• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ZELGARIS: Chyby, které rád odpustím, bych přirovnal k tomu, když v Heroesech omylem překliknu a místo toho, abych na nestvůru zaútočil, k ní jen dojdu.

    Jinak jsme zkoušeli s Vanaprasthou verzi, kdy Zorkal nevidí ani poklady (přičemž krysy a hermany samozřejmě poctivě zveřejním) a myslím, že je to velmi zajímavá varianta. Bohužel už by k tomu člověk potřeboval stojánky na karty, protože jsem musel pořád koukat, která postava má které požehnání a zároveň, která postava má aktuálně který poklad, což bylo trochu na hlavu, ale jinak je to výborný systém, jak i zkušeného Zorkala překvapit a začít boj aspoň trochu pořádně :)
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    ALISTAIR: No divej, tak treba zapomenuta zombie, ktera zustane stat a nepohne se, to je proste chyba stratega. Tohle bych fakt neradil mezi chyby, ktere disbalancuji hru, protoze jiny hrac by se mohl rozhodnout se zombii nepohnout.
    V takovem pripade by uz clovek mohl promijet a vracet zpet "sry, ja si nechtel vyvolat dva kostlivce, ale jednu silnou".
    Ovsem neco jineho je treba, kdyz ma Zorkal lihnout nestvury a zapomene na to. (nicmene, na tomto miste lze slovickarit, protoze u Zorkala je napsano napsano, ze muze vyvolat, ne ze musi, nebo automaticky vyvola, takze i toto by se dalo vylozit jako chyba stratega ^_^)

    Jinak Riel a Gorgony, to je vec, na kterou jsem minuly tyden doplatil 3x v jedne hre a to jenom proto, ze jsem proste vzdycky zapomnel. V idealnim pripade (nejlepe tedy v pocitacove podobe) by existoval nekdo, kdo by pripominal hrdinum jejich moznosti a zakazoval Zorkalovi utocit na Riel Gorgonami ^_^

    Kazdopadne pristup na hruby pytel hruba zaplata schvaluji, ale viz vyse. pokud treba Zorkal zapomene vyvolat nestvuru, tak to je podle me disbalance hry a tedy by mu melo byt umozneno ji vyvolat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ALISTAIR: tak samozrejme, ze tu funguje zpetna vazba... ja hrozne nemam rad, kdyz souper prechazi z pohybovy faze do utocny a zpatky. Mam pak bordel v tom, kdo utocil a kdo ne, ale nekterejm lidem to holt nevysvetlis a pak se hra uplne pokazi...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    MATHES: Asi jo. Nejde o to vracet se X kol dozadu, to rozhodne ne. Jde o to, ze kdyz nekdo neco prehlidne a rekne "ok, vas tah" a par vterin na to "nene, pockej, tady jsem zapomnel zombii" tak nezacnu jecet "aaa to je zahrany"...

    Jina vec je, pokud proste jde o to vyhrat. Me jde vetsinou o to si zahrat a proverit mechanismy hry a ne vyhrat, ale nedavno se Vanaprastha kasal, ze je coby Pan Dornu neporazitelny, tak jsme si zahrali a tam jsem mu tedy neprominul, ze mi utocil gorgonou na Riel a zapomnel, ze je proti gorgonam imunni, takze mi ji pak nechal v dostrelu, aniz by vyuzila svuj utok.

    Jde to podle situace. Vetsinou pouzivam system na hruby pytel hruba zaplata a naopak. Kdyz ma nekdo blby reci, tak mu neprominu nic, kdyz ma hra pozitivni atmosferu, tak neni problem tah vratit, kdyz oba vime, ze si chceme zahrat na maximum sve invence a ne na zahrana prehlednuti.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ALISTAIR: Mno tot otazka, ja zase nejsem priznivcem vraceni se do situace X kol pred kdy nekdo na neco zapomnel. Samozrejme, pokud hraju s nekym, kdo hru hraje po prve, po druhe, po treti tak jsem shovivavy, ale pak v kazde hre toleruju prumerne 1-2 zapomenuti podle nalady. Osobne mi prijde, ze pri castem vraceni hra ztraci atmosferu.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    ALISTAIR: Zorkal hrál tak špatně, protože už byl unavený a počítání políček podcenil. Tento report měla být ukázka toho kudy cesta nevede.
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    ALISTAIR: Jedno zapomenutí v dosahu se za hru může snadno stát. Je to jistě zbytečná a nevynucená chyba, ale nejsme stroje. :)
    PECA
    PECA --- ---
    teleportacni kouzla funguji na vzdalenost vzdusnou carou, nebo musi jit kolem prekaze (vyjma zavalu, hrdinu a nestvur)?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    CRONOS: Jak je možné, že hrál hráč Zorkala tak mizerně? Zapomenuté líhnutí, zapomenutá nestvůra, nespočítaný dosah?

    Tohle podle mě není fér vítězství. Převaha by měla být strategická, ne vyhrávat pomocí chyb, které disbalancují přirozený proud hry.

    Pokud nejde přímo o soutěž nebo sázku, tak si myslím, že by se měly v zásadě promíjet jak postavám, tak PD nesmyslné zřetelně přehlédnuté záležitosti. Ale každému co jeho jest.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    ALMAD: Se Zorkalem na první úrovni se moc masakrovat nedá.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    MATHES: V této hře nebylo moc co řešit. Vzhledem k tomu, že Zorkal neměl ani jednu kapku krve, tudíž nemohl překvapit žádným rituálem, a Almanor a Eleanor byli na druhé úrovni, tak dohrávat hru nebylo nutné. Jsou samozřejmě situace, kdy hra vypadá pro jednu stranu téměř prohraná, ale pak se hra zvrátí třeba díky kartám požehnání nebo rituálů. Tato hra k nim rozhodně nepatřila.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    STRYX: Za postavy je vetsinou prohrana bitva prohrana, ale Zorkal by nemel vzdavat nikdy, konecny masakr byva velmy masakroidni, i kdyz nema zadne nestvury ;)
    STRYX
    STRYX --- ---
    Navic casto i kdyz hra vypada prohrana tak se pomer sil mnohdy jeste i zvrati na opacnou stranu. :o) Nepropadejte malomyslnosti ;o)
    MATHES
    MATHES --- ---
    CRONOS: nesnasim, kdyz nekdo vzdava hru.... pokazdy me to hrozne nastve.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    Datum: 6.1.2007
    Počet hráčů: 2 (Zorkal; Eleanor, Vargen, Almanor, Choros, Guelin)
    Čas: 1h

    Tak jsme si zase zahráli, já za hráče proti Zorkalovi. Hrdinové byli ve složení Vargen, Guelin, Choros, Almanor a Eleanor. Po ponaučení z předchozích her jsem se rozhodl zvolit taktiku bleskového útoku, proto jsem s hrdiny hromadně vyrazil do bažin.
    V prvním tahu zlikvidovali jednoho Hermana, protože ho Zorkal zapomněl na počáteční pozici. Kromě toho Zorkal zapomněl vyvolat nestvůry. V dalším tahu Zorkal shromažďoval síly u artefaktu, ale nespočítal si dosah hrdinů, takže Eleanor a Vargen zabili Mumii. Oslabení Hermani se dali na útěk, ale protože se pomalu pohybují, velkou část z nich stihli hrdinové pobít. Zbylí hrdinové mezitím vybírali poklady, ve kterých se kromě předmětů nacházela řada nestvůr, které pak byly snadnou kořistí. V té chvíli měli již na kontě 8 nestvůr, zatímco Zorkal ani jednu kapku krve. (Eleanor postoupila na druhou úroveň). Po těchto zásadních chybách začal Zorkal shromažďovat nestvůry u rituální místnosti.
    Hrdinové se rozhodli vydat pro artefakty na sever. Zorkal nekladl žádný odpor, a tak postupovali velice rychle. Za tři kola se sešli u krypty. Vydali se do rituální místnosti kolem Temného chrámu, u kterého byli dva duchové, jednoho ducha udolali Almanor s Eleanor a na druhého už nedosáhli, takže ho nechali žít. (Almanor postoupil)
    Po tomto kole se Zorkal rozhodl hru vzdát.
    STRYX
    STRYX --- ---
    Nemohou. Z jezirka v bazinach stoupa tak husta para, ze je proste nemozne zacilit na druhy breh. Navic by to bylo nesystemove :o) Proto je jezirko pocitanova jako nrmalni prekazka.
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    este drobny dotaz k pravidlum.. muzou lucistnici strilet v bazinach pres vodu?
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    vcera jsme hrali sedmou hru ktera konecne skoncila triumfalnim vitezstvim hrdinu (mozna proto ze jsem tentokrat hral za hrdiny a zorkala jsme prenechali jednomu takticky imo mene vyspelemu kamaradovi)

    po zralem uvazeni jsme zvolili slozeni party Vargen, Ragnar, Guelin, Almanor a Gor

    vyhody:
    - vsechny postavy maji 6+ pohyb, muzou se tedy pohybovat rychle a efektivne pohromade aniz by je brzdila brzda choroz nebo khaedrak (musi stat aby se lecil)
    - 2 strelecke jednotky tzn celkem solidni akcni radius cele party.
    - volne leceni 1 zivota/kolo diky gorovi
    - Guelinuv takticky prunik.. sice jsme ho moc nevyuzili ale imo genialni vec pro rychly postup zablokovanymi chodbami

    po zvazeni postrehu, ktere jsem tu vcera napsal jsme zvolili nasledujici strategii:
    - nerozdelovat se, naopak spolecne jsme zamirili do bazin pro prvni artefakt.. pan dornu kladl mensi odpor pri kterem prisel o 3 hermany a jednu mumii aniz by postavam vyrazne ublizil.. rozhodli jsme se zabijet nestvury takovym zpusobem aby jako prvni postoupil Almanor protoze se mu za a) prida zivot (3 zivoty na zacatku je pekelne malo zvlaste pokud kouzli ohnivou bouri) za b) ziska ledovou bouri coz je imo velmi uzitecne kouzlo
    - pan dornu zjistil ze v otevrenych bazinach nema proti peti hrdinum ze zacatku sanci, proto zacal stahovat veskere sve jednotky do ritualni mistnosti
    - postavy v klidu vybrali poklady+artefakt v bazinach a cervenym portem se presunuli do dornu kousek od ritualni mistnosti ktera se mezi tim zacala povazlive zaplnovat jednim duchem, jednou gorgonou, trema kostlivcema a hemanem.. bohuzel vargenova Maska meduzy zastihla potvory v tak nesikovnem postaveni, ze nasledujici tahmohl almanor vsech 6 potvor najednou sesmahnout ohnivou kouli.. navic mel lektvar rychlych rukou = 2 kouzla za kolo takze to dvema fireballama poresil vsechno a dal si treti uroven.. v teto situaci guelin vzala druhy artefakt a zbytek party mela namireno pro treti..
    - za ty dve ohnive koule ziskal zorkal zbytek krve potrebne k seslani zombiiny touhy. Bohuzel i kdyz mel vyvolane 4 zombie nebylo mu to nic platbne protoze Almanorova plosna kouzla blokovat nedokazaly.
    - cca v teto situaci kdy Zorkalovi na hracim planu zbyly 2 slabe nestvury a postavam nic nebranilo v ziskani tretiho artefaktu Pan Dornu hru vzdal.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    LITTLELI: ja jsem k tomuto efektu pouzival jiny spalicek, kterym jsem to zahlazoval, lec prave ne vsechny presahuji dostatecne :\
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    Ja mam rad Astralniho poutnika pro postavu ktera beha vepredu, kdyz se nahodou dostane do nebezpecne malo zivotu tak se da portnou do mesta a dolecit a pak pomoci Vyslysene volani (ted nevim jak se to presne jmenuje ale teleportuje to jednoho hrdinu k druhemu) ho portuju zpatky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam