• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    MATHES
    MATHES --- ---
    VANAPRASTHA: nesouhlasim, i kdyz nemam nahrano tolik her. Dobry hrac dokaze vyhrat i bez techto pozehnani. Da se (uz se mi to nekolikrat povedlo) Zorkala do chyby "natlacit". Povedlo se mi vyhrat hru diky tomu, ze jsem (umyslne) poslal jednu z postav na smrt.

    KERWIL: Amen ;)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    VANAPRASTHA: Kdykoliv, kdekoliv, Zorkal bude rozsekan a jeho prach rozprasen po dornu. Dobro nakonec vzdy zvitezi, to neznas? ;)
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Tak jsem se dnes poprvé přesvědčil, že Zorkal se dá dobře porazit (což jsem doposud po 50-ti a více odehraných hrách nevěřil, že je možné) - pokud se hraje ve dvou, nebo hráči znají svá požehnání:

    kombinace orfeovy melodie a potom útok silných nestvůr na slabé je totální genocida Zorkalovy armády.

    Takže pokud jsou ve hře tyto dvě požehnání a hráči o nich vědí mohou dobře vyhrát.

    Jinak je většinou vítězství postav čistě chyba Zorkalovy strategie (90%)

    dovětek:

    Ještě je možnost kombinace orfeovy melodie s ohnivým(i) dech(em)y - s tím se to taky dá uhrát za hrdiny ... jinak příliš šancí nemají - a to i ve hře pro dva hráče.

    závěr:

    hra se tedy dá rozdělit na A) hru s orfeovou melodií B) hru bez orfeovy melodie, přičemž hra B) je od začátku celkem jasná (prohraná), pokud je Zorkal dobrý (= útočí jen když zabíjí hrdinu).
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    no nam se osvedcilo slozeni hrdinu vargen, ragnar, guelin, almanor a gor..

    strategie: spolecne do bazin, sebrat artefakt a poklady, pak teleportem do dornu, trochu zorkalovi pohrubit armadu aby se moc nerozrostla, pak spolecne sebrat 2 artefakty co sou v vychodni casti dornu a pak otevrit branu osudu a hru ukoncit..
    MATHES
    MATHES --- ---
    L_DAMIAN: moje oblibena strategie je 3 (Vargen, Eleanor, Riel) do bazin a 2 (Choros, Guelin) do teleportu do stok. Obe skupiny se setkavaji (pokud vse probehne hladce) pred ritualni mistnosti s tim, ze kazda ze skupin ma v drzeni jeden artefakt. Pro posledni vetsinou dobehne Vargen nebo Eleanor.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Pokud dobre pocitam, tak se v sestem tahu da klidne zautocit sedmi hermany, jednou mumii a dvema kostlivci, coz je jedenact utoku. A to jeste budou dve z pocatecnich nestvur simulovat ohrozeni ve stokach... Hermany je treba lihnout dozadu do bazin, aby neschytali rovnou prvni utok. Kdyz uz jsou treba ctyri pohromade, tak hrdinum pekne zatopi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: hmm... me hraci hermany bez problemu utloukli... ty dva co zorkal sesle maji 4 zivoty, to hraci daji bez problemu, zvlast kdyz hermani nemohou hned utocit... hraci nasbiraji xp, zorkal z toho nema nic... (a to nemluvim o dobach, kdy mi je schvalne drzeli na kartach hracu a nechteli postoupit, abych s nimi nemohl prudit :)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    NAVARA: Hermani, hermani, hermani, krysa do zacatku a nahle priletnuvsi duch a zle vysunuty Almanor s Gorem. Uz se mi neco podobneho taky postestilo ;)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: jak chces peticlenne skupina utlouct dva lidi hned takhle ze zacatku, kdyz prakticky nemas jednotky?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    L_DAMIAN: Za hrdiny nevim, ale za Zorkala jsem zazil i hry, kdy to hrdinove asi tak po sesti tazich vzdali, nebot uz byli v bazinach dva mrtvi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: nerozdelovat se a hned muz zabijet vse co vylihne :) pro artefakty pak posilat teleprotovaci hrdiny
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    A zajimala by mne jeste jedna vec. :o)) Na jaky minimalni pocet tahu se Vam podarilo zvitezit za hrdiny? :o)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Mimochodem jaka strategie vam pripada nejvyhodnejsi pro hru za hrdiny pro jake slozeni?

    V podstate jsem zkousel:

    1. Vsichni bazinama.
    a) potom vsichni portalem a vybrat artefakty u zombiku nahore a dole
    b) potom normalne smerem ke kostlivcum a brat postupne poklady a levelovat
    2. Tri bazinama a dva stoky (a ti ze stok potom zelenym portem).
    3. Cast stoky a cast rovnou k zombiim (a ti ze stok potom zelenym portalem).
    4. Vsichni rovnou k zombiim (mimochodem jedina hra, kde Zorkal vyhral s naprostou prevahou, ale myslim, ze to bylo dano spis slozenim hrdinu a tim, jake mely pozehnani a jake ritualy mel Zorkal).

    Zkouseli jste i nejake jine zajimave strategie? Jaka je vase oblibena a proc? A jake slozeni hrdinu, pripadne tahnute ritualy jsou pro kterou strategii idealni?

    Mimochodem mate nekdo osvedcenou taktiku, jak se vyporadat pri pruchodu pres zombie kdyz se jde rovnou z mesta s tim, ze Zorkal zaroven utoci priserama ze dvou smeru (odkud jde jit od zombii dal) a zaroven lihne zombie do zad a tak si nasysli spoustu krve? Myslim, ze by to slo snad nejak osetrit sikovnym rozdelenim pohybu nebo rozestavenim hrdinu, ale nemel jsem uz na to dnes cas si s tim hrat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Btw mate nejakej odhad kolik se tech her prodalo, protoze ja sem se ji snazil sehnat docela dlouho, nez se mi to konecne povedlo.
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: Co mel Kaerdrak puvodne za schopnosti, kdyz tvrdis, ze byl silnejsi nez je ted. Btw me prijde hrozne spatnej.
    STRYX
    STRYX --- ---
    NAVARA: Psst! ;o)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STRYX: hrdinove mohou byt odvati v bonus packu :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    PIETA: Nojo, to byly casy kdy mezi hermany radil jeden s kralicima usima, kouzlo Puppet-master vyvolavalo hruzu a jmena hrdinu Anduina, Braega, Nortona a dalsich nebyla jeste zavata piskem minulosti :oD

    NIGHTINGALE: Pokud nam bude osud naklonen a vrati se nam penize co jsme do toho dali, mame uz nejake napady na expanzi ;o)

    NAVARA: Dobry odhad :o)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    STRYX: Super pribeh :-)) No musela to byt fuska... :-) Tak dik za odpoved. Mimochodem - planujete jeste neco dalsiho?
    PIETA
    PIETA --- ---
    STRYX: Nostalgie, některá ta dávná pravidla dokonce i pamatuju. (:
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STRYX: takze muj tip na vetrelce - NAVARA - byl spravny, zupa! :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    NIGHTINGALE: :o) haha. to je opravdu dlouhy pribeh. Zaclo to asi pred 8 lety, kdyz jsme po zkusenostech s ruznymi deskovymi a rpg hrami dospeli k nazoru, ze mame na to udelat lepsi. Tak nejak jsme se kolem toho vsichni uz nejaky cas motali a jako kazdy koho hry berou, byli casto rozcarovani spoustou zbytecnych chyb v jinak pomerne docela dobrych hrach. Nejsilnejsi impuls pro nas asi znamenala polska hra Obcy, kde se pozirali vetrelci s marinakama. Mela vytecnou atmosferu zoufalstvi pri obklopeni presilou v temnych ventilacnich sachtach jakehosi vesmirrneho komplexu. Bohuzel vnitrni struktura pravidel byla dost kostrbata. Clovek furt shanel zasobniky do pusek a tipoval si kolik zasobniku musi vystrilet aby se trefil do pravdepodobnosti hodu kostkou pri utoku na vetrelce urcite sily. Pocit uzkosti a neustale frustrace z dochazejicich naboju a lekarnicek se sice da brat chvili jako plus, ale po delsi dobe omrzi.

    V te dobe jsme hrali mimojine jeste takove ty warhamery, necromundu, heros quest, magii a mec atd. Z pruniku ruznych zabvanych prvku vznikla myslenka dvout tymu s diametralne rozdilnou strategii, z nichz jeden je semknuta skupina dobrodruhu. Pochopili jsme, ze nikoho nebavi kdyz mu dochazeji naboje a naopak temer nikdo neodola svudnemu principu "level up" a vylepsovani si schopnosti.

    Vytvorili jsme tehdy mapu z kolaze rozstrihanych hexovych papiru a sestavili klicove body dornu. Dorn, bazina i stoky byly na podobnych mistech jako jsou ted, byly tam nektere mistnosti vicemene podobneho tvaru jine uplne odlisne. Napriklad bazina vypadala jako snekove bludiste z keru, pres plan tekla reka atd. Hrdinu bylo spousta. Kardrak byl silnejsi nez ostatni a byl vzdy pritomen ve hre. Misto pokladu se sbiralo zlato, za ktere se ve meste kupovali predmety. Na utok se hazelo kostkou. Ve hre byl jeste kostlivec s mecem, ghul. Kouzlilo se za zetony ktere se ziskavaly pouze v meste meditaci.

    Tehda (byl to myslim) Zorkal poznamenal, ze kdyz uz jsme do toho vlozili tolik usili, stalo by za to to i vydat, abysme to nedelali jenom tak do supliku. To je dost usmevne, vzhledem k tomu ze dalsi ohromne vynalozene usili neni vubec porovnatelne s tim prvotnim. Prisly zmeny. Hra trvala 6 hodin, bylo ji treba zkratit. Prepracoval a zmensil se herni plan. Zacaly se menit predmety i vlastnosti. Prepracovaly se obrazky. Obmenili se hrdinove. Odstranily se predmety. Pribyvaly a zase ubyvaly nestvury. Ke konci se menil zpusob postupu na uroven, vyvazovaly se jednotlive vlastnosti. Upravovala se cisla. Testovalo se, menilo, a znovu testovalo. Porad dokola. Postupne zmeny trvaly s prestavkama tak 6 let.

    Minuly rok touhle dobou veci uzraly a padlo rozhodnuti hru vydat. Obratili jsme se na nekolik vydavatelstvi (vcetne Altaru), ale byli jsme odmitnuti. Rozhodli jsme se tedy zalozit vlastni spolecnost a hru vydat sami. V te dobe nas vsak tady na nyxu nasel Bouchi a nabidnul nam spoupraci altaru. Zalozili jsme tedy pouze obcanske sdruzeni Dorn games a dohodli se na pravnich vztazich s Altarem. Pres leto probihaly usilovne prace na dodelavkach. Objednavali jsme zetonky, sklicka. Delala se grafika, ladily se formulace pravidel. Nakonec hra vysla, coz povazuji za temer neuveritelne :o) Byla to dlouha cesta :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam