Gorane, jasne ze jsem omezen nahledem na hru tim, co me bavi. Ale i kdyz se podivam na ekonomiku jako na neco, co nekoho opravdu bavi, tak mi proste prijde nepomerne obtizna a narocna.
Ale kdyz odhledneme od ekonomiky, zkusme to treba na vyrobe veci - muzu bud vymyslet system tezby surovin, potrebnych dovednosti na zalozeni dolu, jeho vylepseni, vyrobu nastroju, jejich vylepseni, zpracovani surovin atd atd atd az je vysledkem mec, ktery si hrdina vezme a jde se venovat deji - z meho uhlu pohledu(jako cloveka, ktery na hrach hleda epiku, atmosferu, akci atd) je UPLNE nepodstatna cela pasaz az do okamziku "vezme mec...." - a nepotrebuju ve hre osetrovat puvod zbrani jinak nez ze nejakou kazdy ma a lepsi se daji koupit u nekoho (kdo je treba lovi ze vzduchu).
Stejne tak treba dovednosti jako Opravovani a navazane pravidlo o samovolnem kazeni zbrani. Jaky je prinost takovych veci? Pridavaji trochu realisticnosti (o zbrane se musis starat), ale kybl prudy a ve finale te odvadeji od hry.
Priklad primo z Jedine cesty: Jakasi dovednost u Tela, ktera zpusobovala, ze byl clovek odolnejsi na dovednosti jako odhozeni a porazeni. Potud dobry - ale v ramci touhy po realnosti atd chtel brat Petrius do uvahy i veci jako stupen nadani obrance, stupen nadani utocnika, jejich porovnani a ruzne efekty fungovani teto jednoduche BOJOVE dovednosti. Vysledek(i kdyz se to mozna ve hre menilo) - dovednost ktera pridanim TROCHY realisticnosti, VIC pravidel nabobtnala do neceho, co v okamziku pouziti zkurvi boj. Z tohoto duvodu jsem si ji ja nebral (a Darion tusim ten porovnavaci efekt ignoroval:)) ). Z meho pohledu ta pasaz o porovnavani tam byla ZBYTECNYM mechanismem.
Tolik asi jen obsahlejsi vysvetleni toho, co povazuju za nadbytecne atd...