• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Popravdě sám se toho dost bojím, na druhou stranu mi to přijde dost zajímavé a také by to imho mohlo vést k trochu větší snaze o hraní než o vítězství apod...

    Například kumu bych svojí kartičku určitě dal by byl člověk, který prohrál v souboji, protože dělal pěkné nápřahy a hrál zranění, mezitím co ho en druhý očividně ukydlil. V tomhle případě bych mu jí možná i dal demonstrativně ihned...
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Cože je další možnost, která mě napadla, když jsme psal minulý příspěvěk. Předávání expů je rozhodně rušivý prvek, takže by se řešilo určitě někdy troch později nějak stranou. Tak bych to třeba dělal já, když bych měl tu možnost na nějaké kaci, kde hraju...

    Ostatně hráč by ty expy stejně nevyužil hned ale až poté co by je směnil u urga, u kterého by zrovna expoval (ten by je přihodil k dalším získaným expům...).

    Předávání kartičky přímo hráči má několik technických kladů, které dělají celou záležitost jednodušíí než předávání expů přes orgy:
    Hráč dá kartičku komu chce a ví komu. Když by chtěl dát kartičku přes orga hráčovi, kterého nezná jménem nebo dokonce přes orga, který hráče nezná, tak by se to vůbec nemuselo povést. Tedy dání kartičky přímo oceňovanému hráči je rychlejší a spolehlivější...
    HARALD
    HARALD --- ---
    Obecně bych se rozdávání expů hráči obával, z ne-LARPových zkušeností se vzájemným hodnocením vím, že tyto systémy mají tendenci sklouzávat k tomu, že si pár lidí buď dávat expy vzájemně, nebo si parta lidí jednoho expy naboostuje. Je otázka, zda by k tomu docházelo i na akci typu Jediná cesta, kde se lidi navzájem docela dobře znají, což podobné kamarádšofty omezuje. Na druhou stranu, myšlenka někoho odměnit se mi líbí, občas je roleplaying natolik silný, že člověk chce "něco za to dát".

    Co se mi na téhle myšlence nelíbí je fakt, že samotným odměněním se na moment vypadává z role. "Tady máš exp" "Díky" zazdí právě tenhle vynikající roleplaying. Takže z mého pohledu, ať tyhle expy rozdávají spíš orgové, nebo NPC-čka.

    Z hlediska hráče by připadala možnost tyhle expy přidělit přes někoho z orgů. Každý hráč by se jednou za období mohl zastavit za vyjmenovaným orgem a dát někomu exp. Tyhle expy by pak org přidělil při regulerním rozdělování expů. To by byl vopruz, co?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Hehe je vidět že Dar je organizátor. Každopádně jste mi pomohli trochu uspořádat myšlenky. Každopádně tým spoluorgů už začíná fachat a první geniální nápad se zrodil. Na ty vážnější choroby hráči teď imho zapomínat nebudou... ;-) Obecně nemoci trochu zkrouhnu a udělám je spíš na míře dobrovolnosti (tedy mimo těch vážných případů).

    A na míru hraní a kvality Roleplayingu navazuje další myšlenka. Jak vás nacdchává možnost, že by každý hráč měl na celou hru k dispozici několik kartiček (nebo něčeho) s několika expy, které by mohl prostě a jednoduše komukoliv věnovat za dobrý Roleplaing (ne za herní úspěchy ale za ztvárnění role nebo situace). Vyžadovalo by to jistou etiku přidělování (svádí to k tomu věnovat kartičky svým oblíbencům) ale přinášelo by to hnací motor pro hráče, kteří zrovna něco akutně neřeší a tak mají čas přemýšlet na svým hraním (ultra řešiči obvykle opravdu roleplayovat prostě nestíhají, vypadávají z role. O tom už jsme se bavili jinde...). Přínos by to mělo také vzhledem k nováčkům.
    Pokud by se tahle možnost nelíbila asi bych si jí nechal pro orgy.

    Jinak expování by bylo jako mnule ale dotaženější do konce. Expy za luxus, expy za herní úspěchy a hraní jako takové. A eventuelně ještě tyhle malé bonusy za roleplay...
    DARION
    DARION --- ---
    Pár možností:

    1) Nemoci coby doplněk hry v zájmu reálnosti a poskytnutí práce léčitelům: Pokud už je tam chcete, tak by měly by být pojaté tak, aby na ně nešlo zapomenout a prostě se na ně vykašlat. Prudící nemoci typu průjem, kašel, dávivost a další takové maličkosti jsou víceméně záležitostí roleplayingu a i když mohou chviličku bavit, tak předepsat je někomu byť jen na půl hodiny je nesmysl - nemoc tohoto typu obvykle trvá do chvíle, než přijde něco zajímavého.
    Takže pokud nemoc, tak s brutálním následkem, který se nedá ignorovat. Snížení max. počtu životů, končetina minus, němota, neschopnost kouzlit, neschopnost rychlého pohybu atd. Pak to má nějaký smysl.
    Samozřejmě je důležité si uvědomit, jak silné máš léčitele a kněze. Léčba musí být dostupná, ale na druhou stranu to nesmí nikdo z nich zvládat lusknutím prstů. To je totiž nuda. Jakmile někdo poprvé přijde s useknutou nohou za mágem a ten mu ji přidělá během dvou sekund, ten člověk už podruhé tu useknutou nohu ani nezkusí hrát. Prostě to nebude považovat za důležité.

    2) Nemoc coby příběhotvorná záležitost: Tady obvykle následky pro hrající postavy nemusí být tak velké, spíš se jim tluče do hlavy, že když to nevyřeší, tak všichni chcípnou. Nebo všechno kolem pochcípá. A taky se jim tluče do hlavy, že asi není nejvhodnějším způsobem řešení shromáždit veškeré nemocné, veškeré léčitele a zuřivě používat dovednosti... protože ta nemoc je prostě všude. Hraje se o nalézání zdrojů nákazy, bacilonosičů, magických či vzácných způsobů léčby apod.
    Občas poměrně solidní alternativa obligátního zachraňování světa...

    3) Nemoci a postižení jako dobrovolný roleplayingový doplněk - To už tu zmínil Goran a není třeba k tomu nic víc říkat. Je to supr, zvlášť když se to dobře zahraje. A vyžaduje to svět, kde se neléčí lusknutím prstů...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    Nemoci ve smyslu 'flaw' postavy, který se téměř nemění jsou také fajn.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    PETRIUS: IMHO, pokud ma hra byt o nemocech, tedy o nejake epidemii, kterou je treba resit, ktera je dejotvorna atd - tak ano. Ale pouze jako kolorit, doplnek fungovani sveta - tak ne.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Myslíte si že mají smysl nemoci?
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno tak diskusi nad NK, které se vlastně vůbec nekonalo (ale za reakce děkujeme (-; ) bych utnul a zahájil bych řešení Jediné cesty...
    PIETA
    PIETA --- ---
    PETRIUS: Já třeba nevěděl, takže aspoň pro jednu osobu to provařené nebylo. (:
    SHAMPOO
    SHAMPOO --- ---
    :)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    tohle už je provařený, kušuj s tim :-)
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    Pravda o Nikdykde IV. – Mýtus nebo mystifikace?
    Lhůta byla promlčena, je čas se přiznat.
    Všichni, kteří nebyli na letošním Nikdykde jsou opravdu všichni. Letos se žádné Nikdykde nekonalo. Vše začalo někde u Apolinářky a pak se to nedlo zastavit. Navíc to byl geniální nápad. Postupně se to ale trochu vymklo z rukou, fantasáci jsou jedna velká drbárna, a v určitou chvíli nebylo možné mystifikaci zastavit.
    Omlouváme se těm, které jsme naštvali – zlobili jste se právem, na vás bychom s pozvánkou nezapomněli. Děkujeme těm, kteří se do Mystifikace zapojily.
    Dotazy organizátorů na pořádání akce, která se nekoná, rádi zodpovíme.

    „Věci, které lidé považují za reálné, jsou reálné ve svých důsledcích…“
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Jestli je tu někdo kdo by chtěl pomoct s organizací tak v současné době potřebuju mít jasno v obsazení následujích funkcí.

    Supervizor CP - především bestie a CP mimo město
    Supervizor hospody - hlavní hostinský (při ruce pomocník, dva) reálné i herní prachy...
    Supervizor města - život ve městě, městské questy
    Supervizor administrativy - kontola jestli všichni mají postavy, dovenosti, apod

    V pořadí podle důležitosti, tu spodní bych ještě nějak dokázal oželet. Jediný člověk který by kecal do práce supervizorům bych byl pochopitelně já jako hlavní org... Každý večer by byly porady (myslím během hry, před hrou to bude podle potřeby...)

    Mimo tyto funkce se pak hodí lidi pro tým CP, tým adminů, pomocníci v hospě a lidi kteří jsou schopní se zamyslet nad hrou už před ní - teď třeba je hrubý nedostatek malých questů (hlavní linie apod jsou už hotové...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ty vole co je toto??! já čekám na reakce a on mi sem spamuje!!
    WRIGLEY
    WRIGLEY --- ---
    OT
    Zdravím
    Rád bych vás pozval na oslavu svých dvacátých narozenin a to ve středu 15.11.2006. Oslava proběhne U kozla (http://www.lexikonhospod.cz/img/U_Kozla_mapa.gif), započne kolem 18h a skončí až nás vyhodí nebo to vzdáme. Pokud nechcete nic nenoste, stačí že příjdete sami. Pokud víte o někom, ke komu se tato pozvánka nedostala a přesto mě zná a já jeho, budu rád když mu pozvání vyřídíte.
    Předem bych rád požádal kuřáky, aby se (vzhledem k tomu, že mám rezervovaný salónek) pro přitloukání hřebíků do rakve odebrali do haly nebo ven. Co se týče mé osoby, rozhodl jsem se, pro dobro všech, že letos na oslavě nebudu pít, tak se mě prosím nepokoušejte nalévat panáky.
    Doufám, že se sejdeme v hojném počtu a oslava se vydaří.

    Buďte dobří, váš Wrigley.

    Asi jste to uz vsichni dostali, ale pro jistotu, kdybych na nekoho zapomel...
    /OT
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Mno tak diskusi nad NK, které se vlastně vůbec nekonalo (ale za reakce děkujeme (-; ) bych utnul a zahájil bych řešení Jediné cesty. Termín už známe pár měsíců. Legendu víceméně taky a teď přináším pár věcí k řešení a počtení...

    Oficiální upoutávka:
    Zdá se že nedávné dění v Dalejském údolí ovlivnilo celý Sever. Především Císařství. Zde už iniciativní Senát označil celou záležitost za selhání Císaře a podněcuje proti němu lid i armádu. Prý se dá i očekávat občanská válka, protože Senátu se nebývale daří. Je možné aby události došly až tak daleko??

    Ale lid Dalejského údolí má úplně jiné starosti. Hvozd nyní pokrývá celé území údolí a přestože cesty jsou i nadále průchozí, lid se bojí. A má čeho! Vždyť před dvěma lety Hvozd zashubil na stovky obyvatel a vymazal jedno celé město z map!


    Konkurz na postavy v JC (dá se tam vyčíst i ledacos o ději hry...)
    http://www.cravens.cz/jedinacesta/texty/konkurz.doc
    Pokud o něco budte mít zájem, konaktujete mě jak chcete ;-)

    A námět k diskusi:
    Minule byl poměrně problém s váhou peněz. Daly se defakto utratit pouze za luxus a za nabídku služeb mezi hráči (info, dovednosti, služby, výrobky...)
    Chtěli bychom to pochopitelně změnit, ovšem narážíme na problém, že nás moc nenapadá za co by se jinak dalo utrácet.
    Na většině akcí jsou to většinou tyto položky:
    1) herní hospoda (může být i formou reálného jídla, ale má svá specifika...)
    2) boostovací vychytávky (skilly a bonusy navíc - obvykle formou kouzel či předmětů...)
    3) věci pravidlově nutné - herní jídlo, obydlí apod

    Napadají vás nějaké další možnosti a řešení? Zajímají nás především zcela konkrétní návrhy...

    (Mě osobně jako hráče většinou moc nelákají boostovací vychytávky a virtuální záležitosti. S penězi obvykle pracuji pouze protože to patří k postavě... -> zajímá mě váš názor...)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Jestli se někdo cítí diskriminován, tak pro něj může být útěchou že u některých lidí jsme si v podstatě házeli mincí. Cílem byl fakt dost nízký počet hráčů a jak říká bylo to přínosem (minimálně pro nás, orgy)...

    Těm na které se letos nevystačilo, se omlouváme....
    PIETA
    PIETA --- ---
    Já třeba nevěděl, takže aspoň před jednou osobou to tajené bylo. (-;
    LORD_SHAPER
    LORD_SHAPER --- ---
    Děkujeme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam