• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PETRIUSJediná cesta - záblesk demokracie?
    HARALD
    HARALD --- ---
    PETRIUS: pak tam ovšem halekalové chyběli většinu dne. jenom těch lidí, které jsem chytil, když mi odposlouchávali palác....

    osobně jsem to řešil postojem "Kamenné zdi jsou zde tlusté. Ale lidé mají velké trychtýře."
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    ty jo opět píšu jak prase, inet mě ničí :-/
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    HARALD: odposlech rozhovorů je jedna z věcí, které mi vadí. Zástěny měly zabránit tomy aby každý věděl, co kdo kde a s kým dělá. Hluk ve městě ať už dělaný hudbou, prací, či třeba rvačama a jinou čisnností je dobrý pro odfiltrovnání takovýchto odpolechů.
    U mě je to dobré a naopak uvítám více hluku, vláště pokud bude autentický...
    Promiň ;-)
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    A mé subjetivní názory:
    Zástěny - důvody jeich stavění měli jisté priority a také specifikace. Na Hofy už se zástěny řeší přes rok a v praxi byly mnohé vyzkoušeny a zdokumentovány - také jeden ze způsobů jsem měl možnost vidět na VH a ten nám přišel nejlepší. Na jediné cestě jsme však měli priorty trochu jiné a v jiném pořadí, proto zásstěny a proto ne tak úžasný a estetický zážitek...
    * primárně nám šlo o rozdělení prostoru kvůli přehlednosti ale také nějaké struktuře města (čtvrti)
    * teprve až na druhém sítě pak byla estetika a schovávání stanů, aut apod...

    Z technického hlediska zástěny vyhrály na plné čáře. dřevěná kosntrukce je pevná a dá se s ní dobře manipulovat, o barvení už vůbec nemluvím. Na VH vytvoření jedoho domku trvnalo zhruba 4 hodiny, vytvoření jedné zástěny trvalo cca hodinu, její umístění a zakotvení dalších cca 15 minut = tady je jasné co pro nás bylo lepší.

    Na stavbě města se v těch nejlepších okamžicích podílelo najednou tak deset lidí, ale většinou to bylo spíše tak pět. Stavěcí akci jsem se snažil vyvolat jak mezi organizátory tak mezi hráči ale dosti bez úspěchu. Zatím jsem ve fázi, kdy taková činnost je dobrovolná a nemůžu do ní nikoho nutit. Navíc koordinace více jak šesti lidí najednou už je také dost šílená věc (zvláště když jsou to dobrovolníci a opět je do ničeho nemůžete nutit...).
    Já osobně při zhodnocení, těchto faktorů jsme s výsledkem nadmíru spokojen, jem mě štve, že jsme lepenku neukotvovali rovnou latěmi a tak nám jí vítr v některých místech vytrhal. Elezzlé stěny a bordel v osadě vzhledem k realitě sěta vnímám jako obrovské plus :-)))

    ZAPPO: s ohledem na výšku a cenu takových zástěn tohle nemělo šanci projít. Náklady by byly hádám dvoj až třínásobné nehledě na to že nevím jak bych takové látky barvil.... Umístění mezi kůly je na tužku, rptože by musely být dost nahusto aby se zachovala aspoň přibližná výška. Navíc o dřevěný rošty a třeba rohy domů se dalo opřít když ses třeba schvával apod, kdežto látka a kůly by šly při kontaktu do kytek...

    Využitelnost takových zástěn je značně diskutabilní - jednak by to važadovalo ohleduplější montáž při rozebírání druhak, při počasí jaké bylo by látky stejně shnily případně zasmrádly pokud by teda nebyly z přírodních matrošů - a nakonec - kde bych sakra skladoval??? :-))
    HARALD
    HARALD --- ---
    Osobně bych jako tématickou hudbu bral i velkou většinu folku, pokud by už se mělo hrát. Překvapuje mě ale, že lidé potřebují na zabavení se na larpu kytaru a hraní vypalovaček od Schmitzera (kterého mám jinak ve velké oblibě).

    Problém s hlučností je ale imho mnohem závažnější než repertoár. V realitě by nebylo slyšet vlastního slova v hospodě a bylo by hlučno před ní. Zkusil jsem si jen tak cvične odposlechnout debaztu mágů z Akademie půlku města (tj asi 20 metrů) od hospody a neměl jsem přes ten řev šanci cokoliv zaslechnout kromě faktu, že něco říkají.

    Uvítal bych, kdyby se na takto koncentrovaných místech v LARPech kytarová a vůbec jiná než čistě herní produkce nekonala.
    PETRIUS
    PETRIUS --- ---
    Koukám že se mi v obou klubech rozhořela diskuse o tom jak kritizovat - takže co sjem pasl na Hofy:
    Mažu příspěvky o tom jak akci kritizovat nebo nebo. Kritiky beru a ocením negativní i pozitivní, objektivní i subjektivní, konkrétní i nekonkrétní. Imho jsem dost rozumný člověk a zároveň člověk, který má docela slušný přehled o tom, co kdo ve hře dělal. Co se ve hře dělo a jak jsme jí dělali - zkrátka, že si dovedu vyfiltrovat, co pro mě má a nemá smysl ;-)

    Jak jsem již avízoval, udělám vám opět dotazníček, ve kterém se budete moct v tomto směru realizovat a jehož výsedky mě budou dost zajímat...

    Můžete si na dotazníček počkat nebo hodnit už tady a tedˇ: nicméně nemám smysl se tady bavit o tom jakým způsobem by se mělo hodnotit a vůbec sem zatahovat obecné larpové diskuse ("hra je taková jakou jí máš") - od toho jsou tu jiné kluby....
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    ZAPPO: Dokážu si to, co jsi popsal představit ve dvou podobách. Buď jak to bylo, jenom místo kartonu použít látku (která by narozdíl od kartonu stála peníze) a nebo konstrukce s kůly zatlučenými do země (což je imho pracnější).
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    ZAPPO: To jsem chtěl vysvětlit v odstavci druhém. Tak tedy znova a lépe. Skladeb by bylo teoreticky dost, ale nacvičit je je problém. Úsilí k tomu potřebné se ani náhodou nevyrovná odezvě (viz má zkušenost z Bezkrálí), takto získaný repertoár je také dost špatně uplatnitelný na jiném druhu akcí (prostě tohle poslouchají fantazáci, ale taky ne všichni). Navíc já tomuto typu hudby ani příliš neholduji.

    Neříkám, že není možné hrát atmosfericky. Tvrdím ale, že je to obtížné, pracné a ostatní to nedocení, pokud to není dokonalé. Já nejsem ochoten věnovat tolik času a úsilí pro něco takového. Zároveň jsem, myslím, na žádné akci někoho, kdo by po čase nesklouzl k současnosti, neviděl.

    Podle mě je poté pouze otázka, zda-li vůbec hrát. A já opět opakuji, že se mi zdá důležitější zabavit lidi.
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    CAMUS: Sice to sem nepaří ale jako bardi na bezkrálí jste na mne dělali dojem pozitivní. Asi jsem imuní proti poslouchání opakujících se písní.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    CAMUS: Napadlo by me (ale jsem prd konstrukter) treba latkove steny jen natazena od kulu ke kulu (dobra vec je, ze znovuvyuzitelne). Prislo mi to hrozne pracny, ale mozna to fakt bylo nejjednodussi reseni...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    CAMUS: No, me treba osobne hlucnost tve kytary ani lidi nijak nevadila, proste to ze nejde odposlouchavat v rozervane hospode je fakt, ktery me nijak neudivoval (a i proto, jsem tam nekdy jednal).
    Ale fakt je, ze repertoar obcas trochu rusil - spis obsahem. A nemyslim si, ze je to o dobovych skladbach, ale o pseudodobovych - a tech je podle me kybl. Asonance, Klic, Fiannan, Guinnevra, plus spousta kapel ma sem tam par pisnicek, ktery proste sedi....
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    ZAPPO: Jsme se snažili vytvořit to co nejjednodušeji. Jestli tě napadá ještě něco jednoduššího, co by plnilo funkce a) trochu zakrýt kopule b) znepřehlednit terén (to například zahrnuje, dostatečnou výšku), tak sem s tím.
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    Ad kytarohráči. Jelikož jsem jedním z nich tak mi dovolte mírnou obhajobu. Mým primárním cílem bylo alespoň trochu zabavit lidi, kteří se navečer stáhnou do města a začnou kopřit, protože ne všichni se zabývají politikou a pletichařením, kterážto činnost se dá vykonávat v jakýchkoliv podmínkách. Tím ospravedlňuji samotný akt hraní.

    Co se týče repertoáru je to vcelku jednoduché. Osobně neznám nikoho, kdo by byl schopen hrát na takových akcích dobové skladby. Nebudeme ale slovíčkařit, chápu že jde spíše o tématičnost než dobovost. A tady narážíme na celkem zásadní problém. O bardování v tomto duchu jsme se pokoušeli s Tári na posledním Bezkrálí. Repertoár je značně omezen, vytvořit více jak půlhodinový program bez toho, že bychom dlouhé týdny před akcí nacvičovali nešlo a co si budeme povídat, z odezev, které se ke mně dostaly, převažovaly spíše ty negativní (že hrajeme dokola to samé), než nadšené uznání (taková nebyla jediná) :) Prostě hrát tak, aby to nenarušovalo atmosféru v podstatě uspokojivě nejde, nebo alespoň ne s mým skillem hry na kytaru. Navíc současné písně jsou známější a posluchačsky atraktivnější. Tím chci ospravedlnit repertoár. A ano, domnívám se, že je důležitější zabavit lidi, než udržet neposkvrněnou atmosféru.

    A posledním bodem je ta hlučnost. To je věc, která přichází sama, člověk se tak nějak rozeřve. Dopad na odposlechy mě vůbec na mysli nevystal a tuhle výtku si beru k srdci.
    HARALD
    HARALD --- ---
    Tí lidé, kteří v průběhu hry vždy večer vzali kytary a jali se vyřvávat současné písně tak, že nebylo ve většině tábora slyšet vlastní slovo, mě taky dost štvali. Nejenomže narušovali atmosféru, ale znemožňovali třeba v celém městě odposlech hovorů.

    Zástěny sice nebyly dotažené, ale fungovaly dobře, rozdělovaly jinak přehledný terén. Osobně se přimlouvám, ať příště orgové vyhlásí hromadnou akci stavbu kulis. Snad se najde dost zájemců.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    CAMUS: Co me se tyce, tak zasteny byly fajn, ale nebyl to prvek, ktery by mi prisel klicovy - nijak me nerusily, skryly stany a to bylo vse. Mozna na tuhle funkci byly az moc pracne vyrobene. Aby dotvorily dojem MESTA nebo opravdu kulis, ktere jen neco nemaskuji, ale i vytvareji, musely by byt vyrazne promakanejsi (a tim pracnejsi) - a uz si nemyslim, ze pomer namaha na realizaci/prinos pro hru by byl dobry.
    Takze to, ze nebyly videt nektere stany bylo fajn, ale mozna to slo udelat jeste jednoduseji - coz by dle meho stejne stacilo.

    A to jak byly ve finale diky desti hnusny mi naopak prislo jako bonus, protoze Dalejske udoli mela byt hnusna dira, kde prasata behaji po ulicich, vsechno smrdi zkyslim zelim a vidlaci kradou kameni, aby meli cim zavrit chlivek - aspon takovy jsem z toho mel dojem vloni, kdyz Petrius popisoval realie.
    Takze olezly hnusny padajici pocmarany steny...Ideal:)
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    CAMUS: za hodně opravdu mohlo počasí. Jen jsem vypsal, co mi nesedělo.

    S zástěnami je to jednoduché řešení, zkusit na příští rok dělat přímo domečky a sehnat na stavbu více lidí.
    Upřímně, stejně jako jsem jel stavět VH, bych letos klidně jel stavět JC avšak zápočty v tom zabránily
    CAMUS
    CAMUS --- ---
    Máte pravdu oba, není důvod se hádat. Organizátoři potřebují oba druhy odezvy. Jeden, který ocení jejich snahu, druhý, který alespoň trochu konstruktivně naznačí nedostatky. Takže díky moc za oba příspěvky.


    MICHALO: Většiny tebou nastíněných nedostaků si jsme moc dobře vědomi (pravidla, gamebooky), i když je fakt, že výtky spíše směřují na ostatní hráče(atmosféra, akce), než na orgy. Většinu nedostatků můžeme také alibisticky svést na špatné počasí (gamebooky, akce, zástěny).

    Jediná diskutovatelná otázka jsou podle mně zástěny. Víme, že domečky by byly lepší, ale schodli jsme se na tom, že nedisponujeme dostatkem člověkohodin na to, abychom byli schopni je postavit. Otázka tedy zní jsou-li lepší jednoduché zástěny (byť rozmoklé, se slezlou barvou), které rozbijí prostor, ale nevypadají zas moc pěkně a nebo zástěny úplně vynechat. Neberme v úvahu odpověď postavit méně domečků.

    Já osobně si myslím, že zástěny byly dobrou volbou, což se ukázalo zejména poté, co by zbořeny.
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    GREATDRAKE: Máš pravdu, špatně jsem to formuloval, má chyba.
    RAJCE
    RAJCE --- ---
    ad konstrukce: me to aspon trochu dotvorilo atmosferu mesta. protoze mit prehlednou louku v miste, kde jsou domy a tudiz to neni prehledny plac... takhle to bylo fajn. jen bylo nedomyslene, ze dane byly davany podle mista, kde ten stan stal (v kterem dome se bydlelo), protoze kdyz clovek prijede, a najde prvni vhodne misto, tak tam zakotvi a pak zjisti, ze je to nejaky extra barak... to bylo takove nepekne.

    a jinak me se ta akce fakt libila, jen musim rict, ze me tam pekelne stvaly a dost hru kazily dane... kvuli tomu jsem byla skutecne dost otravena :(
    to je takova ta vec, co tam sice logicky patri, ale jejich vse byly vazne dost nedomyslene. :(
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    JABLON: Vidím, žes nepochopil můj příspěvek, který neměl za účel říct autorům děkovných dopisů, že jsou idioti ale že je potřeba i kritika, protože vždy je co zlepšovat.

    Ber to jako upozornění na potřebu objektivní kritiky na dřevárnách. Protože bez ní, dřevárny výše neporostou, nebo porostou ale pomaleji. A myslím, že objektivní kritika je mnohem přínosnější, než příspěvky - díky moc, bylo to super. sám řekni jakou má takovýto příspěvek vypovídací hodnotu o hře. Byla opravdu tak super? Opravdu tam nebylo nic co by šlo zlepšit? Co si organizátor z takovéhoto příspěvku odnese?

    Ale máš pravdu, je to kritika namířená zejména proti pisatelům děk. dopisů. Protože ty se vyskytují po každé akci, ať je skutečně dobrá či nikoliv.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam