• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Petrie zkus se zamyslet nad moznosti rozdelit schopnosti na "prirozene" a "vyukove". Magii ci otvirani zamku by se jeden musel jeden nekde naucit, zatimco splhani by mohl pri urcitem treninku zvladnout kazdy sam o sobe.
    To ze muze byt kazdy magem, chirurgem a k tomu historikem jen proto ze hrac tak rozdeli expy mi moc nesedi.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Rychlonohy je UPLNE na hovno. Dela straslivej bordel, kdyz se konfliktu ucastni vic jak dve postavy, respektive dve strany. Proste to, ze pred nekym zacnu utikat, ho prece nesmi zastavit v akci, kdyz do nej busi nekdo dalsi, komu je muj rychlonohej ukradenej. To je fakt dobre mozna tak, kdyz jednoho honi dalsi jeden clovek, ale jakmile se to pouzije v boji kde jsou vic jak tri lidi, kteri nemaji jednotny cil, tak je to desna pruda:((
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: A je nejaky duvod neco takoveho vubec zavadet?
    "Jsem rychlonohy, vy co mne chcete honit pockejte, vy co na mne chcete strilet muzete."
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    V Bezkrálí je ro "Rychlonohý" (má oblíbená dovednost, všechny mé postyvy jí měly :-))) na lakáriích zase něco na způsob rychlého tasení u Střelce (je to i v Palmiru a imho se to v lakáriích vyskytuje i na více místech) a další věci. Ovšem já jsem dost zaujatý vůči všem věcem které se musejí vysvětlovat a zdržují akci nebo se dají pochopit všelijak...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Rychlejsi nez ostatni? Myslis jako beh nebo nebo neco jineho?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Ano třeba neslyšnost na JC nemám, ale šplh si sám nedovedu představit, protože sám jsem schopen vylézt pouze na strom který má větve a o zdích ani nemluvím.
    Imho některé věci nejde vyžadovat reálně protože současná společnost je tak nějak neprovozuje...

    Ale Realitu bych podpořil rád, ovšem tím páedm ty možnosti dovedností strašlivě omezuji. Například jsem rovnou zavrhl všechny dovednosti na bázi "rychlejší než ostatní" a teď o nich znovu uvažuji zavedením jedné jediné veřejné hlášky podobně jako u veřejných efektů v boji...

    MKno je toho hafo na promyšlení...

    Zmyjka má bod za plnění mého zadání. Myslel jsem pochopitelně květen...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Lonsky Hvelgerm kdy "deti" nabouchany dovednostma dobijeli lidi jako Vlcek, Zedar a dalsi pravdovsti - a hra byla postavena tak, ze tech par tuctu skillu to proste vyhralo.
    A doprdele ;)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Tak tvuj priklad s pubertaky a angmaraky ti smutne musim rozbit.
    Lonsky Hvelgerm kdy "deti" nabouchany dovednostma dobijeli lidi jako Vlcek, Zedar a dalsi pravdovsti - a hra byla postavena tak, ze tech par tuctu skillu to proste vyhralo.
    Je to smutne, ale je to tak.
    Proto bych skilly prilis nerozsiroval, ale ani se jich nevzdaval - osobne preferuju systemy, kde je dovednosti rozumne mnozstvi pred temi, kde jsou jich desitky. Ale stejne tak mi nevyhovuje ciry bezdovednostni system - je omezujici zase jinak.
    A hrac, ktery realne neni slyset ma proti hraci s rukou na uchu nezanedbatelnou vyhodu - kdyz si ho nevsimnes, nemuzes na nej ukazat kolecko z prstu u oka a rict "vidim te pomoci MOCNEHO OKA".
    ;)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: A jelikoz snizeni poctu nutnych nema dobry efekt, jsem jednoznacne pro rozsireni moznosti.

    Ehm - narvi 15 pubertackam do ruky mec a na papir par tuctu skillu a postav je proti angmarakum bez skillu - jen s mecem, jak to asi dopadne? ;)
    Ne, realita by se mela kde to jde vyuzivat, ne omezovat. Hrac ktery realne neni slyset oproti hraci s rukou na uchu je proste o nekolik radu lepsi a tak by to melo byt.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Gorane, ja mluvil o tom, ze je prudne, kdyz si musis ze sesti moznych dovednosti vybrat ctyri, kde treba dve jsou ZCELA mimo koncept tve postavy, aby ses mohl naucit neco z vyssi urovne, co v zameru postavy je.
    Nemyslim ze je spatne ten princip, ale ten pomer - a ten se da spravit bud tim, ze se pridaji nove dovenosti(a zvysi se tak sire spektra, ze ktereho vybiras) nebo snizi pocet nutnych skillu.
    A k vyhazovani veci, ktere zavisi na realnych schopnostech - to je problem, nekdo chce hrat postavu bojovnika, ac sam bojovnik neni, jiny si chce vyzkouset zrucneho zlodeje, i kdyz sam by nikde nevysplhal atd - pravidla a dovednosti jsou IMHO hodne pro to, aby se tyto veci daly uskutecnit....
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Již při krátkém zamyšlení, kam by vedla Tvá logika, protažená dál - (nutnost ne čtyř či tří, ale jednoho nebo žádného) skilu na stávající úrovni pro úroveň následující (silnější) ukazuje, jak by vypadaly skilly průměrného munchkina. To platí bez ohledu na příděl expů.

    Čím více skilů nutných pro další level je, tím více jsou postavy nuceny do všestrannosti v rámci daného nadání. Mně se ten systém velmi líbí - jen bych z něj vyházel vše, co závisí na reálných schopnostech hráče. (Kdo vyšplhá na strom, toho postava umí šplhat. )
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    PETRIUS: Ehm, ta afterparty dvanáctého dubna asi bude trochu problém :D Pokud ji teda neplánuješ na příští rok :)))
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    TENTO TEXT BUDU POSÍLAT VŠEM PŘIHLÁŠENÝM NA JC BĚHEM TOHOTO TÝDNE. JEŠTĚ SI NECHÁVÁM DEN DVA NA TO JESTLI MĚ JEŠTĚ NĚCO NENAPADNE. KOUKNĚTE NA TO A DEJTE MI VĚDĚT POKUD SI MYSLÍTE ŽE TAM NĚJAKÁ OTÁZKA CHYBÍ...
    DĚKUJI
    (odpovědi mi zatím neposíljte, ano? :-)


    Jelikož Jediná cesta je za námi, ale další jsou už v plánu, rád bych sebral vaše názory, připomínky a náměty aby do příště JC byla ještě lepší. Tedy bych vás rád požádal o poslání odpovědi na následující dotazník. Velice nám to pomůže...
    Odpovězte prosím hned, nesnažte se vymýšlet dlouhé elaboráty. Když si nebudete s nějakou odpovědí rady napiště to tam a pokračujte. Rozhodně vyplňování a odesílání dotazníáku neodkládejte - ze zkusšenosti vím, že co se odloží to se nedodělá...
    Ještě než se pustíte do dotazníku rád bych vás upozornil a pozval na blížící se Afterparty, kam bych rád pozval i lid, který na JC nebyl. Prostě neformální pařbu v Kozlovi, kde se nebude řešit jen a pouze Jediná cesta...
    Plánovaný termín je pátek večer dne12. dubna.

    Dotazník:
    Odpovídejte napsáním odpovědi pod příslušnou otázku, usnadní nám to práci.
    1) JC se mi líbila
    Ano/ne
    2) Na Jc se mi nejvíce líbilo:
    3) Na Jc se mi nejvíce nelíbilo:
    4) Do dalších JC bych určitě zmanil:
    5) můj názor na pravidla:
    6) můj názor na Expování:
    7) můj názor na Ekonomiku (budu se tím chtít příště zabývat?):
    8) Chci pokračovat ve své roli?
    Ano/ ne (pokud ne, tak nějaký návrh na něco jiného? Pište i pokud máte zájem o organizaci, CP nebo dokonce o jateční CP)
    9) Termín - jsem ochoten obětovat den dva své práce/školy/hobby na úkor JC (dojíždění lidí v pátek a v sobotu byl pro nás orgy dost problém...)
    Ano/ne
    10) Termín - jeho změna: pokud bych chtěl změnit termín tak na kdy? (poikud možno zkuste se vyjádřit ke všem variantám)
    Probloužené víkendy:
    - Velikonoce (nevím kdy ale určitě v době kd ybude kosa...)
    - Poslední víkend dubna, přelom května (čarodějnice/ Azeroth)
    - Druhý víkend Května (české PP)
    - Prodloužený víkend na konci září (je volný ale je kosa...)
    - Červenec nechávám být kvůli Bezkrálí...
    Jiné možnosti ale neprodloužené:
    - druhá polovina května
    - červen
    - červenec
    - srpen
    - září

    10) Jsem schopen a ochoten držet se reálií světa a kostýmů? (chci ještě lepší kostýmy! :-)
    Ano / ne
    11) Vadí mi přečíst si 6A4 o tomto světě?
    Ano /ne
    12) Udělala během hry moje postava něco zásadního co by mohlo ovlivnit přísští JC? (pište co)
    13) Jiné připomínky k JC:
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    To že specialista je drsnější je záměr...

    A k Ioreth - jistě, ale jak říkám nápadů na zajímavé dovednosti, které by někoho zajímaly a zároveň se Jediná cesta nestala Hvergelmem kde bylo potřeba mít dovednosti i na hašení domu mám málo. Konkrétně s s chirurgií to ale plánuju udělat jinak (podobně jako s lučbou a dalšími činostmi, které si pomalu zakládají na vlastní obor) -> rozdělím jednostlivé dovednosti do nějakolika podobně jako u magie a tím donutím léčitele aby si brali více dovedností z daného oboru a zároveň si měli co brát...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Greatdrake: Nesmysl - to uz je otazka pridelu expu. At uz do zacatku nebo v prubehu hry.
    Co se drsnosti tyce - stejne nejvetsi drsnost nabiras uzkou specializaci. Ja fusoval relativne vyrovnane do dvou nadani, v jednom mel lehucko neco malo a jedno jsem mel trochu vys. Kdybych to vsechno vrhnul jednim smerem, tak obetuju treba bezpecny seskok a splhani(ktere jsem potreboval k tomu, abych se naucil bojovat dvema dykama) a jsem ve sve zvolene specializaci nepomerne "drsnejsi".
    Tenhle fakt proste jen tak neosefujes - specialista bude v tomto systemu vzdycky VYRAZNE drsnejsi.
    Protoze otevreni noveho oboru je handicap, probirani se prvnima dvema urovnema dovednosti je casto taky kamenem urazu-zatimco kdyz si to odbudes najednou, jsi na tom proste dobre.
    IORETH
    IORETH --- ---
    To ano, ale k tomu, aby se člověk naučil chirurgii, musel umět šplhat nebo bezpečně skákat. Patrně se tím myslí šplh k rektu zkoušejících na lékařské fakultě, nebo, v případě mediček, bezpečný seskok do postele výše zmiňovaných ;).
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    souhlas, proto to tam taky je. Mimochodem proč všichni předpokládají, že je běžné umět jen to co se mi hodí? Já to mám třeba v reálu opačně - škola mě naučila pouze samé sračky které jsou mi k ničemu... :-)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Prilis drsne postavy prilis rychle - imo spatny napad.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Ono by treba k tomu dovednostnimu systemu pomohlo, kdyby treba byla podminka MENSIHO poctu dovednosti na otevreni dalsiho stupne. Efekt je podobny jako pridani dalsi dovednosti, hrac si proste nemusi brat kraviny, ktere nechce a nepotrebuje.
    Snizit to treba ze ctyr na tri.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    No však říkám, pro příště nebudu tolik věřit hráčům a nějaké konflikty nasekáme z principu. Už mám v hlavě nějaké nápady...

    S dovednostma a otevíráním mám zajímavé dylema - papravdě celá pravidla byla dělána jen a pouze proto, že magie víra a jiné ptákoviny šatrhem řešit prostě nejdou...
    Ale zpět k tomu dylema - pár dovedností kandiduje na vyřazení a já zavžuju jestli otevírání stupňů tak jak bylo vůbec zachovávat. Na nové a další dovednosti nějak nemám nápady.
    Jestli ten systém nechám tak jak byl tak asi zveřejním první dva stupně dovedností nebo je detailněji popíšu ať se čeho chytnout...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam