• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: no to ano.. ale pořád jsi nespočítal kolik sežerou za cestu..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: tyhle lodi často jezdí na nerafinovanou ropu (a to i ty, které se honosí rádoby ekologickými vychytávkami) s vysokým obsahem síry. to sice neovlivní EROEI, ale "měrnou hnusnotu" jejich provozu ano.

    peak oil bude velké dobro, protože se místo těchto monster začnou vyplácet plachetnice. (a mimochodem - kovové plachetnice by dosahovaly takových úspor z rozsahu, kterých dřevěné nebyly schopné - narážely totiž na limity dřeva jakožto konstrukčního materiálu...)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: 65 kW, ale princip je furt stejnej.. :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: měl ten motor z lodi 20 MW ?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: Moje zkušenosti s loděmi jsou poměrně omezené, kromě toho že známý známého měl v autě motor z lodi a naopak kamarád měl v lodi motor z auta - Mercedes Benz OM617 se používal do obojího.. :)

    Na těch stránkách není o oleji ani zmínka.

    XCHAOS: Ty to spočti. Procento z ropy kterou veze na dopravu této ropy přes Atlantik. To že na konci bude mít prázdnější nádrže a bude žrát míň můžeš směle zanedbat. :)
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Jeste by slo zmynit cisteni tankeru. Po vycerpani nakladu zustane nevycerpatelny podil ktery se samozrejme vymeje do more. Myslim ze mnohem vetsi zatez je ale nelegalne do more ulozeny odpad.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (BTW máte tam výkony motorů v MW a rychlost, z toho lze odhadnout spotřebu)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: myslím, že svoje obdivuhodné znalosti automobilové technologie nemůžeš tak docela zobecňovat např. na lodní šrouby :-) a i pokud bys měl zkušnost např. s parníkem na Vltavě, tak ti to asi moc nenapoví, jak to je s mazáním u půl kilometru dlouhé lodi...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Emma_Mærsk
    http://en.wikipedia.org/wiki/Knock_Nevis
    http://en.wikipedia.org/wiki/Batillus_class_supertankers
    E2E4
    E2E4 --- ---
    MESK: mně by to fakt zajímalo, myslím totiž, že od vynálezu gufera žádný olej nikam unikat nemusí :)
    MESK
    MESK --- ---
    E2E4: urcite unika mazani kluznyho loziska lodniho sroubu ale jestli je to unavou tesneni nebo desigem nevim. nicmene kamarad je inzenyr, co navrhuje a ridi stavbu namornich lodi, tak se muzu zeptat.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: ale na tom čísle záleží.. a fakt si myslím, že je malé.

    XCHAOS: to tvrdíš ty, já nevěřím že z lodí uniká olej. dokaž to.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: procento by znamenalo EROEI = 100. to je slušné číslo. 5 procent by znamenalo EROEI = 20.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: ne, ale myslím, že je to zanedbatelné procento..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: uniká ze všech velkých lodí, nejen z tankerů. dostali jsme se každopádně offtopic.

    debata se týkala toho, že do EROEI je třeba započítat i energii spotřebovanou při přepravě. EROEI zemního plynu v ČR v sobě tedy zahrnuje např. i zemní plyn spotřebovaný turbínami kompresorovýcj stanic.

    chceš toto snad zpochybnit ?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: kde píšou že z tankerů uniká olej by design, jak tvrdíš?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: nepopisuju svět takový, jaký by mohl být - ale takový, jaký je.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: a kde pisou že s tankerů musí unikat olej?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: s argumentací "moje ropná skvrna je větší než tvoje" zkus jít za Obamou :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: tos neviděl ropnou skvrnu z mýho tlumiče :)

    ale jinak to s koncentrací chápu, ale ještě mi chybí nějký odkaz na téma "z tankerů teče motorový / převodový olej, protože jsou tak postavené".

    Mimochodem, dnešní oleje se dělají i bioodbouratelné. http://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_fluid#Biodegradable_hydraulic_fluids:)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: no ale koncentrace toho znečištění je v případě toho tankeru daleko větší... a koncetrace je to, co se počítá... negativní vliv často souvisí právě s "měrnou hnusnotou" dané negativní externality...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam