• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    mám 21 dotazníků a chci další!!! :-))
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Začátek After v Kozlovi bych viděl na půl osmou, lkdyž dorazíte dřív, nikdo vám hlavu neurve, ale třeba zrovna já tam nebudu... :-)

    Kdo má v úmyslu dorazit a nenapasal mi to v dotazníku, ať se mi urychleně ozve. Dneska je poseldní den kdy chci dělat rezervaci...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    S terminem souhlas - prodlouzeny vikend je skvelym terminem pro nejaky LARP, na bitvu je ho skoda:)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Na afterparty zkusim dorazit, dotaznik casem zaslu.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    sorry, ale pouze kvůli tomu, že PP je tradice nebudu uhýbat s termínem. Imho bitev už je oprvadu hodně a najdou se i lepší než PP (uvidíme co budu říkat, po návrat u z BPA)

    Každopádně zatím to vypadá že PP je většině lidí ve srovnání s JC celkem putýnka (včetně mě a to je řekl bych hlavní :-P )

    A osobní věc: nemám od tebe dotazník ani vyjádření k Afterparty (přitom to máš tak blízko...)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Koukam, ze znesnadnit rozhodovani je jednim z cilu ;)

    Jinak moje osobní rozhodnutí je, že JC bude příští rok v prodlouženém víkendu v v květny kdy bývá PP.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    chci více dotazníků, mám zatím jen 19...

    Mimochodem jelikož se ke Kozlovi nikdo moc nemá tak asi rezervuju 15 míst ve velkém salónu a lidi co budou přebývat ať se nějak zařídí sami. Odpovědi typu "nevím" ne "asi jo" mi nepřijdou moc pádné k tomu abych dělal v Kozlovi nějaké brekule typu "zabereme celý salón a pak ho nenaplníme..."

    Děkuji za spolupráci, na zlepšování JC už se pracuje. Jinak moje osobní rozhodnutí je, že JC bude příští rok v prodlouženém víkendu v v květny kdy bývá PP.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Vidaho! Garha má druhý bod za plnění nadání. Ano nějak takhle si to taky představuju, a imho se vzdávat rychlosti, rychlého tasení apod je trochu škoda...

    A spor Zappa a Grana trochu ho chápu, ale to co prezentuje Zappo jsou menší larpy které se dějí nejlépe v nějaké oáze, kde jsou postavy izolované jen samy se sebou a tudím nepotřebují žádné mechanismi mimo svých...
    (oáza v pouti, ztroskotání na ostrově, hrad odříznutý sněžnou bouří, vyrabované panství kde je pouze pět vesničanů apod...)

    Zrovna Ekonomika tak jak jí udělal vlk pro Jc byla imho pekelně jednoduchá a přitom výborná....
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Zappo porovnávací efekt jsem zrušil hned jak jsi mě na něj upozornil. Proto ho Darion ignoroval!
    Já taky mám nějakou soudnout, jen v tom obroském obejmu věcí, které vymýšlím nemusím nutně narazit na všechny chyby...
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    Hm, ze zkušeností s Maškarádou - Rychlost je nejlepší zapojit tak (pokud vůbec), že působí jen na daného Rychlonohého - tj. například když zařve Rychlost a zdrhá, neplatí pro něj prvních pět zásahů (čímkoliv), které při úprku chytne, pokud pronásledující nemá též Rychlost, a nelze ho v rámci stejného boje pronásledovat - přihlížející se přitom můžou libovolně vraždit mezi sebou, pokud je dovednost veřejně známa, nemusí se nic vysvětlovat, situaci si prostě kontroluje zdrhající, neb platí, že zásahy vždy uznává zasažený... V Maškarádě taky bylo vrámci Rychlosti dáno pár úhybů, to taky šlo. Ale jakmile se začalo uvažoat o jiném něž únikovém užití Rychlosti (třeba mám Rychlost na pět minut a chci se vrátit do boje), začal to být problém a boje se změnily v šachové partie...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Ono v podstate staci porovnat nase role na JC III ;)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Pozor ja nechci zahodit socialni interakci - v podstate mi jde o jeji podobu a namet. A osobne i boj vnimam spis jako socialni vec nez co jineho:) Z meho pohledu ho vzdy rozhoduje situace, rozhodnuti, moment prekvapeni, plan atd. Ale to je jedno.
    ale trochu ted uz mluvis o necem jinem nez jsme se bavili pred chvili - to bylo na tema KOMPLIKOVANOSTI MECHANISMU. Tam tvrdim, ze by to melo byt co mozna jednoduche, aby prinos byl vetsi nez vlozena namaha.
    Co se temat tyce, tam uz je to na kazdem - ale ja vnimam larpy typu jako byla JC jako neco fantasy, opet se zopakuji s epikou. A bavi me jednani a tlaceni nekoho ke zdi kdyz jde o spojenectvi nekdo s nekym proti tretimu, tahani z nekoho rozumu o jeho planech na pristi den atd.
    Ale uz me nijak nebere rozhovor na tema ucetni knihy, paragrafy a podobne - to mi do jiste miry prilis priblizuje realitu, kterou ale mam kolem sebe normalne.
    Kdyz to reknu jinak - diplomaticke jednani o valce ci miru na zaklade "vy jste nam prepadli vesnici tak my vam dame pres drzku" ci jakakoliv jina klasicka zapletka mi prijdou zabavnejsi a ve hre pouzitelnejsi nez spory o cene hedvabi a procentu odvadenych dani. To totiz take navic byva proste a jednoduse prilis dlouhe - a prilis dlouhe ma tendenci znamenat, ze se vytraci dynamika a napeti.
    Ale to uz je hodne o osobnim vkusu hrace.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO:
    Kdyz se podivam na boj jako neco co nekoho opravdu a bavi, je to zbytecne brutalni a jednoduche ;) (a to rika nekdo, kdo se sekery opravdu nestiti.)
    Je trivialni nekoho ubit, probodnout, zaklit, proklit, usmazit fireballem, je ale nepomerne tezsi ho prechytracit v obchodu, oblafnout pri vyjednavani, zatlacit do defenzivy nad sjednavanou smlouvou.
    Larp je spolecenska hra a socialni interakce je nutna - a cim slozitejsi (byt za vysokou cenu co se organizace tyce) tim lepe.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Gorane, jasne ze jsem omezen nahledem na hru tim, co me bavi. Ale i kdyz se podivam na ekonomiku jako na neco, co nekoho opravdu bavi, tak mi proste prijde nepomerne obtizna a narocna.
    Ale kdyz odhledneme od ekonomiky, zkusme to treba na vyrobe veci - muzu bud vymyslet system tezby surovin, potrebnych dovednosti na zalozeni dolu, jeho vylepseni, vyrobu nastroju, jejich vylepseni, zpracovani surovin atd atd atd az je vysledkem mec, ktery si hrdina vezme a jde se venovat deji - z meho uhlu pohledu(jako cloveka, ktery na hrach hleda epiku, atmosferu, akci atd) je UPLNE nepodstatna cela pasaz az do okamziku "vezme mec...." - a nepotrebuju ve hre osetrovat puvod zbrani jinak nez ze nejakou kazdy ma a lepsi se daji koupit u nekoho (kdo je treba lovi ze vzduchu).
    Stejne tak treba dovednosti jako Opravovani a navazane pravidlo o samovolnem kazeni zbrani. Jaky je prinost takovych veci? Pridavaji trochu realisticnosti (o zbrane se musis starat), ale kybl prudy a ve finale te odvadeji od hry.

    Priklad primo z Jedine cesty: Jakasi dovednost u Tela, ktera zpusobovala, ze byl clovek odolnejsi na dovednosti jako odhozeni a porazeni. Potud dobry - ale v ramci touhy po realnosti atd chtel brat Petrius do uvahy i veci jako stupen nadani obrance, stupen nadani utocnika, jejich porovnani a ruzne efekty fungovani teto jednoduche BOJOVE dovednosti. Vysledek(i kdyz se to mozna ve hre menilo) - dovednost ktera pridanim TROCHY realisticnosti, VIC pravidel nabobtnala do neceho, co v okamziku pouziti zkurvi boj. Z tohoto duvodu jsem si ji ja nebral (a Darion tusim ten porovnavaci efekt ignoroval:)) ). Z meho pohledu ta pasaz o porovnavani tam byla ZBYTECNYM mechanismem.
    Tolik asi jen obsahlejsi vysvetleni toho, co povazuju za nadbytecne atd...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ZAPPO: Nezlob se, ale Tvuj nazor na prinos ke hre je silne omezen tim, co Te bavi ;) Ekonomika ve hre je zabavna pro mnohe (i mne) an sich a nepotreboval bych v podstate (krom vrazdy konkurenta) ani nic jineho ;)

    Co se tyce ucitele, myslim, ze jsem byl nepochopen. Jen jsem chtel naznacit, ze kazda dovednost musela byt nejak ziskana - cim specializovanejsi dovednost, tim vice by se mela zohlednit v historii postavy (povinnymi prerekvizitami, citlivimi informacemi, povinym clenstvim v nejakem spolku atd...)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Petrius: Myslim si, ze zrovna to rychle behani proste neosetris - uz jen proto, ze je to de fakto castecny stop a tudiz ti to svini ti, kteri jsou "mimo scenu". A hre to az tak moc neprinasi, aby se to vyplatilo resit.
    To je totiz jeden z hlavnich uhlu pohledu na pravidla, ktery mam ja - jestli pravidlo nebo mechanismus prinasi hre vic, nez je jeho narocnost na zavedeni. A to je treba duvod proc nemam rad ekonomiku - usili na to aby fungovala je proste obrovske a je to desne tezke (at uz pravidla, dovednosti tak ciste objemy penez, zbozi atd) to vyvazit aby to chodilo - a hre to podle me neprinasi tolik, jako kdyby se takto investovana energie vrazila nekam jinam.
    Stejne tak zisk z existence dovednosti Rychlonohoy mi pro hru prijde mensi nez je jeho narocnost na implementaci:)
    Goran: Virtualni ucitele jsou na houby, protoze logicky, kdyz s nekym vedu spor je nejjednodussi vest ho tak, ze mu omezim pristup ke zdrojum a zamezim jeho uceni se. A k tomu je potrebujes realny. A realny ucitel je pruda v tom, ze tohle jde pak delat az prilis snadno a toho, kdo ma byt ucen to desive omezuje - vic nez je zadouci. A osoba ucitele je opet silne vytizena, aniz hre nejak zasadne prospeje, rekneme vic nez treba papirova tabulka. Ozkouseno nekolika rocniky napriklad Kharmu atd.

    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Jist, mě se docela líbly Darovy tréninky a povinné záležitosti pro danné dovednosti tak jak je měl na prvním letmím Bezkrálí. Tímhle směrem bych se rád vydal, ikdyž bez toho, že by někdo za trénování dostával expy...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Ono by se to dalo i zobecnit.
    Dovednosti bezne - (kupci, drobni zlodejicci, vojaci) oddelit od dovednosti vyucovanych (vrazi, magove, knezi...), ktere by byly vazane na nejakou herni skupinu, at jiz elitarskou ci zakazanou, proste neprilis rozsirenou.
    Nemyslim tim rovnou existenci NU a cechu vrahu, jako spise to, ze pouzivat strunu jako zbran jsem se musel nekde naucit, coz samo o sobe je dosti citliva informace (na rozdil od toho, kdyz se nekdo nauci smelit s padelkama)
    A tudiz se vedome vydavam jiz pri tvorbe postavy bud do rizika odhaleni (kdo jiny by se krom vraha ucil skrtit) a nebo musim jasne rici kym jsem (mag se znackou, knez s pravidelnou bohosluzbou).
    Nehlede na to, ze prislusni virtualni vyucujici mohou herne vyzadovat urcite skilly (nauc se splhat, behat, plavat a potapet a pak se budem bavit o nejakem podrezavani) a tak dodavat stromu dovednosti logiku a smer a korigovat munchkiny.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    GREATDRAKE: To jsem věděl už před touhle JC, ovšem fakt nebyla kapacita tohle řešit a rozdělovat nevluvě o realizaci magickýxh grimoárů apod...
    Do příště si beru na starost i tohle (Mimochodem narazil jsi na jeden z největších rozdílů mezi Intuitivní a Rituální magií - ten už se bohužel nestihl realizovat...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ZAPPO: nějaké nápady jak tohle řešit?

    Návrat k Jediné cestě po dvou letech pro mě znamenal navýšení zájmu o herní systémy a nové nápady co se pravidel týče. A letos jsem se přesvědčil, že geniální a jednoduché nápady ještě pořád vyčerpané nejsou. Zářným příkladem jsou například zámky z dílny skřepaslíků (na hru nakonec nedorazili) nebo třeba realizace vozů, případně shrnutí bojových fint pod jednu mateřskou dovednost.

    Proto si myslím, že i věci typu Rchlost by se daly nějak rozumě řešit... a byl bych rád kdyby se do vymýšlení nových postupů a nápadů zapojilo co nejvíce lidí...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam