• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    PECA
    PECA --- ---
    NAVARA: HA! a pak ze to neni prevleceny dracak :-D
    MATHES
    MATHES --- ---
    NAVARA: to bys taky mohl nekam uploadnout plz
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: to neni spatny napad, kdyztak to udelam - take se mi osvedcila A4 s prehledem schopnosti postav pro PJ, nemusi porad cucet na karty hracum
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    Přítelkyně přišla s dobrým nápadem - nechcete hodit na net PDF herního plánu, zhruba ve velikosti/kvalitě toho, co je v pravidlech, jenom s bílým pozadím, aby se na něj dalo psát?

    Když se totiž třeba v čajovně nedohraje hra, dá se na to poměrně pohodlně zaznamenat průběžný stav a pak pokračovat jindy ,)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    VANAPRASTHA: ne bez trunu, ale mimo trunni/ritualni mistnost - v takovem pripade by chudak nemohl ani zablokovat a drzet vchod, ve kterem ho zablokovali hrdinove aby se nemohl hrdinne ustoupit
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    ...Přičemž u varianty 1) bych dal dodatek: Při hře se zkušeným Zorkalem můžetze hru zkrátit o několik hodin. :o))
    a u var. 2) Při hře se zkušeným Zorkalem se zvyšuje pravděpodobnost přežití hrdinů... :oD Neboť "The Eye of (Sauron) did _not_ see everything...."
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    ZORKAL: Díky za odpověď, takže ne - zní to logicky, ale z pravidel se to musí vyloženě dolovat - navrhuji dát do FAQ !

    Co se týče líhnutí na trůnu - myslím, že by se to mělo dát jako VARANTA HRY: Rozkal bez trůnu nelíhne, stejně jako VARIANTA : Zorkal nevidí poklady...
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Pořád lepší než Chrocht - i když to by taky mělo své poetické půvaby. :o)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MATHES: Chorche :) jj, je
    MATHES
    MATHES --- ---
    NAVARA: Chorch ma bejt Choros?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Ja zly kouzelnik Zorkal jsem si dablozel nezapisoval prubeh, jak se me marne snazila vyklepnout banda Chorche+Kaedrak s Eleanor+Gorem (jen tri hraci, s pravidly pro 4 hrdiny)...

    Hrdinove po mape prohanely me potvurky, vyhybali se stokam, drtily mi hermeny,... postupne se jim likvidaci osamocenych potvurek podarilo dosahnout tretich urovni, s vyjimkou Gora, ktery mi na druhe urovni na sve karte drzel sest hermenu, takze jsem s tim sedmym moc srandy za nocnich hodin neudelal :)

    Nakonec jsem asi o tri kola vyhral jen diky tomu, ze hraci to protahovali tak dlouho, ze i ja jsem nabral treti uroven, odcaroval ritualy a zacal sesilat silne potvory za jejich krev. Rozhodli se Zorkala zablokovat v pruchodu, aby nemohl utect k Cernym pramenum, coz mu na druhou stranu zajistilo dostatecny prisun krve, aby ve dne sesilal slabou+silne, v noci dve silne + slabou, coz diky moznosti urcit si jake a odkud to budou hrace postupne udolalo.

    Posledni zustal Gor, ktery lecil Eleanor, ktera by po dalsich trech kolech zabila Zorkala. Diky blokovani hermanu se take Gor nedostal na treti uroven aby mohl pouzivat SPK+AMGD (coz by v kombinaci s Chorchem, kdyz jeste zil a jeho otockou udelalo cistku i mezi duchy, kteri to meli najednou velice blizko do ritualni mistnosti.
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    ZORKAL: Take se priklanim k tomuto nazoru. Po otevreni brany by to uz melo byt takove vyvrcholeni pro hrdiny kdy si po tuhem boji umlati bosse :)

    Ale aby zustala Zorkalovy trochu moznost pohybove manevrovat, tak bych mu dovolil to ze muze nasazovat pokud se pohybuje v ritualni nebo trunni mistnosti. Na akci "velky utek" to neni ale zase nemusi jen stat na miste a nechat do sebe mlatit
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    No, ten finalni souboj nema byt uplne strategicky, pokud hrdinove sezenou artefakty a je jich jeste dost, vetsinou je vysledek predem jasny, Pan Dornu toho sam uz tolik nezmuze. Celkove to ale podle me nevadi, v tehle fazi hry mi prijde rychly konec spise pozitivum....
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: to ale dosti omezi strategii - jakmile hraci sezenou artefakty, tak pokud nema Zorkal precpanou mistnost, prohral - bohate staci, aby si kterykoli hrac sedl na trun a ostatni branili
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Ad hermani a teleport: V pravidlech je toto:

    "Kdekoliv v Černé bažině může Pán Dornu
    vyvolávat hermany, a to i na polích s Pokladem nebo Artefak-
    tem."

    Z toho vyvozuju, a bylo to tak i mysleno, ze na Teleportu se hermani vyvolavat nedaji.

    Ad honicka: Souhlasim s navrhem, aby Zorkal lihnul pouze na trune, puvodne to tak bylo i v legende - Zorkal byl nekolik desitek let uzavren za branou, nic nevyvolaval, a zivil se pouze svou zlobou... Pak ale prisel na to, ze trun je ve skutecnosti magicky, a po dlouhem zkoumani a meditacich objevil, jak se pouziva, k velke smule mestecka Argos...
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    VANAPRASTHA: Mně by přišlo líhnutí hermana do teleportu poněkud zvláštní, neboť mám za to, že se jedná o tvora povolaného přímo z bažin. Skromně pak předpokládám, že teleport je postaven na pevném podloží a nikoliv bažině.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: Otázka na Zorkala.

    Podle mě to nelze, ale to záleží na výkladu pravidel.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    BTW jak je to s líhnutím hermana do teleportu v bažinách ?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KERWIL: takze hracum krom artefaktu take k vyhrani hry stacilo, aby obsadili zorkaluv trun? :)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    SPIRALI: Mas uplnou pravdu. V puvodnim konceptu bylo skutecne pravidlo, ktere dovolovalo lihnout Zorkalovi nestvury jen kdyz sedel na svem trune. Jakmile se z nej pohnul, tak tuto schopnost ztratil. Alternativne tedy toto pravidlo muzete pouzivat a temto situacim se tak efektivne zamezi...
    SPIRALI
    SPIRALI --- ---
    VANAPRASTHA: Z duvodu teto nekonecne honicky jsme v nasich domacich pravidlech zakazali prohazovat Zorkala. Protoze pokud se takto dostane do bazin tak je honickou pres teleporty neporazitelny.

    Kdyz tak jeste jako variantu bych navrhoval osekat Zorkalovy schopnosti mimo ritualni a trunni mistnost. Treba spomalit pohyb nebo treba ze by neslo nasazovat prisery nebo tak neco aby byla hra po tomto pouziti ritualu dohratelna, resp alespon aby byla nejaka nadeje aby vyhrali hrdinove.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Zorkal si hraje na honěnou


    Teď ve středu jsme s kamarádem - ID Dajdalos - dali velmi, velmi dlouhgou večerní hru. Skoro se stydím psát kdy jsem skončili při začátku v 18.30... :oDDD

    Já - Zorkal
    Dajdalos - Hrdinové: Vargen, Eleanor (nejdrsnější holka), Riel, Choros, Gor

    Dajdalos měl hrozivé štěstí a hráli jsme variantu, že nevidím jeho poklady. Na začátku udělal zběsilý výpad ze stok s Vargenem a Eleanor dal dva ohnivé dechy v jednom kole. Eleanor měla druhý ohnivý dech, takže si dala druhý a něco level.

    Kolo na to, ale Vargen zařval, nicméně mi slušně zruinoval armádu.

    Hrdinové začaly vítězit a Sbírat artefakty. Chytře si blokoval líheň červených po artefaktech... "klasický postup"

    Já jsem ale neútočil a kumuloval krysy na přízračnou proměnu.

    Najednou měl ale Dajdalos 3 Artefakty a naběhnul do Rituální místnosti !
    Zorkal měl v kalhotách. Otevřená brána osudu ... uf... na posední chvíli jsem si vzpomněl na temnou rošádu a šup !
    Těsně před jasným vítězstvím hrdinů jsem byl v bažinách a herman na trůně !!! Cha cha cha...

    Hrdinové začali Zorkala honit, ten před nimi vždy začaroval hermany a ustoupil do teleportu, teleportem zpět do rituální místnosti, od ní k červené líhni a z červené líhně zpět do bažin !!!

    Tohle šílené kolečko jsme udělali snad třikrát !

    Hra skončila remizou, bylo půl třetí v noci a já jsem si uvědomil, že jsem udělal chybu v pravidlech, když jsem vylíhnul několik hermanů hned vedle Riel v bažinách.

    BTW jak je to s líhnutím hermana do teleportu v bažinách ?

    Gor s Armageddonem - poprvé, co jsem zažil Gora na třetí úrovni.

    Skvělá vychytávka:
    Eleanor má na 3. úrovni pohyb o 12 polí: teleportovala se k vědmě přes hermana a píchla Zorkala, který stál 2 pole od Vědmy...

    ...Podobnými akcemi hrdinové vzali Zorkalovi 2 - 3 životy, ale až do konce to byla šíleně vyrovnaná hra.

    Je možné remizovat ?

    - Tuhle otázku jsem si kladli celou dobu.

    Hra prostě skončila po šesti hodinách chybou v pravidlech líhnutí hermanů,
    do té doby 4 hrdinové na třetím levelu honily Zorkala

    DOKOLA...DOKOLA...DOKOLA A DOKOLA
    po herním plánu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam