• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    BOUCHI: Avšak Zorkal má Plášť nespočetných slz - cituji: Zorkal je imunní vůči účinkům karet Požehnání, karet Pokladu a kouzlům Vymítání, Ledová Bouře a Svatý pokoj.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    V pravidlech kazdopadne stoji "Je-li otevřena Brána Osudu, Zorkal se pohybuje a útočí společně s nestvůrami a pro účely pravidel představuje jednu z nich." Tudiz napriklad pokud je na nejakem pokladu, pozehnani ci ritualu psano uvedeno, ze s nestvurou provede to a to, mel by totez provest i se Zorkalem.
    JASNA
    JASNA --- ---
    ALMAD: Ano brána je samostatné pole.

    SPIRALI: Ta finta se Zorkalem a krysou je fakt zajímavá! Ještě by to chtělo vyjádření všech autorů...
    MATHES
    MATHES --- ---
    Btw nemeli byste nekdo zajem se sejit nekde v hospode a zahrat? Mam problem s nedostatkem hracu...
    MATHES
    MATHES --- ---
    ALISTAIR: skoda preruseni ;)

    Jinak probehla druha hra, tentokrat s jinym protihracem, a opet se mi do rukou dostali hrdinove. Probehla mala zmena k "tradicnim" hrdinum Alamnorovi, Vargenovi a Ragnaraovi pribyli misto Kaerdraka a Chorose Eleanor s Gorem, kterej me zaujal predevsim Vymitanim.

    Hrdiny jsem opet rozdelil. Elanor a Vargen sli do bazin, zatimco Gor s Ragnarem a Almanorem sli do stok. Duo bylo pomerne brzy zatlaceno privalem veskereho bordelu co mel Zorkal po ruce. Po dukladnem zvazeni situace, jsem zjistil, ze pokud trio neprijde behem historicky kratke doby na pomoc, tak budu mit velky problem. Rozbil jsem zavaly a Almanor utikal na pomoc, zatimco Ragnar, s Gorem v zadech, mel v planu vpadnout bordelu do zad pres hrbitov. Bohuzel to uz nestihl. Tady jsem udelal prvni chybu. Zorkal mel skoro plnou ritualni mistnost a ja chtel nabehnout Vargenem co nejbliz a seslat pozehnani Pisen rozkolu, coz by bohate stacilo na 3. lvl. Bohuzel pribehl na "dostrel" a vzapeti potupne zhynul pod tlakem upira, pareckem kostlivcu a na chut jeste gorgona, ktera pribehla hned z temneho chramu a dorazila polomrtvyho Vargena.
    Almanor zemrel chvili pote, moje druha chyba, zapomel jsem pouzit pozehnani Tuhy korinek (jo zapomenel jsem toho hodne ja vim). Byl obklicen a ubodan kostlivci, kterym jeste neuschla Vargenova krev na pikach. Elenaor se zbabele teleportovala pomoci pozehnani k vedme a lizala si rany. Ragnar s Gorem zatim odvazne vpadli do ritualni mistnosti (3. chyba), Ragnar umrel vzapeti. Elenaor si neporadila s nejakema duchama, upirama a dalsi haveti, kdy mi Zorkal zavral jedinej vychod vyvolanim STUPIDNIHO HERMANA, ktery posleze uhnul, aby si duchove a upiri trochu zablbli. No Gor uz se jenom rozhlidl a spachal harakiri. No dobre umlatili ho obligatni kostlivci s pikama... jak ja je nenavidim.

    Suma sumarum
    Zorkal : Ja
    2 : 0

    btw mam jeden dotaz, kdyz Gor pouzije na ducha Vymitani, ubere mu 1, nebo zadny zivot???
    STRYX
    STRYX --- ---
    PATEJL_CZ: Prima :o) To mam radost :o)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Jo ještě, je Brána osudu samostatné pole?
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    ALISTAIR: Pribehove to pak bezprostredne pokracovalo tak ze nastvani hrdinove, kteri uz videli po dlouuuhe bitve vitezstvi, se nahrnuli na lazensky pobyt ve fontance aby dolecili sramy. Zorkal mi to navic jeste zkomplikoval tim ze zakouzlil zranujici teleporty a smerem na vychod byly zavaly, tak jsem to vzal kolem mesta.

    btw: Bylo to myslim celkem zajimave vyuziti pravidel, ale docela to tu hru natahlo, tak mozna by stalo za to zvazit nejake osetreni teto "finty" :)
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    ALISTAIR: No chvili jsme o tom premysleli jestli je to mozne, ale v pravidlech je primo napsano ze Zorkal se povazuje za nestvuru.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ARFEA: Je to rituál. Stojí dvě krve a někdy je zcela fatální :) Jako třeba v onom reportu.

    V dnešní hře (viz report na fóru na stránkách) naopak byl rituál se závaly velmi neúčinný. Zorkal nám chtěl zabránit se léčit ve fontánkách (neměl po ruce dost krve nebo rituál na krvavou fontánu) tak seslal do fontán závaly.

    Mimochodem došli jsme k tomu, že to lze. Myslím závaly do fontán. Jen pro pořádek.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    BOUCHI: Dobře. Možná máš pravdu, třeba jsem jenom soudil podle dřevěného špalíčku :)
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    ALISTAIR: seslal dva závaly...rozšířená pravidla mluví o umístění závalů na začátku hry, je tohle nějaké přidané pravidlo nebo rituál, s kterým jsem se dosud nesetkal? (nemám zrovna u sebe Dorn, abych si to mohl ověřit)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    ALISTAIR: Z hlediska aplikaci vsech moznych pravidel se AFAIK Zorkal povazuje za nestvuru.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    SPIRALI: To s tím teleportem Zorkala do stok je hustý!

    Moc se mi to líbí jako dějový prvek (hrdinové zápolí s Temným pánem a najednou "pink" a místo něj je na trůně jenom dezorientovaná krysa :)) ale nejsem si jist, že je to pravidlově možné: nestojí v tom rituálu náhodou slovo "nestvůra"? Jde o to, že technicky vzato Zorkal je postava. Nestvůry jsou ta verbež, co vyvolává, ale ne on sám... teda IMHO.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Napsal jsem teď nové reporty na fórum. Docela jsem se tam rozepsal včetně výhod postav a doporučených strategií:

    http://www.dorn.cz/forum/viewtopic.php?t=26
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    PATEJL_CZ: Nejen Stryxe tesi kladne ohlasy na Dorn. V techto vanocnich dnech je prijemne slyset, ze nase snaha nebyla vynalozena nadarmo.

    Diky vsem za reporty i za slova uznani... ;)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Také jsme si včera zahráli vánoční hru. Byla to však taková poznávací hra. Začali jsme o půlnoci a skončili kolem čtvrté ranní. Ačkoliv to šlo trochu pomaleji a na obou stranách jsme se dopustili hodně chyb (některé byly opravdu hloupé), hru jsme si skvěle užili. O hratelnosti hry tedy již není žádných pochyb. Ostatní mi nechtěli věřit, že je ta hra úplně nová. Jinak řečeno, těch několik let práce je opravdu poznat.

    Věřím, že příště to už půjde hladce a snad pak i pošlu report.

    Snad bych ještě dodal, že grafika se všem velmi líbila – zejména karty hrdinů a Zorkala. Pravda, dobré dílo se sice chválí samo, avšak tak nějak tuším, že STRYXe bude určitý ohlas v tomto směru zajímat.
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    Tak ja uz mam za sebou take prvni vanocni hrani.

    Vcelku normalni postup pres bazinu, jel jsem ze zakladni skupinkou, hra velmi velmi vyrovnana. V pulce hry mi padnul paladin, ale jinak jsem mel relativne zdravou skupinku vetsinou na druhych levelech. Po mensich problemech kdy to semnou zacalo vypadat spatne, se mi nakonec podarilo otevrit branu osudu. Pan Dornu se ale nejakym ritualem vymenil na mape s krysou v dolech. Takze zacalo dobyvani dolu v zaplave krys a vseho mozneho. Ztratil jsem u toho zaklinace, ale nakonec Zorkal padnul v uplne pravem dolnim rohu mapy. Ale jeste tak 4 kola, a uz bych to asi neustal. Ale zvitezil jsem!:)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Doporučuji vám navštívit dornové forum na stránkách a případně tam repastovat svoje herní zážitky. Už tam někdo píše :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: My jsme take odehrali nekolik vanocnich her, behem nichz jsem si velmi oblibil riel. Ono se to sice nezda, ale riel je docela kosa. S operativnim dosahem 10 poli na prvnim levelu, casto nuti nestvury stahovat se dost daleko do stinu chodeb a zhorsuje tak moznosti nenadaleho obkliceni. Obzvlaste ve dvojici napriklad s Vargenem jsou dost smrtici. A ona proti gorgoni vlastnost na druhem levelu se casto tak ukaze zasadni. Jednou jsem tak drzel chodbu proti duchovi a trem gorgonam najednou. Samozrejme si ani neskrtli. V kombu s Gorem, jsme je dokonce obratili na utek :o)

    Vargen, Riel a Gor jsou dobra trojka. Take Almanor, Choros a Kaerdrak je ma oblibena sestava.

    Guelina si moc casto neberu, ale je fakt, ze nezadrzitelny postup je vytecna schopnost.

    Co se tyce ragnara. Mam dojem, ze neni spatny, jenom se proste uplatnuje jako obrany element. Kdyz kryje zada ostatnim postavam, drzi dulezitou pozici atd. Neni to reznik, ale sejmout ho, kdyz na druhem levelu hlida pozici, je zatracene tezke!
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Jinak až budeme mít nahránu větší řadu her, zajímaly by mě reflexe na to, jestli některé postavy jsou trochu silnější nebo slabší - čistě vaše zkušenost. Ono někdy může být nějaká postava jakoby slabší, ale je to jen proto, že někdo neumí vytěžit její potenciál, přesto je možné říct, že některé postavy jsou zkrátka méně populární, ať už se tomu chce jakkoliv.

    Podle mě nejlepší postava na první úrovni je jednoznačně Choros - kromě toho, že snad jako jediný má vícečetný útok (otočka), tak má follow up, což se ukazuje jako důležtá vlastnost (když už není nezadržitelný postup) a také má hromadu životů.

    Zatím jsem nedokázal najít svou cestu k výslednému pravidlovému Ragnarovi. Nemůžu si pomoct, ale proti řezníkům jako Choros, Vargen nebo pyromanům typu Almanor mi přijde jako takový čajíček.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam