• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUTATOY8mm / 16mm/ 35mm FILMY / PROMITAČKY / KAMERY a vše kolem

    tenhle klub by se měl snažit vzkřísit půvaby projekce filmu na kotoučích. Pomoct začátečníkům s hafem problému se starejma promítačkama spojenejch a vypátrat jestli nahodou někdo nevlatni Vinetoua na půdě. ++++++8mm + super 8 recording+++++

    Hints

    tel: 235 300 801 čislo na tipa co sežene skoro všechno. PRAHA/ Pan HAŠKOVEC
    NEW SUPR! knizka o promitani v DIGITALNI FORME
    pořízení a vyvolani filmového materialu KODAK
    super8 normal8 (eumig)
    jednoduchý ale docela obstojný návod jak ty projektory pracujou
    super8aid.net
    filmantik/
    super8aid.net
    rozbalit záhlaví
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    SRNECEK: pokud chces aby to vypadalo jako toceny na film proc netocit na film? Na sestnactku te to dneska muze vyjit na stejny penize jako kdyz si spoctes naklady na film a vyvolani + levnejsi pronajem verzus drazsi pronajem digi techniky. Kor vzhledem k diskuzi ve ktery se ptas si tuhle otazku nemuzu odpustit i kdyz odpoved asi necham na tobe chodim sem ted sporadicky.


    RUDOLF: bavil jsem se snjadnim klukem co studuje na stihu Famu ale nevzpomenu si jak se jmanuje, kdyz se poptas na katedre a nebo tady na nyxu ve Famu auditku nekdo ti snad poradi, byl moc sikovnej
    Jinak u Pazzdery meli minulej tejden hromadu filmu na 8mm po sedesatikorune plus par setu za vic
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    FISHEYE_100: Nejde čistě o přijímačky, jsem typ, co chce film natočit co nejlépe v mých podmínkách a chci, aby se vizuálně co nejvíce blížil mé vizi, skutečně se chci vyhnout zbytečně tmavým, neostrým záběrům nebo deformovaným tvářím... A jinak k bodu 2) Viděl jsem všechny přijaté filmy tento rok a roky minulé a poslední dobou přijímají filmy, na kterých dělalo 10-20 lidí a každá pozice má příslušnou osobu, tudíž běžně mají kameramana, asistenta kamery, ostřiče atd. a vskutku... filmy pak vypadají po technické stránce velice profesionálně... bohužel nemám tolik kontakty a jak jsem psal níže, má zkušenost spolupráce s kameramany není dobrá (dělal jsem s bývalým studentem z Písku a 2x se studenty FAMU). Bohužel je to o typu člověka na jakého narazíte, a jelikož nejsem student filmové praxe, tak často docházelo k degradování mé pozice. Přičemž jsem byl vždy naprosto připraven a naopak oni často nevěděli, co dělat... a na jejich věk a zkušenosti se chovali velmi neprofesionálně (krom jednoho). Nicméně vím přesnou kompozici, tudíž je nechci nechat záběr rámovat... potřebuji je pouze na světlo...
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, potřeboval bych radu. Plánuji v létě točit film k přijímacím zkouškám na FAMU a zvažuji na jaký typ kamery točit. Otvírají se přede mnou tři pravěpodobné cesty. 1) Spolupráce s kameramanem a poloprofi kamerou (předpoklad Sony EX1 či typ podobný). 2) Má koupě Panasonic V700 a vše bych si "kameroval" sám. 3) Točení na fotoaparáty. Zřejmě s kameramanem, jelikož by nezapůjčil fotoaparáty bez jeho vědomí.

    Jelikož jsem kdysi spolupracoval s kameramany a bohužel vždy to dopadlo velmi špatně, obávám se opětovného fiaska. Nicméně bych filmu rád dodal "filmovější vzhled", tudíž se mi nechce vzdát natáčení na poloprofi kameru. Tu bych snad sehnal i bez kameramana a mohl si na ní točit sám, avšak neumím nastavit kameru a nasvítit scénu, aby odpovídala mé vizi záběru. Sony EX1 je ekvivalent 16mm filmu, kdysi jsem na ní točil a záběry vypadají velmi pěkně, sklo nedeformuje výrazně tváře a zkrátka film vypadá jako film. Leč byla nastíněna obtížná obsluha. Panasonic V700 na automat dokáže - dle mě viděných videí - přizpůsobit barvu, expozici atd. do přijatelného tvaru. A rovněž výhoda je, že má detekci tváří, tudíž doufám v ostrost záběrů, v nichž bude nájezd. Obávám se, že Sony EX1 nedokáže nájezd uostřit. Akorát levnější sklo u V700 by mohlo při detailech tváře výrazně deformovat. Vskutku chci točit na kameru, která odpovídá 16mm, jelikož např. Sony Z1 a Panasonic V700, i když je o desítky tisíc levnější, si ve finálním obrazu tolik neliší. Třetí možností jsou fotoaparáty, ale zde si myslím, že bez štábu okolo a zkušenosti s natáčením na ně, by došlo k selhání. A otázka ostření je dle mě zásadní, jelikož bez ostřiče se domnívám, že nemám šanci...

    Po mém zmateném nastínění situace se ptám, zdali byste točili na poloprofi kameru a nebo na Panasonic V700 a doufali, že film bude vypadat jako film nebo na fotoaparáty, které filmovost zaručí, ale váže se k nim nelehká obsluha (co jsem slyšel). (Neřeším nyní režijní schopnosti nebo herecké atd., opravdu čistě vlastnosti kamery, co dokáže interpretovat.) Štáb bude velice skrovný, zvukař, herec, herečka a já. A jak jsem uváděl dříve, kameramana stále zvažuji, ale po mých zkušenostech se upřímně bojím té spolupráce...
    FUJI_ITA
    FUJI_ITA --- ---
    Diamonds and Rust
    https://vimeo.com/41734716
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Last minute booking a naprostá pecka:
    Jérôme Noetinger, Xavier Quérel
    Marcus Bergner, Marek Bouda


    čt 7. června 2012, 20:00
    Galerie Školská 28


    Poslední ScreenLab této sezóny představí projekt dvou členů legendárních francouzských Metamkine Jérôma Noetingera a Xaviera Quérela a nový sound-poetry-film projekt Marcuse Bergnera a Marka Boudy.

    Před a po představení se podává francouzská česneková polévka s bílým pečivem připravená Marcusem Bergnerem.



    Víc tu...
    Školská 28: Komunikační prostor / Jérôme Noetinger, Xavier Quérel / Marcus Bergner, Marek Bouda
    http://skolska28.cz/page.php?event=588
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    a je to tady

    Avengers showing postponed after projectionist accidentally deletes the entire film | Technology News Blog - Yahoo! News
    http://news.yahoo.com/blogs/technology-blog/avengers-showing-postponed-projectionist-accidentally-deletes-entire-film-032528542.html
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    Movie Studios Are Forcing Hollywood to Abandon 35mm Film. But the Consequences of Going Digital Are Vast, and Troubling - Page 1 - Film+TV - Los Angeles - LA Weekly
    http://www.laweekly.com/2012-04-12/film-tv/35-mm-film-digital-Hollywood/

    As the directors settled into their seats, Nolan addressed them with words ripped from the plot of an old Batman serial.

    "I have an ulterior motive for bringing you here," the British director announced.

    And then he made a plea for 35mm film.

    Nolan pointed out that The Dark Knight Rises was made on celluloid. That he is committed to shooting on film, and wants to continue doing so.

    (pak už normální článek o tom, jak to jde s kopce, jen nějaké drobné aktualizace..)
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    OTAKAR_KUBIN: Ano, na pozadí událostí vznikla myšlenka ankety
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    C I N E P U R / Archiv jako služba?
    http://cinepur.cz/article.php?article=2220

    Na pozadí těchto událostí pak vznikla myšlenka ankety Cinepuru jako možnosti zvážit, jak archiv doposud fungoval uvnitř, ale i jak se profiloval navenek, a na základě těchto zjištění uvažovat o výzvách pro nové vedení.
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    Retro: 10. 3. 2012 — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani//10176269182-retro/212411000360010/

    Dnešní Retro věnujeme lidem, kteří svůj život zasvětili filmům, ale jen málokdo měl možnost je vidět. Život takového filmového amatéra byl závislý hlavně na dostupné technice. A i když jsme na tom byli oproti jiným socialistickým zemím docela dobře, většina kinoamatérů točila na kameru vzniklou ještě za první republiky. Čím žili amatérští filmaři v někdejším Československu? Pohovoříme i o festivalech amatérských filmů. A nakonec zavzpomínáme na začátky toho, co je dnes už samozřejmostí – videa.
    ESEJ
    ESEJ --- ---
    Děkuji těm co mi odepsali.. už jsem sehnala co jsem potřebovala.. děkuji, někdy příště třebas zase něco dalšího )
    ESEJ
    ESEJ --- ---
    Ahoj tadyk...prosím pěkně, shanim staré filmy do kamer (jeden aspoň).. nejlépe 16mm a s oboustrannou perforací .. nebo jakejkoli jinej film do promítaček z vašich/našich dětskejch let.. kterej byste mi mohli věnovat, nebo odkoupím, i poničený, částečně rozstříhaný .. sháním je na dekoraci ... poradtě, nabídněte ... DĚKUJI! .. pošta nebo tu
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    RED_KOMUSO: Jó, Já do lesa nepojedu, to je moje oblíbené téma. Možná by stálo za studii, proč mělo tolik promítačů v 90. letech v kabině plakáty metalových kapel ;)))
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    OTAKAR_KUBIN: k tý rychlosti promítání: výbornej článek od Klimeše Pohyb filmu v kinematografu http://www.iluminace.cz/JOOMLA/images/stories/clanky/klimes_3_2001.pdf
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Něco jako pulldown 3:3:3:3:3:3:3:4 z rychlosti 16fps? http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    OTAKAR_KUBIN: Já jsem to teď myslel spíš jako praktický dotaz.
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    FISHEYE_100: no asi je tak jako tak důležité naskenovat to po okně, do čeho to potom zapečeš je už věc druhá (a vždycky budeš bojovat se standardy, které s odlišnými projekčními rychlostmi nepočítají..archivy se marně snaží už od dob dvdček, ale DCP má samozřejmě stejný problém)

    ostatně nikdy to asi nebude tak docela ideální, viz klasická studie

    Silent Films: What Was the Right Speed?
    http://web.archive.org/web/20110521175519/http://www.cinemaweb.com/silentfilm/bookshelf/18_kb_2.htm

    (doporučuju si ji stáhnout-uložit-vytisknout, nějak se mi ji v rychlosti nepodařilo najít jinde než na wayback machine)
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    No ještě taková věc: když se má ten záznam potom upravovat a řekněme že to je hotový, sestříhaný film, takže nějaké zásahy moc nejsou žádoucí, tak při tom přepisu přes optickou soustavu s non-sync kameraprojektorem bude s největší pravděpodobností na jednom okně videa 0-50% ještě jednoho okna filmu navíc. To při přepisu na 25fps. Pokud se to přepíše na 1:1 ve 25fps flying spot, bude možné třeba retušovat jednotlivá okna, nebo udělat trochu přesnější opravy ve střihu, korekce úrovní, případně zpomalení. Jak ovšem dosáhnout rychlosti 18fps si nejsem úplně jistý. Asi bych postupoval maximální možnou dobu v 25fps a pak bych ten hotový záznam zpomalil zopakováním některých oken, většina SW na to má algoritmy. Původní scan se archivuje. Nehledě k tomu, že řada filmů počítá i s jinou promítací rychlostí (16, 12..-), případně proměnlivou. Má s tím někdo nějaké zkušenosti?
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    ICHE: ...a to pojede po okně? Kamera to po okně snímá? Nebo co je špatný na flying spot scanu?
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    možná znáte..každopádně se někomu může hodit/líbit toto:

    www.filmlabs.org
    http://www.filmlabs.org/index.php/site/home/

    Artist-run film labs implement an original way of using production tools, through their collective organizations, for filmmakers and artists currently working with celluloid film.

    They act as an experimental ground for cinema (beyond any genre) at a time when the industry is gradually getting rid of film and, with that, the means to process and print.

    This website gives an overview of the organizations that have emerged in Europe, America and Asia. It serves as a portal for sharing information about labs and is also a place for debating aesthetic, political and technical questions raised by this on-going endeavor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam