• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVERPG - $HADOWRUN : hello Case, this is Wintermute, its time to talk
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    MACLINKS: uplny souhlas... jen nevidim duvod, proc nerozdelit dmg na S a P... souhlasim i s tim, ze lze nekoho zabit rukou... ale musis pripustit, ze se to nedeje pri kazdem zapasu bez rukavic... tim nechci zpochybnit to, ze kladivem nekoho nerzsekes, nebo nekomu nezlomis rukama vaz... ale pokud ti jde o to, aby ses zbavil prekazky, pripadne, kdyz mas malo casu, je to spis otazka nahody, ze nekoho obdobne trenovaneho a vybaveneho zabijes...


    CHORCHE: mam pocit, ze se bud spatne vyjadruju, nebo nectes, co pisu... kolik typku jsi realne v SR zabil? opravdu jsi jim dal takovej dmg, ze se z toho nemohly dostat ani pomoci trauma patche? Ja ani jednu... ale videl jsem, jak jednu marenu rozstrilel kulomet...

    Takze ja rikam, ze nikdo v realu nevydrzi tri zasahy mecem s tim, ze si pak da na sva zraneni maslicku a jde dal... neboli: zraneni, ktera si davame, jsou prakticky vzdy povrchova, diky cemuz se to snadno leci (lekarnickou u trznych ran, odpocinkem u podlitin), coz odpovida i pojeti hry.
    Z tohoto pohledu neexistuje duvod, proc by tycka nemela davat Stun dmg (ty jsi totiz argumentoval tim, ze se to snadno leci). proto jsem pro, aby se normalne dmg rozdelil na S a P dle Sorbakova pohledu.


    A co se tyce bugu ve hre - toto je hra, kde nemusime byt otroky bugu. Nechapu vubec tvuj pohled. Navic nechapu tvou zalibu v nekonecnem vyctu zbrani, kdyz jde o to tu hru zjednodusit. A na zaver souhlasim se Spiderem v tom, ze onanie nad sourcebookama je zbytecna - rozsiril bych to jeste tak, ze SR dava peknou kostru pravidel a asi by nam trvalo celkem dlouho, nez bychom nejaka takova vymysleli. Tot vse. Za temito pravidly jsou stejni typci, jako my, zadni bozi.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    MACLINKS: no to zas jako bacha, ja bych pesti asi zabil fakt jen v maximalnim moznem dorozumeni s bohem a necim nosem :)

    bruce lee byl imho dost silny clovek ve vsech smerech az na moralku :)

    no nicmene, kdyz jsem kdysi dal delo Burkharovi, jak krasne sedlo na nosanek, posledni cast uderu jsem vedome kontroloval i pres znacne leknutu, ze rana sedla tak mocne. kdyby ne, mozna je mrtvej, pac to sedlo presne na to zarazeni chupavky, ale to je velika velika nahoda u netrenovaneho cloveka.
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    OVERDRIVE: on ani nemusi byt stredne silny :) viz bruce lee :)
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    CHORCHE: tak ja sem zastance toho ze pravidla nejsou svata a je hlavne na geymastrovi aby si je upravil k obrazu svemu tak jak se to libi jemu a hracum ...prece jen hraci taky musi vedet na cem jsou
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    hele, ja mam napad, je tu jeden bezvadnej obecne pravidlo shadowrunovej audit, tam se to da rozkecat ve velkym, coz je pro me bonus i v tom, ze se nebude hadat nejaka uzavrena skupina, kera si pak bude davat banany a kladivama i v reale, ale budete mit sirsi odborne obecenstvo.

    co se zabijeni tyce tak je jasne, ze RPG maji zivoty a to vyrazne nadhodnocene.
    V mem svete normal umira na jednu kulku bez lekarske pomoci z 99%, otazka je za jak dlouho.

    Postavy jsou silnejsi, stejne jako potvory a jine specialni bytosti, ktere maji mit zivotnost i ve velmi nesytandardnich podminkach. Jde o to, ze GM mini, postavy meni, takze by postavy zbytecne chcipaly na nahodu [coz je bezne treba u blbe demonstrace rozehnane plynem nebo antiriot naboji, tam umira az 7z10 civilistu zasazenych gumakem - izraelci], nebo proste na nedostatek informaci, pac nejsi v deji na 100% a neco jsi proste prehlid, coz bys neudelal v reale. To je videt i na hrach na kompu, kdyz je to strilecka bez ladu a skladu, bez reality, tak mas zivoty, kdyz je to nejakej posranej vietkong [imho jedna z nej strilecek ever], tak mas po kulce vetsinou smulu [zas jako lekarnicky, ze].
    Realna lethalni zona na tele tvori u balistickych testu az 83% povrchu tela. Hlava, trup, horni cast koncetin [nadlokti, stehna].
    U h2h combatu nevim, to jsem nestudoval a nejsem odbornik, ale imho zabit neozbrojeneho cloveka jednou ranou je pro stredne silneho jedince snadne, pokud ji dokaze zasadit, tedy dostane se do optimalni situace, kdy vyuzije nauceny pohyb.

    Videl jsem u jednoho kamarada ve spainu manual [Melicharek], podle ktereho kluci cvicili a jako netrenovany jedinec jsem byl vyreseny behem 2s i se simulaci napadeni z me strany. Paka lamajici cokoli, prehozeni ci povaleni v one pace, takze straslivy ucinek, zadne pesti, pouze lokty a kolena jako drtiva sila, kdyz uz je souper na zemi. Nesnesitelne, devastujici, nemozne pro normala jakkoli ustat.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    ATOMOUSEK: nejsem presvedceny o jejich genialite, ale jednou hrajes nejakou hru, tak se ridis pravidly - zajiste si dohral par her a videl v nich ruzne bugy, ale i tak si to podle danych pravidel i s danyma buguma (do)hral - paklize tady kazdej zacne o kazdej picovince polemizovat, tak akorat rozvrtame samolibe pravidla a nepude to hrat uz vubec, resp. nikdo nebude vedet, co je jak, protoze todle zmenil tam ten takhle, blablabla - got a point?
    problem sekery - corebook combat axe je aspon metra a pul dlouha obourucna mrcha s poradnym ostrim X arsenal prichazi s tomahawkem a podobnyma jednoruc. sekerkama - taky jasne jak facka

    ja si chci zahrat nejakou scenku, pouzivam pri tom pravidla, protoze *nazivo* si to nedame, ale nechci pri tom resit uplne kazde pravidlo, tak jak to delas ty - to si muzes napsat sva pravidla.... a stejne jak se v tom ty obcas silene nimras, ti to pak rozvrta nekdo jinej, hm?

    *beru to tak, ze zabit cloveka, pokud do nej nebusis, kdyz uz lezi na zemi, prakticky nejde, coz odpovida i pravidlum...* tudle blbost sem asi vubec nepobral....
    aha, tady to ma byt objasneni ATOMOUSEK: tak to je taky pekna blbost (uvedom si lekarska pece X podminky, krvaceni, zanet, kulka do hlavy.... )
    jinak ale souhlas, v pravidlech je nekde docela jasne napsano, ze leceni probiha o dost rychleji nez ve skutecnosti - predevsim proto, aby to bylo *hratelny* - toto slovicko tobe dost unika
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    nevim jestli sem dobre pochopil o cem mluvite ale dle meho soudu je jedno jestli zbran sek anebo drti oboji je ihmo stejne vazne

    jen tak pro zajimavost Miamoto Musashi pouzival dreveny mec stejne ucine jako ocelovy ,naproti tomu naznacil ze pouziti drtici zbrane jako tyce nebo klacku muze byt ihmo jeste horsi nez pouziti ocele
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    ATOMOUSEK: zlomeni vazu prokopnuti ohryzku ,zarazení nosní prepazky ,silny uder do genitalii silny uder ze stranu na spanek.....vycet pouze par typu uderu ktere jsou srtelnejsi nez davka.

    pravidla ani boje či valky ihmo neresi bojové styly co se tyce vrazedneho nastroje protoze vyzaduji dlouhou pripravu a stejne dlouholety trening je proste jednodussi do nekoho bodnout ci do nej vypalit davku nez jej zabit na pestni souboj.

    nevidel sem totiz moc postav co bojuji hand to hand pro zabiti /krom adeptu ale ti maji smrtici ruce.)

    proste neni pravda ze hand to hand nemuzes zabit pokud vis a umis zabijes stejne jiste jako zbrani ...jen je to proste kudlou ci pistoli jednodussi

    a tak se na to podle me divaji i tvurci hand to hand postavili na uroven kdy chces nekoho zajmout nebo ne zabit
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    MACLINKS: proto ve valkach umira tolik vojaku, ze? standartne umiraji prakticky jen civilisti... ale je to OT... chci rict, ze pokud do nekoho umirajiciho nevypalis davku, tak to s lekarskou peci da...
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    CHORCHE: o tom to prave je - ty jsi presvedceny o genialite spisovatelu sourcebooku... ja rikam, ze treba v tomto specialnim pripade se sekli - obuch nedela P, ani kdyby ses posral...
    Sekera nema dosah jako ostep, ani kdyby sis rikal Chorche :o))

    Proto navrhuju pravidlo, ktere by upravilo vyhulenecke predstavy typku, co sepisujou tisice picovinek do nekonecne tabulky - nac delat cely vycet, kdyz to lze zobecnit tak, ze jen maloktera zbran z tohoto obecneho pohledu vycniva... navic ty, ktere vycnivaji, jsou zretelne diskutabilni...
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    a nebo mit smulu/stesti na spatny/spravny uder
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    ATOMOUSEK: jde... jen musis vedet jak
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    jeste k tem dvema typum dmg: ten P se celkem snadno leci s pouzitim FirstAid, kdezto S se zase celkem rychle leci sam... rekl bych, ze by se to nemelo moc resit, ze te nekdo dokaze kladivem rozsekat - beru to tak, ze zabit cloveka, pokud do nej nebusis, kdyz uz lezi na zemi, prakticky nejde, coz odpovida i pravidlum... (az na ty nestastne kritikly)
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    ATOMOUSEK: podle me jen zlehka komentujes/upravujes pravidla - resis to, co je uz vyresene -az na podbijeci palici- a tim padem je to zbytec., kazdej ma trosku jine predstavy a pak to budou dohady kde +/-1 - ja bych to nechal tak, jak to je - nejvic me teda zarazi, ze obuch by mel byt P a warhammer S, tot ale vicemenne vse, na zbytek sorbakova odpoved: hrajem SR...
    MACLINKS
    MACLINKS --- ---
    no jasne to se za chvilku z tech pravidel nedostanem ,myslim ze je fakt ze to zalezi hlavne na Gaymastrovi jak uzna za vhodne co se komu v dane chvili stalo
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    SORBAK: ty obrazky nevidim, takze nevim presne, co rikas :o(

    OVERDRIVE: z pohledu gm - souhlas... ale hraci by to meli vedet :o)

    Obecne k tem dosahum: v tomto souhlasim se sorbakem: halapratne, ostep a podobne, to jsou dosahy 2. Myslim, ze se to projevi i na tom, ze to nema zas takovy bonus k dmg, jen zprostredkovany skrze dosah... Spis bych nedovolil, aby mely obourucni zbrane dosah 2, ale 1, protoze jednorucni mec je sice kratsi, nez obourucni, ale zase se clovek muze lepe natahnout, udelat pruznejsi vypad a podobne... noze a podobne zbrane do (treba) 40cm by pak mely dosah 0.

    Obecne k typu dmg: taky souhlasim se Sorbakem, ze by se mely zbrane rozdelit na secne(bodne) a tristive, a tim i dmg na P a S.
    Videl bych to tak, ze sice po S se clovek celkem rychle sam o sobe uzdravi, ale ony ty dmgs, ktere dostavame, jsou celkem srandovni - nekolik malo ctvercu proste vylecime hned na miste... moc se ani neresi nasledky takoveho zraneni... takze 4ctverce jsou proste povrchove zraneni...

    O lamani kosti se sice bavit muzeme, ale zatim vsechna RPG, ktera jsem hral, byla zalozena prave na tom, ze ten dmg byl nerealisticky maly, aby se zmirnila nahoda, ktera do toho vstupuje... Takovou zlomenou kost, podle me, muze gm vyhlasit ve chvili, kdy typek, co ma telo3 dostane tafku za 6, treba.

    A ted k cislum: mam pocit, ze by zbrane s dosahem0 meli mit bonus k dmg +1, jednorucni zbrane s dosahem maji dmg +3, obourucni s dosahem 1 bonus k dmg +4, obourucni s dosahem 2 bonus k dmg +2.
    K tomu, navic, pokud ta zbran neni puvodne urcena jako zbran, jsou jeji bonusy k dmg o jedna mensi, nez u bojovych. Typ zraneni: ma ostri-P, nema ostri-S.

    To mi prijde jak fer, tak celkem blizke pravidlum a celkem se tim zbavime podivnosti okolo, jako je ta bojova sekera.

    Je tu jeste otazka, jak se postavit k druhemu faktoru, a to je vztah k armoru. Rekl bych, ze ty nejkvalitnejsi zbrane s ostrim by mely mit -1 k armoru a ty bez ostri +1dmg/+2 armor.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Podivej, nez hrac dostane neco ze sourcebooku a to i v SinCity, kere je docela powerplay, tak se dohodnem jak to funguje. Nerikam ze neakceptuju vetsinu veci, spish jo, to je jasny. Ale taky mam sve pozadavky na veci. Menim dostupnost, menim ceny, menim barvy, velikosti, skiny.
    Jak rikam, treba poskoz resim dost brutalne, kdyz Te nekdo sejme do tvrdyho pomoci podbijeci palice, proste nechodis, ani kdyby si pravidla rikali, ze muzes. Zalezi na dane situaci a ja mam proste radeji filmove efekty ala Tarantino, kde jde snadno nekoho rozseknout katanou na pulku, kde jde prezit nasup z brokady, byt vycpane soli, do pupku z bezprostredni blizkosti bez brncka atd.
    To je pro me tvorba akcni sceny, kde proste prispusobuju realitu scene, aby byla patricne barevna. Sorry, ale prosty militarismus uz jsme zkouseli a je to nuda jak pruda, alespon pro me.
    Bavi me hrat nerealisticky, kulhanek to treba ma dobre podchycene, ma sice standardni zbrane, ale pouziva je, no rekneme mirne nadstandardne, ze :)

    To je pro me docela ucenlny skin pro akcni scenu.

    Tedy vzdy se nejdrive domluvim s hracem, nedelam podrazy [umyslne].
    Navic s enikde nerika, ze jeden satelitni prijimac je stejnej jako jinej, kdyz beres z ulice ruzne bastly budou asi jine nez to same od nejake AAA korporacky.

    Cist pravidla mi stale nedela problem, sice ve ctyrkovych pojmech nemyslim, pac precejenom hraju pres dest let dvojky, ale znam herni mechanismy a neco uz jsem sakra odzkousel, abych vedel co chci a nechci. Odzkousel jsem si i mod vsech sourcebooku a dovolit vsecko, taky neklapal, pac hrani pak nemelo barvu a skin, bylo vsezrave a cokoli s cimkoli slo kombinovat tak, ze to clovek nakoupil v sekaci.

    Mojim cilem je konfikt se zakonem, udelat opravdu stiny a tam se deje ledasco. :)
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    SORBAK: no rikam, je treba to brat asi i trosku jinak S ci P - navic bych zvlast u takhle brutal zbrani pouzival nejake to pravidlo, jakoze kdyz dostanes slupku vetsi nez telo, takze ti typek moh i odseknout kus pracky - resit asi nejak 1k6
    ty tve sekerky - jako nelibi se mi ani 1, ta prvni nevypada zas tak nebezpecne (na +4), u te druhe tu dylku nepoznam, ale asi to neni ta prava dylka - ale tak asi vis, jakou sekeru sem si od Carla nechal udelat pro Sandee, tak takova uz na +2dosah i na tu +4dmg podle me je
    jinak si taky jednou do hor vyrazil s combat axe - na skutru bych ti asi ten tvuj prvni model logicky nemoh uznat, zvlast kdyz za tebou sedela este michelle ci jak to bylo
    -ad. obuch to ani nevim, podle me ten je zas jasnej S, tim ti nohu nezlomim, narozdil od warhammeru atd.

    OVERDRIVE: tak je to vse o domluve - ale pravidla si zvladne precist kdekdo, s realitou je srovnani taky dost easy... co se tyce arsenalu, je to jen doplneni a ty sam si uznaval u 2ed catalog street samuraie = arsenalu
    X tomu kdyz zacnes praktikovat sva nestandartni pojeti/pravidla, tak z toho muzou byt hraci docela zmateni... pokud nejsou extremne zvykli ci trenovani na tvuj styl (to bylo asi videt pri prazskem Sin City - tim nerikam, ze by se mi to nelibilo, jen sem ti obcas nerozumnel a ztracel se a tak :D)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    CHORCHE: nemusim se opirat o relaitu ani dost malo a ani nebudu.
    Satelitni prijimac ac si rika kdo chce co chce ma pro me rozmery minimalne 10kg kufru a kdyz jej nosi nejaci specialove je na to clovek, takovej nejakej radista, kerej se o to postara a vyplati se to mit prave kvuli nekonecnemu dosahu a spatne rusitelnosti, treba, co ja vim.

    Hraci nejsou postavy a odmitam akceptovat vsecko co je v pravidlech, proto nemam rad ruzne soucebooky typu Arsenal, pac si tam hrac muze nacist neco s cim ja pak zasadne nesouhlasim a on se tim ohani. Muj nesouhlas s nejakym pravidlem nebo popisem prameni z ME ucelnosti veci ve svete a ja jako GM rozhoduju, nemusim mit na vsechno pravidlo.
    Nicmene samozrejme o mem nesouhlasu s pravidlem musi byt postava informovana, drive nez to kvuli tomu posere, to je jasne.

    Kdyz se mi napriklad bude pozdavat, ze v mem svete je hodne brokovnic, ale brncka by protahovaly zabijacku, tak zvysim poskoz brokovnic prave pro danou scenu, abych to nenatahoval a ani o tom nemusim nikomu rikat. Takhle docilim treba elegance madmaxe i za cenu toho, ze v pravidlech neni zadnej superostrej bumerang a lamaci brokna, kera sejme jednou ranou karu, pritom se vejde do pouzda na noze :)))
    SORBAK
    SORBAK --- ---
    CHORCHE: No zalezi jaka sekera. U tehle bych dosah 2 povolil, u tehle ne

    Stun... jo, ted na to koukam, ze obusky maji taky P.... zajimave
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam