• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: a stále platí že víc než postPO dokáže zacloumat ekonomikou spusta dalších ejvů včetně krize státních dluhopisů a průseru demografického vývoje
    mimochodem neustále stoupající ceny energií krizi v osledních letech žádnou krizi nevyvolaly, špatné hypotéky ano...takže co má větší dopad na ekonomiku?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: aha, takže si zase každý účelově a po svém vykládá slovo peak
    pak tedy nepoužívejte slovo peak, jenžto to znamená striktně vrchol těžby
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    ITCHY: tu stale nissi a nissi schopnost tezby ale tvrde dopadne. Myslim, ze je Jasne, ze tady nikdo, tedy ani ja, nemluvi o PO striktne jako o vrcholu produkce, ale o obdobi po.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: pokud je pravdivá teorie že PO ani nepoznáme,respektive poznáme ale zpětně nebude mít vliv
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    ITCHY: PO nebude mít na ekonomiku žádný podstatný vliv
    Sni dal...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OMNIHASH: proč tam cpeš závislost, já jen tvrdím že netřeba strašit PO když na pořádnou krizi stačí propojený bankovní systém a bubliny na trhu
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ITCHY: to je ale základní nepochopení výrokové logiky
    a=>b není b=>a
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: na pořádnou krizi nepotřebuješ žádný PO
    důkaz byl podán před 2 lety a to bylo v jednotkách procent
    sni dál že ekonomika světa stojí leží a padá na ropě a dokud není PO bude šlapat jako hodinky
    PO nebude mít na ekonomiku žádný podstatný vliv protože je dost dobře možné že PO zjistíme až se zpětnou platností...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Khosla, Gates Are Betting On EcoMotors’ Engine Technology to Transform Autos Into Cleaner, Cheaper, and More Powerful Machines | Xconomy
    http://www.xconomy.com/detroit/2010/11/01/khosla-gates-are-betting-on-ecomotors-engine-technology-to-transform-autos-into-cleaner-cheaper-and-more-powerful-machines/?single_page=true
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    MESK: AFAIK slo ciste o presun spekulaci.
    MESK
    MESK --- ---
    GRENDAL: nejsem proti, ze PO muze vyvolat ekonomickou krizi, ale evidentne jeste nevime, zda na zacatku krize slo ciste o presun spekulaci z trhu nemovitosti na trh komodit nebo za tim byl castecne i skutecny nedostatek (ne jen umely nedostatek vyvolany skladovanim za ucelem spekulace). Osobne si myslim, ze sme na prodlouzenem plato, ktere potrva diky krizi delsi dobu (2007-2012?). Jakmile se globalni ekonomika vzchopi, dozvime se jak na tom jsme s ropou (jestli se behem tech celkem peti let vzchopi).
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    ITCHY: Jasne, PO nevyvola krizi...
    Sni dal...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: protože krize,nikoliv PO ani GO ani nic, prostě méě peněz méně muziky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: K tý infrastruktuře bych si dovolil připomenout, že kupříkladu před 15 lety neexistovala infrastruktura pro mobilní telefony a stejně tak nedávno neexistovala infrastruktura pro vysokorychlostní připojení k internetu. A infrastruktura pro EV není o tolik náročnější...

    Pokud jde o obnovu vozovýho parku - není potřeba vyměnit všechno, stačí většina. Lidi, který jezděj hodně, budou víc motivovaný si koupit úspornější, případně elektrický auto, lidi který jezděj o něco míň nebo nemaj tolik peněz si koupěj ojetý úsporný auto (už teď jich je dost), případně něco předělanýho na palivo, který ještě bude (LPG, CNG, bionafta, dřevoplyn, cokoliv...) a lidi který jezděj málo nebo jsou ochotný utrácet velký peníze za palivo si budou kupovat ty normálně žravý auta, protože ty budou za babku - podobně jako dneska stojí patnáct let stará luxusní limuzína stejně jako desetiletý autíčko do města, jen se ten rozdíl ještě prohloubí.

    K tomu se můžou přidat svépomocný nebo aftermarket konverze na úspornější provoz (od úprav aerodynamiky přes delší převody až po montáž úspornějších motorů - googlete "hypermiling"), případně konverze na EV. Ve chvíli, kdy se začnou masově prodávat EV a plug-in hybridy, nebude zas takovej problém vzít třeba bouranej Chevy Volt a nabastlit z něj celý pohonný ústrojí včetně baterek třeba do 15 let starýho, lacinýho a hlavně lehkýho hatchbacku.

    Teď se takovejma věcma skoro nikdo nezabejvá, protože se to nevyplatí. Ale pokud vzorste cena paliv a zároveň nebudou kapacity automobilek a kupní síla stačit k tomu, aby si všichni koupili nový auta, a lidi nebudou mít na to jezdit se starejma, tak si prostě nějak poraděj. Ano, nabastlit do starý Astry agregáty z Voltu nebo Ampery je podstatně složitější než nabastlit do benzínovýho Mercedesu z 80. let motor 200D, ale lidi mají taky větší přístup k technoogiím a věci jako programování řídících jednotek a podobný záležitosti už se běžně daj dělat doma.

    Rozdíl je jen v tom, že dneska takový akce podnikají maximálně nadšenci a obvykle za účelem toho, aby to líp jezdilo (Chevrolet V8 téměř v čemkoliv, od Jaguaru po Mazdu MX-5, motory z BMW nebo z nejrůznějších Japonců taktéž skoro v čemkoliv), ale pokud lidi nebudou mít jinou možnost, půjde takhle zahejbat i se spotřebou. Podobně jako na Kubě dokážou implantovat motor z GAZe do Buicku z padesátejch let, protože na ten původní nejsou díly...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VSOUKOLOHLOR:
    1.)Zvláštní, že dodneška nebyl problém koupit si auto. Asi přijde nějaká apokalypsa, která zvedne cenu o tisíce procent a proto si jen ikdo nebude moci dovolit.
    2.)Ropa, ostatně jako 99,9% věcí na téhle planetě je nedostatková, vždycky byla a vždycky bude. Rovnoměrná distribuce čehokoliv je komunistická utopie, která nikdy nefungovala. Deal with it.
    3.)To, že ropa jednou uplně dojde je tak fundamentální nepochopení ekonomie, že je to až k pláči.
    4.) změny infrastruktury jsou stejný problem, jako výměna vozového parku. Jestliže jsme byli schopni postavit benzínky a vyasfaltovat silnice, proč bychom nebyli schopni přidělet na každou z nich stojan pro elektromobily, popřípadě hodit do skladu nabíječku a pár baterií?
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    ITCHY: ne zaklady ekonomie jsem rozhodne nezapomel. Jen rikam, jak je to v praxi. Copak jsi nezaznamenal, co se delo s prodejem aut a jejich cenou za nedavne krize? Pripomenu. Prodejci sli s cenama dost dolu, ale i presto prodej klesal. Proc tomu tak bylo, jsem myslim srozumitelne napsal v poslenich mych prispevcich. Ostatne tohle pisu hodne casto, zvlast kdyz tu nekdo porad prichazi s tim, jak jak nove technologie pomuzou tu situaci prinejmensim zmirnit.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: jj turbíny jsou dost efektivní.. jinak mně napadla v souvislosti s regenerací u turbín (teplými výfukovými plyny se ohřívá přes výměník palivo), jestli by tuhle regeneraci nešlo udělat i u normálního motoru..

    prostě místo chladící vody ohřejvat i palivo na vstupu.. (Teď mně napadlo, Mercedes OM60x motory (W124, X08 dodávky apod.) mají předehřev paliva a úspora z toho asi není moc velká, asi by to chtělo tu naftu ohřát tak na 300C :)

    Jinak se prej taky dá vzít turbodmychadlo z auta, dobastlit doprostřed spalovací komoru a máš pěkný turbomotor. :)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    GRENDAL: opět zapomínáte na základy ekonomie
    pokud poroste rapidně poptávka po úsporných vozech bude jejich cena co????
    ano bude stoupat,bez ohledu na to zda jsou úsporné či nikoliv
    ostatně tento trend je zjevný i dnes kdy ojetá 10 let stará nákuní taška stojí v bazarech mnohdy i více než 10 let starý benzínový dvoulitr
    opět zůstává otázka jaká je návratnost ,a to je to co mě zajímá mezi koupí hybridní krávoviny prius, který se vyznačuje jak přemrštěnou cenou tak průměrnou, nikoliv podprůměrnou spotřebou oproti koupi starší benzínové 1800...

    jinak obecně platí že jakákoliv úsporná technologie je vždy násobně dražší než ta neúsporná, takže si úsporné technologie kupují pouze a jen lidé kteří na ně mají, tzn jednotky procent populace a je naprosto iluzorní se domnívat že systémem dodatečného zdanění přiměji chudáka aby si koupil tepelné čerpadlo
    výsledný efekt je ten že ten chudák umře na zimu
    asi tak smysluplné jako chtít po rovníjkové africe aby její obyvatelé používali a platili výhradně solární energetiku
    úsporné technologie si totiž většinou kupují lidé kteří chtějí být trendy a kteří na to mají
    notabene je potřeba kalkulovat zda ona úspora má význam aneb pokud návratnost není do 10 let nemá cenu se tím zabývat,neb tak vzdálenou budoucnost nelze plánovat a předvídat
    když to shrnu ,představa že 80% české populace která jezdí 10 a více let starým šuplíky a je ráda že si čas od času koupí něco na sebe a ledva stíhá splácet hypo či školy dětem si najednou z jakéhosi pohnutí mysli koupí pseudoeko auto alá prius se nedá nazvat jinak než idiocií...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BOBASH: zcestná myšlenka
    zkus si to spočítat, návratnmost je v řádu desetiletí a za hranicí běžníé životnosti automobilu
    aneb pokud si někdo kupuje nové auto, pak většinou jen a jen ze zcela iracionálních důvodů ,protože ho prstě chce, stejně jako si lidé kupují nové televize či telefony
    prostě vohnoput koupí sociálního snu fabia 1,2 http získá zcela iracionální pocit že je teď něco víc, páč má njů kchár, mámo...
    můj automobil se vyznačuje třeba spotřebou 9l/100
    při zakoupení stejné značky ale nového vozu se spotřebou 6l na 100 dělá rozdíl mezi pořizovací cenou a cenou mého old kcháru zhruba 1 míč.tedy při rozdílu spořeby 3l na 100 a mých 15 000km per rok je návratrnost 71 let!!!!!
    skutečně mi věř že si lidé nová auta kvůli spotřebě nekupují...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam