• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    L_DAMIAN: Klikni na obrázek v záhlaví :)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Tedy ta hra vypadá velmi zajímavě, dokonce tak, že přemýšlím o koupi. :o))

    Mimochodem možná by bylo dobré dát do záhlaví odkaz na web o Dornu.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    KERWIL, STRYX: To mne těší, že byl report takto vřele přijat.

    Byla to teprve druhá hra, a tak hráči ještě netušili, jak nebezpečné je rozdělení hrdinů. Naopak já, jsa Zorkalem, jsem pročetl několik reportů ještě před hrou a poučil jsem se z cizích úspěchů i chyb.
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX:
    BOUCHI:

    dik, ja sem si to myslel, ale jistota je jistota ;)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Postup na dalsi level neni povinny, je zcela na tobe co s krvi udelas.
    STRYX
    STRYX --- ---
    MATHES: Zorkal si krev muze setrit jak dlouho chce.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Jinak mam dotaz, kdyz mam u zorkala prave nabytych 7 kapek krve. Musim je hned menit na 2. lvl, nebo to muzu nechat a zakouzlit na zacatku pristiho tahu ritual?
    MATHES
    MATHES --- ---
    Takze vcera sem hral konecne za Zorkala, bohuzel ani jednu ze dvou her jsme nedohrali...

    1. hra
    Hrdinove ve slozeni Kaerdrak, Vargen, Riel, Almanor a Choros vyrazili hromadne do bazin. Zorkal ucpal jeden ze vychodni spojnici Dornu a bazin. V+A vybehli na cestu, koncici a Hrbitove. Zmenil jsem tedy strategii a zacal vsechny prisery shromazdovat v Ritualni mistnosti, abych vyprovokoval hrdiny. Ti nelenili a pomoci teleportu se mi dostali do zad. Po rychlem preskupeni a naslednem utoku zemrel Kaerdrak, kterou obklicili 3 duchove a dva kostlivci, jeste jsem si prastil do Almanora. Nasledujici kolo jsem provedl ritual Zombiina touha a zacal je produkovat ve velkem. Almanor padl nasledujici kolo. Kdyz jsem hodlal pomoci ritualu Zeme se probouzi zavrit Riel ustupove cesty, museli jsme hru ukoncit, ale s nejvetsi pravdepodobnosti bych hru vyhral.

    2. hra
    Hrdinove opet hromadne do bazin s naslednym vyuzitim teleportu. Hrdinove, uz tou dobou obtezkani dvema artefakty, se tlacili do Ritualni mistnosti ze severo-vychodu. Kdyz jsem, kvuli sve chybe, nechal Chorosovi 1 zivot (myslel jsem ze ma 5 zivotu a souper me uz nenechal utok vratit), zacali se hrdinove stahovat, ovsem Almanor nestihl utect a tak zemrel na dve pole od teleportu. Dalsi utok smeroval na Riel, ta si odnesla jenom par skrabancu. Horsi bylo, ze mi, diky me prudke ofenzive, pomreli vsechny silne bytosti. Mel jsem v planu zatrikovat ritualem Přízračná proměna, ale radsi jsem dal Zorkymu 2. lvl v teto casti jsme hru museli opet ukoncit.

    Ted kdyz uz jsem hral za obe strany tak musim rict, ze Zorkal ma ulohu jednodussi, protoze kdyz se soustredi utok na jednoho hrdinu, tak zpravidla dotycny hrdina umre a ve hre 1 vs 1 je prakticky nemozne uhlidat vsechny moznosti a hrdiny.
    STRYX
    STRYX --- ---
    PATEJL_CZ: Vytecna zprava :o) Vypada to, ze jste do hry uz docela pronikli :o)

    V bazinach ale musi postavy jednat velmi opatrne, obzvlast kdyz se Zorkalovi povede zakouzlit ritual Blat zoufalstvi, stava se z nich temer smrtelna zalezitost. Kdyz se v takove chvili nejaka postava odkryje, vetsinou na to doplati. :o)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    PATEJL_CZ: Super report. Jen tak dal. ;)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ARFEA: Díky.

    Celá hra trvala asi tři a půl hodiny. Z toho pasáž "Konec nadějí Argosu" trval přibližně hodinu. Výsledek byl v té chvíli už poměrně jasný, ale hráči si alespoň lépe osvojili herní principy. Ještě jsem pak další hodinu dával dohromady report.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    PATEJL_CZ: Moc fajn report :) Jak dlouho ta hra trvala?
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Nuže, zde je můj report z dnešní odpolední hry:

    Klid před bouří
    Hrdinové se rozdělili tak, že Ragnar a Eleanor se vydali do opuštěných dolů, zatímco Choros, Guelin a Almanor vstoupili do bažin. Zorkal mezitím stahoval většinu svých sil v bažině, neboť doufal, že se Eleanor s Ragnarem budou věnovat pokladům (to se také stalo). Nestvůry, které již byly v bažině, se stahovaly na západ, aby byly v bezpečné vzdálenosti od vstoupivších hrdinů.

    První Zorkalův úder
    Signálem k útoku se stal Herman, který vyskočil z pokladu uprostřed bažin. Všechny nestvůry naráz zaútočily. Vrhly se zejména na Guelina, neboť byl předsunutý před Chorosem a Almanorem. Zorkalův útok byl nad očekávání účinný, neboť těžce poraněný Guelin se musel stáhnou za Chorose, pročež ani nevrátil úder. Teprve v dalším kole ukázal i Choros co umí. Zejména jeho otočka se Zorkalovi vůbec nelíbila. I pro něj však měl Pán Dornu přichystané jedno překvapení. Poslal teleportem přichystanou Mumii a s její pomocí Chorose obklopil v jižní úžině.

    Nouzová řešení hrdinů
    Nestvůry připravily hrdiny o spoustu krve, a tak mohl Zorkal nejen seslat Blata zoufalství (vzhledem k bojům v bažinách to bylo velmi příhodné), ale i postoupit na druhou úroveň. Pak pro hrdiny – zvláště pro Chorose – nastalo v bažinách hotové peklo. Když viděli, že jde opravdu do tuhého, museli sáhnout k využití svých požehnání, která Zorkala docela překvapila: Guelin rozezněl Orfeovu melodii, která důmyslně rozmístěné Zorkalovy nestvůry seskupila do nešikovného houfu. Když to spatřil Almanor, neváhal a využil Sílu hněvu k tomu, aby tyto nestvůry pozabíjel Ohnivými koulemi. Almanor postoupil na další úroveň, avšak při sesílání Ohnivých koulí přišel o skoro všechny životy a musel se proto stáhnout.

    Vyrovnání sil a chyby hrdinů
    Po těchto událostech byl útok Zorkala velmi ochromen, nicméně ani Almanorovi s Guelinem příliš životů nezbývalo. I vydali se tito hrdinové zpět do Argosu, aby zhojili své rány. Zásadní chyby se však dopustil Choros, který se rozhodl pobít zbývající Hermany. Nápor sice několik kol zvládal, avšak postupně se dostal do obklíčení. V jednu chvíli pak Choros využil požehnání "Krev teče zpět", čímž si vyléčil tři životy. Dokonce postoupil na další úroveň, avšak i tak mu životy pozvolna ubývaly. Navíc postup na vyšší úroveň paradoxně vrátil Zorkalovi do zásoby Hermany, které mohl opět poslat do boje.

    Bitva o záchranu Chorose
    Uzdravený Almanor s Guelinem se vrátili, právě když už Choros ztrácel poslední naděje na přežití. Bylo by se snad i Chorosovi podařilo díky posile uniknout, avšak Zorkal odplatou za trik s Orfeovou melodií povolal Posily ze zásvětí (do bažin poslal ducha), díky nimž nakonec Chorose udolal.

    Zlatokopové
    Během všech těchto událostí zatím Eleanor s Ragnarem spokojeně sbírali poklady v Opuštěných dolech. Jeden kostlivec s krysou je jen s povzdálí sledovali. Tou dobou, kdy zahynul Choros se zrovna teleportem přesunuli k severozápadnímu artefaktu. I rozhodnul se Zorkal, že je na čase potrápit také tuto skupinku, která kromě zabití jednoho kostlivce ještě vůbec nebojovala. Zatímco Almanor sebral artefakt a Eleonor se jala prohledat okolní poklady, v kryptách se nenápadně vynořilo několik kostlivců a v povzdálí se začala pohybovat jedna krysa.

    Hořký konec Almanorův
    Almanor se rozhodl na kostlivce zaútočit, a tak se vydal směrem ke kryptě. Dostal se však do pasti. Zorkal vyvolal rituál "Krysy mají hlad" a jelikož byla noc, povolal ze stok rovnou tři "hladové" krysy. Ty měly dostatečný pohyb, aby obklíčily Almanora, který zrovna stál poněkud nešikovně. K němu pak přišli i kostlivci a spolu s krysami jej ještě v tomtéž tahu udolali. Zorkal postoupil na třetí úroveň.

    Setkání přeživších
    Eleonor se začala bát. Napila se lektvaru rychlých nohou a uprchla ke Guelinovi s Almanorem, kteří po načerpání sil u Vědmy směřovali ke kryptě. Tou dobou už nevypadaly vyhlídky hrdinů příliš nadějně. Ti sice již byli na vyšších úrovních, leč chyběly jim stále dva artefakty k otevření Osudové brány.

    Konec nadějí Argosu
    V prostorách mezi Rituální místností a Vědmou byli hrdinové obklopeni takřka ze všech stran. Na tomto místě započala zákopová válka. Almanor po několik kol sesílal Ledovou bouři, čímž ze zmražených nestvůr vytvářel živou překážku pro vzdálenější nestvůry, zatímco Guelin po nich střílel. Když však několik zmražených nestvůr pozabíjeli, Zorkal využil příležitosti k úderu. Dalším padnuvším hrdinou byl Guelin. Nakonec, po seslání Příznačné proměny Zorkal dorazil i Almanora s Eleonor.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    ARFEA: Jsou i případy, kdy to neplatí. Jeden za chvíli pošlu ve svém reportu.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ARFEA: prave proto mi to prislo divny...
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Tyhle karty pokladů jako skrytá zombie, skrytý herman mě, když hraju Zorkala, dost štvou. Chudák nestvůra je takhle vlastně už předem většinou odsouzená k smrti (feigr :)) a pro postavy je to ideální příležitost jak získat zkušenosti zadarmo.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    MATHES: 1) Muze na ni utocit az ve fazi utoku (cili az vsichni hrdinove dokonci pohyb).
    2) Muzes sbirat "za chuze".
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    BOUCHI: Dík
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: jj dik, ja sem se prekouk

    a mam dalsi dotazy
    1) kdyz hrdina objevi v poklade zombii, muze na ni rovnou zautocit a jestli ne muze na ni zautocit jinej hrdina?

    2) kdyz beru poklad nebo artefakt, musim na tom poli skoncit pohyb, nebo ho seberu "za chuze"?

    diky za odpovedi, ja budu urcite mit jeste dalsi dotazy ;)
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    STRYX: diky, takto jsem to nakonec zahrali, jen prave vznikla otazka jestli magie z kouzelneho svitku neni taky "kouzleni". Tak mam radost ze jsme to zahrali dobre:)
    STRYX
    STRYX --- ---
    SPIRALI: Pokud je to mumie, tak vskutku v dalsim kole nemuze kouzlit a utocit. Mysleny jsou tim aktivni schopnosti. Tj ty s ikonkou meciku ci kouzelne hvezdicky. Hrdina muze pouzivat ostatni neaktivni vlastnosti jako probihani, regenerace atd. Stejne tak muze pouzivat specialni predmety ci karty pozehnani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam