• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: je to ale paradox ve srovnání s tím, že v nějaký firmě jako najatý externista nahodím tři iptables pravidla a vygooglenou konfiguraci udhcp a hned mi tam nabízejí práci (přičemž nechápou, že zadáním těch pravidel je moje práce právě už skončená :-) ... pravda toto nebylo o LAN routeru, ale nějaký vývoj jakéhosi bazmeku, ale stejně..)

    jako relativně zajímavé mi přijde "endorsování" na LinkedInu - tedy, absolvovaná VŠ zkouška by měla být ekvivalentem "certifikovaného endorsnutí" z nějaké dovednosti, a bylo by vidět z jaké dovednosti člověk má, i když prolezl třeba jen 80% zkoušek, o které se pokusil.

    každopádně občas k nějaké dovednosti je těžké se dostat, a jedno, jestli na VŠ nebo v praxi. já třeba fakt mám problém s tím si od nějaké "složitosti" něco nastudovat... ale zase když se dostanu k hotovému systému a mám možnost se v něm metodou pokus-omyl vrtat, tak jsem posléze většinou schopen pochopit jak funguje... prostě třeba u toho softwaru mi reverzní inženýrství funguje líp, než studování učebnic. no a pak je tu samozřejmě "googlení", což je úplně nová metoda vzdělávání a jsem zvědav, jestli se stane aspoň třeba oborem na střední škole (paradoxně přitom http://teckacz.cz/-/23721 - učí někdo lidi na střední aspoň to Ctrl+F, nebo se jen k maturitě pořád biflují obrozence a romantiky? :-))
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Clovece, cim dal postupuju v tom VS studiu, tim viz mi prijde ze clovek bud VS nepotrebuje, a pak je ten car papiru prave jen to, a nebo ho realne potrebuje, a pak ten koupenej proste nefunguje. Ale mozna je to tim ze sem ted na konferenci kde proste automaticky vsichni chapou v cem je dulezita zmena integracni domeny u 2D integralu a co se tim da ziskat a ztratit (ve smyslu treba 10% vykonu pri vyrobe visual effects), coz koupenej titul neda at stal kolik chtel.
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: me sice dali od prvni tridy volnost, ale ted nejsou moc stastny.. oni teda ani predtim nemuseli moc zasahovat (resp. skoro vubec), protoze sem se vzdycky vsude nak doflakal.. vysledkem nejspis je, ze se v podstate ani neumim moc ucit.. na maturu stacil den (+ tejden stresovani se), na predmety na vejsce obvykle dva dny.. jenze na matiku 1) ani ctyri dny nestaci, 2) je nesnesitelne nudna a subjektivne bez valnyho smyslu..

    koupit si titul neni to jediny - dalsi vec jsou podvody.. nerikam, ze jsem nakej svatousek (no ikdyz podle myho nicku...), s ukolama si jak necham pomoct, tak rad pomuzu.. co si ale proste nelajsknu, je podvadeni primo na zkouskach.. a nektery lidi to zkusej - vetsinou to vyjde, nekdy ne - ale neslysel jsem, ze by nekoho kvuli podvodu vyhodili.

    btw, ja klidne priznam, ze jsem porazenej (az/jestli to bude oficialni).. pravidla hry jsou jasny :) .. uprime receno mi nejvic vadi ta litost nebo co od ostatnich.. oni se obcas tvarej, jak kdybych dostal rakovinu nebo tak neco.. bych teda nechtel dostat rakovinu, to nevim, jak uz by se tvarili :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: no... pro začátek mi štve, když sám vím, jak je těžké dostudovat, že si někdo ten titul mohl jen tak koupit (tohle asi nepochopí lidi, kteří VŠ studovat nezkusili). každopádně okecat se dá všechno, kromě matiky (a ta občas taky, ale nakonec se dřív nebo později narazí na něco, co je prostě složité a okecat ani pochopit to nejde)

    jinak je to samozřejmě nějaký filtr, který prostě existuje, a ze kterých je tvořená celá společnost. nebaví mi každopádně dělení na vítěze a poražené.. hledám k tomu alternativy, v řadě oborů. tedy baví mi pátrat, kdo opravdu sepsal ta pravidla hry apod. jsou věci, se kterými je nutné se smířit a věci, se kterými ne.

    u mě bude velký problém v tom, že prakticky od 1.třídy základní školy jsem byl doma veden k tomu, že vystudovat VŠ je základní věc, bez které bude můj život naprostým selháním: takže tedy - teď je naprostým selháním a nic s tím už nenadělám, že ho. nicméně... volba oboru byl asi omyl, když jsem nidky žádný zvláštní talent na matiku neprojevoval (akorát je tam ta možná skulinka, že programování není matika a že mi tedy nebylo umožněno studovat to, co mi doopravdy zajímalo...)
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: "okecavani" ma i hezky znejici synonymum "filozofovani" :) .. jinak to zni zajimave, ale trochu se bojim, abys nedosel k matice.. ono ja mam pocit, ze puvodne se matika vyvinula proto, aby veci zjednodusila, ne aby se lidi do 26 nenudili, kdyz uz bezostysne vyziraj stat.. takze ja verim, ze se to jen minulo smyslem. btw, prijimacky jsem udelal v podstate trojclenkou, takze asi tak na tom jsem ;)

    jinak ja bych mozna zacal od celyho konceptu VS - jde hlavne o to, co je smyslem skoly.. jestli klast prekazky, jak jsi naznacil, tak ok, pak jsou VS v poradku :) .. pokud ale ma byt hlavnim smyslem pripravit cloveka na zivot, pak mi prijde zvlastni pasovat tenhle typ vzdelavani na vsechny obory a de facto vsechno takle unifikovat.. o tom se ale uz docela mluvi vsude ve svete a je to myslim dobre..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: no jako tak nějak.. jde o to, že na VŠ nemůžu člověku dát titul za něco snadného (případně ho prostě prodat za peníze, že). tím by to ztrácelo pointu. problém je, že já na jazyky talent nemám, doktora se dělat bojím a radši než právníka bych asi dělal popeláře... takže pro nás ostatní zbývá ta matika, jakožto bojové pole.

    nicméně... já skutečně mluvím o teoriích, kdy základem světa jsou lingvistické/informatické konstrukce (turingovy stroje, apod.) - a ne matematické konstrukce (ve smyslu tradičních disciplín matematiky). ale ani tímhle asi neokecám, že na matiku nemám prostě buňky (i když podstatou hledání jiného, než matematického základu reality je nepříliš překvapivě doslova právě "okecávání"). je to něco jako absolutní hudební sluch (poznám, když někdo zpívá falešně - ale absolutní sluch přesto nemám)
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: kazdopadne bych si tu vizi s chuti precetl :)
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: svet klidne muze fungovat s matikou, ale kdyz matika funguje beze me, proc bych ja nemohl fungovat bez matiky?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: vida matika :-) já se od jisté doby snažím vytvořit ucelený filosofický systém, který by zajistil, že svět bude fungovat i bez matematiky :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: asi ne. ta anketa je trapná, možná je čas vyhlásit novou?
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    .. tak sem to sice nedal, ale jeste me asi potrapej...
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    joa jde vubec hlasovat znovu?
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: 46,5 ;) .. mel sem jit na tu fildu - jestli to ted dam (jako ze moc sanci neni, a ani se mi vubec nechce), tak budu po 4. delat matiku.. se divim, ze me jeste nezaradili na nakej seznam sponzoru.. nekdo dalsi z FIM UHK btw?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak už tu máme 46 drop outů, super. čas rozjet si nějaký vlastní slow-dating pro nás drop-outy (se přece nebudeme zahazovat se středoškoláky).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Óda na Ticho | Mít vše hotovo.cz
    http://www.mitvsehotovo.cz/2013/04/oda-na-ticho/
    Prestižní vysoké školy cíleně vyhledávají extrovertní studenty, stejně tak jako špičkové korporace dlouhodobě loví extrovertní lídry.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Project MUSE - Why I am Not a Scientist (review)
    http://muse.jhu.edu/login?auth=0&type=summary&url=/journals/oral_history_review/v037/37.2.kohler.html
    Marks examines how scientific facts are a complex web of meaning, influenced by social, historical, and cultural contexts. Additionally, Marks contends that science has been traditionally accepted as a method of establishing certain truths about the universe and is therefore "a voice of authority and . . . a locus of cultural power" (xi).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Narcissistic College Graduates In the Workplace? - Slashdot
    http://news.slashdot.org/story/09/03/15/1846236/narcissistic-college-graduates-in-the-workplace
    BBC NEWS | UK | Education | Warning over narcissistic pupils
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/7943906.stm
    ...obsession with boosting children's self-esteem was encouraging a narcissistic generation who focused on themselves and felt "entitled".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    What Teens Get About the Internet That Parents Don't - Mimi Ito - The Atlantic
    http://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/03/what-teens-get-about-the-internet-that-parents-dont/273852/
    When we interview young people, they will talk about how the Internet makes it easy for them to look around and surf for information in low risk and unstructured ways. Some kids immerse themselves in online tutorials, forums, and expert communities where they dive deep into topics and areas of interest, whether it is fandom, creative writing, making online videos, or gaming communities.
    ...
    Young people are desperate for learning that is relevant and part of the fabric of their social lives, where they are making choices about how, when, and what to learn, without it all being mapped for them in advance.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam