• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: Ještě jsem zapoměl - hráč za hrdiny by měl zvolit i rituály pro Zorkala, aby se předešlo argumentu, že ta strategie závisí na tom, co Zorkal vylosuje. To je tak vše, co mne napadá.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Hlavní zbraně na straně Zorkala: rozumné rozptýlení nestvůr, aby se nedaly zfouknout jedním ohnivým dechem a zároveň, aby si zaútočili, po útoku hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    BLOODRAT: No myslím, že autor hry je dostatečně bezchybně hrající hráč Dornu. :-)

    Kromě toho jsme hráli variantu, kdy nevidím jeho poklady - což byla druhá výhoda na jeho straně.

    Jinak si vzal včechny nejsilnější hrdiny (viz níže), ale namísto Choroše si vzal Guelina.
    Pak vyrazil s Eleanor a Vargenem do stok a zbylýma třema Ragnar, Riel, Guelin přes zombie.

    Je pravda, že jsem měl štěstí - 3 pikenýři na začátek hry plus jeden herman a mumie, ale jsem přesvědčen, že bych z většími obtížemi vyhrál i bez toho.

    Hlaví zbraňe na straně Zorkala: Vyčkávání, hromadění, víčkování chodem pomocí hermanů se dvěma životy, zkušenost se schopnostmi hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    MATHES:
    KERWIL: Svůj předpoklad zahodím, až mě někdo porazí bez orf. melodie.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    VANAPRASTHA: A co bezchybně hrající hrdinové? Rozepiš trochu průběh hry..
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Takže jsme včera dali s Alistairem první testing: Bez orfeovy melodie !

    Hrál za hrdiny a mohl si vybrat kterékoliv požehnání kromě orfeovy melodie a dát je ktrémukoliv z hrdinů.

    Porazil jsem ho. Takže zatím můj předpoklad - orfeova melodie je ultimátní atomová puma na straně hrdinů a zároveň jediná dostatečně silná zbraň na poražení bezchybně hrajícího Zorkala- zůstává nevyvrácen.
    MATHES
    MATHES --- ---
    VANAPRASTHA: nesouhlasim, i kdyz nemam nahrano tolik her. Dobry hrac dokaze vyhrat i bez techto pozehnani. Da se (uz se mi to nekolikrat povedlo) Zorkala do chyby "natlacit". Povedlo se mi vyhrat hru diky tomu, ze jsem (umyslne) poslal jednu z postav na smrt.

    KERWIL: Amen ;)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    VANAPRASTHA: Kdykoliv, kdekoliv, Zorkal bude rozsekan a jeho prach rozprasen po dornu. Dobro nakonec vzdy zvitezi, to neznas? ;)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: mam odehranych malo her na to, abych dokazal souhlasit nebo nesouhlasit. Ale uz jsem parkrat s hrdinama pri testovacich hrach vyhral i "Indiana Jones" stylem - treba tak, ze Vargen probehl skrz nestvury az za Zorkala a pouzil pozehnani typu sila hnevu a predmet rychle ruce + nejaky ten sebevrazedny utok ostatnich, ci magicka sipka z pokladu nebo tak neco.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Jinak nejlepší složení hrdinů: Eleanor, Vargen, Choros, Ragnar, Riel
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Tak jsem se dnes poprvé přesvědčil, že Zorkal se dá dobře porazit (což jsem doposud po 50-ti a více odehraných hrách nevěřil, že je možné) - pokud se hraje ve dvou, nebo hráči znají svá požehnání:

    kombinace orfeovy melodie a potom útok silných nestvůr na slabé je totální genocida Zorkalovy armády.

    Takže pokud jsou ve hře tyto dvě požehnání a hráči o nich vědí mohou dobře vyhrát.

    Jinak je většinou vítězství postav čistě chyba Zorkalovy strategie (90%)

    dovětek:

    Ještě je možnost kombinace orfeovy melodie s ohnivým(i) dech(em)y - s tím se to taky dá uhrát za hrdiny ... jinak příliš šancí nemají - a to i ve hře pro dva hráče.

    závěr:

    hra se tedy dá rozdělit na A) hru s orfeovou melodií B) hru bez orfeovy melodie, přičemž hra B) je od začátku celkem jasná (prohraná), pokud je Zorkal dobrý (= útočí jen když zabíjí hrdinu).
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    no nam se osvedcilo slozeni hrdinu vargen, ragnar, guelin, almanor a gor..

    strategie: spolecne do bazin, sebrat artefakt a poklady, pak teleportem do dornu, trochu zorkalovi pohrubit armadu aby se moc nerozrostla, pak spolecne sebrat 2 artefakty co sou v vychodni casti dornu a pak otevrit branu osudu a hru ukoncit..
    MATHES
    MATHES --- ---
    L_DAMIAN: moje oblibena strategie je 3 (Vargen, Eleanor, Riel) do bazin a 2 (Choros, Guelin) do teleportu do stok. Obe skupiny se setkavaji (pokud vse probehne hladce) pred ritualni mistnosti s tim, ze kazda ze skupin ma v drzeni jeden artefakt. Pro posledni vetsinou dobehne Vargen nebo Eleanor.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Pokud dobre pocitam, tak se v sestem tahu da klidne zautocit sedmi hermany, jednou mumii a dvema kostlivci, coz je jedenact utoku. A to jeste budou dve z pocatecnich nestvur simulovat ohrozeni ve stokach... Hermany je treba lihnout dozadu do bazin, aby neschytali rovnou prvni utok. Kdyz uz jsou treba ctyri pohromade, tak hrdinum pekne zatopi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: hmm... me hraci hermany bez problemu utloukli... ty dva co zorkal sesle maji 4 zivoty, to hraci daji bez problemu, zvlast kdyz hermani nemohou hned utocit... hraci nasbiraji xp, zorkal z toho nema nic... (a to nemluvim o dobach, kdy mi je schvalne drzeli na kartach hracu a nechteli postoupit, abych s nimi nemohl prudit :)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    NAVARA: Hermani, hermani, hermani, krysa do zacatku a nahle priletnuvsi duch a zle vysunuty Almanor s Gorem. Uz se mi neco podobneho taky postestilo ;)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: jak chces peticlenne skupina utlouct dva lidi hned takhle ze zacatku, kdyz prakticky nemas jednotky?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    L_DAMIAN: Za hrdiny nevim, ale za Zorkala jsem zazil i hry, kdy to hrdinove asi tak po sesti tazich vzdali, nebot uz byli v bazinach dva mrtvi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: nerozdelovat se a hned muz zabijet vse co vylihne :) pro artefakty pak posilat teleprotovaci hrdiny
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    A zajimala by mne jeste jedna vec. :o)) Na jaky minimalni pocet tahu se Vam podarilo zvitezit za hrdiny? :o)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Mimochodem jaka strategie vam pripada nejvyhodnejsi pro hru za hrdiny pro jake slozeni?

    V podstate jsem zkousel:

    1. Vsichni bazinama.
    a) potom vsichni portalem a vybrat artefakty u zombiku nahore a dole
    b) potom normalne smerem ke kostlivcum a brat postupne poklady a levelovat
    2. Tri bazinama a dva stoky (a ti ze stok potom zelenym portem).
    3. Cast stoky a cast rovnou k zombiim (a ti ze stok potom zelenym portalem).
    4. Vsichni rovnou k zombiim (mimochodem jedina hra, kde Zorkal vyhral s naprostou prevahou, ale myslim, ze to bylo dano spis slozenim hrdinu a tim, jake mely pozehnani a jake ritualy mel Zorkal).

    Zkouseli jste i nejake jine zajimave strategie? Jaka je vase oblibena a proc? A jake slozeni hrdinu, pripadne tahnute ritualy jsou pro kterou strategii idealni?

    Mimochodem mate nekdo osvedcenou taktiku, jak se vyporadat pri pruchodu pres zombie kdyz se jde rovnou z mesta s tim, ze Zorkal zaroven utoci priserama ze dvou smeru (odkud jde jit od zombii dal) a zaroven lihne zombie do zad a tak si nasysli spoustu krve? Myslim, ze by to slo snad nejak osetrit sikovnym rozdelenim pohybu nebo rozestavenim hrdinu, ale nemel jsem uz na to dnes cas si s tim hrat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam