MESK: Podceňuješ vynalézavost lidí a přeceňuješ složitost aut.
První věc: Aut je MNOHEM víc než jich je potřeba - nový auta se kupujou kvůli morální zastaralosti a prostě proto, že ho člověk chce, málokdy proto, že přestanou sloužit. Kdyby najednou prudce stoupla poptávka po benzínovejch autech na úkor dieselovejch, tak bude první krok to, že cena benzínovejch aut stoupne a tudíž se začnou používat ty, který doteď stály někomu za domem nepoužívaný, válely se v bazaru nebo případně i ty, který byly nabouraný a nevyplatilo se je opravovat.
Druhej krok bude přestavba dieselů na benzíny - což není úplně prdel, ale je to naprosto běžně proveditelná záležitost a největší problém je s papírováním. Nicméně v situaci, kdy lidi nebudou mít čím jezdit, se s tou legalizací určitě něco vymyslí. Ostatně když to jinak nepůjde, budou lidi používat vraky benzínovejch aut a "opravovat je" s tím že z původního auta zbudou třeba jen papíry.
Tohle všechno jsou věci, který se v zemích, kde není aut přebytek, dějou naprosto běžně - teď už se běžně nepřestavujou auta z benzínu na diesel (což je momentálně výhodnější), protože to nikomu nestojí za tu námahu. Ale pokud těch aut bude málo a lidi budou potřebovat jezdit, tak vymyslej způsob, jak to udělat. Ve východní Evropě to třeba budou dělat na dvorku a stavět na papíry z jinýho auta, v západní Evropě to budou třeba dávat specializovanejm firmám, který si to pořešej.
S autama se prováděj mnohem šílenější věci kvůli menšímu zisku - lidi třeba přestavujou Jaguary z 80. let z pravostrannýho na levostranný řízení (což je u auta, ve kterým je asi 13km kabelů, poněkud porod) jen proto, že v Anglii jsou ty auta o pár desítek tisíc levněšjí než tady.
Jsou taky lidi schopný na dvorku svařit auto ze dvou a lidi, schopný do auta nacpat třikrát větší motor než tam byl, protože je to prostě baví. Když nastane situace, že bude potřeba jezdit na jiný palivo, začne se to dělat ne pro zábavu, ale z nutnosti.
A pokud jde o elektromobily, jakmile se objeví dostatečná poptávka a klesne cena baterií tak, aby se to vyplatilo (tedy tak, aby se vyplatily elektromobily jako takový), tak se určitě vyrojí plno firem, který ti tu přestavbu udělají na zakázku nebo ti dodají "kit" s návodem, pomocí kterýho to zvládne průměrnej mechanik nebo schopnější laik.
Dneska se takhle dají koupit třeba kity na zástavbu Chevy LS2 (osmiválec z Corvetty) do asi milionu různejch typů aut, včetně takovejch věcí jako je Mazda MX-5 - a nahrazovat 1.8 čtyřválec 6.2 osmiválcem je podobně náročnej zásah do auta, jako přestavba na EV.