• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: hmm, o tom jak mi rodiče vyhrožovali, že bez VŠ budu popelář, a jak teď vymýšlím vlastní garbage collection do svého programovacího jazyka, o tom už jsem psal několikrát... je ale fakt, že vymýšlení postupuje dost laxně...resp. je vymyšleno, a nyní jsem líný to implementovat... :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: to ja si zhruba ve 14ti letech vypracoval plan a toho se vice ci mene drzim doted. skola tam nebyla :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: ty si o tom začal, já ne :-) a v obou příspěvcích byl smajlík.

    jako já nevěřím, že všechny VŠ nutně musí být jen pro "prázdné nádoby". mě naopak příprava z gymnázia přišla nedostatečná, nestíhal jsem, a pozdější pokusy byly výrazně snažší (hlavně v nižších ročnících), a to samozřejmě i díky praxi v oboru a většímu nadhledu (vůbec nechápu, jak se může někdo v pubertě, když s ním cloumají hormony a tak, seriózně rozhodnout, jakou chce vystudovat vysokou školu a co pak chce dělat: já naprosto vše v 18ti představoval jak hurvínek válku - tedy, kromě poměrně racionálního přesvědčení, že na ten život celkově nemám, že to nejde zvládnout - což je základ, který víceméně přetrval do současného věku... že to prostě není řešitelné, i kdybych se stavěl na uši...)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: no, nemyslim ze by to byla takova ostuda. cestny doktorat nedostanes jen tak za nic, dostavaji jej lidi, kteri jsou v praxi uzitecni, hodne toho dokazali, hodne toho vedi a to cele bez titulu.

    to je ale spatna strategie. na VS se nejlepe uchyti prazdne nadoby, houby, ktere dosud vubec nic neumeji, ale dovedou velice rychle vstrebavat nove informace. clovek z praxe a oboru muze byt takovym studiem dosti znechucen.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: ten by mi asi neuspokojil.. to je něco jako univerzita třetího věku, akorát že o té ostudě se mluví v televizi... resp. pro toho kdo má normální titul nebo kdo nemohl studovat z politických důvodů to asi ostuda není, ale pro mě by byla.

    nejde o zásluhy. je fakt, že zatím jsem spíš ten ladič pian, no. je třeba se někam posunout, a pak se na VŠ vrátit, až se tam bude učit to, v čem budu mít náskok... :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: tak za zasluhy :D

    ze se na ten titul nevyprdnes...

    (ja osobne pocitam s cestnym doktoratem ;D)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: hele, za zkompilování ne... řekl bych, že jsem přeci jen už párkrát něčím pohnul víc, než že jsem to jen "zkompiloval". pár řádků jsem ale napsal. a jako ano... v podstatě máš pravdu, protože prostě samozřejmě nechci titul za cokoliv, a nechci ho jen pro sebe, ale chci ho pro všechny, kteří ovládají určitou dovednost, o které jsem v podstatě přesvědčen, že je pro celkové budoucí směrování lidstva docela důležitá... možná ne tolik, jako dovednost kterou mají třeba lékaři - ale určitě víc, než ledaskdo jiný, kdo dneska titul má.

    jinak ještě taková zajímavost: podle mě programátor v podstatě současně zvládne dělat tak max. na jednom nebo dvou větších projektech. jde o uchopení toho namespace... nejde jen o ten jazyk, ale člověk v podstatě absorbuje do hlavy názvový prostor a logiku jednoho nějakého konkrétního projektu... proměnné, funkce, případně třídy a jejich metody, chcete-li.... většinou to je tak, že když se přeorientuju na nový projekt, tak potom zorientovat se v tom původním projektu nějaký čas trvá.

    já v podstatě ani nevím, jestli zrovna já jsem v tom oboru takový borec - ale je to podle mě určitá specifická dovednost, vyžaduje cosi jako "hudební sluch" svého druhu... no ale samozřejmě, z těch co mají hudební sluch ne každý se stane hudebním virtuosem... někteří jenom třeba ladí piána...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOSovi ten titul proste chybi, nema ho a rad by ho ziskal za kompilovani C programu... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: jo, to jsme tady řešili. ale klid... já nechci titul za to, že umím kliknout myší, otevřít browser nebo napsat a vytisknout textovej dokument.

    vhodnější metafora jsou autoopraváři. to je řemeslo. je programování řemeslo, věda, inženýrská dovednost, sociální dovednost, nebo umění ?
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Hint: Na řízení auta taky není VŠ.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tohle je docela dobré: [ PATISLAV @ Textove ftipy - taky ste na modemu a vecne se opakujici obrazky vam kazi pozitek? /pouze cj, pripadne slovencina/ ]
    Na co se ptají nedostudovaní ? asi "Proč k tomu chcete hranolky ?" :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AQUARIUS: pokud by tam nebylo nutné absolvovat řešení soustav diferenciálních rovnic a kapacitance/induktance/reaktance, tak by to jistě bylo zajímavé.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    XCHAOS: uz se to nejakou dobu jmenuje CZU, ne VSZ... Jinak dockej casu, neco se deje na FELu, mozna vznikne nova fakulta informatiky primo na CVUT...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIKSUPOJKA: tedy, to se právě teprve ukáže časem. jasně, že ten, kdo vystuduje strojní fakultu, se může stát řidičem nebo automechanikem - ale je to skutečně ten důvod, proč studoval ? je to přínosem pro společnost ? neměli by třeba na víc ?

    Můj názor je, že ČR by třeba měla vstoupit do ESA, a měla by dávat peníze na kosmický výzkum. Tím pádem by našlo dobře uplatnění spousta vysokoškoláků, kteří teď konkurují nekvalifikovaným programátorům, i když třeba mají na víc (např. táta jeden čas ve Vídni programoval něco pro Siemens, nebo pro koho, a ti dělali na nějaké kosmické zakázce, nějaký SW... prostě ty peníze pak probublají do normální ekonomiky, nakonec...)

    V zásadě běžným aplikačním programátorem se dnes může bez problémů stát skoro každý - existuje dokumentace, většina nástrojů je k mání jako open source zdarma, prostě skutečně: bariéry při vstupu na tento trh nejsou zvlášť velké. Jak říkám, pár let jsem spolupracoval s jedním vyučeným automechanikem, který fakt neprogramoval úplně špatně, a dokonce se jako samouk naučil číst anglickou dokumentaci, a dnes je z něj výborný linuxový administátor, pracuje pro jednoho českého webhostera (ne pro mě, na základě vzájemné dohody) a bere (tuším) stejně vysoký plat, jako já tam kde dělám (ty víš kde to je :-).

    V zásadě prostě zastávám myšlenku, že programování je činnost, která je svým způsobem specifická, a pokud má někam vést, tak vyžaduje určitý talent, představivost, lze se v ní zároveň i rozvíjet (a to zejména formou opisování od ostatních - jak jinak...) ... prostě může to být řemeslo, umění i věda.

    To, že absolventi MFF můžou pak dělat prakticky cokoliv, protože jsou obecně trénovaní v logickém myšlení, to mi moc jako argument nepřijde. To je něco podobného, jako když budeš argumentovat tím, že když někdo obecně sportuje, tak má pak svaly - a může dělat víceméně nosiče zavazadel, horolezce, hasiče, nebo vojáka, protože je prostě trénovaný a má na to. To je samozřejmě pravda: když má někdo svaly na mozku, tak mu pak programování půjde, protože v podstatě jde o nějakou symbolickou analýzu a opětovnou konstrukci, a to je poměrně obecná činnost, pro kterou tě asi připraví i jakákoliv jiná práce s jazykem a abstraktními symboly.

    V zásadě i spousta absolventů např. VŠCHT, FEL ČVUT nebo VŠZ (zemědělská - nikoliv zašívací) končí v IT. Tímhle podle mě nedokazuješ nic.

    Mě obecně přijde, že open source software by si zasloužil nějakou institucionalizaci, a zasloužil by si podle mě asi institucionalizaci na bázi podobné VŠ vzdělání a akademické půdě. V podstatě jestli u nás vznikne nějaká "vysoká linuxová" škola technického směru, tak bych se na ní rád přihlásil (pokud to nebude MatFyz).

    V podstatě jde o to, že samotný open source vyžaduje souhrn dovedností, od programátorských až po jazykové a sociální, které se podle mě celkově osvojují více let, než co já vím - řízení auta. Od věci není ani určité právní povědomí, např. v otázce duševního vlastnictví, patentů, apod., ale i nějaké základy ekonomiky. Je to tedy technický, praktický obor - není to až tak moc věda, to souhlasím. Přesto to ale není ekonomika, není to elektrotechnika, není to matematika a fyzika.
    FIKSUPOJKA
    FIKSUPOJKA --- ---
    XCHAOS: Striktně vzato to není nic. Je to jenom můj názor - vede mě k němu zkušenost z těch šesti let studia a taky fakt, že spousta spolužáků, kteří vystudovali třeba analýzu, jako programátoři skončili.

    Podle mě, kdo vystuduje nějaký (teoretický - nevím, jak je to na takové finanční a pojistné matematice nebo jak se to dnes jmenuje) matematický obor na MFF UK, se může bez problémů stát programátorem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIKSUPOJKA: No ano, striktně vzato, to je logická implikace, nikoliv logická ekvivalence. To pouze dokazuje, že absolvování matfyzu není PŘEKÁŽKOU toho stát se dobrým programátorem, že jo.
    FIKSUPOJKA
    FIKSUPOJKA --- ---
    XCHAOS: Myslím, že u programování to ta VŠ zaručit dokáže. Já jsem konec konců typický příklad. Já dostudoval MFF (a to matematický obor, nikoliv informatiku) v roce 2002 (přitom nějaké programování jsem měl jenom v prváku - Pascal - a ve druháku - Prolog a trochu C++). Živil jsem se až do roku 2006 něčím úplně jiným. Když jsem pak začal dělat programátora, za pár týdnů jsem se naučil věcem, které jsem do té doby nikdy neviděl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NAVARA: no ano, to je právě to.

    dokáže dnešní VŠ zaručit, že její absolvent se dokáže vyrovnat s technologií, která se objeví za 10 let od teďka ? IMHO ne. (A přitom přesně tohle bývalo cílem těch VŠ...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NAVARA: ...no a nebo by se prostě VŠ titul kupoval, a bylo by to jen něco jako značkové oblečení.

    chci říct, já netvrdím, že znám jednoduché řešení. chce se mi říct, trh vyřeší všechno... ale např. trh nenabízí školení Debian Certified Engineer - a to přesto, že já ho poptávám... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Njn. zpátky k tématu. Chtělo by to tedy nějakou Vysokou Školu Zašívací, kde by se víceméně učilo něco co už umím, přiměřeným tempem, a žádné cvičení ani přednáška by nebyly od sedmi ráno na druhém konci Prahy.

    (totiž v té Opavě to distanční studium jsem řešil tak, že vlak jel o půlnoci, a s jedním přestupem jsem tam v 7 ráno byl, s přehledem vždy ráno mezi prvními v učebně... tam nešlo zaspat, to bych skončil na Slovensku.. ale problém byl, že ten vlak mi občas ujel.. no tedy problém to nebyl, problém byl až ve třeťáku jeden domácí úkol z matiky, ale stejně... prostě koncepce skoro už vychytaná, ale kdyby to bylo v Praze, ale nikoliv ráno, tak to mohlo třeba vyjít až do konce...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam