• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: na všech VŠ vždy bylo velké množství předmětů, které mě maximálně zajímaly - ale bohužel to byly většinou jen volitelné předměty, a počet kreditů které tak šlo získat byl omezený. Mě by to vyhovovalo přesně opačně než je to teď: 20% kreditů za povinné minimum povinných předmětů a 80% za volitelné předměty, a to ještě navíc z různých vysokých škol (např. kombinace astronomie + antropologie mě vysloveně láká... :-)

    Tak to rozhodně, bohužel to se bude měnit pomalu :-/

    Nicméně chápu že mají být kmenové předměty, abys měl taky co za obor vystudovat...na druhou stranu diplom "nemá obor, ale došel k Bc." by taky měl cenu .-D

    ta poslední věta o zpětné vazbě totiž vyjímečně není nic, s čím by si mohl polemizovat, aniž bys tím polemizoval sám se sebou... tzn. raději prohlásíš, že to nechápeš, než abys se mnou náhodou v něčem souhlasil :-)))

    Mě nedělá problém s tebou souhlasit, pokud zrovna nepíšeš kraviny...já jenom skutečně nechápu, jaký vztah má ta poznámka ke zbytku věty - podezřívám ji, že se tam vytratila nějaká slovesa. Mohl bys to prosím osvětlit?

    Nicméně mě dělají obecně problém důkazy - tím, že něco "řeknu jinak" to prostě sám před sebou nepokládám za dokázané. Tudíž k těm algoritmům přistupuju spíše jako ke sbírce kuchařských receptů, z nichž část je jistě zajímavé umět zpaměti.

    Druhá věta vysvětluje první. Nemyslím, že by důkaz byl ve formě že něco "řekneš jinak" - ostatně viz nějaké ty staré pěkné Aristotelovy. Pěkně na tohle téma píše Ian Stewart.

    Ad matalýza, souhlasím. Nicméně jsem měl dojem že se tvůj odpor týkal matematiky tak nějak obecně a té je imho v programování docela dost, přesně jak jsi psal.

    Já nehodnotím vysoké školství - ale ty laskavě nediskriminuj, kdo patří nebo nepatří do vysokého školství (abych já pak zase třeba jednou nediskrimoval, koho chci nebo nechci zaměstnat ve svojí firmě). Co takhle trochu sociálního smíru ? J

    Jsem skoro přesvědčen, že bych v historii našel věci jako "informatika u nás stojí zaprd, chtěj tam matiku" a podobně (volně přeloženo).

    Já nikoho nediskriminuju v tom, aby šel na VŠ. Nicméně tvrdím, že pokud někdo píše "starého psa novým kouskům nenaučíš" a chce na VŠ, je zcela legální, že odtama bude odejit.

    Ano, "diskriminuju" určitou skupinu obyvatel ve smyslu že si myslím, že na VŠ nepatří - třeba ty, co se odmítají snažit. Ty "nediskriminuješ" své zaměstnance? Třeba podle toho, jak jsou schopní?

    // Když už jsme u toho, tak kdyby naše vysoké školy stály za to, tak na ně nepatřím ani já, ale to je jiný příběh...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    WENCA: souhlasím - hraní nikam nevede. je potřeba takové věci skutečně dělat.
    WENCA
    WENCA --- ---
    ono by bylo lepsi prestat si hrat na carmacka, umiho neywitza a ostatni h4x0ry
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ještě ad Carmack: z mnoha důvodů aspiruje na to být mým oblíbeným drop-outem, už třeba kvůli when Carmack was 14, he broke into a school to steal Apple II computers, was arrested, and sent for psychiatric evaluation (the report mentions "no empathy for other human beings" a následně Carmack was then sentenced to a year in a juvenile home. ... he was asked "if you had not been caught, would you consider doing it again?" he answered "probably" but when the therapist presented this evaluation he neglected to repeat "if you had not been caught" from his statement - dejte pokoj s nějakým hackováním - proč ty počítače rovnou neukrást, že jo ? :-)) Dále mi zaujalo As a bet, Kang challenged Carmack to sponsor the first All Female Quake Tournament if she was able to produce a significant number of participants a 1999, Carmack appeared as number 10 in TIME's list of the 50 most influential people in technology..

    Tedy, ne že bych někdy hrál Dooma nebo Quakea - nejen, že jsem pacifista, mě to ani nebaví ! Hraju když už strategické hry (počínaje Civilization) - tam jsou ztráty na životech daleko větší. Ale stavět rakety je každopádně snem každého kluka, myslím, a jemu se to prostě povedlo. Jde o to, že v USA vzniká nový americký sen, který spočívá v tom nechat se správným způsobem vyhodit z vysoké školy (jako např. John Carmack či Bram Cohem) nebo naopak na ní tím správným způsobem zůstat i v dospělosti (jako např. http://en.wikipedia.org/wiki/Stallman - který ovšem graduoval, pravda...).

    Dokázat nějak skloubit přístup Johna Carmacka, Brama Cohena a Richarda Stallmana k technologii je rozhodně mým cílem. Zatím se mi to pravda moc nedaří.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRIGORIJ: No tak já možná i z toho důvodu taky nešel na medicínu, že jo... tohle ať si pořeší doktoři mezi sebou. Každopádně - na téma, do jaké míry programování a informatika vyžaduje nebo nevyžaduje VŠ kvalifikaci, na to probíhá v současné době zajímavý souboj: viz ten příspěvek [ XCHAOS @ college drop-outs (kolikrát jste nedokončili vysokou školu ? jaký je rekord ?) ] - ten souboj rozhodně nekončí... osobně mým nejmenším favoritem z úspěšných drop-outů je Bill Gates, který se sice dlouho obešel bez najímání VŠ matematiků, zato na můj vkus přehnaně investoval do právníků a marketingových expertů, apod. Naopak moje největší sympatie má "samodiagnostikovaný poloviční autista" Bram Cohen - protože se mu fakt podařil úlet, o kterém většina ostatních geeků (jako třeba já) jenom tlachá, ale nikdy ho doopravdy nerealizuje.

    Tedy - nejde jenom o to nedostudovat vysokou školu a být známý či vydělat peníze - jde o to skutečně vytvořit fungující sociální strukturu či "sociální virus", který bude schopen efektivně nahradit sociální zázemí které normálně poskytuje VŠ vzdělání.

    Mým dalším geek hrdinou je http://en.wikipedia.org/wiki/John_D._Carmack - he attended the University of Missouri–Kansas City for two semesters before withdrawing to work as a freelance programmer. - věkově patřím spíš k němu, než ke generaci Bittorrentu, ale rád bych držel krok i s těmi mladšími... zase kdo zná Carmackovo http://www.armadilloaerospace.com, tak musí uznat, že to nemá chybu (použili jsme jeho výtvory i jako součást projekce na koncertech Skřehule, což je vidět i v našem jediném videoklipu - http://www.stream.cz/video/20/431-podivne-skrehuli-hykani )

    Podotýkám, že kdybych znal Carmacka nebo Cohena dřív, tak jsem asi nebojoval těch 9 let... já znal jako jediný případ úspěšného drop-outa toho Gatese, a to byl příklad spíš odstrašující...
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    NAVARA: ja jsem spis ovinen :) pocitem, ze se poptavce po vzdelani bez matematiky prilis vychazi vstric (protoze poptavka je samozrejme velika)

    Dvakrat jsem skoncil na fyzice, protoze se mi nechtelo delat praktika (je to chyba toho oboru?) - prece jsem chtel byt ten teoretickej fyzik, zeo :]]

    To co rikas mi prijde, jako by ses na medicine chtel vyhnout treba anatomii, protoze nechces byt chirurg...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ... to je hodne OT... xchaosi, myslim, ze by sis potreboval asi zasoulozit, abys prestal myslet na hovadiny... ;0)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ok, opět odchylka od VŠ disciplín k masově srozumitelné metafoře: Chci říct: představte si, že by při zkouškách na řidičák nikoho zvlášť nezajímalo, jestli umíte řídit auto - ale zajímalo by je, za kolik uběhnete 100m, za kolik 1500m, jak zvládáte překážkový a orientační běh, apod. Jasně - oboje dvoje je o přemísťování z bodu A do bodu B, když se to tak vezme. Ano - handicapovaní jedinci co se neudrží na nohou pravděpodobně nemůžou ani řídit auto.

    Ale...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Chci říct - já vnímám matematiku jako určitý druh sportovního výkonu - akorát s tím, že se provádí mozkem. Nic proti tomu - proč v tom nesoutěžit, a proč popírat, že někteří jsou v tom oboru prostě nejlepší ? Nicméně já nevím, co je špatného na tom snažit se definovat nějaký obor, ve kterém prostě budu mít šanci být mezi nejlepšími pro změnu já. (A samozřejmě - neměla by to být paralympiáda...).

    Jdu na to prostě z druhé strany: chápu, že v populaci probíhá sportovní, kulturní, vědecké, ekonomické i jiné (co já vím - soutěže MISS...) soupeření o to, kdo je v nějaké kategorii nejlepší. Nicméně, mě stávající kategorie prostě nevyhovují - tak se snažím definovat novou kategorii, ve které se mi to zkrátka povede, no. Není to myslím nic nového pod sluncem...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: tedy, některé věci, které se na VŠ učí, se nezměnily už pár set let... a to jsem se třeba nikdy neučil latinu (nejsem teolog ani doktor). Tzn. můj určitý (ale jak zde padlo - značně nedůsledný, protože trio vim/tex/regexp mě nějak zvlášť nebere) unixový konzervativismus je do jisté míry akademický: na VŠ se lidé také snaží ovládnout obor, který se plus/minus zásadně nezmění min. dokud nepůjdou do důchodu - a další generace k nim v té době bude vzhlížet s úctou, místo aby se jim posmívala.

    neodmítám se učit nové věci - ale hodlám si selektivně vybírat, které nové věci se naučím, a které ne. min. část těch věcí se neučí, protože by byly potřeba - ale protože je poměrně těžké je pochopit. nic proti tomu, já nejsem v zásadě proti extrémním sportovním výkonům... ale... to je prostě složitý, no.

    na všech VŠ vždy bylo velké množství předmětů, které mě maximálně zajímaly - ale bohužel to byly většinou jen volitelné předměty, a počet kreditů které tak šlo získat byl omezený. Mě by to vyhovovalo přesně opačně než je to teď: 20% kreditů za povinné minimum povinných předmětů a 80% za volitelné předměty, a to ještě navíc z různých vysokých škol (např. kombinace astronomie + antropologie mě vysloveně láká... :-)

    ta poslední věta o zpětné vazbě totiž vyjímečně není nic, s čím by si mohl polemizovat, aniž bys tím polemizoval sám se sebou... tzn. raději prohlásíš, že to nechápeš, než abys se mnou náhodou v něčem souhlasil :-)))

    jinak nevím co je zajímavého na nepoužívání titulu.... dělá to tak spousta lidí. někteří si ho nechtějí nechat dát ani na občanku - natož třeba na vizitku. mě to zajímá kvůli tomu diplomu ve skříni, na který si mi pak bude akorát prášit - a možná, někdy teoreticky, v krajním případě by to mohlo hrát roli v nějakém CV při hledání zajímavé práce (třeba kdybych chtěl pracovat pro ESA, mohl by se asi hodit, to jo.. :-) ). ale proč ten titul používat každý den, to nechápu. kvůli tomu ho fakt nechci, to je jiný druh lidí.

    Neříkám, že teorii algoritmů, kam patří asi i ty NP-úplné problémy, pokládám pro programátora za zbytečnou. Nicméně mě dělají obecně problém důkazy - tím, že něco "řeknu jinak" to prostě sám před sebou nepokládám za dokázané. Tudíž k těm algoritmům přistupuju spíše jako ke sbírce kuchařských receptů, z nichž část je jistě zajímavé umět zpaměti. Obecně diskrétní matematika s programováním asi souvisí hodně, a dále pak asi matematika přirozených a celých čísel. Jde ale o to, že matematická analýza souvisí s programováním už spíš volně. (Sakra, když říkám, že se nechci učit estonsky, tak tím tam taky nevyjadřuju, že nemám rád Estonce nebo jejich kulturu...)

    Ad ČVUT a odtržení: pro mě je to velice zajímavé. Instinktivně cítím, že patřím spíš na ČVUT - ale to ještě neznamená, že jsem ochoten dělat jakoukoliv pitomost, kterou tam po mě budou chtít. Pokud by na té odštěpené informatice byla jednodušší matematika, šel bych do toho.

    Já nehodnotím vysoké školství - ale ty laskavě nediskriminuj, kdo patří nebo nepatří do vysokého školství (abych já pak zase třeba jednou nediskrimoval, koho chci nebo nechci zaměstnat ve svojí firmě). Co takhle trochu sociálního smíru ? Já nikomu neberu stávající VŠ a věci co se tam učí - komu to sedne a přijde mu, že je to pro něj to pravé, tak jen tak dál ! Chci jenom říct, že procento populace které o sobě má pocit že je VŠ vzděláno v průběhu historie postupně narůstá - srovnejte třeba středověk, 19. století, dnešek u nás a dnešek na Západě. Prostě těch lidí je čím dál více. A já jen chci zrovnoprávnit (svůj přístup k) programování např. s některými humanitními obory - opravdu si netroufám stát se chirurgem nebo jaderným inženýrem nebo překladatelem z/do arabštiny... nemějte strach.

    GRIGORIJ: 1) tedy, v zásadě, neříkám, že to není zamýšleno jako zábavné :-) ale vem si, že většina lidí si prostě vybírá VŠ podle nějakých svých preferencí... není to nic nového pod sluncem.

    2) podívej, já zvládl tvoji "pregraduální matematiku" až cca do třeťáku (rozhodně mám nakonec uzavřenou z jedné školy (mff.cuni, praha) "matalýzu" za 3, jak tomu říká NAVARA, a z jiné školy (slu.cz, opava) lineární algebru, možná i za méně než za 3, už si to nepamatuju). já netvrdím, že se to nedá - jenom mi to částečně zkazilo mládí - mohl jsem třeba s klidem brát víc drog, kdybych neměl pocit, že ten mozek budu k něčemu ještě potřebovat - a navíc mi to doposud k ničemu nebylo.

    3) nikdo nechce matematiku zakazovat - ale především, já tvrdím, že informatika není tak docela technický obor - pokládám programování v podstatě za humanitní vědu - protože u vstupu/výstupu počítače nakonec vždycky sedí lidé, ne ?. prostě nejsem proti matematice - jsem pouze mimo matematiku. a zejména některé aspekty týmové spolupráce v programování, tzn. např. definice nějakého všeobecně srozumitelného a pochopitelného namespace, a rozumná míra společné implementace společně řešených problémů - sakra, to je spíše literární nebo ekonomická činnost, než matematická !

    zajímavá věc - programování není podobné matematice. proměnné není potřeba pojmenovávat a,b,c nebo i,j,k nebo x,y,z - proměnné mohou být mnohaslovné řetězce, nemusí to být "hrdelní řeč" - je možné používat celá slova, ba i věty. program se tím stává samodokumentující se.

    mě na matematice nesedí ta "datová komprese" (a asi i ten hieroglyfický zápis, když jsme u toho). chápal bych ji v 19. století... ale dnes máme copy+paste, přece ! není potřeba to všechno datlovat ručně. někdy jsem uvažoval, že slovně psané matematické věty, jak se používaly cca ještě do 17. století, by mi možná sedla více. viz http://www.perlmonks.org/?node_id=253797
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    neboli :) ackoli vetsinou nemam tendenci obhajovat nase skolstvi...
    tak 1) pristup typu nase skolstvi mi nevyhovuje, meli by vytvorit VS, ktera by mi sedela, je sam o sobe zabavny :]
    2) pregradualni matematika, ktere by ses tak rad vyhnul, neni nic zas tak tezkeho (a dovolim si tvrdit (a na tom trvat), ze pokud ji nekdo neni schopen absolvovat, tak nema narok aspirovat na technicke vzdelani - mam par pratel, kteri nekonec vystudovali ffuk, ale kdyz se holt po gymplu na vysneny obor nedostali, tak proste ten rok (uspesne) na fjfi, mff, atp zvladli)...
    3) coz uz patri do 2) :) matematika je podle meho nazoru neoddelitelna cast soucast technickych oboru a predstava, ze by ji zakazali i na skolach tohoto typu me dost desi...
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    podívej, starého psa novým kouskům nenaučíš... já používám joea právě proto, že má klávesové zkratky skoro stejné jako kdysi to Borland C/Turbo Pascal IDE, resp. jako T602.

    Jinými slovy chceš Vysokou Školu za to, že se neumíš učit nové věci?

    A psal jsem o tom, že uzavření VŠ vzdělání mě zajímá pro vzdělání samotné, a kvůli schopnosti komunikovat s jinými VŠ jejich jazykem a na dostatečné úrovni - ty se chceš vzdělávat a učit se cizí jazyk, ale odmítáš se učit nové věci, stejně jako věci které ti ostatní "cpou" coby nezbytnost?!?

    ale prostě přísun informací na VŠ měl řadu problémů, oproti internetu. samozřejmě, že to, že někdo ověří, zda se informace ty neztratily a nezkreslily, a absolvent je schopen je prakticky použít, je dobré a chybí mi to, ta zpětná vazba.

    internet má zas spoustu problémů oproti VŠ. Poslední větu o zpětné vazbě nechápu.

    ale pak je tam najednou úmyslně něco nemožného ... co já vím, něco jako několikametrová hladká stěna, po které nejde vylézt

    Finta je v tom, že každý tu hladkou stěnu mívá jinde.

    Ad hledání uznání, děkuji a pobavil jsi, budu tě rád používat v debatách s přáteli coby představitele studijního druhu, od nějž jsem měl problém sehnat žijící exempláře.

    samotný titul bych určitě nikdy veřejně nepoužíval, podle mě je trochu blbost, že to proniká do občanského života.

    Takže chceš VŠ abys získal uznání a abys ho nepoužíval? Zajímavé.

    nicméně v podstatě žádný matematik na VŠ mi nikdy nepředvedl žádné praktické uplatnění toho, co přednášel. cvičení se počítala pro cvičení. ve srovnání s programem, který se buď přeloží nebo nepřeloží, buď běží nebo neběží, a buď plní zadanou úlohu v rozumném čase a se spotřebou rozumného objemu systémových prostředků, nebo neplní, je to pro mě nesmírně únavné a nudné

    NP-úplné problémy s tím třeba nemají nějaký vztah, anyone?

    "extra stunt" v případě matematiky jsou nepochybně matematické důkazy... a tam je u mě základní problém v tom, že já jim v zásadě odmítám rozumět. z mého hlediska jde o odlišné algoritmy, o kterých je prohlašováno, že vedou ke stejným výsledkům...

    ROTFL :) Nebo jsem něco nepochopil na důkazech.

    na ČVUT se má otevřít nová fakulta odštěpená od FEL - ale problém je, že mě prostě zajímá jenom open source. Tzn. v podstatě se nechci učit programovat v nějakých Microsoft visual nástrojích, apod.

    Jsem na ČVUT ve druháku dálkově na tom programu co se má odtrhnout do fakulty a zatim jsem nemusel hrábnout ani na jeden MS nástroj. (Ne že by mi na tom záleželo)

    To je už daleko zajímavější téma, ale dá se říct, že k tomu mě nikde nepustili, i když na tom mff to často bylo o tom, že bylo potřeba 1) vstávat 2) nesedět celý den v labu na netu

    Takže fakt že se ve škole musís občas vyskytnout a že tam musíš dělat něco jiného než se poflakovat po netu je pro tebe překážka k absolvování VŠ? Júú :)

    Anyway, obloukem jsme se vrátili k tomu, že ses u odpovědi na ALMAD vyhnul podstatě, že nemáš právo nijak hodnotit vysoké školství, protože na něj nahlížíš výhradně stylem "nakolik se to prolíná s tvojí současnou sadou skillů".

    A přesně takoví lidé na VŠ nepatří.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRIGORIJ: Možná musí vstávat jenom bakaláři. Cvičení z Teorie jazyků a automatů si pamatuju že bylo od sedmi v Tróji - a já jsem z Břevnova. (V Opavě jsem z tohohle stejného předmětu později udělal zkoušku a zápočet, ale neudělal jsem zápich z numerické matematiky, protože mě to přišlo triviální a neučil jsem se na to, a neudělal jsem tam jeden domácí úkol z křivkových integrálů, které po mě na MFF nikdo nechtěl)
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    XCHAOS: tak to jo :) Ale stejne si nevzpominam, ze bych v prvaku/druhaku nejak musel vstavat... a ja bych si to pamatoval! :DD
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: ano, ale mě baví okecávat trochu jiné nesmysly než je, a mám i jiný styl okecávání. na IDE nenadávám - nepoužívat něco a nadávat na to jsou dvě veci, dost zásadně odlišné. nevyučuju, že na nějaké IDE časem zase přejdu, jen to Eclipse mě nějak neoslovilo, no. A klony Turbovision pod Linuxem (rhide a xwpe) mě přišly nedotažený, a prostě už jsem v té době byl někde jinde.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: potom bych ti doporucoval studium fildy nebo psychologie. tam mas prostoru na okecavani nesmyslu az az :-)

    nejde o to, ze vsichni programatori musi prejit na IDE. jde o to, ze ty na ta IDE nadavas a ani nevis co umeji :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: ano, mě popravdě okecávání docela baví. nikdy jsem neměl velký problém s předměty, které šlo okecat... dokonce jsem kdysi ex-přítelkyni napsal zápočtovou domácí práci z předmětu antropologie (dlužno ale podotknout, že nestudovala na FF UK, a že studovala obor ekologie ... na FF by mě asi prokoukli. a na svůj dnešní vkus jsem se příliš zabýval strukturalistickým přístupem k antropologii :-) )

    jinak editor, který používám, je nesrovnatelně vyspělejší než notepad. to je právě to, že lidi jako ty mají pocit, že rozumí všemu - i tomu, co sami nepoužívají. Já se např. chci naučit pro joea psát vlastní .jsf soubory pro jiné prog. jazyky - např. mi chybí javascript, běžně edituju javascriptové soubory v joeovi, a .jsf pro příponu .js tam chybí (v podstatě by asi stačilo zkopírovat soubor pro .c, když o tom tak uvažuju...).

    Nikomu neberu jeho IDE, ať si ho klidně užije... ale prostě stejně jako ne všichni malíři přešli 100 lety od malování k fotografování, a ne všichni fotografové přešli před 10ti lety na Photoshop, tak ne všichni programátoři podle mě musí nutně přejít na IDE. To je vše....
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: probuh. ty hlavne aby ses misto kecani nemusel do neceho naahodou kouknout :)) radeji to desetkrat okecat nez si precist jednu A4 :D

    jisteze existuji lidi, kteri dodnes pisou v notepadu a jsou na to strasne hrdi. ale tihle lidi proste z principu nemohou pracovat efektivneji nez ti, kteri napr. refactorovaci nastroje maji k dispozici. neni to zadny nechani se vodit za rucicku, je to minimalizace cinnosti nutne k tomu, aby ses mohl soustredit na svou praci. a porad tam zbyva hromada rutiny, kterou musis vykonavat, ackoliv se to samotneho programovani netyka.

    ale ono je holt jednodussi byt hrdy na svuj notepad a byt za exota a hlavne nepatrat potom co umi ne-notepady, to by uz nebylo ono :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANT_39: v klubu který moderuju já, jsou offtopicy většinou ok, klid :-) ok, tuším o čem je RHCE. ok, chápu kam míříš... mohl bych argumentovat, že jáneprogramuju v C++, a že jsou jazyky, kde se s namespacem prostě nezachází až takhle brutálně, nicméně: už jednou jsem napsal, že v rámci projektů, na kterých spolupracuje více lidí, je nějaké zásadní globální přejmenovávání všeho spíše nežádoucí... no ale budiž. mohou existovat konkrétní případy, kdy IDE umí něco zásadního, co pomocí jednoduchého editoru udělat nejde. to nepopírám. Photoshop toho také umí víc, než stařičké kreslicí prográmky pod DOSem... ale přesně tohle jsou ty vychytávky kdy se vlastně vytahujete, že nejen že umíte řídit auto - vy se dokonce ještě umíte nechat navigovat podle GPS, a máte v tom autě mobilní telefon. Bavme se o tom, jestli na VŠ úrovni je návrh auta, nebo schopnost být dělník v automobilce, nebo schopnost auto opravit. Řízení auta už jsme z toho seznamu eliminovali... byť je to třeba náklaďák....

    Ad regexpy v libc - nevím jestli jsem vůl, ale všimni si datumu u příspěvku [ XCHAOS @ ANSI C, ANSI C99, GNU C (gcc, glibc), Tiny C (tcc) a POSIX - ne nutně C++,g++,libstdc++ nebo Win32 API ] - už nějaký čas v tomhle oboru nezávisle bádám (a objevil jsem to i přes "info libc" - zkus třeba "man 3 regex", nebo tak něco...). jako rád je nemám, a srozumitelné mi to nepřijde. ale třeba kdybych si na to udělal nějaký vlastní flow-control wrapper...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: to je možný, skutečně tuhle poruchu asi mám. dokonce jsem na to před lety dostal modrou. ale zase už minimálně rok nejsem Vyhulený ufo, na rozdíl od let předchozích.... takže to si nevybereš... :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam