JESSIEATREIDES: ze se ktomu jeste vracim...
protoze me to prislo jako fakt dobry reseni .. misto stalina je dlouhodoby problem, ktery se bude muset nejak vyresit. tzn. stavet se tam driv nebo pozdeji bude. navic uz dneska jsou tam velke podzemni kce. vyuziti na knihovnu v porovnani s oceaniem je pro me jednoznacny.
navic se mi fakt libila ta komunikacni osa z nabrezi nahoru na letnou, vec, kterou dost postradam, cesta, ktera by pripojila budouci knihovnu k jeji starsi casti, k univerzitam dole ve meste, tzn pesi dostupnost. ale taky by spojila letnou jako takovou s mestem dole, ta skala je dneska podle me docela bariera.
uz dneska jsme v panoramatu zvykli na dominanru ve stredu letne, navic nahradit stalina literaturou, co je lepsi ?!?
velka cast skladu skryta ve stalych podminkach pod zemi (castecne, protoze diky kopci lze v jednotlivych patrech otevrit otvory a zajistit pristup svetla i vzduchu do mistnosti, kde pracuji lide...), vyska letny dovoluje zustat nad hladinou vody...
zasobovani mozny zespoda z nabrezi, stavba imho z velky casti taky, jasne, ze kalamita s dopravou po dobu stavby, ale co neni... krasny okoli nahore v parku pro cteni...
je to samozrejme studentsky navrh, ale imho to misto ma pro knihovnu lepsi potencial nez smycka. je podle me skoda, ze zrovna tenhle navrh neopustil zdi akademicke pudy.
a jeste neco: v zahranici je bezne, ze nez se vypise soutez na velkou zakazku (nebo i malou..) tak se da tzv. testovaci (casto velmi obecne) zadani studentum do skol. zaplati se jim tisky a material na modely, par konzultaci se specialama... podle vysledku je pak zadani upraveno, doplneno, zdurazni se veci, ktere jsou fakt zasadni, nekdy se prokaze, ze je to cely blbost, nebo ze existuje lepsi reseni. a to se dela PRED VYPSANIM SOUTEZE a ve spolupraci z vypisovateli. Naklady na takovouhle vec jsou minimalni v pomeru se skodou, kterou zpusobi zmeny podmninek pri soutezi a jine ... jen u nas se tohle resi vzdycky jaksi s krizkem po funuse.