• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    Tak jsme se dnes konečně dostali k Dorn-u. Nových i starých her je příliš. :)

    Hráli jsme ve čtyřech, tedy pán Dornu, dva po dvou postavách na mě zbyla jediná. V obou partiích to byli: Almanor a Vargen, Choros s Riel a Kaerdrak. Podotýkám, že jsme předem krom seznámení se s pravidly nikdo příliš netušil, co od Dornu očekávat. Což se v první partii projevilo hned počátečním rozhodnutím: Almanor a Vargen vyrazili do stok, zbytek směr bažina. Během pár tahů dokázal pán Dornu Almanora s Vargenem oddělit, následně Vargena obklíčit a udolat. Uznali jsme vítězství pána Dornu v téhle partii a raději rozehráli novou.

    Tentokrát vyrazili směr stoky všichni. Chronos jistil výstup ze zeleného portálu, zbytek se pustil do honby za pokladem, bohužel čelit krysám se rozhodl opět Almanor, není divu, že ho to hned stálu kapku krve. Situaci ještě vice zkomplikovala zombie, která číhala na Riel místo pokladu. Přesto se nám podařilo Almanora za pomoci složitého přesunu od další újmy zachránit a vyrabované stoky spořádaně opustit.
    Vracet do města jsme se nechtěli a tak jsme vyrazili opačnou stranou dál do temnot. Neměli jsme příliš představu co přesně (a tím pádem ani jak) chceme udělat. První věc, která byla "po ruce", dorazit ke studánce a zacelit šrámy od krys a dalších potvor, které se při ústupu vyrojily z teleportu.
    Postupovali jsme obezřetně, aby nestvůry neměly příležitost k hromadnímu útoku na čelo nebo konec naší kolony. Potvory nám ovšem oplácely stejnou mincí, držely se mimo dotaz a jejich řady narůstaly. K našemu velkému zklamání pán Dornu těsně před naších příchodem studny otrávil.
    Sebrali jsme tedy alespoň artefakt, který ležel poblíž a opět přemítali, co dál. Nutno přiznat, že dosavadním vývojem jsme byli značně frustrováni. Jednak tu byla předchozí partie, kde si ani skupina v bažině nevedla o mnoho lépe, sice neutržila žádných ztrát, ale také získala jen jediný skalp hermana a neustále byla obezřetně sledována početnou skupinou nestvár lačnících po krvi.
    Nakonec jsme vyrazili zpět přes hřbitov směrem ke křižovatce, kde se dá zahnout k dalšímu artefaktu. Křižovatku proti Chronosovi držela pár slabých nestvár a za nimi v oblasti s žlutým teleportem číhali párek upírů a několik hermanů. Vargen využil svého požehnání, vpadl mezi tyto nestvůry ochromil je maskou medúzy.
    Ani Choros neváhal využít své požehnání k vyjasnění situace na křižovatce. Náš smělý plán, který měl za cíl zničit většinu nestvár v dosahu však zhatil pán Dornu, kterým závalem znemožnil Almanorovi a dalším obchvat přes oblast s artefaktem. V zoufalé situaci prchl Vargen teleportem a skryl se v rohu bažiny.
    Několik nestvůr ho následovalo, neboť jej celkem oprávněně považovalo izolovaného za snadnou kořist. Zbylé pak obklíčily teleport, abychom mu nemohli přijít pomoci. Tím pádem jsem byl nucen použít požehnání Kaerdraka a poněkud příšery na hracím plánu přeskupit, což nám umožnilo získat kontrolu nad teleportem a navíc získat druhou úroveň pro Chorose, Riel i Almanora. Vargenpak za pomoci lektvaru přemohl upíra a před dalším upírem a jeho slabšími nohsledy opět prchnul teleportem zpět.
    Náhlé oslabení nestvár vyvolalu změnu strategie pána Dornu, nestvůry o nás ztratily zájem a jali se kroužit v bezpečné vzdálenosti kolem centrální místnosti, kam se z bažiny rozběhl i upír, co prve pronásledoval Vargena.
    V této chvíli Vargen společně s Riel cestovali teleportem na zpět, zmocnili se artefaktu a také vyrvali bažině nějaký ten poklad.
    Zbytek hrdinů obezřetně postupoval vstříc centrální prostoře. Zde se Chorosovi s Amlanorem podařilo v chodbě vedoucí k hřbitovu přemoci dalšího upíra a ducha.
    Vargen se opět vrátil teleportem nazpět, Riel, jež se vydala hlouběji do bažiny, se rozhodla pro návrat využít své požehnání, které ji však na krátký čas vyřadilo z herního světa. Podařilo se nám obsadit všechny vchody do centrální místnosti a v průběhu dalších tří tahů připravit pána Dornu o zbylé nestváry. Zbyly mu všeho všudy asi tři kostlivci s píkou.
    Od dalších obtíží nás uchránilo jen to, že si špatně přečetl kartičku jednoho svého rituálu a nemohl jej tedy nasadit tak efektivně, jak počítal. Nicméně zranění utržená v těchto soubojích stačila k tomu, aby Zorkal dosáhl své plné sly.
    Jelikož se v průběhu bojů otevřela Brána Osubu, vrhl se Kaerdrak Zorkalovi vstříc. Zaplatil za to sice životem, ale poskytl tak ostatním hrdinům patřičný čas k tomu, aby Zorkala udolali.
    MATHES
    MATHES --- ---
    BOUCHI: souhlasim
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    Co se tyce Magicke sipky, mne by prislo nejlogictejsi posuzovat zasazitelnost nestvury podle pravidel pro kouzleni (cili za roh sipka muze, pres nestvuru ne).
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: imho. byla i casto znazornena jako navadena koule, ktera po dlouhem pronasledovani jen o par centrimetru minula hlavniho hrdinu, takze otazka je i nadale nezodpovezena :)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ARFEA: No rozhodně. Poklady obecně se používají v pohybové fázi, takže pokud je ochromena útočná fáze aktivity dělávané při krocích lze provádět. Naopak, pokud je ochromen pohyb ale nikoliv útok, předměty používat nelze.
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    ALISTAIR: Vida, měl jsem dotaz směřující podobným směrem. Magická střela nebo ohnivý dech jsou tedy "kouzla" sui generis, a ochromení mumie jejich použití nebrání?
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    Včera jsem hrál jednu velmi dlouhou hru, trvala přes 4 hodiny. Já jako Zorkal a tři hráči za postavy. Stručně vylíčeno:
    Postavy se postupně napakovávaly poklady a já občas zkoušel útok, když to vypadalo nadějně. Často jsem svou oběť zranil tak, že už měla jen jeden život, ale oni se z toho vždycky dost důmyslně vysekali a hodně dlouho se mi nedařilo dát onen kýžený killing blow, což mě docela deptalo. Výsledkem bylo, že nakonec byli všechny postavy, ale i Zorkal na třetí úrovni. Padlo však mnoho různých lektvarů a karet požehnání. Na rituály jsem neměl moc štěstí a většinu jsem jich vypotřeboval bez nějakého zásadního efektu. Myslel jsem, že je se Zorkalem konec. Moje armáda byla vyhlazená a postavy byly uzdravené a měly rodící se nestvůry pod kontrolou. Neměly ještě ani jeden artefakt a IMHO právě tohle byla pro ně vhodná chvíle k závěrěčnému útoku. Hamižnost jim ale nedala a rozeběhly se ještě pro těch pár pokladů, které na mapě zbývaly a poskytli mi tak chvilku na regeneraci. Soustředil jsem své skomírající síly do krypty, v jejíž blízkosti postával Kaerdrak, kterého jsem zabil bleskovým útokem mumie, kostlivců a krys, které přiběhly teleportem. V kryptě jsem pak celkem úspěšně vzdoroval náporu hrdinů. Mumie jsou super, velmi silná zbraň (!), v řadách hrdinů rozsévaly zkázu. Osvědčila se mi jejich spolupráce s píkaři. Obojí jsem mohl na třetí úrovni vyvolávat přímo v kryptě, kde probíhal boj, což byla obrovská výhoda. V téhle situaci sebral Gor první artefakt a v následujícím tahu byl mumií a píkařem uvězněn ve výklenku artefaktu a zůstal tam s jedním životem. Hráči všechnu pozornost upřeli k jeho záchraně a Almanor za to zaplatil smrtí. V poslední snaze získat artefakty, byl zabit i Ragnar a postavy se vzdali.
    Myslím, že prohra postav byla způsobena spíš jejich herní nezkušeností (ačkoli mě několikrát dost nemile zaskočili) než mým taktickým uměním :)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Střela je můj oblíbený poklad. Zejména z taktického hlediska může hrát velmi významnou roli. Zatím jsme ji používali tak, jak ji popisuje ALISTAIR. Kdyby se řídila pravidlem pro střelbu, nebyla by to zdaleka tak silná zbraň.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ALMAD: Ha, mystická shoda. Zrovna se mě na střelu ptal brácha. Nejsem pravidlový expert (finální instance je řekl bych id Zorkal :) ale můj názor je tento:

    - střela je "poklad", tj. nevztahují se na ni pravidla pro střelbu ani pro kouzlení
    - střela letí po polích, jako kdyby chodila, tj. i za roh
    - nezaráží se o nestvůry, tj. najde svůj cíl i třeba schovaný za chumlem upírů...

    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Magická střela je kouzlo, tj. za roh, nebo střela, tj. rovně? ,)
    MATHES
    MATHES --- ---
    ONDRASH: jo ja vim trosicku error... se stava... i v lepsich rodinach..
    ONDRASH
    ONDRASH --- ---
    no to my prave taky ne :)
    STRANGERD
    STRANGERD --- ---
    haha
    MATHES
    MATHES --- ---
    Vlastne je dokoncenej jenom nechapu proc je tam to "Cestou do"
    MATHES
    MATHES --- ---
    BATEAU:
    ONDRASH:

    au... dobre uz nebudu psat reporty ve ctvrt na 3 rano..
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BOUCHI: yeap, s tim dph mas pravdu, za to se omlouvam - zvykl jsem si, ze na webech vidavam dve castky (s/bez)

    na to VS mrknu pri pristi objednavce z nonzencartiho obchodu
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    ONDRASH: nezda. nebo mame stejne sny ... :)
    ONDRASH
    ONDRASH --- ---
    MATHES: zda se mi to nebo ten report neni dokoncenej? :)
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    NAVARA: To je vec, ohledne ktere kopu do Hace s Orbitem (kteri maji zasilkovku na starost) prubezne a oni tam ty popisy prubezne doplnuji. Bohuzel evidentne prilis pomalu, budu na ne muset houknout vic.

    NAVARA: Tomuhle uz vubec nerozumim, ceny jsou samozrejme s DPH, nevim jak jsi dosel na to ze jsou bez. Patrne tve pozornosti uniklo, ze v zaverecnem prehledu je DPH sice uvedena na samostatnem radku, ovsem k castce na radku "Mezisoucet" se nepricita, cili ma pouze charakter informativni. Takze s tim "podvudkem" jsi docela prestrelil.

    NAVARA: VS (cislo objednavky) je pridelen v okamziku uskutecneni (tj. potvrzeni) objednavky, tezko je tedy mozne vedet (a zobrazit) ho v okamziku, kdy si to jeste lze rozmyslet a objednavku neuskutecnit. Respektive mozne by to bylo, pokud by autori e-shopu postupovali pri programovani jinak (ale zas by to s sebou neslo jine problemy - napriklad by IMHO neslo zajistit, aby cisla uskutecnenych objednavek sla za sebou bez prerusovani mezerami nepravidelneho rozsahu).
    Nicmene co se pamatuju, tak na vsech eshopech, kde jsem kdy nakupoval a platil predem, jsem se VS dozvedel v lepsim pripade po dokonceni objednavky, v horsim pripade az z potvrzujiciho e-mailu. Ale rad se necham poucit, ktere (ceske) eshopy jsou v tomto ohledu jeste vstricnejsi a VS mi sdeli uz v prubehu objednavani.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NAVARA: "Jako variabilní symbol uveďte číslo své objednávky, které se dozvíte v dalším kroku."

    v dalsim co? jako panove (a myslim tim osoby zodpovedne za spachani obchod.atltar.cz), neobjednavat to coby slibeny balik, tak jsem prave po tretim cernem puntiku zavrel prohlizec a na nejakou objednavku se vykaslal...

    (k minipuntiku za nemoznost platby kartami/ebankou jsem se nedostal, navic je jen mini, pac beru ze jsou to pomerne velke naklady pro zacinajici obchod, ackoli jsem mel za to, ze takovym altar davno neni)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam