DAVIDOWITCH: popravdě, pokud mi nevyhovuje vstřebávání informací tím, že někoho pozoruju u tabule, tak ještě horší to bude, pokud ho budu pozorovat u tabule na videu. to je celé.
věřím v sílu textu, v sílu slovy vyprávěného příběhu. ovšem zapsaného slovy, do podoby textu. obrázky a animace jsou taky fajn (u tabule většinou nikdo moc animací nepředvede).
a dále věřím na program, u kterého pochopím, jak funguje. (a tím nemyslím, že objekt X má metody Y, kterou když zavolám, tak to udělá to co chci, což je to, co dnes většina lidí chápe pod pojmem "programování" - tím myslím, že podle mě lze plně pochopit, jak je metoda Y implementována).
Dnes je vysoce ceněn "důkaz", to znamená zhruba "nauč se říct to samé jinak". (Matematika se v tomto ohledu dotýká překladatelských dovedností, podle mě). Akt "pochopení" je ovšem odlišný od aktu "důkazu". A "pochopitelně"... i pochopení může být chybné :-) a taky se dá těžko nějak klasifikovat či zkoušet. Já si přesto "pochopení" cením více, než "prolezl jsem u zkoušky".