• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    If you want to get laid, go to college. If you want an education, go to the library -Frank Zappa
    Matematika k fyzice se má jako masturbace k sexu -Richard Feynman
    Myslím že diferenciální rovnice můžou spustit schizofrenii se stejnou pravděpodobností jako kouření marihuany." -Fronema

    Tahle diskuze je určena všem, kteří se nepovažují za středoškoláky, ale nejsou ani tak docela vysokoškoláci: tzn. logicky skončili "někde mezi". Loseři všech oborů a prokrastinátoři celého Internetu - spojte se! Kolikrát jste studium (ne)dokončili ? Proč jste studium vysoké školy ukončili ? (nebo byli ukončeni ?) Mrzí vás to ? Snížilo vám to sebevědomí? Chcete ještě někdy zkusit nějakou vysokou školu dokončit ? Stejnou, jinou ? Přemýšlíte, jestli má někdo podobné problémy jako vy? Ve vašem oboru, v jiném...? Jaká vysoká škola připadá v úvahu pro někoho, kdo je levý jak na cizí jazyky, tak i na matematiku, nechce být doktor, a na práva ani ekonomii nemá žaludek? Existuje vůbec nějaká?

    Vyhodili vás z vysoké školy ?

    112 hlasy od 110 respondentů

    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FLEGMA: skripta ještě nejsou to nejhorší. nejhorší je rádobyvtipná přednáška, která strašně rychle opustí pole dosud známého a vrhne se okamžitě na pole neznámého, s tím že poskytne soupis abstrakcí, které je třeba se naučit, aniž by byla šance na jejich pochopení.

    já potřebuju jakousi "vysokoškolskou matematematiku pro zvláštní školy" - tedy ke každé abstrakci okamžitě dodat fyzikální, ekonomický, informační, geometrický či jiný model - prostě nic neprezentovat jen jako algebraický zápis....
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Jeste ke skriptum - studuju dalkove VS v Nemecku a skripta jsou uplne stejne nudny a nectivy jako ty cesky, takze u sousedu vypada situace stejne :-) Skripta v tyhle podobe uz delsi dobu pokladam jen za referencni prirucku, kterou si rychle projdu pred zkouskou, jestli jsem na neco nezapomel.
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    ALMAD: A znáš nějaké dobré? Zrovna v této oblasti (programování/matematika) jsem nenašel moc lepší (dle skript).

    Třeba v oblasti studia atické řečtiny ano :).
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    FLEGMA: Jo, to zas jo. Nicmene ja jsem vseobecne skepticky k ceskemu skolstvi, takze vzhledem k mym ocekavanim mi to nepripadalo tak hrozny ;)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS XCHAOS: OK, zkusim to bez doprovodneho textu:

    Kdyz ti prijde ze nektera matika neni spatna, ale sere te jak te to ucej ve skole, proc se ji nenaucis bez skoly?
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    ALMAD: No ja mel 6 matik a dal jsem vsechny, me matika i celkem bavi a bavila, na stredni jsem jezdil na mat. olympiady, stezuju si na obsah (moc analyzy a to i specializovany, malo diskretky) + odflaknuta pedagogicka sluzba, roboti prepisujou ze skript definice na tabuli, ve skriptech se nikdo neobtezuje neco poradne vysvetlit, sbornik definic a dukazu, fakt chabe.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    XCHAOS: obavam se, ze tam bys riskoval trochu vic, precejenom nastvanej matematik ti toho zas tak moc neudela :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: mohl bys aspoň snad ocenit, že jsem offtopicy ze svého klubu vcelku vymýtil a řeším je jinde :-)

    hele, tohle co říkáš je, jako bys tady na NYXu v klubu BDSM úchylů začal přednášet, že ona ta klasická manželská soulož v misionářské pozici má také něco do sebe :-) smiř se s tím, že NYX je server pro úchyly všeho druhu, a já reprezentuji jeden odstín úchylnosti - i když jiný, než je zde "většinové"...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: asi jo hele... ale to je právě to, že já asi potřebuju nějaký ten fyzikální model, který ta matika popisuje, abych uznal, že je k něčemu potřeba :-)

    jinými slovy asi neuznávám, že jde o to předvést někomu že umím spočítat nějaký příklad - ale spíš předvést, že něco v reálném světě se bude chovat podle toho, jak jsem spočítal. (např. nemám pocit, že by mi někdo někdy ukázal, že násobení matic je vlastně skládání momentů - prostě "matice jsou čísla napsaná na papíře nebo na tabuli, smiř se s tím, víc tě nemusí zajímat, abys prolezl zkoušku" - naproti skládání momentů se dá krásně vizualizovat např. v nějakém 3D softu, který by mohlo být zábavné si napsat a tak..)

    hele, já neříkám, že to jak se chovám já je správně a ostatní se tak mají chovat taky: každopádně tenhle klub je určený pro hledání podobně "postižených" a pro komunikaci s nimi. nemusíš se tady účastnit s tím, že jsme s tímhle přístupem "špatní" a "nemocní" a že otrocké memorování a biflování je správné a společensky prospěšné. To víme i bez tebe...
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    FLEGMA: Jasny, ja se to jenom snazim zastavit vcas, protoze xchaosova traumata ze skolniho zapisu matiky znam jiz z nekolika klubu o programovani, nekolikrat ;)

    Jinak IMO je to o vyberu skoly, me teda na STM FEL CVUT matikou moc nezatezovali (a OK, mozna je to proto, ze znacnou cast sem prosel zrovna s Habalou ;))
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    ALMAD: Vsichni mame traumata :-) Me dodnes rozesmeje vzpominka ne prednasky ze vsech matik, kde se jen prepisovaly definice na tabuli :-) Pocet navstevniku po prvni prednasce strme klesal dolu. Cest vyjimkam jako Habala nebo Krajnik, jejich prednasky staly za to, bohuzel z toho nikdy nic nevyuziju, starej koncept, malo diskretky a zamereny na matiku vyuzitelnou spis v elektru a fyzice.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Hele ten prvni radek nebyla vyzva k "rozvijej to dal", ale "chapu, nicmene je to irelevantni".

    XCHAOS: Viz vyse. Zkusim to znova:

    Kdyz ti prijde ze nektera matika neni spatna, ale sere te jak te to ucej ve skole, proc se ji nenaucis bez skoly?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: jinak souhlasím, že některé ty postupy bych vlastně rád věděl, k čemu se používají a jak je mám aplikovat. ale to je úplně něco jiného ... já vlastně škole vyčítám, že mi to nebyla schopná naučit.

    Celkově podstatné dovednosti, se kterými v životě pracuji, jsem získal jinak, než ve školních lavicích - snad s vyjímkou českého pravopisu, což je fakt nejmenší výhra. angličtina, programování všeho druhu, zacházení s počítačovým softwarem všeho druhu, správa počítačových sítí, ale i svým způsobem i záležitosti jako řízení auta - nic z toho nikdy nepocházelo z formálního vzdělávacího prostředí.

    Svým způsobem jsem si ale nikdy nedovedl představit, že bych pracoval v profesi, která je závislá na dovednostech pocházejích z formálního vzdělávacího prostředí. Ten problém je u mě uložen hlouběji, než vypadá...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: tak u jakékoliv operace tužkou na papíře je pouze záležitostí statistiky, než se člověk splete v tom, jaké číslo ve kterém řádku či sloupci násobí s kterým... v té době opravdu pro mě strojové násobení čísel v počítači byla samozřejmost, počítače už dávno byly komodita a používaly se pro zábavu, zatímco jedna z věcí, kvůli kterým jsem propadal ve škole, byla de-facto zkouška z "krasopisu čísel"...

    celkově jsem v době VŠ studia (hlavně v jeho pozdějších fázích
    používal počítač jako naprosto výhradnou formu textového procesoru, a celé uspořádání přednášek a cvičení s děláním "poznámek na papír" mi nevyhovovalo, protože s poznámkami na papíru jsem prostě už dávno pracovat neuměl.

    (zajímalo by mi, jak to dnes dělá "smartphone generace" ... asi bude běžné různé natáčení přednášek na video a takové věci, ale popravdě... taky si neumím představit, že bych shlédl na videu přenášku, na které jsem nebyl... pro mě je klíčová textová informace, studium z podkladů které mají charakter knihy, nebo ideálně hypertextu...)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Chapu, znam tvoje skolni traumata ;)

    Nicmene...naucit se matiku znamena neco jineho nez naucit se matiku ve skole a mam pocit, ze s (proti)argumentama kol tohohle operujes dost...flexibilne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ... a ještě bych dodal, že mi drásá "čirá matika" jako čirá abstrakce odtržená od fyzikální, geometrické nebo jiné (třeba i virtuální) reality. v podstatě desítky a desítky abstraktních vět a pouček, bez jediného příkladu, kde je lze použít v praxi... brrr :-/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALMAD: je to složitý téma. matematika je každopádně jednou z věcí, který se dají naprogramovat a který má smysl naprogramovat.

    problém je, že já třeba uměl rutině psát kód, který provádí maticové operace. to nikoho nezajímalo: všechny školy mě nutily počítat maticové operace s tužkou na papíře. jo, je to hezké, vědět, že to taky tak jde: ale kdyby místo rutinního provádění výpočtu na papíře to zadání bylo "naprogramujte si vlastní program pro provedení té a té operace s maticemi a pak pomocí něj vyřešte..." tak by mi to (možná) bývalo i bavilo.

    ale cílem školy je samozřejmě i vytvořit kontrolované prostředí, kde lze "změřit" co žák předvede jako cvičená opice s tužkou a papírem, bez přístupu k vnějšímu světu.. chápu.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    XCHAOS: Nektery z tech odpovedi jsou fakt dobry ;)

    Ask Slashdot: How Many of You Actually Use Math? - Slashdot
    http://ask.slashdot.org/comments.pl?sid=3037851&cid=40935095
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já říkal, že informatika i fyzika se nakonec jednou společně osamostatní od matematiky :-)
    Solid State Quantum Computer Finds 15=3x5 — 48% of the Time - Slashdot
    http://hardware.slashdot.org/story/12/08/26/1541256/solid-state-quantum-computer-finds-153x5-48-of-the-time
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ne z úplně drop-outského soudku, ale přeci jen vtipné:
    EU Honors Pons and Fleischman sort of | Cold Fusion News
    http://coldfusion3.com/blog/eu-honors-pons-and-fleischman-sort-of
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam