NIGHTINGALE: :o) haha. to je opravdu dlouhy pribeh. Zaclo to asi pred 8 lety, kdyz jsme po zkusenostech s ruznymi deskovymi a rpg hrami dospeli k nazoru, ze mame na to udelat lepsi. Tak nejak jsme se kolem toho vsichni uz nejaky cas motali a jako kazdy koho hry berou, byli casto rozcarovani spoustou zbytecnych chyb v jinak pomerne docela dobrych hrach. Nejsilnejsi impuls pro nas asi znamenala polska hra Obcy, kde se pozirali vetrelci s marinakama. Mela vytecnou atmosferu zoufalstvi pri obklopeni presilou v temnych ventilacnich sachtach jakehosi vesmirrneho komplexu. Bohuzel vnitrni struktura pravidel byla dost kostrbata. Clovek furt shanel zasobniky do pusek a tipoval si kolik zasobniku musi vystrilet aby se trefil do pravdepodobnosti hodu kostkou pri utoku na vetrelce urcite sily. Pocit uzkosti a neustale frustrace z dochazejicich naboju a lekarnicek se sice da brat chvili jako plus, ale po delsi dobe omrzi.
V te dobe jsme hrali mimojine jeste takove ty warhamery, necromundu, heros quest, magii a mec atd. Z pruniku ruznych zabvanych prvku vznikla myslenka dvout tymu s diametralne rozdilnou strategii, z nichz jeden je semknuta skupina dobrodruhu. Pochopili jsme, ze nikoho nebavi kdyz mu dochazeji naboje a naopak temer nikdo neodola svudnemu principu "level up" a vylepsovani si schopnosti.
Vytvorili jsme tehdy mapu z kolaze rozstrihanych hexovych papiru a sestavili klicove body dornu. Dorn, bazina i stoky byly na podobnych mistech jako jsou ted, byly tam nektere mistnosti vicemene podobneho tvaru jine uplne odlisne. Napriklad bazina vypadala jako snekove bludiste z keru, pres plan tekla reka atd. Hrdinu bylo spousta. Kardrak byl silnejsi nez ostatni a byl vzdy pritomen ve hre. Misto pokladu se sbiralo zlato, za ktere se ve meste kupovali predmety. Na utok se hazelo kostkou. Ve hre byl jeste kostlivec s mecem, ghul. Kouzlilo se za zetony ktere se ziskavaly pouze v meste meditaci.
Tehda (byl to myslim) Zorkal poznamenal, ze kdyz uz jsme do toho vlozili tolik usili, stalo by za to to i vydat, abysme to nedelali jenom tak do supliku. To je dost usmevne, vzhledem k tomu ze dalsi ohromne vynalozene usili neni vubec porovnatelne s tim prvotnim. Prisly zmeny. Hra trvala 6 hodin, bylo ji treba zkratit. Prepracoval a zmensil se herni plan. Zacaly se menit predmety i vlastnosti. Prepracovaly se obrazky. Obmenili se hrdinove. Odstranily se predmety. Pribyvaly a zase ubyvaly nestvury. Ke konci se menil zpusob postupu na uroven, vyvazovaly se jednotlive vlastnosti. Upravovala se cisla. Testovalo se, menilo, a znovu testovalo. Porad dokola. Postupne zmeny trvaly s prestavkama tak 6 let.
Minuly rok touhle dobou veci uzraly a padlo rozhodnuti hru vydat. Obratili jsme se na nekolik vydavatelstvi (vcetne Altaru), ale byli jsme odmitnuti. Rozhodli jsme se tedy zalozit vlastni spolecnost a hru vydat sami. V te dobe nas vsak tady na nyxu nasel Bouchi a nabidnul nam spoupraci altaru. Zalozili jsme tedy pouze obcanske sdruzeni Dorn games a dohodli se na pravnich vztazich s Altarem. Pres leto probihaly usilovne prace na dodelavkach. Objednavali jsme zetonky, sklicka. Delala se grafika, ladily se formulace pravidel. Nakonec hra vysla, coz povazuji za temer neuveritelne :o) Byla to dlouha cesta :o)