• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUTATOY8mm / 16mm/ 35mm FILMY / PROMITAČKY / KAMERY a vše kolem
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    Retro: 10. 3. 2012 — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani//10176269182-retro/212411000360010/

    Dnešní Retro věnujeme lidem, kteří svůj život zasvětili filmům, ale jen málokdo měl možnost je vidět. Život takového filmového amatéra byl závislý hlavně na dostupné technice. A i když jsme na tom byli oproti jiným socialistickým zemím docela dobře, většina kinoamatérů točila na kameru vzniklou ještě za první republiky. Čím žili amatérští filmaři v někdejším Československu? Pohovoříme i o festivalech amatérských filmů. A nakonec zavzpomínáme na začátky toho, co je dnes už samozřejmostí – videa.
    ESEJ
    ESEJ --- ---
    Děkuji těm co mi odepsali.. už jsem sehnala co jsem potřebovala.. děkuji, někdy příště třebas zase něco dalšího )
    ESEJ
    ESEJ --- ---
    Ahoj tadyk...prosím pěkně, shanim staré filmy do kamer (jeden aspoň).. nejlépe 16mm a s oboustrannou perforací .. nebo jakejkoli jinej film do promítaček z vašich/našich dětskejch let.. kterej byste mi mohli věnovat, nebo odkoupím, i poničený, částečně rozstříhaný .. sháním je na dekoraci ... poradtě, nabídněte ... DĚKUJI! .. pošta nebo tu
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    RED_KOMUSO: Jó, Já do lesa nepojedu, to je moje oblíbené téma. Možná by stálo za studii, proč mělo tolik promítačů v 90. letech v kabině plakáty metalových kapel ;)))
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    OTAKAR_KUBIN: k tý rychlosti promítání: výbornej článek od Klimeše Pohyb filmu v kinematografu http://www.iluminace.cz/JOOMLA/images/stories/clanky/klimes_3_2001.pdf
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Něco jako pulldown 3:3:3:3:3:3:3:4 z rychlosti 16fps? http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    OTAKAR_KUBIN: Já jsem to teď myslel spíš jako praktický dotaz.
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    FISHEYE_100: no asi je tak jako tak důležité naskenovat to po okně, do čeho to potom zapečeš je už věc druhá (a vždycky budeš bojovat se standardy, které s odlišnými projekčními rychlostmi nepočítají..archivy se marně snaží už od dob dvdček, ale DCP má samozřejmě stejný problém)

    ostatně nikdy to asi nebude tak docela ideální, viz klasická studie

    Silent Films: What Was the Right Speed?
    http://web.archive.org/web/20110521175519/http://www.cinemaweb.com/silentfilm/bookshelf/18_kb_2.htm

    (doporučuju si ji stáhnout-uložit-vytisknout, nějak se mi ji v rychlosti nepodařilo najít jinde než na wayback machine)
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    No ještě taková věc: když se má ten záznam potom upravovat a řekněme že to je hotový, sestříhaný film, takže nějaké zásahy moc nejsou žádoucí, tak při tom přepisu přes optickou soustavu s non-sync kameraprojektorem bude s největší pravděpodobností na jednom okně videa 0-50% ještě jednoho okna filmu navíc. To při přepisu na 25fps. Pokud se to přepíše na 1:1 ve 25fps flying spot, bude možné třeba retušovat jednotlivá okna, nebo udělat trochu přesnější opravy ve střihu, korekce úrovní, případně zpomalení. Jak ovšem dosáhnout rychlosti 18fps si nejsem úplně jistý. Asi bych postupoval maximální možnou dobu v 25fps a pak bych ten hotový záznam zpomalil zopakováním některých oken, většina SW na to má algoritmy. Původní scan se archivuje. Nehledě k tomu, že řada filmů počítá i s jinou promítací rychlostí (16, 12..-), případně proměnlivou. Má s tím někdo nějaké zkušenosti?
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    ICHE: ...a to pojede po okně? Kamera to po okně snímá? Nebo co je špatný na flying spot scanu?
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    možná znáte..každopádně se někomu může hodit/líbit toto:

    www.filmlabs.org
    http://www.filmlabs.org/index.php/site/home/

    Artist-run film labs implement an original way of using production tools, through their collective organizations, for filmmakers and artists currently working with celluloid film.

    They act as an experimental ground for cinema (beyond any genre) at a time when the industry is gradually getting rid of film and, with that, the means to process and print.

    This website gives an overview of the organizations that have emerged in Europe, America and Asia. It serves as a portal for sharing information about labs and is also a place for debating aesthetic, political and technical questions raised by this on-going endeavor.
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    ICHE: ok nechci se prit o necem co nejsem schopnej nijak podložit, tisic nebo pět set, ani jedno nepopírá muj závěr, že pokud by šlo o archivaci bylo by lepší mit to na filmu než na dvd. Videl sem v životě filmy co byly v hodně smutným stavu (když mi přišly do ruky filmy z Polskyho archivu pochopil sem proč poláci věří v boha, něco takovýho založit do mašiny a čekat ze se to nerozpadne může leda někdo kdo věří na zázraky) zároveň platí to, že se ti posere políčko nebo kus filmu, ustřihnes slepíš a jedeš dál, kdyz ti upadne kus DVDcka už si moc nevrzneš :)
    ICHE
    ICHE --- ---
    FISHEYE_100: 8na telecinu nenatahnes idealni cesta by bylo si vyrobit takovou malou oxberry http://filmovetriky.wz.cz/triky/kopirka.htm bez jakykoli matnice(vzdusny obraz) s dvcam 4/3 nb nejaky dobry fulhadecko v telce to taky bastlej jak prasata... no a treba takovej jicha rika ze nejlepsi to je pres ten fotopapir coz je v podstate nejmensi zlo...
    ICHE
    ICHE --- ---
    FUJI_ITA: podle staryho opelaka vydrzi cb film 500let pri citlivym skladovani... bez se mrknout do archivu jak sou stary barevny orwa uz ve vecnejch lovistich....
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: Naprosto, díky.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    SKOT: Jo - tak si ten článek prosímtě projdi, a tam je popsané zařízení, které používají, asi v polovině. Konkrétní model co mají není zas tak špatný, jde však o model pro tzv. home production, který používá v podstatě filmovou kopírku s vestavěnou videokamerou, což vede v k záznamu v PAL/NTSC, v jejich případě navíc pohnojenému zápisem na DVD. Nabízí záznam v AVI kontejnetu neznámého formátu. Osobně používám postup uvedený níže, protože u přepisů tohoto typu se průběžně nedělají korekce, výsledek je tudíž sázka do loterie. Pokud to to vyhovuje, je to asi nejlepší volba, pokud to má být něco k další postprodukci, byl by možná vhodnější scanner typu flying spot, nebo CCD scanner, kterým disponují ve FLB, nebo CT. Stačí?
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: wikipedií po sobě asi házet nemusíme, spíš bych teda rád věděl zda to zařízení které používají v digitálních vzpomínkách je telecine nebo ne když s nimi máš zkušenost
    SKOT
    SKOT --- ---
    FISHEYE_100: zrovna digitalnivzpominky uvádějí nějaký přístroj jakože "telecine" - nevím jaká je specifikace telecine, myslím si že to tak úplně telecine není ale synchronizaci filmu a snímače tak aby z toho lezl frame filmu na frame digitálního záznamu to podle všeho má - ale ty píšeš že máš zkušenost s digitalizací u digitálníchvzpomínek takže je to jinak? já u nich akorát někomu zprostředkovával převod a kvalitu výstupu jsem samozřejmě neměl s čím porovnat.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Tak abych se vrátil k původnímu dotazu, podle mé vlastní zkušenosti je domácí přepis mnohem lepší, než přepis z firmy Digitální vzpomínky, sro. Minimálně proto, že doma můžu na kontrolním monitoru doladit barvy, sám si vybrat rámování a hlavně - přepsat film víckrát s ruzným nastavením kamery, udělat přepisy expozičně jinak a pak si z toho složit výslednou kopii. V levných firmách sice mají možná nějakou HAMA matnici, ale ta zas není tak důležitá, jako čas, který s přepisem člověk tráví. Nebo je možné kontaktovat firmu, která má zařízení typu Telecine a to je řádově jiná kvalita minimálně proto, že jeden frame filmu odpovídá jednomu frame videa. Navíc se přepis předem v lepší společnosti čísluje předem a na kazetě už jsou téměř ideální korekce. Možná má někdo jinou zkušenost?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam