DAVIDOWITCH: ehm, když jsem v letech 1992-1993 chodil na FEL, tak mi tam moc nepřišlo, že by to šlo označit slovy "matematika se tam nebrala vážně".
ano, nebylo to orientované na důkazy jako na MFF (faktem je, že jestli jsem někdy někde nějakou matematiku pochopil, tak snad později ty začátky na MFF... ovšem zcela bez aplikace toho co přenášeli, pak jsem zase náhodou zjistil, že ukázky aplikace té matematiky ukazují na kroužcích pro obor matematika, a ne pro obor informatika...) - ale i jiný lidi v oboru IT o kterých vím, zdrhli z FEL právě kvůli matematice: prostě ta matematika tam byla (nevím jestli pořád ještě je) cílená na elektrotechniky a na počítání s komplexními čísly (viz např. Teorie obvodů - obvod se střídavým proudem je popsaný právě komplexními veličinami, takže jsem skoro měl pocit, že na FELu každé číslo které uvažuje jejich matematika je automaticky komplexní :-) apod.). což není nic špatného - já to elektrotechnikům neberu, a ostatně lidi z průmyslovek byli vycvičený v rutinním počítání a s matikou na FEL neměli problém (já byl z gymplu bez matematické specializace).
faktem je, že informatika se podle mě dělí min. na teoretickou informační vědu a na praktické IT, což je víceméně inženýrský obor.... nedovedu posoudit, kolik a jaké matematiky patří do které z těhle dvou hlavních větví... ale faktem je, že IT má i spoustu aspektů typických pro humanitní vědy - počínaje ekonomikou po vysloveně umělecké směry. Jedním z takových aspektů je, že trendy rychle vznikají a zanikají, a některé z nich jsou dokonce "módní".
S tím vším, čím se v telekomunikacích nakonec zabývám (tak např. "osahání" si fyzikálních vlastností jednotlivých mikrovlnných pásem a jiných layer 0 technologií, odhady potřebného výpočetního výkonu routerů v různých částech infrastruktury, odhady toků v síti, ekonomické plánování rozvoje sítě, apod.) jsem podle mě nakonec blíž "inženýrskému" přístupu, než někdo, kdo s VŠ titulem programuje 3D počítačové hry v C++ - protože nakonec od inženýra se předpokládá skutečný kontakt s technologií, zatímco programování počítačových her je zábavní průmysl - tedy de-facto "kultura". (Ironií osudu já původně počítačové hry programovat chtěl - ale ulítl jsem si na Linuxu a GPL světě, kde prostě napojení na ekonomiku a konzum není přes počítačové hry - ale přes inženýrská řešení...)