• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    PATEJL_CZ: Super report. Jen tak dal. ;)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ARFEA: Díky.

    Celá hra trvala asi tři a půl hodiny. Z toho pasáž "Konec nadějí Argosu" trval přibližně hodinu. Výsledek byl v té chvíli už poměrně jasný, ale hráči si alespoň lépe osvojili herní principy. Ještě jsem pak další hodinu dával dohromady report.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    PATEJL_CZ: Moc fajn report :) Jak dlouho ta hra trvala?
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Nuže, zde je můj report z dnešní odpolední hry:

    Klid před bouří
    Hrdinové se rozdělili tak, že Ragnar a Eleanor se vydali do opuštěných dolů, zatímco Choros, Guelin a Almanor vstoupili do bažin. Zorkal mezitím stahoval většinu svých sil v bažině, neboť doufal, že se Eleanor s Ragnarem budou věnovat pokladům (to se také stalo). Nestvůry, které již byly v bažině, se stahovaly na západ, aby byly v bezpečné vzdálenosti od vstoupivších hrdinů.

    První Zorkalův úder
    Signálem k útoku se stal Herman, který vyskočil z pokladu uprostřed bažin. Všechny nestvůry naráz zaútočily. Vrhly se zejména na Guelina, neboť byl předsunutý před Chorosem a Almanorem. Zorkalův útok byl nad očekávání účinný, neboť těžce poraněný Guelin se musel stáhnou za Chorose, pročež ani nevrátil úder. Teprve v dalším kole ukázal i Choros co umí. Zejména jeho otočka se Zorkalovi vůbec nelíbila. I pro něj však měl Pán Dornu přichystané jedno překvapení. Poslal teleportem přichystanou Mumii a s její pomocí Chorose obklopil v jižní úžině.

    Nouzová řešení hrdinů
    Nestvůry připravily hrdiny o spoustu krve, a tak mohl Zorkal nejen seslat Blata zoufalství (vzhledem k bojům v bažinách to bylo velmi příhodné), ale i postoupit na druhou úroveň. Pak pro hrdiny – zvláště pro Chorose – nastalo v bažinách hotové peklo. Když viděli, že jde opravdu do tuhého, museli sáhnout k využití svých požehnání, která Zorkala docela překvapila: Guelin rozezněl Orfeovu melodii, která důmyslně rozmístěné Zorkalovy nestvůry seskupila do nešikovného houfu. Když to spatřil Almanor, neváhal a využil Sílu hněvu k tomu, aby tyto nestvůry pozabíjel Ohnivými koulemi. Almanor postoupil na další úroveň, avšak při sesílání Ohnivých koulí přišel o skoro všechny životy a musel se proto stáhnout.

    Vyrovnání sil a chyby hrdinů
    Po těchto událostech byl útok Zorkala velmi ochromen, nicméně ani Almanorovi s Guelinem příliš životů nezbývalo. I vydali se tito hrdinové zpět do Argosu, aby zhojili své rány. Zásadní chyby se však dopustil Choros, který se rozhodl pobít zbývající Hermany. Nápor sice několik kol zvládal, avšak postupně se dostal do obklíčení. V jednu chvíli pak Choros využil požehnání "Krev teče zpět", čímž si vyléčil tři životy. Dokonce postoupil na další úroveň, avšak i tak mu životy pozvolna ubývaly. Navíc postup na vyšší úroveň paradoxně vrátil Zorkalovi do zásoby Hermany, které mohl opět poslat do boje.

    Bitva o záchranu Chorose
    Uzdravený Almanor s Guelinem se vrátili, právě když už Choros ztrácel poslední naděje na přežití. Bylo by se snad i Chorosovi podařilo díky posile uniknout, avšak Zorkal odplatou za trik s Orfeovou melodií povolal Posily ze zásvětí (do bažin poslal ducha), díky nimž nakonec Chorose udolal.

    Zlatokopové
    Během všech těchto událostí zatím Eleanor s Ragnarem spokojeně sbírali poklady v Opuštěných dolech. Jeden kostlivec s krysou je jen s povzdálí sledovali. Tou dobou, kdy zahynul Choros se zrovna teleportem přesunuli k severozápadnímu artefaktu. I rozhodnul se Zorkal, že je na čase potrápit také tuto skupinku, která kromě zabití jednoho kostlivce ještě vůbec nebojovala. Zatímco Almanor sebral artefakt a Eleonor se jala prohledat okolní poklady, v kryptách se nenápadně vynořilo několik kostlivců a v povzdálí se začala pohybovat jedna krysa.

    Hořký konec Almanorův
    Almanor se rozhodl na kostlivce zaútočit, a tak se vydal směrem ke kryptě. Dostal se však do pasti. Zorkal vyvolal rituál "Krysy mají hlad" a jelikož byla noc, povolal ze stok rovnou tři "hladové" krysy. Ty měly dostatečný pohyb, aby obklíčily Almanora, který zrovna stál poněkud nešikovně. K němu pak přišli i kostlivci a spolu s krysami jej ještě v tomtéž tahu udolali. Zorkal postoupil na třetí úroveň.

    Setkání přeživších
    Eleonor se začala bát. Napila se lektvaru rychlých nohou a uprchla ke Guelinovi s Almanorem, kteří po načerpání sil u Vědmy směřovali ke kryptě. Tou dobou už nevypadaly vyhlídky hrdinů příliš nadějně. Ti sice již byli na vyšších úrovních, leč chyběly jim stále dva artefakty k otevření Osudové brány.

    Konec nadějí Argosu
    V prostorách mezi Rituální místností a Vědmou byli hrdinové obklopeni takřka ze všech stran. Na tomto místě započala zákopová válka. Almanor po několik kol sesílal Ledovou bouři, čímž ze zmražených nestvůr vytvářel živou překážku pro vzdálenější nestvůry, zatímco Guelin po nich střílel. Když však několik zmražených nestvůr pozabíjeli, Zorkal využil příležitosti k úderu. Dalším padnuvším hrdinou byl Guelin. Nakonec, po seslání Příznačné proměny Zorkal dorazil i Almanora s Eleonor.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ARFEA: Jsou i případy, kdy to neplatí. Jeden za chvíli pošlu ve svém reportu.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ARFEA: prave proto mi to prislo divny...
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Tyhle karty pokladů jako skrytá zombie, skrytý herman mě, když hraju Zorkala, dost štvou. Chudák nestvůra je takhle vlastně už předem většinou odsouzená k smrti (feigr :)) a pro postavy je to ideální příležitost jak získat zkušenosti zadarmo.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    MATHES: 1) Muze na ni utocit az ve fazi utoku (cili az vsichni hrdinove dokonci pohyb).
    2) Muzes sbirat "za chuze".
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    BOUCHI: Dík
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: jj dik, ja sem se prekouk

    a mam dalsi dotazy
    1) kdyz hrdina objevi v poklade zombii, muze na ni rovnou zautocit a jestli ne muze na ni zautocit jinej hrdina?

    2) kdyz beru poklad nebo artefakt, musim na tom poli skoncit pohyb, nebo ho seberu "za chuze"?

    diky za odpovedi, ja budu urcite mit jeste dalsi dotazy ;)
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    STRYX: diky, takto jsem to nakonec zahrali, jen prave vznikla otazka jestli magie z kouzelneho svitku neni taky "kouzleni". Tak mam radost ze jsme to zahrali dobre:)
    STRYX
    STRYX --- ---
    SPIRALI: Pokud je to mumie, tak vskutku v dalsim kole nemuze kouzlit a utocit. Mysleny jsou tim aktivni schopnosti. Tj ty s ikonkou meciku ci kouzelne hvezdicky. Hrdina muze pouzivat ostatni neaktivni vlastnosti jako probihani, regenerace atd. Stejne tak muze pouzivat specialni predmety ci karty pozehnani.
    STRYX
    STRYX --- ---
    MATHES: Gor preci vymita rovnou za dva zivoty. Ducha sejme na jedno zakouzleni.

    PANTARIL: Zorkal na prvni nevykryva vubec,tj funguje v tomhle ohledu jako bezna nestvura.
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    taky mam dotaz.. Zorkal ma na druhe urovni schopnost vykryt jeden utok hrdinu.. znamena to ze na prvni urovni nevykryje ani jeden?
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Myslim ze by mohl ve fontanach zmenenych v Cerne prameny.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    Může si Zorkal nějakým způsobem léčit životy (kromě toho že postoupí na další úroveň)?
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    PATEJL_CZ: Ano, uvedl jsem je ve svem prikladu, neb jsem psal o obecne aplikaci pravidla "na Zorkala se pohlizi jako na nestvuru". Ostatne Plast toto pravidlo jen potvrzuje, neb kdyby se na Zorkala jako na nestvuru nepohlizelo, nebyl by potreba.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    BOUCHI: Zmínil jsem ty výjimky, neb jsi Poklad a Požehnání uvedl ve svém příkladu. O Rituálu tam řeč není, a tak bych v tomto případě s tvojí implikací souhlasil. Přesto je možné, že výměna s krysou by nemusela být zcela v souladu se záměry tvůrců hry.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    PATEJL_CZ: Ano, jde o explicitne uvedene vyjimky z obecneho pravidla "na Zorkala se pohlizi jako na nestvuru".
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    MATHES: O Gorovi se navíc v reportech zmiňuje ALISTAIR.
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    MATHES: je to kouzlo, takze imho mu ubere jeden zivot, protoze duch dokaze vykryt pouze normalni utok.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam