• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    ALISTAIR: a kdo vyhral? :o))
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    MATHES: Podle mě si je hráči ukázat můžou.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ALISTAIR: zajimalo by me jak je to pri vice hracich s pokladama... muzou si je ukazat? nebo je muzou ukazat pouze hracum, kteri stoji na vedlejsim poli? nebo je nesmi ukazat stejne jako pozehnani?
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    Ja si posledni dobou pohravam s myslenkou, ze bz mohlo byt zajimavy, kdyby se hra ozvlastnila nejakymi nepovinymi questy - ukoly, za jejichz splneni by byla nejaka velmi prijemna odmena v zavislosti na slozitosti ukolu... napriklad pro hrdiny moznost pribrat do hry dalsi postavu... No a jak svetla tak temna strana by po jednom takovem ukolu dostala bud rovnou na zacatku hry nebo, coz by mohlo byt jeste zajimavejsi, az po nekolika odehranych kolech. Priklad zabij strasliveho upira, zabij 5 kostlivcu... nebo za Zorkala udrz na hrbitove po tri kola aspon tri zombiky... atd... Ted jde asi o to, aby to prilis nenarusilo system hry...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ZELGARIS: Chyby, které rád odpustím, bych přirovnal k tomu, když v Heroesech omylem překliknu a místo toho, abych na nestvůru zaútočil, k ní jen dojdu.

    Jinak jsme zkoušeli s Vanaprasthou verzi, kdy Zorkal nevidí ani poklady (přičemž krysy a hermany samozřejmě poctivě zveřejním) a myslím, že je to velmi zajímavá varianta. Bohužel už by k tomu člověk potřeboval stojánky na karty, protože jsem musel pořád koukat, která postava má které požehnání a zároveň, která postava má aktuálně který poklad, což bylo trochu na hlavu, ale jinak je to výborný systém, jak i zkušeného Zorkala překvapit a začít boj aspoň trochu pořádně :)
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    ALISTAIR: No divej, tak treba zapomenuta zombie, ktera zustane stat a nepohne se, to je proste chyba stratega. Tohle bych fakt neradil mezi chyby, ktere disbalancuji hru, protoze jiny hrac by se mohl rozhodnout se zombii nepohnout.
    V takovem pripade by uz clovek mohl promijet a vracet zpet "sry, ja si nechtel vyvolat dva kostlivce, ale jednu silnou".
    Ovsem neco jineho je treba, kdyz ma Zorkal lihnout nestvury a zapomene na to. (nicmene, na tomto miste lze slovickarit, protoze u Zorkala je napsano napsano, ze muze vyvolat, ne ze musi, nebo automaticky vyvola, takze i toto by se dalo vylozit jako chyba stratega ^_^)

    Jinak Riel a Gorgony, to je vec, na kterou jsem minuly tyden doplatil 3x v jedne hre a to jenom proto, ze jsem proste vzdycky zapomnel. V idealnim pripade (nejlepe tedy v pocitacove podobe) by existoval nekdo, kdo by pripominal hrdinum jejich moznosti a zakazoval Zorkalovi utocit na Riel Gorgonami ^_^

    Kazdopadne pristup na hruby pytel hruba zaplata schvaluji, ale viz vyse. pokud treba Zorkal zapomene vyvolat nestvuru, tak to je podle me disbalance hry a tedy by mu melo byt umozneno ji vyvolat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ALISTAIR: tak samozrejme, ze tu funguje zpetna vazba... ja hrozne nemam rad, kdyz souper prechazi z pohybovy faze do utocny a zpatky. Mam pak bordel v tom, kdo utocil a kdo ne, ale nekterejm lidem to holt nevysvetlis a pak se hra uplne pokazi...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    MATHES: Asi jo. Nejde o to vracet se X kol dozadu, to rozhodne ne. Jde o to, ze kdyz nekdo neco prehlidne a rekne "ok, vas tah" a par vterin na to "nene, pockej, tady jsem zapomnel zombii" tak nezacnu jecet "aaa to je zahrany"...

    Jina vec je, pokud proste jde o to vyhrat. Me jde vetsinou o to si zahrat a proverit mechanismy hry a ne vyhrat, ale nedavno se Vanaprastha kasal, ze je coby Pan Dornu neporazitelny, tak jsme si zahrali a tam jsem mu tedy neprominul, ze mi utocil gorgonou na Riel a zapomnel, ze je proti gorgonam imunni, takze mi ji pak nechal v dostrelu, aniz by vyuzila svuj utok.

    Jde to podle situace. Vetsinou pouzivam system na hruby pytel hruba zaplata a naopak. Kdyz ma nekdo blby reci, tak mu neprominu nic, kdyz ma hra pozitivni atmosferu, tak neni problem tah vratit, kdyz oba vime, ze si chceme zahrat na maximum sve invence a ne na zahrana prehlednuti.
    MATHES
    MATHES --- ---
    ALISTAIR: Mno tot otazka, ja zase nejsem priznivcem vraceni se do situace X kol pred kdy nekdo na neco zapomnel. Samozrejme, pokud hraju s nekym, kdo hru hraje po prve, po druhe, po treti tak jsem shovivavy, ale pak v kazde hre toleruju prumerne 1-2 zapomenuti podle nalady. Osobne mi prijde, ze pri castem vraceni hra ztraci atmosferu.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    ALISTAIR: Zorkal hrál tak špatně, protože už byl unavený a počítání políček podcenil. Tento report měla být ukázka toho kudy cesta nevede.
    CTHULHU
    CTHULHU --- ---
    ALISTAIR: Jedno zapomenutí v dosahu se za hru může snadno stát. Je to jistě zbytečná a nevynucená chyba, ale nejsme stroje. :)
    PECA
    PECA --- ---
    teleportacni kouzla funguji na vzdalenost vzdusnou carou, nebo musi jit kolem prekaze (vyjma zavalu, hrdinu a nestvur)?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    CRONOS: Jak je možné, že hrál hráč Zorkala tak mizerně? Zapomenuté líhnutí, zapomenutá nestvůra, nespočítaný dosah?

    Tohle podle mě není fér vítězství. Převaha by měla být strategická, ne vyhrávat pomocí chyb, které disbalancují přirozený proud hry.

    Pokud nejde přímo o soutěž nebo sázku, tak si myslím, že by se měly v zásadě promíjet jak postavám, tak PD nesmyslné zřetelně přehlédnuté záležitosti. Ale každému co jeho jest.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    ALMAD: Se Zorkalem na první úrovni se moc masakrovat nedá.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    MATHES: V této hře nebylo moc co řešit. Vzhledem k tomu, že Zorkal neměl ani jednu kapku krve, tudíž nemohl překvapit žádným rituálem, a Almanor a Eleanor byli na druhé úrovni, tak dohrávat hru nebylo nutné. Jsou samozřejmě situace, kdy hra vypadá pro jednu stranu téměř prohraná, ale pak se hra zvrátí třeba díky kartám požehnání nebo rituálů. Tato hra k nim rozhodně nepatřila.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    STRYX: Za postavy je vetsinou prohrana bitva prohrana, ale Zorkal by nemel vzdavat nikdy, konecny masakr byva velmy masakroidni, i kdyz nema zadne nestvury ;)
    STRYX
    STRYX --- ---
    Navic casto i kdyz hra vypada prohrana tak se pomer sil mnohdy jeste i zvrati na opacnou stranu. :o) Nepropadejte malomyslnosti ;o)
    MATHES
    MATHES --- ---
    CRONOS: nesnasim, kdyz nekdo vzdava hru.... pokazdy me to hrozne nastve.
    CRONOS
    CRONOS --- ---
    Datum: 6.1.2007
    Počet hráčů: 2 (Zorkal; Eleanor, Vargen, Almanor, Choros, Guelin)
    Čas: 1h

    Tak jsme si zase zahráli, já za hráče proti Zorkalovi. Hrdinové byli ve složení Vargen, Guelin, Choros, Almanor a Eleanor. Po ponaučení z předchozích her jsem se rozhodl zvolit taktiku bleskového útoku, proto jsem s hrdiny hromadně vyrazil do bažin.
    V prvním tahu zlikvidovali jednoho Hermana, protože ho Zorkal zapomněl na počáteční pozici. Kromě toho Zorkal zapomněl vyvolat nestvůry. V dalším tahu Zorkal shromažďoval síly u artefaktu, ale nespočítal si dosah hrdinů, takže Eleanor a Vargen zabili Mumii. Oslabení Hermani se dali na útěk, ale protože se pomalu pohybují, velkou část z nich stihli hrdinové pobít. Zbylí hrdinové mezitím vybírali poklady, ve kterých se kromě předmětů nacházela řada nestvůr, které pak byly snadnou kořistí. V té chvíli měli již na kontě 8 nestvůr, zatímco Zorkal ani jednu kapku krve. (Eleanor postoupila na druhou úroveň). Po těchto zásadních chybách začal Zorkal shromažďovat nestvůry u rituální místnosti.
    Hrdinové se rozhodli vydat pro artefakty na sever. Zorkal nekladl žádný odpor, a tak postupovali velice rychle. Za tři kola se sešli u krypty. Vydali se do rituální místnosti kolem Temného chrámu, u kterého byli dva duchové, jednoho ducha udolali Almanor s Eleanor a na druhého už nedosáhli, takže ho nechali žít. (Almanor postoupil)
    Po tomto kole se Zorkal rozhodl hru vzdát.
    STRYX
    STRYX --- ---
    Nemohou. Z jezirka v bazinach stoupa tak husta para, ze je proste nemozne zacilit na druhy breh. Navic by to bylo nesystemove :o) Proto je jezirko pocitanova jako nrmalni prekazka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam