• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOScollege drop-outs (+práce při studiu, samouci, kolikrát jste nedokončili vysokou? jaký je rekord ? jaký to mělo důvod?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLAMI: průmyslováci adminujou, instalujou, čtou manuály, konfigurujou, bastlej, letujou. neboj se šáhnout na něco funguje, a občas to vylepšit, občas to rozesrat, apod. v tom všem jsou dobrý a já nestíhám tolik, co oni.

    podle mě ale nejsou schopný udělat analýzu problému, ekonomickou ani jinou, optimalizacemi pohrdaj (prostě se koupí výkonější hardware, sílnější zdroj, větší anténa, apod.), nejsou schopný rozlišovat vývojový prostředí od produkčního, apod. - mám z toho takovej pocit, že vlastně nechápou, proč to celý dělaj (sice formálně peníze chtěj, ale uniká jim, kde v tom celým procesu vlastně "vznikaj")

    tolik moje zkušenost nedostudovaného VŠ s gymplem, který je nucen v rámci podnikání spolupracovat se směsicí více či méně nedostudovaných VŠ s většinou jinou SŠ než gympl. samozřejmě předpokládám, že s VŠ by byla spolupráce ok (několik málo zkušeností je určitě pozitivních), tam je problém, že v prostředí v jakém se pohybuju se pohybuju i proto, že VŠ (nebo i méně problematické kvalifikované lidi) prostě nejsem za stávajících podmínek schopen zaplatit.

    tenhle klub není o averzi vůči lidem s VŠ - je prostě o specifikách programování, podnikání a vůbec lidí, kteří se na VŠ dostali ale z nějakého (jakéhokoliv) důvodu ji nebyli schopni dokončit. u mě v 90tých letech hrálo svou roli i to, že jsem obrovskou perspektivu viděl v podnikání a nulovou v akademické sféře (dnes je to dost možná naopak - expřítelkyně co dostudovala si v rámci akademické kariéry - výuka, výzkum - na VŠ víc, než já jako podnikatel - čemuž bych nevěřil, kdyby mi to v 90tých letech někdo řekl... tehdy jsem jedinou perspektivu spatřoval v soukromém sektoru a vynakládal tím směrem většinu úsilí...)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    ANGEL333: no ten jedinej "skutecnej" vyvoj podle me tu (treba) matematiku docela potrebuje. Ten zbytek (a to jsem se prave snazil rict) je kvalifikovana prace - a s ni nemam problem, konec koncu asi ji taky delam. S nadsazkou, tech 97 lidi skonci proste stejne, s tim ze ta VS se na nich nijak zvlast nepodepise - proste si to pretrpi, dostanou papir a vyhlidku lepsiho mista, ale pro to co pak budou delat jim budou uzitecnejsi veci, ktere se naucili v praci/bokem a treba i pri ty skole (rozumej na adminovani Linuxovyho serveru nebo "programovani" dle zadani v PHP ci C tu vejsku proste nepotrebujes). Tihle lidi ale nebudou ti tahouni. Proste musis vzdycky +- stavet na necem co se vi, a to ti prave da ta VS, a to myslim i na pripady typu "chci poprit fyzikalni zakon A", musis vedet jak to funguje a kde dojedes na nasledky.

    Hodne casto slysim I takovy ty ultimatni argumenty typu "a co treba Jobs, Wozniak, Gates taky nemeli vejsku." Je ale treba si polozit otazku, kde by byli bez sedy eminence vedcu jako byli Ken Thompson, Rob Pike nebo John Warnock (to ale v zadnym Jobsove iZivotopise o tom jak byl uzasnej nenajdes)...
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    BLAMI: tem, co to precvakne, to urcite preju. ale pripada mi, ze naznacujes, ze jedinej "skutecnej" vyvoj potrebuje matematiku, pricemz to ostatni proste muzou delat cviceny opicky. a to si ja proste nemyslim. navic pokud by to opravdu byli ty 3 lidi ze 100, pak je to docela fail, protoze tam mas tech 97, kterym to neprecvaklo a mohlo jim to precvaknout jinde. mozna jsi to myslel jinak a pak jsem to jen nepochopil :)

    XCHAOS: nemyslim si, ze ma VS moc spolecnyho se slohem. co jsou nektery lidi schopny napsat do ruznych seminarek, apod., je obcas neuveritelny - holt kazdej ma bunky na neco jinyho. ja jsem treba slohy nepsal vubec, akorat ten maturitni - dopadl jsem nejlip z paralelek.. btw, ja se na stredni naucil psat deseti (ekonomka), jinak taky asi nic uzitecnyho :)
    BLAMI
    BLAMI --- ---
    XCHAOS: Otazka je cemu rikas programovani. Internet je dneska bezny, mame stackoverflow a podobny veci, editory co pisou kod podle toho na co zrovna myslis, takze takovy to zakladni matlani dneska zvladne kazdej kdo ma tu prumku. Takovy lidi ale nevyresi otevreny matematicky problemy, neobjevi novy pristup k psani paralelnich aplikaci apod. Troufam si rict ze VS (treba ne v CR) takovy lidi vychova, treba 3 ze 100 kterejm to na studijich precvakne diky tomu ze si osvoji zakladni aparaty (dif. pocet atp.)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Pomerne nesouhlasim s tvoji charakterizaci toho o cem je VS, ale je dost mozny ze pokud se clovek nedostane pres druhak, tak to tak pusobi. Kor na FELu kde dlouhou dobu byli ajtaci pro ucitele prvackejch a druhackejch predmetu tretiradej odpad a povl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: dospívám taky k tomu názoru. firmu mi postupně ovládaj lidi s průmyslovkama. který jsou na druhou stranu hloupý v ledsčems jiném (ochotě napsat jakýkoliv delší text, zvlášT s diakritikou,apod.)

    na gymplu jsem se prostě naučil akorát psát slohová cvičení...jinak celkem hovno. nicméně na VŠ jsem asi dojel hlavně na to, že jsem se snažil pořád mít nějaké vlastní nápady a všechno buď pochopit, nebo nepoužívat vůbec... VŠ je hodně o schopnosti demonstrovat nějaké podřízení se autoritě a spoustu hodin práce,než je člověk vůbec k něčemu připuštěn (na druhou stranu - proto tolik fandím věcem jako GNU-FDL a wikipedie a tak.. že je to pro mě prostě vhodnější způsob učení, než přečíst si skripta od začátku do konce... neudržím u ničeho pozornost...)

    u programování je asi zásadnější otázka nějaké celková filosofie... situace, kdy jsou do chodu společnosti programátoři zapojeni jen jako námezdné cvičené opice a ty procesy které jsou automatizovány vymýšlení lidé bez analytického myšlení, není podle mě ideální.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Ja si treba myslim ze na konfigurovani siti clovek nepotrebuje vejsku. Na to potrebuje kurz, kterej muze bejt dlouhej, slozitej a drahej, ale neni to veda, alespon dokud se nedostanes do velikosti typu Google. Cimz v zadnym pripade nechci rict ze by lidi co tohle delaj byli hlopejsi nebo neuzitecny, jen mi to prijde jako jinej druh vzdelani nez klasicka univerzita.
    Tam bych rekl ze kazdy obor by mel mit takovy to "no a kdyz budes pokracovat ve studiu tohohle jeste dal, tak budes vedec."

    A jinak s tou certifikaci souhlas. Realne by melo jit (jen je byrokratickej a organizacni voser kolem toho takovej, ze to nikdo moc nedela) mit kazdou zkousku jako statnici. Takze takovej dropout v druhaku by mel statnici z objektovyho programovani, statnici z navrhu logickejch obvodu, ale bohuzel by nemel statnici z matematicky analyzy, kterou taky potreboval na dokonceni studia. Ostatne, muzes mit statnici z anglictiny, aniz bys k tomu mel vystudovanou celou vejsku, zejo.

    A ad stredni, nevim, ja mam atypickou (tj. prumku, pocitace). A pochopeni existujiciho softu neni az takove veda. Narocny a zdlouhavy mozna, veda spis ne. Trik neni "tady to mas, pochop jak to funguje" ale "potrebujem neco co jeste nikdo neudelal, a pak to mit moznost rozsirovat zpusobama na ktery nikdo nepomyslel, navrhni takovej software." (Az se ten trik jednou naucim, budu hrozne bohatej a slavnej!)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DAVIDOWITCH: je to ale paradox ve srovnání s tím, že v nějaký firmě jako najatý externista nahodím tři iptables pravidla a vygooglenou konfiguraci udhcp a hned mi tam nabízejí práci (přičemž nechápou, že zadáním těch pravidel je moje práce právě už skončená :-) ... pravda toto nebylo o LAN routeru, ale nějaký vývoj jakéhosi bazmeku, ale stejně..)

    jako relativně zajímavé mi přijde "endorsování" na LinkedInu - tedy, absolvovaná VŠ zkouška by měla být ekvivalentem "certifikovaného endorsnutí" z nějaké dovednosti, a bylo by vidět z jaké dovednosti člověk má, i když prolezl třeba jen 80% zkoušek, o které se pokusil.

    každopádně občas k nějaké dovednosti je těžké se dostat, a jedno, jestli na VŠ nebo v praxi. já třeba fakt mám problém s tím si od nějaké "složitosti" něco nastudovat... ale zase když se dostanu k hotovému systému a mám možnost se v něm metodou pokus-omyl vrtat, tak jsem posléze většinou schopen pochopit jak funguje... prostě třeba u toho softwaru mi reverzní inženýrství funguje líp, než studování učebnic. no a pak je tu samozřejmě "googlení", což je úplně nová metoda vzdělávání a jsem zvědav, jestli se stane aspoň třeba oborem na střední škole (paradoxně přitom http://teckacz.cz/-/23721 - učí někdo lidi na střední aspoň to Ctrl+F, nebo se jen k maturitě pořád biflují obrozence a romantiky? :-))
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    XCHAOS: Clovece, cim dal postupuju v tom VS studiu, tim viz mi prijde ze clovek bud VS nepotrebuje, a pak je ten car papiru prave jen to, a nebo ho realne potrebuje, a pak ten koupenej proste nefunguje. Ale mozna je to tim ze sem ted na konferenci kde proste automaticky vsichni chapou v cem je dulezita zmena integracni domeny u 2D integralu a co se tim da ziskat a ztratit (ve smyslu treba 10% vykonu pri vyrobe visual effects), coz koupenej titul neda at stal kolik chtel.
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: me sice dali od prvni tridy volnost, ale ted nejsou moc stastny.. oni teda ani predtim nemuseli moc zasahovat (resp. skoro vubec), protoze sem se vzdycky vsude nak doflakal.. vysledkem nejspis je, ze se v podstate ani neumim moc ucit.. na maturu stacil den (+ tejden stresovani se), na predmety na vejsce obvykle dva dny.. jenze na matiku 1) ani ctyri dny nestaci, 2) je nesnesitelne nudna a subjektivne bez valnyho smyslu..

    koupit si titul neni to jediny - dalsi vec jsou podvody.. nerikam, ze jsem nakej svatousek (no ikdyz podle myho nicku...), s ukolama si jak necham pomoct, tak rad pomuzu.. co si ale proste nelajsknu, je podvadeni primo na zkouskach.. a nektery lidi to zkusej - vetsinou to vyjde, nekdy ne - ale neslysel jsem, ze by nekoho kvuli podvodu vyhodili.

    btw, ja klidne priznam, ze jsem porazenej (az/jestli to bude oficialni).. pravidla hry jsou jasny :) .. uprime receno mi nejvic vadi ta litost nebo co od ostatnich.. oni se obcas tvarej, jak kdybych dostal rakovinu nebo tak neco.. bych teda nechtel dostat rakovinu, to nevim, jak uz by se tvarili :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: no... pro začátek mi štve, když sám vím, jak je těžké dostudovat, že si někdo ten titul mohl jen tak koupit (tohle asi nepochopí lidi, kteří VŠ studovat nezkusili). každopádně okecat se dá všechno, kromě matiky (a ta občas taky, ale nakonec se dřív nebo později narazí na něco, co je prostě složité a okecat ani pochopit to nejde)

    jinak je to samozřejmě nějaký filtr, který prostě existuje, a ze kterých je tvořená celá společnost. nebaví mi každopádně dělení na vítěze a poražené.. hledám k tomu alternativy, v řadě oborů. tedy baví mi pátrat, kdo opravdu sepsal ta pravidla hry apod. jsou věci, se kterými je nutné se smířit a věci, se kterými ne.

    u mě bude velký problém v tom, že prakticky od 1.třídy základní školy jsem byl doma veden k tomu, že vystudovat VŠ je základní věc, bez které bude můj život naprostým selháním: takže tedy - teď je naprostým selháním a nic s tím už nenadělám, že ho. nicméně... volba oboru byl asi omyl, když jsem nidky žádný zvláštní talent na matiku neprojevoval (akorát je tam ta možná skulinka, že programování není matika a že mi tedy nebylo umožněno studovat to, co mi doopravdy zajímalo...)
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: "okecavani" ma i hezky znejici synonymum "filozofovani" :) .. jinak to zni zajimave, ale trochu se bojim, abys nedosel k matice.. ono ja mam pocit, ze puvodne se matika vyvinula proto, aby veci zjednodusila, ne aby se lidi do 26 nenudili, kdyz uz bezostysne vyziraj stat.. takze ja verim, ze se to jen minulo smyslem. btw, prijimacky jsem udelal v podstate trojclenkou, takze asi tak na tom jsem ;)

    jinak ja bych mozna zacal od celyho konceptu VS - jde hlavne o to, co je smyslem skoly.. jestli klast prekazky, jak jsi naznacil, tak ok, pak jsou VS v poradku :) .. pokud ale ma byt hlavnim smyslem pripravit cloveka na zivot, pak mi prijde zvlastni pasovat tenhle typ vzdelavani na vsechny obory a de facto vsechno takle unifikovat.. o tom se ale uz docela mluvi vsude ve svete a je to myslim dobre..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: no jako tak nějak.. jde o to, že na VŠ nemůžu člověku dát titul za něco snadného (případně ho prostě prodat za peníze, že). tím by to ztrácelo pointu. problém je, že já na jazyky talent nemám, doktora se dělat bojím a radši než právníka bych asi dělal popeláře... takže pro nás ostatní zbývá ta matika, jakožto bojové pole.

    nicméně... já skutečně mluvím o teoriích, kdy základem světa jsou lingvistické/informatické konstrukce (turingovy stroje, apod.) - a ne matematické konstrukce (ve smyslu tradičních disciplín matematiky). ale ani tímhle asi neokecám, že na matiku nemám prostě buňky (i když podstatou hledání jiného, než matematického základu reality je nepříliš překvapivě doslova právě "okecávání"). je to něco jako absolutní hudební sluch (poznám, když někdo zpívá falešně - ale absolutní sluch přesto nemám)
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: kazdopadne bych si tu vizi s chuti precetl :)
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: svet klidne muze fungovat s matikou, ale kdyz matika funguje beze me, proc bych ja nemohl fungovat bez matiky?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: vida matika :-) já se od jisté doby snažím vytvořit ucelený filosofický systém, který by zajistil, že svět bude fungovat i bez matematiky :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANGEL333: asi ne. ta anketa je trapná, možná je čas vyhlásit novou?
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    .. tak sem to sice nedal, ale jeste me asi potrapej...
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    joa jde vubec hlasovat znovu?
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    XCHAOS: 46,5 ;) .. mel sem jit na tu fildu - jestli to ted dam (jako ze moc sanci neni, a ani se mi vubec nechce), tak budu po 4. delat matiku.. se divim, ze me jeste nezaradili na nakej seznam sponzoru.. nekdo dalsi z FIM UHK btw?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam