• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: No, to máš pravdu. Jsem to poněkud zúžil na metodologický význam. Z hlediska té citace mi to přišlo adekvátní (a taky to sám běžně používám v tom metodologickém pojetí).
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    PIROSH: není koncept ale jakákoli mentální konstrukce nějakého objektu, a to i v hlavách vědců? např. urbanizace, sociální jednání, atd.?
    SIMRALKA
    SIMRALKA --- ---
    PIROSH: Děkuji za odpověď.
    Budu používat "koncepty zdraví".
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    SIMRALKA: 1) V metodologické pojmologii se "koncepce" v podstatě nepoužívá.
    Koncepce je v zásadě nějaký přístup (v obecném slova smyslu).
    Koncept je pak součást konceptualizačního procesu (teda procesu zpřesňování pro účely výzkumu/vědy obecně) a stojí na jeho začátku (tedy koncept je třeba "bohatý člověk", konceptualizací pak říkáme, co to předně je).
    2) podle mě můžeš použít koncepty, i pojetí, podle toho, jak se ti to hodí.
    SIMRALKA
    SIMRALKA --- ---
    Prosím o radu ohledně pojmového aparátu:
    1) Jaký je rozdíl mezi konceptem a koncepcí?
    2) V anglických textech sociologie zdraví a nemoci se operuje s tzv. lay concepts of health.
    Např. "In a study of elderly people in Aberdeen R. Williams (1983) identified three lay concepts of health from his interview data: health as the absence of disease; health as a dimension of strenght, weakness and exhaustion; and health as a functional fitness. These three conceptualizations broadly parallel those deciphered by Herzlich (1973)..." (Nettleton 2006)

    Používali byste spojení "lay concepts of health" jako "laické koncepce zdraví"?
    (příp. pojetí, definice??)

    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DUNAR_: ne, všechny argumenty už byly vysloveny :)
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    ACHERON: a není lepší navyšovat sázky o lepší argumenty než o větší počet proponentů? Jinak Giddens se mi s konceptem informační společnosti moc nespojuje.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    WYNDMYLL_238: ježíš, dyt mi ta knížka stojí tady na stole, já jsem vůl :) tak díky moc :)


    PIROSH: dělám korekturu disertace závěrečnou a hodilo by se mi tam navýšit sázky na proponenty teze o info soc u deseti nejcitovanějších sociologů ze tří na čtyři a Giddense neznám celýho protože ho nějak nemusím :)

    btw. přijímám tipy na zmínky z učebnic sociologie, ve kterých je infosoc deklarována jako realita, už mám Macionise, což je jedna z nejpoužívanějších globálních AJ učebnic :)
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    ACHERON: povedlo se mi najit vicemene jen tohle, coz potvrzuje moje podezreni, ze o tom nikde nepise uplne explicitne:

    Giddens does not write much, at least directly, about the 'information society'. It is not a concern of his to discuss this concept, not least because he is sceptical of the proposition. It is his view that we live today in an epoch of 'radicalised modernity', one marked by the accelerated development of features long characteristic of modernity itself. In fact, he has asserted that 'Although it is commonly supposed that we are only now ... entering the era of information, modern societies have been "information societies" since their beginnings' (Giddens, 1987, p. 27).
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Kdybych já hledal na tuhle otázku odpověď, psal bych nejspíš tobě. Teď si přijdu poněkud ztracenej:)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    dotaz: jaký je vztah Giddense k podstatě konceptu informační společnosti?
    BAARKA
    BAARKA --- ---
    posílám malý spam:

    Nabízíme výzkumné stáže pro studenty (možné i pro absolventy)
    Cílové země: Kambodža, Etiopie
    Vyplněnou přihlášku zašlete do 24. 7. na adresu: barbora.vodickova@charita.cz


    Charita ČR nabízí studentům doktorandského studia (případně i studentům magisterského studia i absolventům) inkluzivního vzdělávání/speciální pedagogiky, sociologie, zemědělství nebo sociální práce se zúčastnit výzkumné stáže v jedné z nabízených rozvojových zemí: Kambodža a Etiopie.

    Kambodža
    Cílem výzkumné stáže v zemích Kambodža je připravit základní průzkum úrovně a kvality vzdělávání v oblasti speciální pedagogiky/inkluzivní vzdělávání vzhledem k problémům v jednotlivých regionech, porovnat národní strategii s činností jednotlivých institucí a zmapovat činnost neziskových organizací zabývající se speciálním a inkluzivním vzděláváním. Na závěr měsíční stáže bude účastníkem sepsána obsáhlá zpráva, která bude zahrnovat výsledky výzkumu.

    Etiopie
    Cílem výzkumné stáže v Etiopii je připravit analýzu současného stavu využívání přírodních zdrojů vzhledem k prioritám a strategii Etiopské vlády, hlavně potom situaci ohledně kapacit místních lidí vzhledem k využívání úsporných technologií, přístupu k ochraně krajiny, dopady rozvojových projektů v těchto aktivitách atp., také se zřetelem k politickému systému, který v zemi panuje. Výstupem výzkumu musí být obsáhlá zpráva, která bude zahrnovat výsledky výše zmíněných oblastí zakomponované do systému fungování celé země.
    Stáž nabízíme především studentům oborů sociologie, trvale udržitelný rozvoj, zemědělství.


    Téma výzkumu se může upravovat dle individuálních potřeb studenta, je však nutné obsah výzkumu konzultovat s Charitou ČR. Návrhy na svůj výzkum prosím uvádějte v níže uvedeném dotazníku. (napiště, pošlu)
    Stáž se může zrealizovat v období mezi červencem 2012 a září 2013, může trvat mezi 30 – 40 dni a maximálně můžeme nabídnout 130 000 Kč na pokrytí nákladů spojené s výzkumem. Přihlášky je možné posílat do 24. 7. 2012 na adresu: barbora.vodickova@charita.cz. V případě dalších dotazů se prosím obracejte na již zmiňované adrese či na telefonním čísle: 731 625 972.
    PIROSH
    PIROSH --- ---
    ACHERON: Já bych jenom dodal, že klíčový bude vymyslet, jak vybereš ten korpus (protože oblíbené "vyberu náhodně ty kapely, co mám rád", je trochu špatně).
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    SHYLOCK: já bych asi doporučil nedělat analýzu na úrovni skupin, ale na úrovni celýho žánru, kdy by ale byla důležité jeho vymezení, kdy by se vybíralo vždy x textů z nějakého časového období, dost na to, aby se dalo určit nějakým propočtem změna. Aby byla možná kvanti analýza, udělal bych srovnání dvou delších časových úseků, nebo max čtyř, kdy bych z každého dostal řekněme alespoň 50 text (záleží na velikosti chyby, s níž se chce počítat při sledování shody průměrů nebo distribucí). pak je klíčová otázka kódování na určité škále, tam by se dali použít asi nejlépe nějací nezávislí soudci bez znalosti data písně, protože taxativně vymezovat výroky na nějaké škále radikality by asi bylo dost těžký, ne-li nemožný. No a pak duělat nějaký vhodný jednoduchý test, kdy vyloučím na určité hladině pravděpodobnosti shodu distribuce dat nebo průměrů na té získané škále a je to. Takhle postavená výzkumná otázka prakticky vylučuje jinou možnost řešení. Kvalitativně by se prokazatelná odpověď nezískala, ale dalo by se zjistit, co za tím je, nějaký vztahy v tom bysnysu s tím spojený atp.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    Ahoj,
    mám dotaz:
    Jakej nástroj v scg mi nejlépe postihne změnu nějakých preferencí X v čase?
    Konkrétně: chci analyzovat texty k písničkám v rámci hip-hopu a následně na základě této analýzy poukázat na fakt,že u tohoto hudebního stylu k nějaký změně postojů.-v tomto případě k radikalizaci.Odklonu od hipízáctví a příklonu k nacionalismu.
    Napadla mě obsahová analýza,ale narážím na problém kdy nedochází ke změně postojů u jedný kapely v čase,ale spíš se objevujou kapely nový, který tuhle změnu vyjadřujou a já netuším jak to v rámci obsahovky pojmout.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KONNY: přímá zkušenost s tím oborem by mě zajímala, neb to mám pouze z doslechu
    KONNY
    KONNY --- ---
    ACHERON: Co by "starý" a zkušený sociolog rád věděl?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KONNY: mě by to taky zajímalo :)
    KONNY
    KONNY --- ---
    SSSPIRALKA: Ahoj, mám, když tak se ptej v poště...
    SSSPIRALKA
    SSSPIRALKA --- ---
    Ahoj, má zde prosím, někdo zkušenost s Historickou sociologií na UK FHS?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam