• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: dal jsi tomu tecku jak se patri, ovlivnuji interakce (v sociologickym pojeti) jen neprimo. sak to rikam od zacatku. muj post byl jen od toho, abych naznacil, ze zas jako se pracuje s pojeti interakce, kteremu by se melo rikat spise intraakce...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: hele mám dotaz na tu identitu. jednotlivá identita je multiúrovňová, tím myslím funguje na průsečíku několika kolektivních identit. jak toto můžeš do toho zapojit? jakože by systémy komunikace taky byly multiúrovňový a plodily by smysl na různých úrovních nebo ako? nebo musíme v systémovým paradigmatu zrušit pojem kolektivní identita? :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    kurva výpadek servéru mi smáznul prima odpověď.

    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    DARJEEL: jop. to je celá kapitola vztahu systém x prostředí tohle.
    vstupujou tam pojmy jako komplexita, sebereference, selekce, redukce, diferenciace. jedním slovem autopoiesis.

    sebereferenčníma operacema (dá se říct interakema v rámci vnitříního světa osoby) vytváří systém svojí identitu. obsahy identity vstupují do selektivních operací komunikace, tedy překračují danou osobu. atp. :)

    je to prostě peklo, absolutní peklo! :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: jestli tu chceš rozjet Lacana ovšem, rád se nechám poučit :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: kdybych byl drsnej, tak bych ti řekl, že s takovým pojetím interakce můžeš jít tak do auditoria o psychologii, jak už jsi předtím naznačil :)
    tím pádem si nemusím nic číst, protože jak už jsi řekl - je to pro mě irelevantní. pokud chceš nějaké psůobení sil uvnitř jedince nazývat interakcí, budiž - pak ale jde, jak už jsem naznačil, a jak zřejmě chtěl říct BALVAN42, o interakce ovlivňující pouze jednání jedince, a interakci mezi jedinci ovlivňuje až nepřímo. tudíž se nemá smysl bavit typem "je interakce jako interakce, stejně se tomu říká, tak což". zde jsme se bavili o interakci mezi jedinci, do nichž vnitřní představy při žehlení košil nepatří nebo patří jen silně nepřímo - inetrvenuje ti tam totiž symbolický systém a systém komunikace minimálně.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: precti si knihu psychologie komunikace od vybirala nebo neco o komunikaci od Planavy nebo neco zahranicniho, interagovat muzes i v ramci vnitrniho sveta - samozrejme tedka nadhazuju psychologickou literaturu.

    BALVAN42: no ty jo, ty pises stejnym stylem jak ja, naprosto necitelny pro kohokoliv krome autora ;] ne dobry je to, akurat nechapu tu vazbu na interakci v ramci vnitrniho sveta jedince. Jestli chces rict, ze je provazana s ostatnimi tak samozrejme a to vice cestami.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    DARJEEL: nejni to sociologicky irelevantní. např. na tomto je založená teorie komunikace Luhmanna.

    tuto ukázka s jednoho mého zlomkového textu o syst.pojetí komunikace.
    nevim jesti správně operuju s pojmem vědomí (mind), ale mi jako pidlikologovy jde o komunikaci, která transcenduje mind a vytváří sociální systémy. zároveň ale mind a soc.syst jsou v koevoluci, takže nelze je od sebe v žádnym případku odpárat. V momentě kdy jako pidlikolog začnu se babrat v mind, dostávám se do jinčího modu explorace, než když si začnu hrabat v komunikaci. V ten moment se taky začínám ptát seba a druhejch, kdo doprdele vlastně jako obaservující pidlikolog jsem? :) ...a to zůstane věčnou otázkou s hafobilijonem odpovědí :) a v tom je ten paradox.

    Referenční struktury vzniklé symbolickou generalizací se zjednodušují v očekávání, která ovšem zároveň onu generalizaci (při aktualizaci smyslu) provádějí a korigují. Očekávání umožňují předvídat, na jaké hladině generalizace se formuje sociální situace, a následně po ověření i reagovat. Protože obecná teorie sociálních systémů pracuje s behaviorálními očekáváními, která vlastně tvoří strukturu systému, je nutné přijímat do struktury všechna očekávání - to znamená očekávání vztahující se jak na humánní, tak i ne-humánní oblast (například očekávání od budíku, že bude ráno zvonit). Koncepce očekávání ukazuje na fakt, že referenční struktury objektů nebo témat mohou být účinné jenom a pouze ve zjednodušené formě (opět pracujeme s omezenou kapacitou systému, který vzniká právě vymezením svého smyslu z komplexního prostředí). Zjednodušená forma umožňuje lepší a rychlejší orientaci. Symbolická generalizace, pomocí níž získávají identitu typy, události, věci, osoby a koncepty, atd. je také účastná a vytvářená v sesíťovaných očekáváních a samozřejmě závisí na zkušenostech a jednání. Proces generalizace očekávání na jedné straně umožňuje selekci z celku všech možností, a tím reprodukuje komplexitu smyslu, aniž by ji nějakým způsobem musel ničit a znovu utvářet. Na druhé straně tento proces přemosťuje diskontinuity ve faktových, časových a sociálních referencích, a proto, i když se situace změní, mohou očekávání dál pokračovat.

    Generalizace, stejně jako selekce, určují pole možností a tyto možnosti zviditelňují - to vede ke vzniku strukturované komplexity, tj. organizované komplexity.

    Se smyslem operují jak sociální, tak psychické systémy. Oba dva tyto typy systémů jsou ve vzájemné koevoluci. To, co oba typy odlišuje, je výběr vědomí nebo komunikace jako operativních forem. O vědomí mluvíme v tom případě, když je smysl svázán s vlastními pocity, a o komunikaci mluvíme v tom případě, když je smysl svázán s porozuměním druhému. Ovšem komunikace je možná pouze jako událost, která transcenduje uzávěry vědomí: jako syntéza více než jednoho obsahu vědomí
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    ACHERON: Jasně, viz třeba tohle rozebírá u pojmu sociální deviace se slušnými odkazy Hrčka.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: interakce je definovana vzajemnym pusobenim, takže sorráč, s predstavama druhych tak muzes max operovat pri popisu jednani jedince, ale ne u interakce
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    BALVAN42: interagovat muzes s predstavama druhych lidi, takovy to, kdyz si povidas sam se sebou, ale je to sociologicky irelevantni
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KHALAVERA: ha, super za tip:) zrovna jsem neco objednaval na FF :)

    btw.

    http://pewresearch.org/databank/dailynumber/?NumberID=727

    ukazka demence v interpretaci dat - takle dopadnete, když se jako sociologhove zmechanizujete :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ACHERON: já jsem zas čuměl, že na FSV mají Audiences od Longhursta a Abercrombieho v několika kusích, zatímco na FSS to svírá v rukách jenom Volek :-|
    btw super knížka
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    no ty jo tak Risk : a sociological theory/Niklas Luhmann je na amerikanistice/anglistice v knihovne...no to me teda... :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    "You are what you study"

    nevíte od koho to je?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KHALAVERA: aha, no jo, nejak jsem to nepobral s tim polem :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ACHERON: no dyť to říkal už LOPIN .)
    BALVAN42: ono komunikační věda pracuje i s intrapersonální komunikací :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hele už vim, sem pako.

    interagujou spolu dva lidi. když se k jednomu přidá další čověk a interaguje s tím druhým, tak s tím prvním kointeraguje :)

    Bingo :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: hlavně to je fenomenologie už jak svině se mi zdá a ne mead:)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    pak je to ale vo hovně, takle braný. podle mýho.. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam