybiras) nebo snizi pocet nutnych skillu.
    A k vyhazovani veci, ktere zavisi na realnych schopnostech - to je problem, nekdo chce hrat postavu bojovnika, ac sam bojovnik neni, jiny si chce vyzkouset zrucneho zlodeje, i kdyz sam by nikde nevysplhal atd - pravidla a dovednosti jsou IMHO hodne pro to, aby se tyto veci daly uskutecnit....
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Již při krátkém zamyšlení, kam by vedla Tvá logika, protažená dál - (nutnost ne čtyř či tří, ale jednoho nebo žádného) skilu na stávající úrovni pro úroveň následující (silnější) ukazuje, jak by vypadaly skilly průměrného munchkina. To platí bez ohledu na příděl expů.

    Čím více skilů nutných pro další level je, tím více jsou postavy nuceny do všestrannosti v rámci daného nadání. Mně se ten systém velmi líbí - jen bych z něj vyházel vše, co závisí na reálných schopnostech hráče. (Kdo vyšplhá na strom, toho postava umí šplhat. )
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    PETRIUS: Ehm, ta afterparty dvanáctého dubna asi bude trochu problém :D Pokud ji teda neplánuješ na příští rok :)))
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    TENTO TEXT BUDU POSÍLAT VŠEM PŘIHLÁŠENÝM NA JC BĚHEM TOHOTO TÝDNE. JEŠTĚ SI NECHÁVÁM DEN DVA NA TO JESTLI MĚ JEŠTĚ NĚCO NENAPADNE. KOUKNĚTE NA TO A DEJTE MI VĚDĚT POKUD SI MYSLÍTE ŽE TAM NĚJAKÁ OTÁZKA CHYBÍ...
    DĚKUJI
    (odpovědi mi zatím neposíljte, ano? :-)


    Jelikož Jediná cesta je za námi, ale další jsou už v plánu, rád bych sebral vaše názory, připomínky a náměty aby do příště JC byla ještě lepší. Tedy bych vás rád požádal o poslání odpovědi na následující dotazník. Velice nám to pomůže...
    Odpovězte prosím hned, nesnažte se vymýšlet dlouhé elaboráty. Když si nebudete s nějakou odpovědí rady napiště to tam a pokračujte. Rozhodně vyplňování a odesílání dotazníáku neodkládejte - ze zkusšenosti vím, že co se odloží to se nedodělá...
    Ještě než se pustíte do dotazníku rád bych vás upozornil a pozval na blížící se Afterparty, kam bych rád pozval i lid, který na JC nebyl. Prostě neformální pařbu v Kozlovi, kde se nebude řešit jen a pouze Jediná cesta...
    Plánovaný termín je pátek večer dne12. dubna.

    Dotazník:
    Odpovídejte napsáním odpovědi pod příslušnou otázku, usnadní nám to práci.
    1) JC se mi líbila
    Ano/ne
    2) Na Jc se mi nejvíce líbilo:
    3) Na Jc se mi nejvíce nelíbilo:
    4) Do dalších JC bych určitě zmanil:
    5) můj názor na pravidla:
    6) můj názor na Expování:
    7) můj názor na Ekonomiku (budu se tím chtít příště zabývat?):
    8) Chci pokračovat ve své roli?
    Ano/ ne (pokud ne, tak nějaký návrh na něco jiného? Pište i pokud máte zájem o organizaci, CP nebo dokonce o jateční CP)
    9) Termín - jsem ochoten obětovat den dva své práce/školy/hobby na úkor JC (dojíždění lidí v pátek a v sobotu byl pro nás orgy dost problém...)
    Ano/ne
    10) Termín - jeho změna: pokud bych chtěl změnit termín tak na kdy? (poikud možno zkuste se vyjádřit ke všem variantám)
    Probloužené víkendy:
    - Velikonoce (nevím kdy ale určitě v době kd ybude kosa...)
    - Poslední víkend dubna, přelom května (čarodějnice/ Azeroth)
    - Druhý víkend Května (české PP)
    - Prodloužený víkend na konci září (je volný ale je kosa...)
    - Červenec nechávám být kvůli Bezkrálí...
    Jiné možnosti ale neprodloužené:
    - druhá polovina května
    - červen
    - červenec
    - srpen
    - září

    10) Jsem schopen a ochoten držet se reálií světa a kostýmů? (chci ještě lepší kostýmy! :-)
    Ano / ne
    11) Vadí mi přečíst si 6A4 o tomto světě?
    Ano /ne
    12) Udělala během hry moje postava něco zásadního co by mohlo ovlivnit přísští JC? (pište co)
    13) Jiné připomínky k JC:
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    To že specialista je drsnější je záměr...

    A k Ioreth - jistě, ale jak říkám nápadů na zajímavé dovednosti, které by někoho zajímaly a zároveň se Jediná cesta nestala Hvergelmem kde bylo potřeba mít dovednosti i na hašení domu mám málo. Konkrétně s s chirurgií to ale plánuju udělat jinak (podobně jako s lučbou a dalšími činostmi, které si pomalu zakládají na vlastní obor) -> rozdělím jednostlivé dovednosti do nějakolika podobně jako u magie a tím donutím léčitele aby si brali více dovedností z daného oboru a zároveň si měli co brát...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Greatdrake: Nesmysl - to uz je otazka pridelu expu. At uz do zacatku nebo v prubehu hry.
    Co se drsnosti tyce - stejne nejvetsi drsnost nabiras uzkou specializaci. Ja fusoval relativne vyrovnane do dvou nadani, v jednom mel lehucko neco malo a jedno jsem mel trochu vys. Kdybych to vsechno vrhnul jednim smerem, tak obetuju treba bezpecny seskok a splhani(ktere jsem potreboval k tomu, abych se naucil bojovat dvema dykama) a jsem ve sve zvolene specializaci nepomerne "drsnejsi".
    Tenhle fakt proste jen tak neosefujes - specialista bude v tomto systemu vzdycky VYRAZNE drsnejsi.
    Protoze otevreni noveho oboru je handicap, probirani se prvnima dvema urovnema dovednosti je casto taky kamenem urazu-zatimco kdyz si to odbudes najednou, jsi na tom proste dobre.
    IORETH
    IORETH --- ---
    To ano, ale k tomu, aby se člověk naučil chirurgii, musel umět šplhat nebo bezpečně skákat. Patrně se tím myslí šplh k rektu zkoušejících na lékařské fakultě, nebo, v případě mediček, bezpečný seskok do postele výše zmiňovaných ;).
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    souhlas, proto to tam taky je. Mimochodem proč všichni předpokládají, že je běžné umět jen to co se mi hodí? Já to mám třeba v reálu opačně - škola mě naučila pouze samé sračky které jsou mi k ničemu... :-)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Prilis drsne postavy prilis rychle - imo spatny napad.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Ono by treba k tomu dovednostnimu systemu pomohlo, kdyby treba byla podminka MENSIHO poctu dovednosti na otevreni dalsiho stupne. Efekt je podobny jako pridani dalsi dovednosti, hrac si proste nemusi brat kraviny, ktere nechce a nepotrebuje.
    Snizit to treba ze ctyr na tri.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    No však říkám, pro příště nebudu tolik věřit hráčům a nějaké konflikty nasekáme z principu. Už mám v hlavě nějaké nápady...

    S dovednostma a otevíráním mám zajímavé dylema - papravdě celá pravidla byla dělána jen a pouze proto, že magie víra a jiné ptákoviny šatrhem řešit prostě nejdou...
    Ale zpět k tomu dylema - pár dovedností kandiduje na vyřazení a já zavžuju jestli otevírání stupňů tak jak bylo vůbec zachovávat. Na nové a další dovednosti nějak nemám nápady.
    Jestli ten systém nechám tak jak byl tak asi zveřejním první dva stupně dovedností nebo je detailněji popíšu ať se čeho chytnout...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Darion: To jsem sam rad, ze mam s rytirem Martinem verim pomerne dobre vztahy a ke me budou mirit ty usmevy a ne ta kudla:)
    DARION
    DARION --- ---
    Jsem ostuda, že se hlásím až teď, ale chci alespoŇ opožděně poděkovat Petriovi za skvělou hru.

    Moc jsem se bavil - schválně jsem hrál dobrodruha, který začíná naprosto od píky a je (zpočátku) absolutní sólista. Pokud vás zajímá, kolik jsem měl expů denně, tak díky postavení střední třídy 15 (ano, platil jsem daně jako chudák, ale byl jsem výš - protože jsem byl ověšený zbraněmi jak vánoční stromeček, což dávalo luxus... :)), a za questy jsem stíhal dalších tak 20 a víc denně. Takže stačilo trochu chtít a člověk se mohl jen soustředěním na hru celkem slušně vypracovat. Ten systém se mi hodně líbí.

    Připojuju se k volání o "hlavní příběh". Hráči prostě potřebují kopat do zadku a směrovat správným směrem. On ten Hvozd nakonec docela pěkně přerostl, ale byla strašná škoda, že jste nepodnikli ten útok na město (ne Hvozdem, ale něčím jiným, co by rozšiřování Hvozdu vyhnalo).

    Prosil bych více dovedností na nižších stupních jednotlivých oborů, aby bylo z čeho vybírat - člověk, který nechtěl dělat řemesla, brzy dojel na to, že si pro postup o úroveň výš musel brát schopnosti, které vůbec nechtěl.

    A navrhuju, aby se otevření třídy dovedností při tvorbě postavy jmenovalo Nadání, ale poté abys tomu souboru dovedností říkal už jinak - nadání je totiž nezvyšovatelné, máš/nemáš, a navíc je pak bordel v tom, jestli se ještě pořád mluví o tom základním kupování Nadání, nebo už o jeho zvyšování o stupně. (Navrhuju třeba Obor...).
    (Takže si pořídíš Nadání pro Obor a pak zvyšuješ Obor o stupně.)

    Pohyb ve Hvozdu asi taky ukradnu (pro Bezkrálí), je to moc fajn způsob, jak udělat z druidů neuvěřitelné borce. :)

    A těším se na příště! To už budu rytíř Martin a uvidíme, jestli tu politiku pořádně nerozjedeme! (Úsměv tam, kudla sem...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    nojo, nojo. Kdyby bylo víc času a kdyby se jednotlivá božstva hlásila více dopředu tak bych to třeba stíhal domýšlet lépe. Jenže vymýšlet schopnosti víry na místě to je vopruz.

    S magiií jsem to měl lepší. Sice nebyla napsaná, ale měl jsem jí vymyšlenou a s vyjímkou jediného směru který jsem pak našel doma na stole, jsem měl vytisklé všechny potřebné podklady...

    Mno každopádně pravidla na přístí rok budou komplet a taky ve více exemplářích.. Také expování a postupy budou trochu jíné...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO:
    Treti stupen jsem si uz musel vymyslet sam ;) - zadny brutalni skok se nekonal.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    450 jednorazova platba neni tak strasna, dane byly horsi cast tohoto:)
    A krom toho, nevim jak realne, ale papirove mela byt vira mocnejsi nez magie(minimalne v konfliktu stejne sily mela mit magie roli druhych housli).
    A opet nevim jak ve vire, ale vseobecne v pravidlech mi prislo, ze mezi druhym a treti stupnem byl naprosto BRUTALNI kvalitativni skok v sile dovednosti atd.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Ale ne TAKOVOU palku. Ja si pamatuju na slova 'podminit stavbou chramu' a ne 'podminit extremnim bohatstvim' ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam