• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: To, že je někdo tvůrce, ještě neznamená, že hraje bezchybně (či prostě, že je i jako hráč elita).

    Je možné, že Zorkal má větší šance na úspěch při určitém stylu hry.

    Ten výsledek tak jak je vypovídá podle mne o tom, že:

    a) jsi velmi dobrý při hře za Zorkala
    b) objevil si kvalitní strategii

    Pokud bys chtěl prokázat, že hrdinové nemohou vyhrát (případně mají mizivou šanci, blízkou nule) bez orfeovy melodie, chtělo by to spíš test, kdy hrdinové mohou při nějaké své chybě tah vracet a zahrát ho jinak. To samozřejmě už nemá se spravedlností moc co dělat, ale trochu to omezí možnou nekvalitu protihráče - občas jde s hrdinama vymyslet vážně leccos a člověk (já) nemá moc šanci si to dopředu promyslet. Ovšem to je jen o schopnostech a ne o chybném nastavení hry.

    Totiž pokud je ta hra skutečně takto nevyvážená, je to dlouhodobě problém. Těžko můžeš dělat turnaje nějaké, těžko vznikne komunita a stálí hráči. Také pokud se bude ta hra dodělávat pro další vydání třeba v cizině nebo i Čechách, bude třeba ta pravidla vyladit. Zvlášť, když vezmeš v úvahu, že normálně hraje za hrdiny víc lidí a že hra, ve které má mnohem větší šanci na výhru ta zlá strana není tak úplně košér pro děti.

    Poslední věc, která by to ještě mohla zachránit je to, kdyby se ukázalo, že strategie kterou používáš je závislá spíš na tvé virtuozitě - na tom, že jsi špička v této hře a nebyla snadno zopakovatelná. Pokud bude, tak se prostě postupně rozšíří a vejde ve známost.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Hlavní zbraně na straně Zorkala: rozumné rozptýlení nestvůr, aby se nedaly zfouknout jedním ohnivým dechem a zároveň, aby si zaútočili, po útoku hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    BLOODRAT: No myslím, že autor hry je dostatečně bezchybně hrající hráč Dornu. :-)

    Kromě toho jsme hráli variantu, kdy nevidím jeho poklady - což byla druhá výhoda na jeho straně.

    Jinak si vzal včechny nejsilnější hrdiny (viz níže), ale namísto Choroše si vzal Guelina.
    Pak vyrazil s Eleanor a Vargenem do stok a zbylýma třema Ragnar, Riel, Guelin přes zombie.

    Je pravda, že jsem měl štěstí - 3 pikenýři na začátek hry plus jeden herman a mumie, ale jsem přesvědčen, že bych z většími obtížemi vyhrál i bez toho.

    Hlaví zbraňe na straně Zorkala: Vyčkávání, hromadění, víčkování chodem pomocí hermanů se dvěma životy, zkušenost se schopnostmi hrdinů.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    MATHES:
    KERWIL: Svůj předpoklad zahodím, až mě někdo porazí bez orf. melodie.
    BLOODRAT
    BLOODRAT --- ---
    VANAPRASTHA: A co bezchybně hrající hrdinové? Rozepiš trochu průběh hry..
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Takže jsme včera dali s Alistairem první testing: Bez orfeovy melodie !

    Hrál za hrdiny a mohl si vybrat kterékoliv požehnání kromě orfeovy melodie a dát je ktrémukoliv z hrdinů.

    Porazil jsem ho. Takže zatím můj předpoklad - orfeova melodie je ultimátní atomová puma na straně hrdinů a zároveň jediná dostatečně silná zbraň na poražení bezchybně hrajícího Zorkala- zůstává nevyvrácen.
    MATHES
    MATHES --- ---
    VANAPRASTHA: nesouhlasim, i kdyz nemam nahrano tolik her. Dobry hrac dokaze vyhrat i bez techto pozehnani. Da se (uz se mi to nekolikrat povedlo) Zorkala do chyby "natlacit". Povedlo se mi vyhrat hru diky tomu, ze jsem (umyslne) poslal jednu z postav na smrt.

    KERWIL: Amen ;)
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    VANAPRASTHA: Kdykoliv, kdekoliv, Zorkal bude rozsekan a jeho prach rozprasen po dornu. Dobro nakonec vzdy zvitezi, to neznas? ;)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    VANAPRASTHA: mam odehranych malo her na to, abych dokazal souhlasit nebo nesouhlasit. Ale uz jsem parkrat s hrdinama pri testovacich hrach vyhral i "Indiana Jones" stylem - treba tak, ze Vargen probehl skrz nestvury az za Zorkala a pouzil pozehnani typu sila hnevu a predmet rychle ruce + nejaky ten sebevrazedny utok ostatnich, ci magicka sipka z pokladu nebo tak neco.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Jinak nejlepší složení hrdinů: Eleanor, Vargen, Choros, Ragnar, Riel
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Tak jsem se dnes poprvé přesvědčil, že Zorkal se dá dobře porazit (což jsem doposud po 50-ti a více odehraných hrách nevěřil, že je možné) - pokud se hraje ve dvou, nebo hráči znají svá požehnání:

    kombinace orfeovy melodie a potom útok silných nestvůr na slabé je totální genocida Zorkalovy armády.

    Takže pokud jsou ve hře tyto dvě požehnání a hráči o nich vědí mohou dobře vyhrát.

    Jinak je většinou vítězství postav čistě chyba Zorkalovy strategie (90%)

    dovětek:

    Ještě je možnost kombinace orfeovy melodie s ohnivým(i) dech(em)y - s tím se to taky dá uhrát za hrdiny ... jinak příliš šancí nemají - a to i ve hře pro dva hráče.

    závěr:

    hra se tedy dá rozdělit na A) hru s orfeovou melodií B) hru bez orfeovy melodie, přičemž hra B) je od začátku celkem jasná (prohraná), pokud je Zorkal dobrý (= útočí jen když zabíjí hrdinu).
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    no nam se osvedcilo slozeni hrdinu vargen, ragnar, guelin, almanor a gor..

    strategie: spolecne do bazin, sebrat artefakt a poklady, pak teleportem do dornu, trochu zorkalovi pohrubit armadu aby se moc nerozrostla, pak spolecne sebrat 2 artefakty co sou v vychodni casti dornu a pak otevrit branu osudu a hru ukoncit..
    MATHES
    MATHES --- ---
    L_DAMIAN: moje oblibena strategie je 3 (Vargen, Eleanor, Riel) do bazin a 2 (Choros, Guelin) do teleportu do stok. Obe skupiny se setkavaji (pokud vse probehne hladce) pred ritualni mistnosti s tim, ze kazda ze skupin ma v drzeni jeden artefakt. Pro posledni vetsinou dobehne Vargen nebo Eleanor.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Pokud dobre pocitam, tak se v sestem tahu da klidne zautocit sedmi hermany, jednou mumii a dvema kostlivci, coz je jedenact utoku. A to jeste budou dve z pocatecnich nestvur simulovat ohrozeni ve stokach... Hermany je treba lihnout dozadu do bazin, aby neschytali rovnou prvni utok. Kdyz uz jsou treba ctyri pohromade, tak hrdinum pekne zatopi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALMAD: hmm... me hraci hermany bez problemu utloukli... ty dva co zorkal sesle maji 4 zivoty, to hraci daji bez problemu, zvlast kdyz hermani nemohou hned utocit... hraci nasbiraji xp, zorkal z toho nema nic... (a to nemluvim o dobach, kdy mi je schvalne drzeli na kartach hracu a nechteli postoupit, abych s nimi nemohl prudit :)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    NAVARA: Hermani, hermani, hermani, krysa do zacatku a nahle priletnuvsi duch a zle vysunuty Almanor s Gorem. Uz se mi neco podobneho taky postestilo ;)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ZORKAL: jak chces peticlenne skupina utlouct dva lidi hned takhle ze zacatku, kdyz prakticky nemas jednotky?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    L_DAMIAN: Za hrdiny nevim, ale za Zorkala jsem zazil i hry, kdy to hrdinove asi tak po sesti tazich vzdali, nebot uz byli v bazinach dva mrtvi...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    L_DAMIAN: nerozdelovat se a hned muz zabijet vse co vylihne :) pro artefakty pak posilat teleprotovaci hrdiny
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    A zajimala by mne jeste jedna vec. :o)) Na jaky minimalni pocet tahu se Vam podarilo zvitezit za hrdiny? :o)
    L_DAMIAN
    L_DAMIAN --- ---
    Mimochodem jaka strategie vam pripada nejvyhodnejsi pro hru za hrdiny pro jake slozeni?

    V podstate jsem zkousel:

    1. Vsichni bazinama.
    a) potom vsichni portalem a vybrat artefakty u zombiku nahore a dole
    b) potom normalne smerem ke kostlivcum a brat postupne poklady a levelovat
    2. Tri bazinama a dva stoky (a ti ze stok potom zelenym portem).
    3. Cast stoky a cast rovnou k zombiim (a ti ze stok potom zelenym portalem).
    4. Vsichni rovnou k zombiim (mimochodem jedina hra, kde Zorkal vyhral s naprostou prevahou, ale myslim, ze to bylo dano spis slozenim hrdinu a tim, jake mely pozehnani a jake ritualy mel Zorkal).

    Zkouseli jste i nejake jine zajimave strategie? Jaka je vase oblibena a proc? A jake slozeni hrdinu, pripadne tahnute ritualy jsou pro kterou strategii idealni?

    Mimochodem mate nekdo osvedcenou taktiku, jak se vyporadat pri pruchodu pres zombie kdyz se jde rovnou z mesta s tim, ze Zorkal zaroven utoci priserama ze dvou smeru (odkud jde jit od zombii dal) a zaroven lihne zombie do zad a tak si nasysli spoustu krve? Myslim, ze by to slo snad nejak osetrit sikovnym rozdelenim pohybu nebo rozestavenim hrdinu, ale nemel jsem uz na to dnes cas si s tim hrat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Btw mate nejakej odhad kolik se tech her prodalo, protoze ja sem se ji snazil sehnat docela dlouho, nez se mi to konecne povedlo.
    MATHES
    MATHES --- ---
    STRYX: Co mel Kaerdrak puvodne za schopnosti, kdyz tvrdis, ze byl silnejsi nez je ted. Btw me prijde hrozne spatnej.
    STRYX
    STRYX --- ---
    NAVARA: Psst! ;o)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STRYX: hrdinove mohou byt odvati v bonus packu :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    PIETA: Nojo, to byly casy kdy mezi hermany radil jeden s kralicima usima, kouzlo Puppet-master vyvolavalo hruzu a jmena hrdinu Anduina, Braega, Nortona a dalsich nebyla jeste zavata piskem minulosti :oD

    NIGHTINGALE: Pokud nam bude osud naklonen a vrati se nam penize co jsme do toho dali, mame uz nejake napady na expanzi ;o)

    NAVARA: Dobry odhad :o)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    STRYX: Super pribeh :-)) No musela to byt fuska... :-) Tak dik za odpoved. Mimochodem - planujete jeste neco dalsiho?
    PIETA
    PIETA --- ---
    STRYX: Nostalgie, některá ta dávná pravidla dokonce i pamatuju. (:
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STRYX: takze muj tip na vetrelce - NAVARA - byl spravny, zupa! :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    NIGHTINGALE: :o) haha. to je opravdu dlouhy pribeh. Zaclo to asi pred 8 lety, kdyz jsme po zkusenostech s ruznymi deskovymi a rpg hrami dospeli k nazoru, ze mame na to udelat lepsi. Tak nejak jsme se kolem toho vsichni uz nejaky cas motali a jako kazdy koho hry berou, byli casto rozcarovani spoustou zbytecnych chyb v jinak pomerne docela dobrych hrach. Nejsilnejsi impuls pro nas asi znamenala polska hra Obcy, kde se pozirali vetrelci s marinakama. Mela vytecnou atmosferu zoufalstvi pri obklopeni presilou v temnych ventilacnich sachtach jakehosi vesmirrneho komplexu. Bohuzel vnitrni struktura pravidel byla dost kostrbata. Clovek furt shanel zasobniky do pusek a tipoval si kolik zasobniku musi vystrilet aby se trefil do pravdepodobnosti hodu kostkou pri utoku na vetrelce urcite sily. Pocit uzkosti a neustale frustrace z dochazejicich naboju a lekarnicek se sice da brat chvili jako plus, ale po delsi dobe omrzi.

    V te dobe jsme hrali mimojine jeste takove ty warhamery, necromundu, heros quest, magii a mec atd. Z pruniku ruznych zabvanych prvku vznikla myslenka dvout tymu s diametralne rozdilnou strategii, z nichz jeden je semknuta skupina dobrodruhu. Pochopili jsme, ze nikoho nebavi kdyz mu dochazeji naboje a naopak temer nikdo neodola svudnemu principu "level up" a vylepsovani si schopnosti.

    Vytvorili jsme tehdy mapu z kolaze rozstrihanych hexovych papiru a sestavili klicove body dornu. Dorn, bazina i stoky byly na podobnych mistech jako jsou ted, byly tam nektere mistnosti vicemene podobneho tvaru jine uplne odlisne. Napriklad bazina vypadala jako snekove bludiste z keru, pres plan tekla reka atd. Hrdinu bylo spousta. Kardrak byl silnejsi nez ostatni a byl vzdy pritomen ve hre. Misto pokladu se sbiralo zlato, za ktere se ve meste kupovali predmety. Na utok se hazelo kostkou. Ve hre byl jeste kostlivec s mecem, ghul. Kouzlilo se za zetony ktere se ziskavaly pouze v meste meditaci.

    Tehda (byl to myslim) Zorkal poznamenal, ze kdyz uz jsme do toho vlozili tolik usili, stalo by za to to i vydat, abysme to nedelali jenom tak do supliku. To je dost usmevne, vzhledem k tomu ze dalsi ohromne vynalozene usili neni vubec porovnatelne s tim prvotnim. Prisly zmeny. Hra trvala 6 hodin, bylo ji treba zkratit. Prepracoval a zmensil se herni plan. Zacaly se menit predmety i vlastnosti. Prepracovaly se obrazky. Obmenili se hrdinove. Odstranily se predmety. Pribyvaly a zase ubyvaly nestvury. Ke konci se menil zpusob postupu na uroven, vyvazovaly se jednotlive vlastnosti. Upravovala se cisla. Testovalo se, menilo, a znovu testovalo. Porad dokola. Postupne zmeny trvaly s prestavkama tak 6 let.

    Minuly rok touhle dobou veci uzraly a padlo rozhodnuti hru vydat. Obratili jsme se na nekolik vydavatelstvi (vcetne Altaru), ale byli jsme odmitnuti. Rozhodli jsme se tedy zalozit vlastni spolecnost a hru vydat sami. V te dobe nas vsak tady na nyxu nasel Bouchi a nabidnul nam spoupraci altaru. Zalozili jsme tedy pouze obcanske sdruzeni Dorn games a dohodli se na pravnich vztazich s Altarem. Pres leto probihaly usilovne prace na dodelavkach. Objednavali jsme zetonky, sklicka. Delala se grafika, ladily se formulace pravidel. Nakonec hra vysla, coz povazuji za temer neuveritelne :o) Byla to dlouha cesta :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam