• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Ale jinak něco jako XCHAOSův úsporný hybrid - skoro motorka skutečně existuje.

    Volkswagen 1-litre car - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Hybrid na benzín a HHO :)

    Hybrid Water Power-HHO Kits,Hydrogen Generator,HHO Gas,Gas Conversion Kits,Brown's Gas
    http://www.runyourcarwithwater.org/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ITCHY: no to se musím XCHAOSe zastat, pro spoustu věcí (nákup v shopping mallu, dodávky drobného zboží po městě, rozvoz pizzy atd) by motorka nebo rikša stačila.. jste nikdy nebyli v Asii nebo co? :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: proč je paralelní hybrid blbost:

    hmotnost elektrického agregátu: X
    hmotnost spalovacího motoru: Y

    celková hmotnost hybrídu: X+Y

    místo hmotnosti si dodej taky složitost, poruchovost (tam to bude možná i víc než X+Y, protože problémy s přepínáním jednoho na druhé), náročnost výroby (klidně i energetická), náklady na servis..

    úsporný, moderní motor jednoho druhu vždycky bude lepší než hybrid.. ostatně pro slovo hybrid máme v češtině hezký výraz "kočkopes" :)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Odkaz, který jsi chtěl je zde:
    [ BIDAK @ Peak Oil - zlom ropy ]
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BOBASH: aby si s ním jezdil do večerky pro rýži k večeři
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: můžeš mi prosímtě vysvětlit proč by někdo používal na dopravu zboží 1000 mopedů, mimochodem už vidím jak si narveš na záda ocelové nosníky a valíš na stavbu místo 2 nákladních aut na cng????
    ..logický a celkem bezproblémový přechod dopravy na elektřinu a plyn jsem tu zmiňoval již dávno jenže doomsayeři to nechtějí slyšet, páč když nebude ropa tak nebude ani elektřina,myslím že zrovna ty máš plná ústa keců o tom jak jsou nutné změny našich životů a jak je nutné přejít k askezi...
    není, protože i v dopravě prostě zatím máme ropu čím nahradit...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: A k čemu že má bejt dobrej stopadesátikilovej skútr s hybridním pohonem?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: komplet obyčejná energocentrála (ne ta malá kompaktní, kterou jsem měl na mysli) váží tak asi 20ti kg.

    argument s velikostí uznávám... ale největší investice jsou elektromotory (finanční, ne váhová)... samotný elektromotor ti ušetří váhu spousty dalších součástek. a energocentrála může být buď bez otáčivých částí, na bázi lineárního motoru (v blízké budoucnosti), nebo stavěná na fixní otáčky. a pokud by byla postavená třeba na keramické mikroturbíně, tak může dosáhnout hlavně daleko větší (teoretické) účinnosti, než jakýkoliv pístový motor... (snad kromě šestitaktního, že :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Odpustil by sis převodovku, ale převod na kolo bys musel mít stejně, musel bys mít benzínovej motor a elektromotor a baterky. Myslím, že rozdíl 50kg oproti normálnímu skútru je dost optimismus... Musíš taky počítat s tím, že se ti celá motorka zvětší, protože tam na to není místo.

    A pokud jde o srovnání s "velkou" motorkou, tak třeba Honda Hornet (šestistovka) váží asi 170kg, skútry těsně pod metrák... Takže hybridní skútr bude vážit skoro stejně jako ten Hornet.

    A hlavně - proč proboha dávat do skútru "range extender"? On někdo na skútru jezdí dál jak dvacet kilometrů?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: tak se prosímtě rozhodni, jestli vůl nebo snílek :-) to první je urážka, to druhé naopak pochvala :-) a číst umím.

    u skútru není 50 kg baterek tak těžký, a půlitrový motorky podle mě vážej o hodně víc, než jen o 50kg víc než moped.

    elektrický motorky se už běžně prodávaj. a hybridní je podle mě jen otázka času. navíc by sis asi odpustil převodovku a jiný těžký díly - malý benzínový energocentrály se dnes dělají ve velikosti kufříku - vlastně by sis asi mohl vybrat, jestli si jako "zavazdlo" vemeš malou 1-2 kW energocentrálu, nebo druhou baterii, nebo prostě použiješ zavazadlový prostor. dnes to nikdo neřeší ne, proto, že to nejde - ale protože benzín je směšně levný, spotřeba mopedů směšně nízká, a podobné optimalizace jsou pod rozlišovací schopností trhu. ale řešit by to šlo (výhodou hybridu je samozřejmě rekuperace).

    a hybridní technologie mě fakt přijde rozumně škálovatelná od lokomotivy přes auta až po mopedy. diselelektrické lokomotivy jsou asi nejstarší typy hybridů - ty byly možné už před desítkama let. dnes technologie pokročila natolik, že jsou reálná hybridní auta. no a mopedy ? to je jen další zmenšení. až někdo začne vyrábět malý elektronicky lineární spalovací motor a vyladí účinnost tak, aby to dávalo smysl - tak prostě rozšíření běžné elektrického mopedu (který si můžeš koupit už teď) o nějaký "extender dojezdu" bude prostě záležitost nákupu doplňkového příslušenství k něčemu, co předtím o benzínu ani neslyšelo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: no já spíše mluvím o alternativách, kvůli kterým by na sebe nemuseli začít střílet. ale samozřejmě - je tu riziko honu na čarodějnice, a toho, že majitelé 2t aut budou ukazovat prstem na někoho, kdo podle nich zavinil, že ropa není, apod. - pochopitelně - nikdo neslyší rád, že je součástí problému, a ne součástí řešení...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Problém je, že kvůli věcem, který jsou pro tebe "zábavný" po sobě lidi s oblibou začínají střílet.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Achjo, ty jsi vážně vůl. Nebo spíš snílek... A ještě taky neumíš číst.

    Ano, moped nepotřebuje tak těžkou baterku jako auto. Fakt překvapení. Naposledy jsem se takhle divil ve chvíli, kdy jsem zjistil že motor v mým Mondeu opravdu nemusí bejt tak velkej jako v lokomotivě. Ale stejně jako je u auta problém čtvrt tuny baterek, je u skútru problem padesát kilo baterek...

    Ano, dá se udělat elektrická motorka a přijde mi to dokonce jako dobrej nápad - na motorce se většinou nejezdí moc daleko. Nicméně hybridní motorka už kokotina je, protože když na motorku dáš benzínovej motor, nádrž, elektromotor a ještě baterky, tak už to bude těžký a neohrabaný . Což je u motorky trošku větší problém než u auta, protože jaksi nemá čtyři kola a těžkopádnost nezakryješ naladěním podvozku nebo čímkoliv...

    A s vývojem technologií nepolemizuju a nečekám, že budeme navždycky jezdit se spalovacíma motorama - ale hybrid je podobná technologie jako kočár s motorem, nouzový kočkopsí řešení. V autě ještě může dávat smysl, zvlášť sériovej plug-in hybrid, ale na motorce je to prostě kravina z principu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: nemsysl - mám účet na FB z neznámých důvodů zablokovaný, a další si už zakládat nehodlám.

    samozřejmě - můj geneticky modifikovaný osel byl parodie, resp. odkaz na komiks Bugemos - Buridanův Geneticky Modifikovaný Osel, http://www.bugemos.com/ - nehodlám tu všechno psát smrtelně vážně.

    ale za základním principem si stojím - Praha dosáhla milionu obyvatel už někdy začátkem 20. století, a jediná dostupná nákladní auta tehdy byly parní Škody Sentinel (na uhlí). Tzn. zásobování probíhalo všelijak - nákladními vlaky do města (co třeba takové nákladové nádraží na Žižkově, že ?), a potom po městě koňskými potahy. Resp. když byli koně za 1. světové války zrekvírovány na frontu (a do klobás), tak je víceméně ze dne na den zastoupily nákladní tramvaje (i v Praze). takže podstatné je, že velkoměsta fungovala před ropou - a budou fungovat i po ní. Bude to samozřejmě zajímavé a z mého hlediska i celkem zábavné - ale pro spoustu lidí to bude znamenat ztrátu jejich "životních jistot" a změnu zaměstnání a specializace, apod. - ovšem mě jako liberála to příliš neděsí - tohoto by se měli děsit spíše socialisté a konzervativci ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: srandičky srandičky, na to tě užije.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: ne. existují už elektrické mopedy, a nejsou extra těžké... slabinou je jen dojezd. (nápověda: příkon elektromotoru mopedu je menší, než u elektromobilu, a baterií mu tedy stačí už cca 20-30 kg , aby byl dojezd celkem slušný)

    dnešní běžné mopedy (s CVT - variátorem místo běžného řazení) jsou i tak docela těžké krávy (50-100 kg, odhadem) - navíc stavěné, aby uvezly třeba dva lidi (150 kg). pokud dáš do předního kola elektromotor, tak celková hmotnost ti stoupne právě třeba jen o 20-30 kg... a ty můžeš ušetřit částečně tím, že bys použil lehčí konstrukční materiál na rám, kola atd.

    a ostatně se mluví i o konstrukčních materiálech, které nahradí plech karosérie, a současně budou mít vlastnosti akumulátoru... prostě představa, že auta se odteď už budou dělat pořád stejně, a nikdy jinak, je hrozně naivní - lidstvo všechny své základní technologie, (i vč. záchodu, apod.) změnilo za posledních 300 let tolikrát, že by byla spíš obrovská náhoda, kdyby dnešní koncepce automobilů časem nenásledovala vůz tažený koňmi, parní lokomotivu, nebo stacionární parní stroj s transmisí... nebo plynovou lampu... (sice je tu pár věcí, které se dělají už pár set let stále stejně, ale ve srovnání s těmi, co se dělají jinak, jsou v menšině...)
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    ITCHY: ikdyby nakrasne ropa vznikala abiotickymy (ci jakymy) procesy, tak je nam to k nicemu, protoze i tak by se vytvarela daleko, daleko pamaleji, nez ji tezime
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: Jenomže ten hybridní moped bude vážit jako pětistovka chopper, protože v něm budou dva motory a ještě baterky. Stejně jako Toyota Prius váží stejně jako o třídu větší auto.

    A hybrid na delší trasy? Pokud jde o tradiční hybrid tak, jak se používá dneska (paralelní, á la Prius), tak ten je na delší trasy nahovno, protože funguje v podstatě jako benzínový auto. Prius Plug-in žere na dálku skoro pět i když začínáš plně nabitej, přes pět když jedeš bez dobití a velmi slušně, pokud spěcháš, tak mnohem víc. Jinými slovy, víc než diesel odpovídající velikosti a pomalu stejně jako normální benzínový auto.

    Hybrid funguje jen ve městě (opět, mluvím o paralelním, plug-in je smysluplnej obecně).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: ano, hybridní pohon se dnes používá jako doplněk těžkých drahých aut - ale to není proto, že by hybridy musely být těžké za každou cenu - ale protože ta úspora paliva se nejvíce projevuje u těžkých aut. lehčí hybrid = lehčí motor, méně baterií, apod.

    hybridní by mohl být např. i lehký moped. kdyby lidé za to byli ochotni zaplatit - což dnes většinou nejsou

    jinak já si myslím, že v budoucnu se auta více diverzifikují podle účelu jejich využití, než dnes. elektromobilita zvítězí u výhradně městských a užitkových aut, která během najezdí maximálně desítky km a pak se můžou mimo špičku dobíjet ze sítě. hybridy se budou používat např. u čistě osobního automobilismu, kde se občas jezdí delší trasy v kuse (třeba za rekreací), a pak samozřejmě mimo velká města, kde se taky jezdí na delší vzdálenosti, než ve městech.

    celkově hybridy bodují v USA, kde jsou ty vzdálenosti fakt velké - ale elektromobily mají velkou šanci v Evropě, kde jsou města daleko hustěji stavěná a vzdálenosti nejsou tak velké.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam