• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    BALVAN42: můžeš vysvětlit ta transv. média?
    ROXXA
    ROXXA --- ---
    ahoj slibovala jsem tady nějaké materiály - článek o bookchinovi http://www.edisk.cz/stahni/84064/Best-_Theory_of_Bookchin.pdf_1.38MB.html

    a invitation of ecology od Bella: http://www.edisk.cz/stahni/68769/Envirosociologie_Mayerfeld.pdf_27.14MB.html
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    KAFKA: neútočim :) a děkuju
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    včera jsem se bavil s Acheronem o obecný sociologii a napadl mi další důvod, proč Luh nahání hrůzu (krom toho, že jeho práce má velmi silný tendence vytvářet pidlikologický sekty:)) - on popravdě využil obecnou sociologii jenom pro ilustraci, jak je obecná teorie soc. systému schopná konceptualizovat problémy, na kterejch by si pidlikolog s arsenálem obecný sociologie (zjednodušeně jde o vymezování jevů a pojmů) vylámal zuby. ...čimž jí ale nazatracuje.

    nerozumim, nebo vlastně nevim, proč došlo k redukování luh jenom a pouze na makro úroveň - tedy to klasický učebnicový - ekon.syst - médium prachy - kód vydělat x nevydělat.

    asi to je o tom, že se často ve výkladech vymezí Luh k Parsonsovi, kterej už i tak je zredukovanej na AGIL, což popravdě k Parsonsovi nejni taky fér.

    Acheron, by mohl vyprávět o svém prozření :), který tuhle prodělal :)))
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    BALVAN42: jasně, U.B., sám jsi mi kdysi vmetl, že na Luhmanna v ledasčem navazuje, nikdy jsem netvrdil opak.
    Stejně tak jsem ti v diskusi o L. nepsal do blábolů, keců etc. /můžeme filtrovat:-)/

    Časem sem hodím, pokud vážně bude zájem, nějaký věci o systemice, hodně zmatků - věřte mi, momentálně taky hákuju a materiály a studie mám mimo Phu. Dloubal jsem se v tom svého času vcelku intenzívně.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    KAFKA: zrovna ty transversální média jsou od U. Becka, resp. konceptualizoval jsem U. Beckovu kritiku autonomie systémů. :)

    systemika, řekni nám o ní něco. myslim, že zájemců by se tu našlo pár :) ...a prosim, klidně kriticky, ale bez výkřiků blábol, kokotina, nesmysl :)
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    BALVAN42: vůbec to není mimo, poslední věta je důležitá, rejpal jsem se v luhmannovskej aplikacích do teorií soc. prace (hl. Němci a Švýcaři) a takovejch blábolů po kupě člověk těžko někde najde
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    řešil se Mead?
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    DARJEEL: já bych řekl, že to tak přesně bude. jde spíč o pojmenování. asi se vymezuje Mead k pojmu subjekt, kterej asi v tý době byl hovně husserliánskej (ne-intersubjektivní) :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    DARJEEL: Parsons ale momentálně nejni ten o kterym se plácá :) ...Parsons, i když genius, tak nepřekročil hranici pidlikologie. Luhmann do toho hamtnul rovou vod dřeně - kybernetika, eveluční biologie, kongnitivistickej přístup. ...do té doby nevídáno, neslýcháno.

    ... bohužel Luhmann vykolejil z pidlikologickýho tradicionalismu až tak, že neochotný tradicionalisti mu nejsou schopný naslouchat, kvůli Luh občas ne-intuitivně srozumitelným slovníku.

    Jinak, ještě pro ostatní znovu opakuju: nejsem fundamentalista. systémy nejsou tak autonomní jak je Luh předkládá a operují v hybridních módech... např. transversální média, ale to je zase bokem ...
    KAFKA
    KAFKA --- ---
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DARJEEL: super, máš třetí místo :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    ACHERON: ano, jde o konceptualizaci. vždy jde o konceptualizaci. nic víc, nic míň. mám koncept, jdu se nořit terénu :)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    ACHERON: a, uz vidim odkud vitr vane...!

    este me napadlo k te co-interakci. Nemuze to byt mysleno jako tak, ze dva subjekty interaguji ne "mezi sebou" ale spolu jako jedna jednotka a interaguji s nekym dalsim?
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    DARJEEL: k tomu chci provokovat :) pže si dej do huuhle tyhle 3 ména Luhmann Varela Maturana, poslední 2 znáš asi dobře
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BALVAN42: ještě k většímu pochopení dodám toto :)

    „Obecná teorie nepopisuje sociální systém jako empiricky integrovaný celek, ale jako systém, jehož problematiku je třeba analyzovat pomocí sjednoceného konceptuálního rámce“.

    T. Parsons: Structure and Process in Modern Societies
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    BALVAN42: huf, chytam se tak tak :) prectu si ten tvuj post jeste tak 2X a mam... Dobry jako, konecne poradnej intousskej stimul.. :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    psáno překotně.. hákuju :)
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    DARJEEL: to odlišování se s konstrukcí nijak nevadí. mám tam bejt diferenciace :) ..ale z tohoto termitu se tu v auditu blije. samo, hranice nejsou nejsou pevny. systém se vztahuje sám k sobě by si "uvědomoval" čím/co je nebo čím/není a co je ten zbytek, kterým není ani on a ani to není to co není on neřeší, resp. řeší, až když ten zbytek (noise) příjde nějak na program dne. systém nemá kapacitu řešit to vše v celku najednou. dycky mu zůstane víc možností, než kterejma může operovat.

    ta diferenciace se týká systému a jeho prostředí. jsou v zájemný jednotě (i když jednotě diferenciace). není nic, co by mohlo být prostředí, aniž by byl nějaký systém a není systému, který by nebyl v žádném prosředí.

    sebekonstrukce systému se děje vnitřní diferenciací a zároveň diferenciací od prostředí.

    a pohybujeme se ve smyslu. všechny to dění systém x prostředí se týká atribucí smyslu - systém sám se sebou a systém s prostředím.

    ono to je takovýto klasický ontologický (západní:)): co jsem já a co je svět kolem. pokud přijmu to, že jsem a nejsem jenom já.

    sémantiky vo vejkendu asi až.

    jenom dodám, že souvisej s vytvářenim schématizací redukce smyslu a vytváření "pole" možností, jak smysl proběhlej bordelem redukcí a selekcí a generalizací a vyjádření a rozumění se ukládá na "horizontech" :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam