• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    NIGHTINGALE: me napadlo ze ho maj promenlivy jako bazina ze ktere se rodi:)
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    Omlouvam se, jestli to tu uz bylo, ale filtrem jsem nic nenasel - proc vlastne maji Hermani misto obliceje otaznik?
    PANTARIL
    PANTARIL --- ---
    VANAPRASTHA: co strategie ze se hrdinove nerozdeluji, co nejrychleji sesbiraji potrebne 3 artefakty a jdou zabit zorkala?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    VANAPRASTHA: a kdyz hraci dusledne pronasleduji a likviduji zorkalovy potvory, artefaky/poklady sbiraji jen pri ceste?
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    ZORKAL: BTW útočí s jasnou převahou na menší část hrdinů - kteří se buď rozejdou, nebo jsou se Zorkalovou pomocí odděleni (nestvůrami, závaly, nebo prostě touhou po pokladech).

    Když jdou všichni hrdinové pohromadě - sbírají pomalejc a snadněji se před nimi blokuje a ustupuje... a čas hraje pro koho? :-)
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    MATHES: Koukám, že moc nečteš, co tady píšu. Jasně jsem mluvil o dalších dvaceti hrách s kamarádem, ale to je fuk. Nechci nikoho přesvědčovat. Mysli si co chceš. :-)

    ALISTAIR: Ten systém není založen jenom na náhodě. U Zorkala převažuje taktika.

    ALISTAIR: To, že orfeova melodie bez kombinace nic nezmůže jsem tu také psal...

    ZORKAL: Taky si myslím, že může být jiná cesta. Alespoň doufám, protože jinak by to bylo jednoduché: orfeus plus oheň = vítezství, no orfeus = prohra,
    zatím mě ale nenapadá jiná varianta u zatraceně hnusného Zorkala, který si prostě nestvůry šetří, nedává je do jednoho chumlu ustupuje a blokuje chodby a útočí když má jasnou převahu...jak jsem psal.
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    NIGHTINGALE: Na Pragoconu nebylo nakonec dost lidi, kteri by s Dornem meli dostatek zkusenosti, aby si troufli na turnaj. Hrali jsme teda v podstate same predvadeci hry. Lidem se to libilo, ale z hlediska overovani nejakych hernich teorii to prukazne moc nebylo - napriklad se mi podarilo vyhrat hru za 20 minut, kdy v bazinach najednou umreli dva hrdinove, kteri si vubec nemysleli, ze by byli nejak v ohrozeni...

    Jinak losuje se 5 Pozehnani z 12, takze sance, ze tu melodii hrdinove mit budou, neni zanedbatelna. Osobne si myslim, ze ve hre vznika prilis mnoho kombinaci na to, aby se to dalo zredukovat na Vanaprasthovu elegantni teorii, ale je treba to vyzkouset, jak jste na tom o vikendu?
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    ALISTAIR: OK... mam zkusenost jen z jedne hry, kde se mi prave kombinaci Ohniveho dechu a Orfeovy melodie podarilo temer uplne vyhubit Zorkalovu armadu. Zorkal potom hru vzdal. Stalo se nekomu, ze by i s Orfeovou melodii prohral (pokud nedelal vylozene zbytecne chyby)?

    KERWIL: Ja nevim... ale tak pokud si vsichni mysli, ze Zorkalovi nadrzujete, mozna na tom neco bude... Mimochodem jak probihal zde zminovany turnaj? Jaky byl pomer vitezstvi Zorkal - hrdinove?
    KERWIL
    KERWIL --- ---
    Chudak Zorkal, proc si vsichni mysli, ze mu nadrzujem a ze hrdinove namaji sanci ;) Zlo melo vzdycky jednodussi ulohu a je alespon velka motivace pro hrace. I kdyby (a na KDYBY je velky duraz) byla hra trochu vic naklonena Zorkalovi, tak prave ten tymovy duch a heroismus by mel tuhle nevyhodu vyvazit (Zorkalovi prece jen nikdo neporadi, kdyz se chysta udelat nejakou blbost)...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    NIGHTINGALE: Jenze ti zas casto potrebuji alespon svitek teleportu nebo rychlych nohou, protoze Zorkal samozrejme nedava vsechny nestvury hned na hranici dosazitelnosti, ale tam da jen slabe spunty a teprve dve nebo ti policka za ne umisti dalsi nestvury v rozumnych rozestupech, takze pokud je chces shrnout na hromadu, musis ji shrnovat smerem dozadu, tj. normalnim pohybem by ses tam nestihl dostat.
    MATHES
    MATHES --- ---
    NIGHTINGALE: gor zvlada lecit tak maximalne almanora, ale tim konci.
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    ALISTAIR: ohnive dechy bych jako nutnost nevidel ... staci almanor a choros... a na leceni za pohybu gor...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    NIGHTINGALE: Ale Orfeova melodie sama taky nic nezmuze. Je treba mit zaroven minimalne ohnivy dech a jeste neco, protoze orfeova melodie sama nestvury jen kousek posune, ale nezabije. I kdyz to ale mas a sesles, tak to neni nic nez vyhoda, protoze Zorkal, zvlast na vyssich urovnich, nebo kdyz se sbiraji artefakty, svoji armadu zas rychle obnovi a postavy jsou casto zranene z boje a jdou se nekam lecit a nez se uzdravi, tak je armada uz zas v plne sile obnovena...
    NIGHTINGALE
    NIGHTINGALE --- ---
    Nemam sice nahrano dostatecny pocet her, ale taky mi prijde (spis intuitivne), ze je hra lehce naklonena v Zorkaluv prospech, pokud ve hre neni Orfeova melodie, ktera v rukou zkusenych hracu predstavuje pohromu pro Zorkalovy nestvury a skoro bych si dovolil tvrdit, ze se rovna automatickemu vitezstvi hrdinu. Urcite by me zajimalo, jestli ma podobne zkusenosti vic hracu.
    MATHES
    MATHES --- ---
    VANAPRASTHA: Nechapu, co je tim tvym "kruckem". Jestli je tech kol 5, nebo 10 je uplne jedno. Kdybys vyhral hru (tzn zabil vsechny hrdiny, coz se nestalo) tak by se s lehkym prehanenim dalo mluvit o "prvnim krucku", ale za tehle podminek?! Nemam ten dojem.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: To je sice hezké, ale opět to nic nedokazuje.

    Dorn je jak víme založený hodně také na náhodě. Proto záleží na rituálech, požehnáních, pokladech a nalosovaných nestvůrách, zda postava zemře nebo ne, zda se dojde o to jedno kritické políčko nebo ne. "Dokazovat" něco v systému založeném z určité části na náhodě je prostě nesmysl. Ano, je možné, že gaussovská křivka rozptylu výsledků je posunutá směrem k Zorkalovi, ale nikdy to nemůžeš "dokázat", jenom přidat další hru do statistiky, která opět nic nedokazuje, ale jen ilustruje trend.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    ...kdyby ten nápad nevyvstal jako přirozený výsledek po tolika hrách, tak bych ho sem ani nepsal jako teorii.
    VANAPRASTHA
    VANAPRASTHA --- ---
    Tak dobře krůček je to dohromady s tím faktem, že mě můj přítel - pařan se kterým jsem hrál víc než dvacet her nedokázal porazit bez jiného požehnání. A v ostatních hrách to bylo podobné, pokud jsem neudělal nějakou hroznou blbost.
    Pokud si myslíte, že mluvím jen na základě jedné poloviční hry, tak se mýlíte. Není to tak. Možná jsem jich tady z vás - kromě autorů - odehrál nejvíc.

    BTW těch kol bylo víc než 5. Možná jich bylo deset, ale to je jedno.
    CENIS
    CENIS --- ---
    KERWIL: kdyz hraju za hrdiny sam, dava mi to mnohem vice moznosti nez pri hre za zorkala, a kdyz hraje za hrdiny vic lidi, libi se mi prave nazorova roztristenost, dohadovani se kam jit, co udelat. proste lidsky aspekt nekoho kdo ti kryje zada ale prece jen kryje hlavne ty svoje :)
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    VANAPRASTHA: Ac to delam velmi nerad, musim se zastat Alistaira a souhlasim s jeho nazorem.

    Jenom tak BTW, kdyz si rozbalim tedka Dorn, budu hrat za hrdiny bez orfeovy melodie a polospicimu bratrovi reknu, ze hraje za Zorkala a jestli se vzda v patem tahu a on na to kyvne a vzda se, znamena to, ze je to jeden krucek k vyvraceni "orfeovy teorie".
    Uznavam, ze to zni absurdne, ale uplne stejne mi zni ta vase rozehrana hra s Alistairem - maji imho stejnou vypovidaci hodnotu, tedy nulovou.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    VANAPRASTHA: Není to krůček. Mýlíš se.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam