• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library -Frank Zappa
    Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
    Myslím že diferenciální rovnice můžou spustit schizofrenii se stejnou pravděpodobností jako kouření marihuany." -Fronema

    Tahle diskuze je určena všem, kteří se nepovažují za středoškoláky, ale nejsou ani tak docela vysokoškoláci: tzn. logicky skončili "někde mezi". Loseři všech oborů a prokrastinátoři celého Internetu - spojte se! Kolikrát jste studium (ne)dokončili ? Proč jste studium vysoké školy ukončili ? (nebo byli ukončeni ?) Mrzí vás to ? Snížilo vám to sebevědomí? Chcete ještě někdy zkusit nějakou vysokou školu dokončit ? Stejnou, jinou ? Přemýšlíte, jestli má někdo podobné problémy jako vy? Ve vašem oboru, v jiném...? Jaká vysoká škola připadá v úvahu pro někoho, kdo je levý jak na cizí jazyky, tak i na matematiku, nechce být doktor, a na práva ani ekonomii nemá žaludek? Existuje vůbec nějaká?

    Vyhodili vás z vysoké školy ?

    112 hlasy od 110 respondentů

    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: no, tedy, spíš jsem měl na mysli, že když se učí teorie jazyků, tak by se to s tím mohlo spojit... ne se biflovat regexpy pro nic za nic a tak.

    co do kterého ročníku patří, to nevím: třeba základy SQL podle mě jsou fakt základy... ale zase naučit lidi aspoň TROCHU optimalizovat tabulky by všude po světě ušetřilo spoustu výpočetního výkonu.. a tím i elektřiny a nervů adminů i uživatelů, apod. :-) no a naopak regexpy zase podle mě úplný základ nejsou :) nutit je lidem v rámci úvodu do unixu mě přejde trochu přehnané, protože většina uživatelů dnes dodávaných unixů (tedy linuxu) by potřebovala k základní orientaci vysvětlit nejdřív X jiných věcí...

    DAVIDOWITCH: myslím prostě teorii grafů. což asi spadá do té diskrétní matematiky, pokud se nepletu...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: No, nevim. Teorie grafu nebo grafovejch algoritmu?
    Protoze od teorie grafu hrozne rychle prejdes k automatum a turingovi...
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS:
    - s teorií optimalizace databází (kritéria, podle kterých se cacheují SQL dotazy, s postupy, jakými je výhodné či nevýhodné indexovat tabulky, návrh tabulek)
    Tohle všechno pokládám za naprostý základ informatiky, který patří do _nižších ročníků_, tedy do bakalářského studia.


    Ja tohle teda v ramci Bc. delal, i kdyz nevim, jestli to bylo v povinnym rozsahu. Akorat ano, asi to nepatri do prvaku, protoze kdyz tam se teprv ucis stromecky...

    (tedy POSIXové regexpy - jo, nesnáším je, ale radši bych dělal zápočet z regexpů, než z lineární algebry)

    POSIX regexpy byly na STM v prvaku v ramci uvodu do unixu prolezly pulkou zapoctaku (protoze si tam musel regexpove grepovat, jinak to moc neslo).

    Nikdo krom tebe ale regexpy nepovazuje za obtiznostni ekvivalent RSA, takze se z toho ani nedelala prislusna veda...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    S těma hrama to vidím asi tak, že já si naopak celé dospívání představoval, že jako programátor se budu živit psaním her ! (A dodnes sním o zprovoznění massive multiplayer strategické hry, které by jako klient stačil webový browser, a nebyla by současně dementní - ale už to nespojuju s tím, že by mě to mělo živit nebo že na to potřebuju studovat vysokou ;-)

    Že nemám žádný (ani ten nejmenší) titul mě štve spíš "z titulu", že vidím, jak fungovaly třeba práva v Plzni. Pochopitelně takovéhle obchodování s VŠ tituly musí úplně stejně štvát ty, co školu dodělali - ale ještě víc ty, co jí nedodělali - přesto, že projevili víc snahy, než tyhle různé Řápkové a spol.

    Moje snaha o vytvoření nějaké "college drop-outs" platformy se odvíjí od několika úvah:

    1) VŠ tituly ve společnosti hrají značnou roli - např. u medicíny a práv zcela jednoznačně uzavírají celé rozsáhlé oblasti činnosti většinové populaci (u té medicíny zřejmě oprávněněji, než u práv)
    2) ve světě lze od začátku IT éry pozorovat velmi slušný vzestup college drop-outů (hlavně tedy ekonomický úspěch: ale nejen ten - např. Bittorrent už byl podvod na zcela jiném levelu, než byl MS-DOS... to byl "vznešený podvod", reality hack...)
    3) college-dropoutové mají (na rozdíl od většinové populace co to studium ani nezkusila a netuší co obnáší, reps. vidí to tak jako Frank Zappa v záhlaví) lepší předpoklady chápat, co mohlo obnášet skutečně poctivě získat VŠ titul - současně, mají velice dobrý důvod (možná větší, než někteří dostudovaní) být kritičtí k těm, kdo VŠ titul získali neoprávněně
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: diskrétní matematika je pro IT určitě zajímavá - bohužel, já na ní nemám buňky (ono to vyžaduje podobný druh intuice, jako ty různé matematické analýzy, apod.)

    Čeho v IT určitě není nikdy dost, je teorie grafů.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: No, od let 92-93 uz nejakej ten patek uplynul.
    FEL ted ma 1 matalyzu, 1 algebru a 1 diskretku (coz uz jsou nejaky sifrovani a tak). FIT taky tak.

    A zrovna pocitacovy hry vyzadujou relativne dost matiky (teda, dost, ta 1 matalyza a 1 algebra a 1 diskretka stacej, ale uzijou se).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nebo ještě jinak - proč jsem 9 let studoval informatiku asi 3 různých směrů (inženýrskou, ekonomickou a nakonec teoretickou), a vtloukali mi od prváku do hlavy milion s informatikou nesouvisejících píčovin (nejen matematických), ale prakticky jsem se nesetkal např. s:

    - s teorií správy paměti (garbage collection vs. refcounty - prostě nikdo mi nikdy doopravdy neukázal, jak fungují programovací jazyky a jejich knihovny "uvnitř")
    - s teorií optimalizace databází (kritéria, podle kterých se cacheují SQL dotazy, s postupy, jakými je výhodné či nevýhodné indexovat tabulky, návrh tabulek)
    - s tím, že by byla formální teorie jazyků vyučována nad syntaxí, která je nakonec skutečně průmyslově využívána (tedy POSIXové regexpy - jo, nesnáším je, ale radši bych dělal zápočet z regexpů, než z lineární algebry)

    Tohle všechno pokládám za naprostý základ informatiky, který patří do _nižších ročníků_, tedy do bakalářského studia. víceméně - jak má člověk vůbec chápat složitější algoritmy a postupy nebo "číst aplikace" zapsané ve složitějších jazycích, když nezvládá ani tyhle základy ?

    Prostě nevím, proč mě české VŠ donekonečná trápily s integrací per-partes (kterou nikomu neberu - ale prostě není to můj obor, stejně jako se nespecializuju na heberjštinu nebo starořečtinu, ač jsou to určitě zajímavé obory) - a nebyly doopravdy schopné sledovat vývoj ve světě (který byl v 90. letech už dobře patrný). (Zase musím uznat, že třeba bez VŠ bych do styku s Internetem jako takovým přišel až o pár let později - takže vysloveně negativní postoj zaujmout nemůžu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: ehm, když jsem v letech 1992-1993 chodil na FEL, tak mi tam moc nepřišlo, že by to šlo označit slovy "matematika se tam nebrala vážně".

    ano, nebylo to orientované na důkazy jako na MFF (faktem je, že jestli jsem někdy někde nějakou matematiku pochopil, tak snad později ty začátky na MFF... ovšem zcela bez aplikace toho co přenášeli, pak jsem zase náhodou zjistil, že ukázky aplikace té matematiky ukazují na kroužcích pro obor matematika, a ne pro obor informatika...) - ale i jiný lidi v oboru IT o kterých vím, zdrhli z FEL právě kvůli matematice: prostě ta matematika tam byla (nevím jestli pořád ještě je) cílená na elektrotechniky a na počítání s komplexními čísly (viz např. Teorie obvodů - obvod se střídavým proudem je popsaný právě komplexními veličinami, takže jsem skoro měl pocit, že na FELu každé číslo které uvažuje jejich matematika je automaticky komplexní :-) apod.). což není nic špatného - já to elektrotechnikům neberu, a ostatně lidi z průmyslovek byli vycvičený v rutinním počítání a s matikou na FEL neměli problém (já byl z gymplu bez matematické specializace).

    faktem je, že informatika se podle mě dělí min. na teoretickou informační vědu a na praktické IT, což je víceméně inženýrský obor.... nedovedu posoudit, kolik a jaké matematiky patří do které z těhle dvou hlavních větví... ale faktem je, že IT má i spoustu aspektů typických pro humanitní vědy - počínaje ekonomikou po vysloveně umělecké směry. Jedním z takových aspektů je, že trendy rychle vznikají a zanikají, a některé z nich jsou dokonce "módní".

    S tím vším, čím se v telekomunikacích nakonec zabývám (tak např. "osahání" si fyzikálních vlastností jednotlivých mikrovlnných pásem a jiných layer 0 technologií, odhady potřebného výpočetního výkonu routerů v různých částech infrastruktury, odhady toků v síti, ekonomické plánování rozvoje sítě, apod.) jsem podle mě nakonec blíž "inženýrskému" přístupu, než někdo, kdo s VŠ titulem programuje 3D počítačové hry v C++ - protože nakonec od inženýra se předpokládá skutečný kontakt s technologií, zatímco programování počítačových her je zábavní průmysl - tedy de-facto "kultura". (Ironií osudu já původně počítačové hry programovat chtěl - ale ulítl jsem si na Linuxu a GPL světě, kde prostě napojení na ekonomiku a konzum není přes počítačové hry - ale přes inženýrská řešení...)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Tak na CVUTu se nastesti ta matika nikdy nebrala vazne. Co sem koukal co za hrozny formalismy plodi treba ETH, to se neda srovnat.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    faktem je, že můj oblíbenější Elon Musk (mimochodem - daleko zajímavější podnikatel, než poněkud "tuctový" Richard Branson přeci jen vysokou dodělal - vlastně hned dvě, jak se zda:
    Elon Musk - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk#Education
    ...takže aby to to bylo vyvážené a a bych nebyl obiňován z toho, že mi jde jen o demotivaci :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Miliardář Branson: Britští podnikatelé jsou "přehnaně vzdělaní"
    http://www.blisty.cz/2010/12/21/art56252.html
    hehe, no tohle je možná trochu příliš :-) Richarda Bransona vesměs beru, ale zase nedodělat ani střední je trochu moc, podle mě :-) ale je to názor, který sem rozhodně patří.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: Můžu potvrdit, že jsem se s tím, co je zmiňováno v záhlaví téhle diskuze, jako programátor setkal až v produkčním prostředí - ne na vysoké škole, ačkoliv šlo vždy o obor předstírající, že jde o informatiku.

    možná ale prostě programování ani není dovednost na VŠ úrovni, kdo ví.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Slashdot News Story | Introducing Students To the World of Open Source
    http://news.slashdot.org/story/10/11/08/2030245/Introducing-Students-To-the-World-of-Open-Source
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Slashdot Your Rights Online Story | Facebook Billionaire Gives Money To Legalize Marijuana
    http://yro.slashdot.org/story/10/10/08/2340239/Facebook-Billionaire-Gives-Money-To-Legalize-Marijuana
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Absolventi univerzit budou v Británii platit zvláštní vysokoškolskou daň
    http://www.blisty.cz/art/53492.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Slashdot News Story | Colleges Stepping Up Anti-Cheating Technology
    http://news.slashdot.org/story/10/07/09/1426242/Colleges-Stepping-Up-Anti-Cheating-Technology
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://thinkexist.com/quotation/if_you_want_to_get_laid-go_to_college-if_you_want/339972.html
    “If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library.”


    ... komu z vás to zafungovalo jako Zappovi ? :-) (mě tedy rozhodně jen velmi nepřímo.. a v knihovně jsem ani ještě nebyl :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    myslel jsem to úplně jinak, spíš v čistě teoretické rovině.

    to je jedno. zpět k tématu klubu. je určený pro všechny, který věří, že nedostudovat tu správnou školu a nechat se vyhodit v tom správném ročníku je daleko lepší, než mít koupený právnický titul z Plzně. pokud vám to přijde jako rozumné téma, tak klidně pozvěte i své přátele.

    tohle je "college drop-outs comming out" klub :-)

    jak v tomhle kontextu vidíte třeba zavedení školného, které nad některými z nás :-) (nad námi vyhozenými už ne :-) v těchto dnech visí ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam