• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    DAVIDOWITCH: Ne to ne, protoze na to neni cas. Jen mi to prijde vtipny, porovnej se soucasnou matematikou... Kazdopadne jsem pro obraceni pomeru matalyzy a diskretky pro IT obory, derivace a integraly jsou fajn a bavilo me to pocitat, nicmene jsem to v zivote nepouzil.

    Velkou fermatovou vetu jsme probrali v diskretce, dukaz je psycho, ten ne.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Vzbudilo. Ale jelikoz sem ti rekl co si o tom napadu myslim nekolikrat, tak se nebudu opakovat.

    FLEGMA: Mas pocit ze by se mela ucit nejaka vic cool a up to date matika? Treba dukaz velke Fermatovy vety?
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: Tak nam prakticky aplikace ukazovali, ale byly to veci, co asi nebudu nikdy resit (treba proudeni vody, magnetismus, hledani rovnovahy v systemu pomoci dif. rovnic, nejaky klasicky aplikace integralu na geometricky ulohy, pohyby teles atd.) Stejne je to low-tech, cloveka ucej matiku starou 3 stoleti :-))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: to je snad poprvé, co to nevzbudilo úplně negativní ohlas, děkuju :-)

    ale faktem je, že třeba otázka srozumitelnosti kódu pro lidi s různým stupněm vzdělání mě zajímá hodně. kolik toho člověk musí vědět, aby měl pocit, že dokáže do zdrojového kódu zasáhnout? a kolik musí vědět, aby do něj skutečně mohl zasáhnout bez následků? "není nebezpečnějšího tvora, než je někdo, kdo má pocit, že něčemu rozumí" :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: popravdě, mě by ani nevadilo, kdyby mi někdo ukázal, k čemu jde analýzu použít. a třeba fyzika mi i docela zajímá (spíš ze zvědavosti, ne že by mě to mohlo živit)...

    jenže problém je, že pokud vím, tak třeba na MFF se k nějakým slovní úlohám řešeným pomocí diferenciálů nebo integrálů dostali jen lidi na oboru matematika... pro informatiky to bylo podané jako čiré abstraktní šprtání, bez jediného náznaku, k čemu to je.

    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja vim. A velmi malo dalsich to vidi podobne, tak plne chapu ze ses pustil vlastni cestou...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: mě nejvíc zajímá programování jako humanitní obor :-)

    (protože aplikace používají - lidi, a na jejich vývoji se překvapivě podílejí - další lidi :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: No, tak ja celkem chapu ze FEL chtel aby lidi umeli programovani a elektriku. Pokud chtel clovek umet programovani-a-neco-jinyho, tak jina skola. Ne ze bych s tim souhlasil (a ostatne i proto sem podepsanej pod kouskem FITu), ale chapu to. Nerikali ze to je jedina cesta, ale ze to je jejich cesta.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    XCHAOS: Mno, souhlas i nesouhlas s tebou, myslim ohledne te matematiky. Treba analyzu vyuzije clovek jen na fakt specialni problemy - vypocty fyzikalnich deju, elektronika, teorie rizeni atd. a to neni mainstream. Navic si dokazu predstavit, ze na takove high-tech simulace/vypocty stejne musi byt nutne konzultace echtovnich matematiku/fyziku, takze se to mozna moc hroti na VS (protoze v realu to bude tymova prace, clovek dneska nemuze bejt vseved) a beztak to nejde do hloubky.

    Ale diskretka a teorie grafu - to uz je jina, vyuzil jsem hodnekrat a nemam pochyby o prakticke uzitecnosti i pro nizsi kastu programatoru jako ja. Jinak problemy teorie grafu, slozitosti, algoritmu, byly na stole o par stoleti driv nez se zaclo programovat, ciste matematicky ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: taky jsem proboha nepochopil, proč by lidi z gymplu nemohly bejt dobrý programátoři. minimálně umíme číst manuály v angličtině, a máme imaginaci, kromě tupé rutiny :-) a kromě toho základem všeho je stejně teorie jazyků a ne matematiky (většina matematických axiomů musí být nejdřív "implementována" pomocí nějakého jazyka)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    FLEGMA: Jop, nebyl popularni. A ten kdo mel zakazano prednaset protoze vyhodil vsechny nebyl Bolehlav, ale Havrda, co si pamatuju.
    Kazdopadne si evidentne nepotkal treba Teorii Pole, coz byla teprve chutovka. (Ses musel vejit do tech 2-3 let mezi strukturovanym EaI a STM)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    ok, tak potom na tom Rozi neni tak zle. Ja ho respektuju jako fyzika, co dela vyzkum plazmy, ale lidsky je to totalni zmrd cholerik a to nejde odpustit. A ty jeho kecy na prednaskach, ze jednicku nikomu neda a ze mozna jednomu clovekovi z paralelky da za 2 a zbytek bude bojovat o 3, protoze jsme hnuj, darmo mluvit.... A taky to dodrzel smejd, spoluzak, co byl fyzikalni guru (vitez fyzikalnich olypmpiad), sedel v prvni rade, doplnoval Roziho, tak dostal dvojku a jeste mu Rozi rika, ze to ma za aktivitu na prednaskach, jinak to je prej za 3. Zmrd...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    FLEGMA: Hele, on zase Rozi bude brat tak tech 60 tisic, se vsema grantama apod.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Pak byly jeste zabavne Materialy (= chemie), docela zajimavej predmet a ne tezkej diky Liptakovi, kterej mel zachranou otazku pro lidi, co nevedi a to sice Ohmuv zakon v diferencialnim tvaru. Dobre vedel, ze to vetsinu lidi moc nezajima, takze zachranna otazka byla vzdycky posledni a kdo chodil na prednasky, tak vedel, ze se na to bude ptat. Stejne tak i u Rozenkrance (sazel se, kolik lidi vyhodi s ostatnima fyzikarema) byly nektere naopak vyhazovaci otazky,sranda jak se vzdycky na prednaskach rozohnil a varoval: "Tohle mi na zkousce odvodis nebo letis" :-)) Jo, nektery vyucujici nelze zapomenout. Nebo retardovanou Mannovou, tezce zaseknutou na Packalu, ktera vyucovala algoritmizaci (to uz se preslo na javu), ale nerozumela slajdum, ktere ji nekdo pripravil, tak jsme ji napovidali ;-)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Dneska uz to je jinak, existuje FIT, takze v poradku. Ale s tehdejsi filozofii zasadne nesouhlasim, sice jsem zastancem renesancniho cloveka, bejt aspon trochu vsestranej a vzdelavat se i v jinych tematech, nicmene nize uvedene predmety mely byt bud volitelne nebo s naplni prizpusobenou IT, coz se nedelo. Napr. Technicka dokumentace - v zapoctove pisemce jsem mel nakreslit nacrt ozubeneho kola a nejaka otazka na nytovani plechu, typicky strojarske :-)) Semestralku jsem mel za ukol narysovat v CADu a na papir soucastku se spoustou der, ktere mely zuzujici se prumery, nastesti mi to posefoval kamos strojar (a naprosto nemam moralni vycitky - pokud vim, ze mi je neco k hovnu, cheating je v poradku - stejne tak jsem psal kamosum z elektra semestralky na programko) a jeste se divil, ze to je homework docela hard i pro strojare v prvaku :-)) Kdyz jsem se drze ptal cvicici, k cemu mi to kurva je, tak vymyslela storku s pristrojovou deskou, az budu navrhovat nejake elektro zarizeni, tak pry budu jeste dekovat, ze umim rysovat a kotovat :-))
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Tak jsem nahodou narazil na toto forum a musim pridat par postrehu ze stareho FELu, tedy Hell on FEL. Nejvetsi vyhazovaci hardcory pro nas budouci programatory z gymplu (prumyslovaci s tim nemeli takovej problem) byly predmety, co souvisi s programovanim jen vzdalene - Teorie Obvodu I, II, Mereni, Technicka dokumentace (pokud clovek dostal Trestika = posuk, kteremu zakazali fungovat na strojarne a chvili i prednaset u nas, protoze vyhodil celou paralelku), Elektronika, Fyzika I (nezapomenutelne okamziky s Rozenkranzem- u zkousky z fyziky prede mnou vyhodil 10 lidi a byl jsem prvni v rade, co to dal, byt za 3 a jeste me mentoroval, ze budu mit na skole problemy - LOL, vydelavam soucasne ca 5x vic nez tenhle looser/pan profesor).
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    XCHAOS: Ja bych postvyhazove doporucoval spis tohle:

    http://www.avc-cvut.cz/?id=1326

    http://www.youtube.com/watch?v=wWLQhntdWok
    http://www.youtube.com/watch?v=kXxCgiG6rLc
    http://www.youtube.com/watch?v=XOsb90kLBNA

    i kdyz se priznam, ze to je jeden z mala predmetu ktery mam v indexu uspesne dokonceny :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH:
    MTHU: heleďte, kdo mě zná, tak ví, že čtení dávám přednost. ale kromě toho to musí jít demonstrovat na názorných příkladech.

    nemám prostě rád, když počítám něco, o čem si nedovedu představit, co počítám. vizuální představivost je pro mě klíčová: a lze jí aplikovat i na vícerozměrné výpočty - vždy lze přidat další rozměry např. obarvením trojrozměrného modelu, jeho animací v čase, apod.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    začínám být hrdý na to, že jsem nedostudoval, pokud je IT možné využít takto:
    Face-Scanning Vending Machine Denies Children Access To Pudding - Slashdot
    http://tech.slashdot.org/story/11/12/24/0436243/face-scanning-vending-machine-denies-children-access-to-pudding
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam