• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    MATHES
    MATHES --- ---
    VANAPRASTHA: ty asi vazne nechapes o co tu jde vid? V prvni rade jde tvoji teorii, kterou jsi neobhajil. Ano prohra je prohra, ale tuhle konkretni nemuzes pouzit pri argumentaci pro tvoji teorii. Bylo to 5 tahu a to opravdu nic nedokazuje.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: Vzdát hru lze z mnoha důvodů. Jen jeden z nich je lepší strategie na straně vítěze. Kromě lepší strategie to může být dáno také náhodou, například náhodou při výběru nestvůr, náhodou při lízání pokladů, v pozdější fázi náhodou při výběru rituálů. V tomto případě ti klidně přiznám lepší strategii (i když byla silně podpořená nalízáním nestvůr), ale znova opakuju že to nemá nic společného s užitečností nebo neužitečností karty orfeova melodie. Pokud ti to stále ještě nedochází, měl bys někdy otevřít učebnici logiky.
    PIETA
    PIETA --- ---
    VANAPRASTHA: Výhra po pěti tazích se počítá na mistrovství, ale nevypovídá zas tak moc o tom, kdo má lepší strategii, pokud už v tom okamžiku nebylo jasné, kdo by nakonec vyhrál.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Chápu to jinak - totiž tak, že když jeden z hráčů vzdá hru a řekne druhému, že vyhrál - ať už za jakýchkoli podmínek a v jakémkoli kole hry - od jednoho do 256-ti kol - (pokud k tomu není násilím donucen, ale rozhoduje se ze svobodné vůle)

    - tak se tím potvrzuje lepší strategie na straně toho který vyhrál !

    ALL: Chápe to tu někdo jinak ? Že snad ten, kdo vzdává hru a přiznává prohru v polovině je na tom lépe ? Nebo si myslíte, že výhra po pěti tazích nic nedokazuje, jak říká Alistair ?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: Jenže to jste hráli celou hru. Prosím rozlišuj že není výhra jako výhra. Když ti to ukážu na extrému tak pokud hru vzdám hned první kolo, když jsou postavy ještě na okrové cestě, tak by sis to taky přičítal jako potvrzení "orfeovy teorie", ale přitom by to nepotvrzovalo vůbec nic.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: Ano, vzdal jsem hru a řekl jsem "vyhrál jsi". Nicméně to bylo po několika kolech od začátku hry a všechny postavy byly dosud živé a zdravé. Zorkal měl dvě krve, postavy dvě zkušenosti. Vzdal jsem hru proto, že bych musel buďto ustoupit nebo použít dvě požehnání naráz, což se neshodovalo s mou představou ideálně rozehrané hry a nebavilo by mě další dvě hodiny hrát s tím, že jsem během prvního útoku nezúročil své síly dokonale. Hra proto nižádným způsobem nepotvrdila konkrétní užitečnost orfeovy melodie, protože přítomnost téhle karty by moje rozhodnutí přerušit hru nijak nezměnila.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    STRYX: Jo s Muflonem někdy dáme. Zatím to ale vidím na březen.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    BTW včera jsem porazil svého zkušeného dorn - pařana se stejnými podmínkami jako Alistaira - mohl si vybrat všechny požehnání, kromě orfea.
    (Prohrál a ani mě neřekl, že jsem nepoctivý. :-)
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    ALISTAIR: Pokud vím, tak jsi řekl: "vyhrál jsi" ... takže buď dbalý svého slova a neosočuj mě z nepoctivosti. Nepoctivý jsi ty, když popíráš své slovo. A pomni, že slovo dělá muže "Alistaire" !
    CENIS
    CENIS --- ---
    no u me z asi 7 her zatim hrdinove vyhrali jednou (pod mym vedenim), ale zcela to pripisuju na vrub nezkusenosti hrace Zorkala. snazil se obklicit chorose a doplatil na to masakrem :)
    kazdopadne mi hra za hrdiny prijde zabavnejsi nez za zorkala :)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    Presne tak, privedte Muflona. MUFLONA, MUFLONA!!! ;)
    STRYX
    STRYX --- ---
    VANAPRASTHA: Presne tak. Alistair i kdyz hraje za postavy srdcem dli vzdy u Zorkala a tak je ucelove vystacuje hrdinskym stiuacim, ktere nemohou koncit jinak nez jejich smrti. Mel bys vyzvat Muflona. Pak by se ukazala vaha tveho tvrzeni.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    NAVARA: Nevim, ja nikdy nehral na "top urovni" :o)) Takze naopak jsem v jedne hre sejmul hrdiny nasetrenou chladomorkou - proste misto urovne jsem seslal ritual.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    L_DAMIAN: Máš pravdu, rozhodně nehraju bezchybně a dokonce si na tom zakládám. Primární je u mně vždycky především se pobavit, zahrát si bez stresů. Nebaví mně příliš dlouho rozmýšlet tahy a někdy mám tendenci hru záměrně dramatizovat nelogickým chováním postav. Mimo jiné i z tohoto důvodu těch pět kol, které jsme s vanaprasthou sehráli, nevypovídá nic. Možná kdyby hrál s nějakým matematickým mozkem typu Zorkal nebo Muflon, tak by případně celá kompletně sehraná hra o něčem svědčila, ale takhle je to jen provokace ze strany Vanaprasthy, který chce vyprovokovat diskuzi nebo turnaj, ve kterém by svojí tezi mohl obhajovat.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: Hru jsme ukončili po pěti kolech bez jediného zabitého hrdiny. Hra nic nedokázala. Pokud budeš někdy chtít něco testovat, měl bys to dělat poctivě.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: pokud bude ritualy volit hrac, tak Zorkal zadny nesesle - poradilo se mi takhle dostat do ruky same drahe ritualy a byly mi k nicemu :\ chtelo by to nejaky ritual-mulligan - pro potreby testovani by mohl Zorkala nechat prelizat i hrac
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: Ještě jsem zapoměl - hráč za hrdiny by měl zvolit i rituály pro Zorkala, aby se předešlo argumentu, že ta strategie závisí na tom, co Zorkal vylosuje. To je tak vše, co mne napadá.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: To, že je někdo tvůrce, ještě neznamená, že hraje bezchybně (či prostě, že je i jako hráč elita).

    Je možné, že Zorkal má větší šance na úspěch při určitém stylu hry.

    Ten výsledek tak jak je vypovídá podle mne o tom, že:

    a) jsi velmi dobrý při hře za Zorkala
    b) objevil si kvalitní strategii

    Pokud bys chtěl prokázat, že hrdinové nemohou vyhrát (případně mají mizivou šanci, blízkou nule) bez orfeovy melodie, chtělo by to spíš test, kdy hrdinové mohou při nějaké své chybě tah vracet a zahrát ho jinak. To samozřejmě už nemá se spravedlností moc co dělat, ale trochu to omezí možnou nekvalitu protihráče - občas jde s hrdinama vymyslet vážně leccos a člověk (já) nemá moc šanci si to dopředu promyslet. Ovšem to je jen o schopnostech a ne o chybném nastavení hry.

    Totiž pokud je ta hra skutečně takto nevyvážená, je to dlouhodobě problém. Těžko můžeš dělat turnaje nějaké, těžko vznikne komunita a stálí hráči. Také pokud se bude ta hra dodělávat pro další vydání třeba v cizině nebo i Čechách, bude třeba ta pravidla vyladit. Zvlášť, když vezmeš v úvahu, že normálně hraje za hrdiny víc lidí a že hra, ve které má mnohem větší šanci na výhru ta zlá strana není tak úplně košér pro děti.

    Poslední věc, která by to ještě mohla zachránit je to, kdyby se ukázalo, že strategie kterou používáš je závislá spíš na tvé virtuozitě - na tom, že jsi špička v této hře a nebyla snadno zopakovatelná. Pokud bude, tak se prostě postupně rozšíří a vejde ve známost.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Hlavní zbraně na straně Zorkala: rozumné rozptýlení nestvůr, aby se nedaly zfouknout jedním ohnivým dechem a zároveň, aby si zaútočili, po útoku hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    BLOODRAT: No myslím, že autor hry je dostatečně bezchybně hrající hráč Dornu. :-)

    Kromě toho jsme hráli variantu, kdy nevidím jeho poklady - což byla druhá výhoda na jeho straně.

    Jinak si vzal včechny nejsilnější hrdiny (viz níže), ale namísto Choroše si vzal Guelina.
    Pak vyrazil s Eleanor a Vargenem do stok a zbylýma třema Ragnar, Riel, Guelin přes zombie.

    Je pravda, že jsem měl štěstí - 3 pikenýři na začátek hry plus jeden herman a mumie, ale jsem přesvědčen, že bych z většími obtížemi vyhrál i bez toho.

    Hlaví zbraňe na straně Zorkala: Vyčkávání, hromadění, víčkování chodem pomocí hermanů se dvěma životy, zkušenost se schopnostmi hrdinů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam