• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHATěžký život básníkův
    VANEK
    VANEK --- ---
    NATASHA: Pacholci přestali dávat ukázky na web :-(
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: asi budou muset příjít taky anebo si nechat pořídit zápis :-)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Nu, ale jak k tomu přijdou ostatní?!
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: ale když mi to včera došlo, až jsem nechápal, že jsem dřív nechápal :-)
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: ŕadši ústně. někam zajdeme. nechce se mi to psát, možné dodatky a tak...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NATASHA: Ano, formuluji jako prase, což je způsobeno tím, že mám dočasnou (doufám) zástavu myšlení následkem oné scénky.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    V mezičase bych ráda, abyste se potěšili tímto vynikajícím dialogem, který nám detailně ukazuje, jak plodný může být dialog učitel vs. žák na téma poezie:

    Stephen Fry & Hugh Laurie - 'The Headmaster and the Pupil" - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=8X3BJIAgkM8&feature=related

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: *napjatý výraz*
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: tak se chvíli zmítej a já pak objasním svou přelomovou tezi :-)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    (A jinak jsem si včera přinesla z antikvariátu Halasovu Magickou moc poesie a Effenbergerovu Realitu a poesii, takže se neustále snažím naslouchat tomu, jak tu věc zpracovávají jiní, neb je to Téma zároveň strašlivé a úžasné a zatím pro mne bez konca kraja.)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: No, teď jsi nám to vážně ulehčil.
    Tak já se jdu zmítat v tomto pěkném paradoxu.
    :)
    FIN
    FIN --- ---
    a abych zkrátil dramatické úvodní entrée: začínám si myslet, že na poezii je vlastně vůbec ze všeho nejlepší prostý fakt, že vlastně neexistuje.
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: tak jinak:položili jsme si někdy - a taky si ji zkusili alespoň pro sebe poctivě zodpovědět - otázku, CO vlastně je na poezii to báječné? to tak strašně přitažlivé a ohromující, až ochromující, co nás na ní tolik fascinuje?

    soukromě to poslední dobou dělám a začínám dospívat k závěru, který mě fascinuje, protože se šíleně liší od všeho, co jsem kdy a do té doby v průběhu svého života vlastně předpokládal...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MAEROR: Jo, dobře shrnuto.
    FIN
    FIN --- ---
    MAEROR: vycházejí z toho rozhovoru nebo ne? myslím,že odpověď na to vše poskytl již starověký myslitel, který lakonicky zkonstatoval "vím, že nic nevím" :-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    FIN: usuzuješ toliko z našich příspěvků, že? :-)
    FIN
    FIN --- ---
    přijde mi, že to je typické intelektuální řešení problému k ničemu - zahlcení texty je snad logicky dáno tím, že je nás na planetě tolik a máme demokracii, nikoliv socík s cenzurou, ne? :-)
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    NATASHA: Bavilo mne sledovat, jak si v rámci jednoho rozhovoru uvědomuje, že ke zmíněné zahlcenosti sám přispívá - aby se posléze stejně nechal svou láskou a vášní zhoupnout na opačnou stranu a těšil se na smazávání dalších a dalších dluhů. Ta oscilace, přelévání a vnitřní boj: ano, textů je mnoho (a sám se nestíhám orientovat), ale přece ještě musí vyjít toto a toto, protože jsou to důležité dílky do mozaiky...
    Pěkné, pěkné to je!
    (A pěkné by to bylo i ušmudlané ;-)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Moc díky za tip, pořídím.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Nádherný rozhovor Svatavy Antošové s Janem Šulcem ve Tvaru č. 19.
    O problému zahlcení lidí texty a knihami, které vede ke tříštění pozornosti a chybějícímu sdílení v kultuře, o vydávání knih a mnoha skvělých knihách, které by měly a mají vyjít; a ten člověk je tak neskutečně sympatický!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam