• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    BAGHEERA: doufal jsem že vysvětlující věty v závorce postačí. Ale zřejmě ne...

    "Jistě nemusím připomínat, že natrhnout slezinu sušinkovi je mnohem jednodušší než kaskadérovi - tzv. musím mu vzít míň životů, aby se dostal do stejně vážného stavu jako kaskadér s natrženou slezinou." - tohle jsem nějak nepochopil, respektive nevím proč mluvíš o tom, co už tam je...

    Vyšší počet životů v podstatě udává to, že postava vydrží o něco více a hlavně, že jde mnohem více do extrému co se týče ignorování svých zranění.
    --> Když nějakému sušinkovi dám slabší ránu do ramene, on se hned složí a vlivem krvácení nakonec umře je to asi jasné.
    Naopak tu pak ale máme maníka, který něco snese, dostane ran nepočítaně a teprve po poškození, které by neustál ani nosorožec se zhroutí na zem a je mimo. Už jenom logikou "Více ran = více krve" ty vyjde že by měl umřít mnohem rychleji. A to neberu v úvaha jaká zranění že to inkasoval...

    ZKRÁTKA: tohle moje logika, tekhle to chci a takhle to bude pokud nepřejdu na šatrh. Také nezapomínejte že tohle jsou obecná pravidla a neříkají nic o nástavbových dovednostech (více, životů, delší umírání, apod...)

    AD Dorážení - mě osobně je dorážení ze svého statutu odporné. Hráči dorážejí kde můžou ikdyž nemusí. Sekají si halvy, pálí těla svých nepřátel. Většinu postav y tohle nenapadlo a ani by to dělat nemusely. Ovšem díky pravidlům o "agóniích" a podobných věcech je dorážení skoro nutnost.

    Jak z toho ven nevím. Nicméně téměř jsem zrušil oživivání mrtvých a dost zvažuju zrušení pomoci umírajícím. Pak by třeba žádné "dorážení" nebylo potřeba (mohl bych ještě zavést nadmrné poškození a kritické zásahy, ale to se pořád oddaluju Roleplayingu a jednoduchosti :-/ )

    BAGHEERA: k tvému konkrétnímu příkladu: je tu i druhý pohled - prý jsi dostal ran nepočitatelně, že bys měl být na místě mrtvý. Tedy dorážení byla spíše taková administrativní věc... Nevím nebyl jsem u toho a neposoudím to. J
    e možné, že skupinka železářů hrála podle svých zkušností a logiky a ty zase podle pravidel = obě strany jsou přesvědčené že mají pravdu

    Možná je tohle další argument por zrušení pravidel. Možná bych měl oprvadu sebrat veškerou odvahu a pokusit se začít vás vychovávat ke hraní a myšlení o hraní než k počítání...
    BAGHEERA
    BAGHEERA --- ---
    GREATDRAKE: Bereš mi písmena z klávesnice :o)
    Status dorážení by skutečně chtěl nějak popsat. Sám jsem zažil souboj, ve kterém mi po mém ohlášení bezvědomí, seknul útočník do nohy a řekl, "Dorážím tě". Mělo by to rozhodně chvíli trvat, raději 30s než 10s. A mělo by to být dáno jasně najevo okolí.
    BAGHEERA
    BAGHEERA --- ---
    Nelíbí se mi, aby silné postavy umírali rychleji. Proč ta diskrimanace? S realitou to nemá nic společného. Když natrhnu slezinu sušinkovi, umře za 3hodiny. Když ji natrhnu svalnatému kaskadérovi, umře za 3hodiny. Jistě nemusím připomínat, že natrhnout slezinu sušinkovi je mnohem jednodušší než kaskadérovi - tzv. musím mu vzít míň životů, aby se dostal do stejně vážného stavu jako kaskadér s natrženou slezinou. Navíc, životově slabé postavy mají jiné výhody oproti životově silným, proč jim tedy dávat tuto výhodu. Mimochodem dost silnou, když se snažíš raněného dopravit k ošetření. Za sebe říkám, že jsem pro 10min bezvědomí pro všechny s možností spec. zkracovat či prodlužovat.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Zajimavy je efekt 'dorazeni'. Pokud mam cas, je to samozrejme trivialni. Pokud se takove dorazeni deje ve spechu/pod vlivem adrenalinu, dochazi k excesum jako lehke tuknuti + zvolani 'probodavam srdce' ci 'sekam hlavu' - cinosti to pomerne problematicke pro nezkuseneho. Nechces dodat (nerealisticke), ale jednoduche pravidlo, ze dorazeni umirajiciho trva vzdy nejakou dobu (10s) krom vyjimecnych schopnosti?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Tohle je odstavec týkající se životů a boje, který už by měl být definitivní...
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    PETRIUS: Jedina poznamka: Z platu svleknu bezvladneho opilce za nejakych pet minut, klinicky testovano. Krouzkovka je vetsi orisek, ale kdyz by mi nezalezelo na vlasech... ;))

    Jinak ale nechapu - tohle ma byt verze PRED tou zmenou, nebo zacatek verze po ni?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Takhel vypadá nejspíše finální verze původních pravidel. Především jsem odstranil "čtverce" kterým nikdo nerozumněl...

    Zdraví postavy

    Každá postava má tři životy, jejichž počet se dá zvyšovat (trvale i dočasně) až do deseti (nikoliv léčením!). Tato maxiální mez se dá překročit pouze za dosti speciálních podmínek (lektvary, magie těla a směr „Tělo“ max do 15-ti, jinak už to není člověk)

    Pokud jsou postavě ubrány životy na nulu nebo níž, umírá.
    * Postava. která má základ do pěti životů, umírá deset minut (míň vydrží, ale zase to nebývá tak zlé – umírá delší dobu)
    * Postava, která má v základu více jak pět životů, umírá pět minut (více vydrží, ale její poranění už jsou pak dosti vážná – umírá rychle)
    * Při opravdu nadměrném poškození těla postavy, je mrtvá ihned. Napkříklad pokud jí rozmázne tunový blok kamene, nebo když přijde o hlavu, je zpálena na popel, roztrhána na kusy apod…
    Doba umírání se dá prodlužovat (max do 15ti), zkracovat (přitěžování postavě) i ukončovat (doražením nebo naopak oživením)

    Mrtvá postava je mrtvá. Oživit jí už žádný přirozeným způsobem nejde. Ikdyž se najde někdo, kdo by to dokázal, bude se zatraceně rozmýšlet jestli bude danou osobu oživovat. Je možné zachránit ještě umírající postavu (musíte na to mít ale dovednost). Pokud někoho krocnete ve městě a nedoděláte ho, je dost pravděpodobné, že se najde někdo kdo dokáže stav umírajícího stabilizovat…

    Při zběžném ohledání kdokoliv pozná, že je postava v bezvědomí, ochromená nebo mrtvá nebo teprve umírá (hráč musí říct co s ním je). Mrtvé, umírající, omráčené nebo bezvědomé postavy je možno dorazit, znásilnit, přemístit, naporcovat, prostě cokoliv co vás zamane (dejte si ale pozor na dodržování zákona…)
    Takovou postavu můžete samozřejmě i okrást o vše s výjimkou těžké zbroje (z té postavu jen tak nevyvlíknete…) a předmětů, které má nějak speciálně schované. Pokud postavu prohledáváte, je potřeba to pořádně zahrát. Pokud má postava například v rukávu srolovaný dopis a prohledávající mu jenom párkrát poklepá tělo a zbytek vynechá, dovoluji hráči prohledávané postavy tento dopis zatajit. (prostě to prohledávání neflákejte a je hotovo!)
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Petrie, spis mozna kdybys mel nejake konkretni vize(aspon v nastinu), jak bys chtel takovy soubojovy system realizovat a nahodil je, tak by se nad nimi dalo lip mluvit.
    Teze "mam zkusit udelat novy a lepsi soubojovy system" je prilis obecna...
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno že bych byl nějak rozhodnutej to se říct nedá :-(
    ALDARION
    ALDARION --- ---
    Ja jsem tomu otevreny temer s nadsenym ocekavanim. I pokud se ukaze, ze to pro tento typ hry neni to nejoptimalnejsi reseni, stale to bude neco noveho, co se bude dat vyvijet dal...
    Samozrejme ze pocitam s tim, ze to pro dost lidi bude tezke zahrat a ze bude potreba spousta trpelivosti, ale to je potreba vzdy, kdyz se zavadi nejaka nova sestava pravidel... Pokud ve hre nevyeskaluje nejaky globalni konflikt, tak se male sarvatky a duely snad nejak zvladnou a nebude moc nastvanych lidi... Myslim, ze to za to riziko stoji...

    Jen to bude chtit nejaky elegantni zpusob, ktery do toho zapoji nadprirozene schopnosti a nelidske bytosti (nedokazu si poradne predstavit, co ustoji takovy medved, natoz drak.;)))
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Dobre, muj nazor je takovy, ze se zmenam nebranim, ale nedovedu si je predstavit.
    Proste v dovednostnim systemu typu za dva, vyraz zbran, snizeni zraneni o jedna, porazeni, atd - tedy virtualnich efektu zasahujicich do boje a nekterych pracujicich primo s zivoty jde velmi tezko nasimulovat satrhovy system.
    A sam za sebe bych mel problem s tim (protoze je to pro me nezvyk) takto hrat i v situaci, kdy by to bylo jen na isty boj bez dovednosti - s dovednostmi uz nevim vubec.
    Osobne proste soubojovy system na malem mnozstvi zivotu a malem mnozstvi jednoznacnych soubojovych dovednosti vidim jako funkcnejsi kompromis.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Promázl jsem diskusi o rozlišování zbraní. Stále mě zajímá jak jste otevřeni změnám a novému soubojovému systému (lepší by zranění hráli, horší by se řídili pravidlovým sítem - tedy něco jako šatrh)
    Někteří z vás jsou pro. Zvažte to prosím ze všech úhlů, myslete ale nejen na sebe ale i na lidi, kteří budou třeba bojovat proti vám...
    BAGHEERA
    BAGHEERA --- ---
    PETRIUS: Rozhodně jdi do toho, když to umožní lepší hratelnost, odbourá složité výpočty (na ruce mám dva životy, těžkou zbraní přicházím o 2 krychle, mám však zboj, tedy jen jednu, ...zaokrouhleno nahoru... zbytek po dělení parametrem kondice...) a přitom to bude slučitelné se zbrojí a různou kondici postav. Hráči se to určitě pokusí přijmout.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Jsam rozhodne za.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    *ano VE skutečnosti...*
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    GREATDRAKE: ano ne skutečnosti šatrh, ale s pravidlovými prvky, pro lidi kteří prostě neví nebo to nedokáží zahrát.

    Svým způsobem by se na to daly ještě do jisté míry naroubovat věci jako Odolnost těla nebo Drtivý úder apod - ovšem chce to pořádně promyslet a zvážit jakým způsobem by se takové efekty hlásily/hrály - a dříve než se do takové práce pustím, hcci vědět jestli má cenu to zavádět už příští rok, nebo na přesrok, nebo na úplně jiné akci...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    PETRIUS: Šatrh? ;)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    HARALD: Zapas ale neni mimo pro nerealisticnost, nybrz nebezpecnost. Neni vhodno je tedy smesovat.


    ZAPPO: Inu ja u mnohych tezkych zbrani nevim, jak bych je v realu blokoval. Netvrdim, ze to nejde. Spise jsem reagoval na Lesziho poznamku navrhem dle meho pomerne jednoducheho pravidla.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno já bych se vrátil k původnímu tématu: jak jste otevření tak radikálním změnám jako je překopání celého soubojového systému?
    HARALD
    HARALD --- ---
    GREATDRAKE: nevím, nevím. tyto zbraně mívají v reálu velikou setrvačnost a nejsou vhodné pro boj proti jednotlivcům, protože po uhnutí bývá možno zbraň uchopit a útečníka odzbrojit. Pokud dáš pravidlo o neblokovatelných zbraních, měl bys dát i zápas. což mnozí organizátoři nechtějí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam