• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    L_DAMIAN: Máš pravdu, rozhodně nehraju bezchybně a dokonce si na tom zakládám. Primární je u mně vždycky především se pobavit, zahrát si bez stresů. Nebaví mně příliš dlouho rozmýšlet tahy a někdy mám tendenci hru záměrně dramatizovat nelogickým chováním postav. Mimo jiné i z tohoto důvodu těch pět kol, které jsme s vanaprasthou sehráli, nevypovídá nic. Možná kdyby hrál s nějakým matematickým mozkem typu Zorkal nebo Muflon, tak by případně celá kompletně sehraná hra o něčem svědčila, ale takhle je to jen provokace ze strany Vanaprasthy, který chce vyprovokovat diskuzi nebo turnaj, ve kterém by svojí tezi mohl obhajovat.
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: To, že je někdo tvůrce, ještě neznamená, že hraje bezchybně (či prostě, že je i jako hráč elita).

    Je možné, že Zorkal má větší šance na úspěch při určitém stylu hry.

    Ten výsledek tak jak je vypovídá podle mne o tom, že:

    a) jsi velmi dobrý při hře za Zorkala
    b) objevil si kvalitní strategii

    Pokud bys chtěl prokázat, že hrdinové nemohou vyhrát (případně mají mizivou šanci, blízkou nule) bez orfeovy melodie, chtělo by to spíš test, kdy hrdinové mohou při nějaké své chybě tah vracet a zahrát ho jinak. To samozřejmě už nemá se spravedlností moc co dělat, ale trochu to omezí možnou nekvalitu protihráče - občas jde s hrdinama vymyslet vážně leccos a člověk (já) nemá moc šanci si to dopředu promyslet. Ovšem to je jen o schopnostech a ne o chybném nastavení hry.

    Totiž pokud je ta hra skutečně takto nevyvážená, je to dlouhodobě problém. Těžko můžeš dělat turnaje nějaké, těžko vznikne komunita a stálí hráči. Také pokud se bude ta hra dodělávat pro další vydání třeba v cizině nebo i Čechách, bude třeba ta pravidla vyladit. Zvlášť, když vezmeš v úvahu, že normálně hraje za hrdiny víc lidí a že hra, ve které má mnohem větší šanci na výhru ta zlá strana není tak úplně košér pro děti.

    Poslední věc, která by to ještě mohla zachránit je to, kdyby se ukázalo, že strategie kterou používáš je závislá spíš na tvé virtuozitě - na tom, že jsi špička v této hře a nebyla snadno zopakovatelná. Pokud bude, tak se prostě postupně rozšíří a vejde ve známost.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Hlavní zbraně na straně Zorkala: rozumné rozptýlení nestvůr, aby se nedaly zfouknout jedním ohnivým dechem a zároveň, aby si zaútočili, po útoku hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    BLOODRAT: No myslím, že autor hry je dostatečně bezchybně hrající hráč Dornu. :-)

    Kromě toho jsme hráli variantu, kdy nevidím jeho poklady - což byla druhá výhoda na jeho straně.

    Jinak si vzal včechny nejsilnější hrdiny (viz níže), ale namísto Choroše si vzal Guelina.
    Pak vyrazil s Eleanor a Vargenem do stok a zbylýma třema Ragnar, Riel, Guelin přes zombie.

    Je pravda, že jsem měl štěstí - 3 pikenýři na začátek hry plus jeden herman a mumie, ale jsem přesvědčen, že bych z většími obtížemi vyhrál i bez toho.

    Hlaví zbraňe na straně Zorkala: Vyčkávání, hromadění, víčkování chodem pomocí hermanů se dvěma životy, zkušenost se schopnostmi hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    MATHES:
    KERWIL: Svůj předpoklad zahodím, až mě někdo porazí bez orf. melodie.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    VANAPRASTHA: A co bezchybně hrající hrdinové? Rozepiš trochu průběh hry..
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Takže jsme včera dali s Alistairem první testing: Bez orfeovy melodie !

    Hrál za hrdiny a mohl si vybrat kterékoliv požehnání kromě orfeovy melodie a dát je ktrémukoliv z hrdinů.

    Porazil jsem ho. Takže zatím můj předpoklad - orfeova melodie je ultimátní atomová puma na straně hrdinů a zároveň jediná dostatečně silná zbraň na poražení bezchybně hrajícího Zorkala- zůstává nevyvrácen.
    MATHES
    MATHES --- ---
    VANAPRASTHA: nesouhlasim, i kdyz nemam nahrano tolik her. Dobry hrac dokaze vyhrat i bez techto pozehnani. Da se (uz se mi to nekolikrat povedlo) Zorkala do chyby "natlacit". Povedlo se mi vyhrat hru diky tomu, ze jsem (umyslne) poslal jednu z postav na smrt.

    KERWIL: Amen ;)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    VANAPRASTHA: Kdykoliv, kdekoliv, Zorkal bude rozsekan a jeho prach rozprasen po dornu. Dobro nakonec vzdy zvitezi, to neznas? ;)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: mam odehranych malo her na to, abych dokazal souhlasit nebo nesouhlasit. Ale uz jsem parkrat s hrdinama pri testovacich hrach vyhral i "Indiana Jones" stylem - treba tak, ze Vargen probehl skrz nestvury az za Zorkala a pouzil pozehnani typu sila hnevu a predmet rychle ruce + nejaky ten sebevrazedny utok ostatnich, ci magicka sipka z pokladu nebo tak neco.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Jinak nejlepší složení hrdinů: Eleanor, Vargen, Choros, Ragnar, Riel
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Tak jsem se dnes poprvé přesvědčil, že Zorkal se dá dobře porazit (což jsem doposud po 50-ti a více odehraných hrách nevěřil, že je možné) - pokud se hraje ve dvou, nebo hráči znají svá požehnání:

    kombinace orfeovy melodie a potom útok silných nestvůr na slabé je totální genocida Zorkalovy armády.

    Takže pokud jsou ve hře tyto dvě požehnání a hráči o nich vědí mohou dobře vyhrát.

    Jinak je většinou vítězství postav čistě chyba Zorkalovy strategie (90%)

    dovětek:

    Ještě je možnost kombinace orfeovy melodie s ohnivým(i) dech(em)y - s tím se to taky dá uhrát za hrdiny ... jinak příliš šancí nemají - a to i ve hře pro dva hráče.

    závěr:

    hra se tedy dá rozdělit na A) hru s orfeovou melodií B) hru bez orfeovy melodie, přičemž hra B) je od začátku celkem jasná (prohraná), pokud je Zorkal dobrý (= útočí jen když zabíjí hrdinu).
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    no nam se osvedcilo slozeni hrdinu vargen, ragnar, guelin, almanor a gor..

    strategie: spolecne do bazin, sebrat artefakt a poklady, pak teleportem do dornu, trochu zorkalovi pohrubit armadu aby se moc nerozrostla, pak spolecne sebrat 2 artefakty co sou v vychodni casti dornu a pak otevrit branu osudu a hru ukoncit..
    MATHES
    MATHES --- ---
    L_DAMIAN: moje oblibena strategie je 3 (Vargen, Eleanor, Riel) do bazin a 2 (Choros, Guelin) do teleportu do stok. Obe skupiny se setkavaji (pokud vse probehne hladce) pred ritualni mistnosti s tim, ze kazda ze skupin ma v drzeni jeden artefakt. Pro posledni vetsinou dobehne Vargen nebo Eleanor.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Pokud dobre pocitam, tak se v sestem tahu da klidne zautocit sedmi hermany, jednou mumii a dvema kostlivci, coz je jedenact utoku. A to jeste budou dve z pocatecnich nestvur simulovat ohrozeni ve stokach... Hermany je treba lihnout dozadu do bazin, aby neschytali rovnou prvni utok. Kdyz uz jsou treba ctyri pohromade, tak hrdinum pekne zatopi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: hmm... me hraci hermany bez problemu utloukli... ty dva co zorkal sesle maji 4 zivoty, to hraci daji bez problemu, zvlast kdyz hermani nemohou hned utocit... hraci nasbiraji xp, zorkal z toho nema nic... (a to nemluvim o dobach, kdy mi je schvalne drzeli na kartach hracu a nechteli postoupit, abych s nimi nemohl prudit :)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    NAVARA: Hermani, hermani, hermani, krysa do zacatku a nahle priletnuvsi duch a zle vysunuty Almanor s Gorem. Uz se mi neco podobneho taky postestilo ;)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: jak chces peticlenne skupina utlouct dva lidi hned takhle ze zacatku, kdyz prakticky nemas jednotky?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    L_DAMIAN: Za hrdiny nevim, ale za Zorkala jsem zazil i hry, kdy to hrdinove asi tak po sesti tazich vzdali, nebot uz byli v bazinach dva mrtvi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: nerozdelovat se a hned muz zabijet vse co vylihne :) pro artefakty pak posilat teleprotovaci hrdiny
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    A zajimala by mne jeste jedna vec. :o)) Na jaky minimalni pocet tahu se Vam podarilo zvitezit za hrdiny? :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam