• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library -Frank Zappa
    Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
    Myslím že diferenciální rovnice můžou spustit schizofrenii se stejnou pravděpodobností jako kouření marihuany." -Fronema

    Tahle diskuze je určena všem, kteří se nepovažují za středoškoláky, ale nejsou ani tak docela vysokoškoláci: tzn. logicky skončili "někde mezi". Loseři všech oborů a prokrastinátoři celého Internetu - spojte se! Kolikrát jste studium (ne)dokončili ? Proč jste studium vysoké školy ukončili ? (nebo byli ukončeni ?) Mrzí vás to ? Snížilo vám to sebevědomí? Chcete ještě někdy zkusit nějakou vysokou školu dokončit ? Stejnou, jinou ? Přemýšlíte, jestli má někdo podobné problémy jako vy? Ve vašem oboru, v jiném...? Jaká vysoká škola připadá v úvahu pro někoho, kdo je levý jak na cizí jazyky, tak i na matematiku, nechce být doktor, a na práva ani ekonomii nemá žaludek? Existuje vůbec nějaká?

    Vyhodili vás z vysoké školy ?

    112 hlasy od 110 respondentů

    rozbalit záhlaví
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: To jistě, já si nějak představil živelnost u některých typů aplikací a rozesmálo mě to :)


    XCHAOS: Hledal jsem a nenašel, které to prosím pěkně jsou? (tj. ne webovky, prohlížeče nebo kvosky, ale třeba řídící jednotky..)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: ... ale tak některé teoretické základy popisující nelineární chování jsou fakt zajímavý, což o to... ale já spíše pochybuju, že svět stojí na nějakých teoretických základech.

    pokud svět vnímáš fenomenologicky, tak spousta toho, co ti, kdo budují ty pevné teoretické základy berou jako neměnný předpoklad, se pro tebe stane jenom empirickou zkušeností, která nemusí platit vždy.

    pak je tu kauzalita: setkal jsem se už s člověkem, který ji vnímá ne jako předpoklad, ale jako měřitelnou veličinu. wow ! :-)

    no a nakonec informatika má navzdory těm kritickým tezím místo "paradoxů" pár pěkných nerozhodnutelných problémů, na které se vždycky můžeme spolehnout: například otázku zastavení, apod. takže nakonec vždycky máme docela slušnou jistotu, že něco nevíme... pokud potřebujeme nevědět...
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: " lidé mají trochu tendenci si zpětně vymýšlet teoretické základy k něčemu, co v podstatě funguje spíš tak nějak živelně...."

    LOL (ne, informatika nejsou jenom webové aplikace...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AQUARIUS: ... ještě doplním: ke konci s tím textem už hodně silně nesouhlasím :-) každopádně informatiku pojatou jenom hraní si s nejnovějšími hračkami korporací odmítám: ale informatika existuje i jako silně teoretická věda, na počítačích prakticky nezávislá. a místo paradoxů má své vlastní nerozhodnutelné problémy :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    AQUARIUS: njn. když to říkali doma samozřejmě taky, no.

    já teď ve svých 37 letech už jednoznačně vím, že jsem se v životě naučil spoustu věcí, na které bych sám od sebe nepřišel (obráceně to ovšem aspoň částečně myslím platí taky - přišel jsem sám i na věci, které mi nikdo neučil :-). otázka je, kde jsem se nejvíc těch věcí naučil: a co se programování týče, tak pro mě bylo několikrát (min. 2x) v životě nejzajímavější "vyučit se" od profesionálů v daném oboru. a moci rozvíjet něco, co oni začali (v podstatě: kopírovat od nich fragmenty kódu, způsob myšlení, apod.)

    bohužel - ačkoliv jsem 4x v životě zkoušel informatiku studovat na různých VŠ, tak jsem se v podstatě na žádné z nich nepřišel ze styku s opravdu rozsáhlým SW projektem, který by lidé kolem mě používali a vyvíjeli, aktivně by se mě snažili zaškolit do jeho používání a vývoje, a který by třeba i byl udržován v nějakém verzovacím systému (dnes typicky SVN). protože nejvíc jsem se naučil právě tímto: opisováním fragmentů kódu (ať už jde o C, Python, SQL, HTML/CSS, javascript) použitých v nějakém kontextu, a jejich "hackováním" / "debugováním": pozměňováním jejich funkčnosti, experimentováním "co se stane když", apod. programování je v podstatě empirická a humanitní věda: místo toho se mi furt někdo snažil vtloukat do hlavy nějaké teoretické základy, které ale podle mě k tomu nejsou potřeba a spíše jsou jakýmsi "sebereplikujícím virem":-) lidé mají trochu tendenci si zpětně vymýšlet teoretické základy k něčemu, co v podstatě funguje spíš tak nějak živelně....

    samozřejmě: lze to říct i tak, že díky VŠ jsem se dostal k Internetu o něco dříve, než moji vrstevníci. takže rozhodně má cenu se tímto směrem vydat, protože je velká šance, že tam objevíte něco nového - na co byste jinak nepřišli.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    Myslim, ze tenhle clanek sem docela tematicky zapada... Skoda, ze jsem ho necetl tak pred sesti lety.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TečkaCZ - Naivní fyzika a etnicko-kulturní matematická studia
    http://teckacz.cz/index.php?clanekid=273
    MTO
    MTO --- ---
    XCHAOS: tak 27 sledujicich neni malo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MTO: ono to tu moc nežije, především.
    MTO
    MTO --- ---
    XCHAOS: tim nesnizuju jakykoliv snahy "neco s tim kur*va delat". konec OT

    nj victory day vidis :-))) tak nechame vyjadrit dalsi z auditka. jen sem si rikal ze by to bylo dobry si udelat vylet i pro neprazaky, ze jo? :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MTO: ale co, tak jestli semele, tak semele. ale já si vlastně myslel, že tohle je soukromá pošta... přehlédl jsem se. takže jsme tu offtopic.

    sraz college drop-out klubu v 16:30 u tvé kinder-stage ovšem offtopic není ... takže je to letos 8mého ? Victory day ?
    MTO
    MTO --- ---
    XCHAOS: jj. uz to tu probehlo v nekolika auditkach...

    no ja asi letos volit nebudu. sem zelenej, ale proste neverim ze to tam cloveka nesemele mezi tou mafii...

    viz. odchod z politiky Standy Pence
    piratum i tobe fandim!

    jak ufff? ty jo, vis kolik ted mmm chodi rodicu s detmi vsech vekovych kategorii?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MTO: ufff, kinder stage. no a ČPS jde do voleb s číslem 23, už si to novinu slyšel ?
    MTO
    MTO --- ---
    XCHAOS: :-)

    bingo.
    a to si jeste netusil, ze bude kinder stage, o kterou se s partou budu starat.

    takze v 16,30 tam, ju? :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MTO: no... vlastně po třech letech už zase občas hulím, tak proč ne :-) vlastně je to dost příznačné ... asi jsem si před těmi deseti+ lety celé MMM vyprojektoval pro podobná setkání :-)
    MTO
    MTO --- ---
    sraz na MMM na paruce? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MORECUTS: problém VŠ matika, no. moc abstraktní... já potřebuju všechno mít možnost si všechno nějak "ověřit na příkladech ze života", nebo aspoň vizualizovat... (i když striktně vzato, to poslední z čeho jsem propadl, bylo téměř ze života :-) ty příklady...)
    MORECUTS
    MORECUTS --- ---
    XCHAOS: )) taky dobrý)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MORECUTS: ne, informatiku. Ale postupně na 4 různých školách...
    MORECUTS
    MORECUTS --- ---
    Dobrej nápad...taky sem kolikrát uvažoval jestli sem fakt takovej kretén sám nebo je jich podobnýho ražení víc. každopádně se připojím. Jo a ještě jedna věc ... nestudoval si sociologiii?)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ne vážně... uvažuju udělat časem třeba i nějakou schůzku dropoutů (zejména těch "zasloužilejších" :-) ne těch, co vzdali hned první ročník nebo první školu :-) .... různých věkových kategorií... a tam bychom mohli probrat naše zkušenosti s vyhazovy a zkušenosti s tím co jsme dělali mimo školu a po škole a další plány.

    Víceméně moje kritérium je 1) buď drop-outi, co dostali alespoň do 3. ročníku (nemuseli mít nutně uzavřeny všechny předměty 2. ročníku) a nebo 2) byli přijati alespoň na dvě školy po sobě - ne ve stejný rok - a alespoň na jedné se dostali do 2.ročníku (nemuseli mít nutně uzavřeny všechny předměty 1. ročníku). Doufám je to jednoduché a srozumitelné kritérium pro "zasloužilého college drop-outa" :-)

    Mám teorii, že mezi drop-outy bude hodně lidí, kteří sice nevykazují výrazně nižší inteligenci, než lidi co to dodělali - ale zato nejsou tolik sociálně zdatní v hraní takových těch společenských her (typu zjistit, u koho se dá zkouška prolézt, nebo chlastat jenom se spolužáky a ne proti nim, apod.) a nebo jsou extrémně líní, apod. Což mi tedy všechno zajímá :-)

    Na druhou stranu - moje kritérium zase eliminuje lidi, kteří tu školu jen tak zkusili a hned v prváku zjistili, že na to nemají nebo že je to nebaví. Nic proti - ale to dokáže prakticky každý, kdo odmaturoval, že jo :) Zajímají mě lidi, kteří víceméně nějakou výraznou dobu studenti byli - a přitom stejně nepodlehli takovému tomu tlaku "když už jsem tomu dal 3 roky, tak to přeci dodělám".

    Na druhou stranu - nevím jestli měřit stejným metrem drop-outům z humanitních a technických oborů. Na druhou stranu je asi jedno, jestli propadnete třeba z jazyku, který je pro vás španělská vesnice, nebo z VŠ matiky. Takže asi toto rozlišovat nebudeme :-) chceme 2 a kus ročníku ... na jedné nebo více školách.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam