• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    PHUSHI: s "o" jako "governmentalita" uz to zni lip :)
    PHUSHI
    PHUSHI --- ---
    WYNDMYLL_238: francouzsky? :) no stejne je to neologismus. Jak rrikam, mne prijde nejlepsi asi (koncept) governmentality (anj, nesklonovat)
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    PHUSHI: uf, radsi nez "guvernmentalita" to imho radsi nechat v puvodnim zneni...
    PHUSHI
    PHUSHI --- ---
    TWISTRABBIT: imo nijak, taky jsem po tom kdysi patrala a nic schudnyho jsem nenasla. Pouzivam to teda anglicky nebo opisem, ted jsem na jedny sk prednasce videla "guvernmentalita"
    TWISTRABBIT
    TWISTRABBIT --- ---
    nevíte prosímvás jak se překládá termín governmentality do češtiny?
    THORGRIM
    THORGRIM --- ---
    ONDREJR: to by mě taky zajímalo!

    Možná bych zkusil hledat ještě ve vodách post-development kritiky (trochu se toho dotýká třeba tohle http://www.globalpolitics.cz/clanky/colonial-dis-continuities-in-development-discourse-and-practice ) a pak asi nějaké antropologické studie?
    BENTAF
    BENTAF --- ---
    BOBR: také bych doporučil.
    BOBR
    BOBR --- ---
    KRISTIII: jean amery, bez viny a trestu.
    ONDREJR
    ONDREJR --- ---
    Netušíte, zabývá se někdo komunitami "expats" čili (především) humanitárními/rozvojovými pracovníky v rozvojových zemích? Jako nesociologa, co se z jedné vrátil a byl ohromen všemi těmi atributy á la UN 4*4 džíp, ochranka a "maid" v době, polobožské vykračování po zemi atp., by mne to echtovně zajímalo.

    Google jsem zkoušel, ale nejsem s to najít nic v haldách nesouvisejících výsledků (aid, development, RCT, Sachs vs. Easterly, IR, peace a conflict atp.).

    Předem vřelé díky byť jen za zkusmé zamyšlení.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KRISTIII: Giddens: Sociologie, kpt. Socializace na konci pár tipů, jinak bych hledal pod heslem totální instituce, možná Tzvetan Todorov V mezní situaci či Bauman o holocaustu. pokud se odpéchneš od holocaustu, najdeš toho mraky
    KRISTIII
    KRISTIII --- ---
    Zdravim, nemá někdo tip na autora, který by se zabýval vztahy v zajateckých táborech ?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    SPLIFFBOY: dobře ty :)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    BOSSORKA --- --- 16:43:16 31.1.2012 --- 01:17 :: diskuze :: Co jste si koupili za "neskejtacke" oble
    DUNAR_: líná nejsem státnice pozítří a nemám čas to dohledévat...
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    DUNAR_: líná nejsem státnice pozítří a nemám čas to dohledévat...
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    ACHERON: no tak ale on přece rozkrývá, že ta spojení jsou umělá a byť někdy praktická, stále víc spíš omezující... já nevím, nakolik je mezi sociology samozřejmé vědomí, že jak za deskripcí, tak za vysvětlením je vždy hodnocení (a tedy jejich společné východisko) - asi úplně ne, když jsou sociologové, kteří si toto připouštějí a pracují s tím, považováni za radikály (C. W. Mills např. žeano)

    jinak to s tou neslučitelností máš pravdu, Sloterdijk tomu říká imunitní reakce, a ono to asi jinak nejde, pokud vědec pořád nemá řešit morální stav světa (což není vůbec jednoduché, ba je to přímo odpuzující zvláště dnes, když se v lidech pěstuje standard nekonfliktnosti), ale na druhé straně se mi zdá, že si tyto otázky věda někdy příliš usnadňuje kdejakým alibismem
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PALO_FABUS: epistemologický psycho je to nikoli z důvodu nepochopení okolím, ale z důvodu šíře důsledků, který nedokáže řešit: sloučení deskripce s vysvětlením (popisem prostřednictvím jiného jazyka současně vysvětluje a kritozuje), spojení subjektivity s aktérstvím (viz bojovníci za práva zvířat a zvířata, která jim nerozumí), spojení reality s její reflexí (pravda faktu je dána pouze konsensem věcí, textů a výzkumníků). Pro mě je super jako vodiítko k popisu interakce soc a tech komponentů lidského světa a využívání věcí k politickým cílům, ale pak raději jdu ke Callonovi, který je více empiricky uzemněný a tudíž i použitelnější a netouží přepisovat Ústavy řádu věcí.

    Možná se snaha položit základy sociální revoluce pomocí epistemologického zvratu těžko slučuje s vědou, založenou na legitimizaci stávajícího řádu věcí díky propojení s Politikou (tedy nikoli politika jako sociální praxe, ale jako obecný princip správy objektů s určitou mírou autority).
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    STADIK: kdyz to je o komplexite, tak proc v tom textu neni ani jedna "figures"?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    BOSSORKA: dej si facku za lenost.
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    mě Latour taky zajímá, ale nemám na něj čas, tak max. jako čtení ve volném čase. ale jinak si myslím, že je řada důležitějších věcí k řešení, než pitvání "epistemologickýho psycha".
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    s.o.s. potřebuju vědět přednosti a limity zakotvené teorie...? nějaký zdroj, nemám moc času prohledávat gůgl :-(
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    ACHERON: no o to "epistemologický psycho" mu imho jde nejvíc, vychází z jeho antropologických výzkumů v laboratořích... když si přečteš první, dvoustranovou, kapitolu z We Have Never Been Modern, tak o tomhle mluví (parafrázuji :) "oni si o nás myslí, že děláme epistemologický psycho (jak můžete míchat fyziku s politikou?!), protože nevidí, jak jsou ty věci propojené, jak je uzavírání se do vědeckých oborů krátkozraké, a že žádné zařaditelná vědecká fakta neexistují"

    já si tu otázku kladu, jelikož vím, že se s Latourem už relativně akceptovaně pracuje (např. Stöckelová zkoumá tu mýtickou "neutralitu" ekonomie u vyučujících na VŠE)... jenže pak mi můj vedoucí řekne - když se při konzultaci nad dizertačkou "zapomenu" a mluvím o filosofii a umění -, že by to ale pořád měla být sociologie... now wut? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam