Ahoj, potřeboval bych radu. Plánuji v létě točit film k přijímacím zkouškám na FAMU a zvažuji na jaký typ kamery točit. Otvírají se přede mnou tři pravěpodobné cesty. 1) Spolupráce s kameramanem a poloprofi kamerou (předpoklad Sony EX1 či typ podobný). 2) Má koupě Panasonic V700 a vše bych si "kameroval" sám. 3) Točení na fotoaparáty. Zřejmě s kameramanem, jelikož by nezapůjčil fotoaparáty bez jeho vědomí.
Jelikož jsem kdysi spolupracoval s kameramany a bohužel vždy to dopadlo velmi špatně, obávám se opětovného fiaska. Nicméně bych filmu rád dodal "filmovější vzhled", tudíž se mi nechce vzdát natáčení na poloprofi kameru. Tu bych snad sehnal i bez kameramana a mohl si na ní točit sám, avšak neumím nastavit kameru a nasvítit scénu, aby odpovídala mé vizi záběru. Sony EX1 je ekvivalent 16mm filmu, kdysi jsem na ní točil a záběry vypadají velmi pěkně, sklo nedeformuje výrazně tváře a zkrátka film vypadá jako film. Leč byla nastíněna obtížná obsluha. Panasonic V700 na automat dokáže - dle mě viděných videí - přizpůsobit barvu, expozici atd. do přijatelného tvaru. A rovněž výhoda je, že má detekci tváří, tudíž doufám v ostrost záběrů, v nichž bude nájezd. Obávám se, že Sony EX1 nedokáže nájezd uostřit. Akorát levnější sklo u V700 by mohlo při detailech tváře výrazně deformovat. Vskutku chci točit na kameru, která odpovídá 16mm, jelikož např. Sony Z1 a Panasonic V700, i když je o desítky tisíc levnější, si ve finálním obrazu tolik neliší. Třetí možností jsou fotoaparáty, ale zde si myslím, že bez štábu okolo a zkušenosti s natáčením na ně, by došlo k selhání. A otázka ostření je dle mě zásadní, jelikož bez ostřiče se domnívám, že nemám šanci...
Po mém zmateném nastínění situace se ptám, zdali byste točili na poloprofi kameru a nebo na Panasonic V700 a doufali, že film bude vypadat jako film nebo na fotoaparáty, které filmovost zaručí, ale váže se k nim nelehká obsluha (co jsem slyšel). (Neřeším nyní režijní schopnosti nebo herecké atd., opravdu čistě vlastnosti kamery, co dokáže interpretovat.) Štáb bude velice skrovný, zvukař, herec, herečka a já. A jak jsem uváděl dříve, kameramana stále zvažuji, ale po mých zkušenostech se upřímně bojím té spolupráce...