ALMAD: tohle je ale i trochu o tom, jestli se VŠ vzdělání akademického typu (tedy s formálními tituly, apod.) nezaměňuje s nějakým obyčejným profesním výcvikem, jehož jediným cílem je vydělat peníze - v podstatě něco jako "počítačový učňák". (Já sám přiznávám, že jsem si to cca ve 20ti hodně pletl - v tomhle věku člověk podle mě vůbec nemůžu vědět, co vlastně od života chce... nebo já to aspoň nevěděl)
Např. v 18ti jsem absolutně neměl tušení, že kromě codeřiny existuje něco jako teoretická informatika či informační věda - resp. měl jsem o tom tušení, dostala se mi do rukou asi tak jedna populárně vědecká knížka na toto téma, chápal jsem paralely např. mezi DNA kódem a ASCII (hlavně mě tedy fascinovalo, že i v DNA existuje znak EOL či EOF :-). Jenže to byla pořád špička ledovce toho, co jsem potřeboval vědět... a ano, pochopitelně jsem byl "na peníze orientovaný programátor" - přeci jen jsem spoustu věcí, co mě zajímalo, předem zavrhl - protože "něčím se přece budu muset živit".
Je možné, že počítačové jazyky se skutečně v nějaký moment stanou obskurním odvětvím... že se začne masivně vyvíjet pomocí klikání myší, že všichni budou jen kreslit "vývojové diagramy" a "formuláře", a o kód který to vygeneruje na nižších vrstvách se přestanou zajímat do té míry, že ani nebude existovat v nějaké podobě human-readable textu. Ale zajímavé je, že toto se předpovídá už desítky let - a pořád existují codeři, kteří se živí třeba i znalostí blbého CSS.... takže jak to s tímto celé je?
Možná se lidi prostě rádi učí nové jazyky, ve kterých jejich rozkazy poslouchají alespoň stroje? (když už lidi ne?) Bylo by pro mě zábavné učit se kdysi (v 13ti letech) místo Basicu třeba nějaký cizí jazyk, kdybych měl motivaci, že díky tomu určitě sbalím nějakou cizinku, apod.? :-)