• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Gas glut threatens investment in renewables sector, IEA warns | Business | The Guardian
    http://www.guardian.co.uk/business/2010/nov/09/gas-iea-oil-renewables
    E2E4
    E2E4 --- ---
    tržní kapitalizace (založená na cenách akciových podílů) a dividendy veřejně vlastněných ropných společností i společností z oblasti alternativní energetiky.

    Jinými slovy, dneska jsou alternativní technologie asi tak málo kapitalizované, jako je malý jejich podíl.. Tržní kapitalizace a dividendy budou asi dost jinde, když bude pro alternativní technologie opravdová potřeba..

    Navíc je zavádějící to dělit dividendou - většina amerických společností nevyplácí dividendy, ale orientuje se na růst equity..

    Rád bych udělal nějakou analogii, typu Nokia vs Apple vs Google, že třeba podle tehdejší tržní kapitalizace a podílu divdend by Nokia byla nanahraditelná..

    PS Článek je od Trofima Denisoviče z věstníku jarovizace.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Studie: Použitelné alternativy k ropě budou k dispozici 90 let poté, co dojde

    Studie dvou autorek z University of California v Davisu zveřejněná v časopise Environmental Science & Technology na probabilistickém teoretickém modelu zkoumá možný průběh nahrazování ropy coby hlavního energetického zdroje průmyslové společnosti. Prognóza je založena na tržních očekáváních vyjádřených v cenách a veřejně obchodovaných cenných papírech. Projekce dospívá k závěru, že při zachování stávajících trendů by byly případné nové technologie nutné k nahrazení ropy a ropných produktů k dispozici zhruba 90 let po vyčerpání známých světových zásob.

    Prognóza byla zveřejněna v pondělí a je založena na předpokladu, že dlouhodobé investice lze použít jako vhodný indikátor toho, zda vzniknou nové technologie. Analýza vychází beze zbytku "zevnitř systému", tj. z tržní perspektivy a standardního předpokladu mainstreamové ekonomie ohledně neomezené substituce zdrojů, nebere v úvahu implikace druhého termodynamického zákona.Profesorka Debbie Niemayer a postdoktorantka Natalija Malyškina se pokusily vytvořit nástroj, který by politikům pomohl stanovit si realistické cíle v oblasti udržitelnosti a vyhodnotit realizaci těchto cílů.Klíčové prvky studie představují tržní kapitalizace (založená na cenách akciových podílů) a dividendy veřejně vlastněných ropných společností i společností z oblasti alternativní energetiky. Podobné teoretické nástroje byly už použity k prognózování v oblasti financí, politiky a sportu.Niemayer označila závěry studie za varování, že současné politické cíle nejsou dost ambiciózní na to, aby předešly sociálním a ekonomickým škodám spojeným s vyčerpáváním hlavního fosilního energetického zdroje.

    celá studie zde: http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/es100730q?journalCode=esthag
    E2E4
    E2E4 --- ---
    RAGNAROK: jsou to moje fake ids, samozřejmě, řeším tím fundamentální dichotomii moderního světa.. :)
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    itchi a scratchi show dil 156.
    Zda se mi ze E2E4 (aka ithci 2) to nekdy dela schvalne a vymysli zverozvesty katastrofy, aby se jim mohl v zapeti posmivat.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Ostatně tady je jednoduché řešení peak oilu v dopravě.. :)

    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    E2E4: Čoveče, tak to seš dost mimo. Opakovaně jsem tu psal, že nemám patent na pravdu, že jsem otevřen diskusi, že spoustu věcí prostě nevíme a nemůžeme vědět. A tvá odpověď? Neutuchající ignorance v podobě úmorného rajtování na peak oil debunkeru. Sorry, tys nikdy v mých očích neměl zájem o solidní diskusi, na rozdíl od většiny jiných. A útoky ad hominem? No, je mi tě líto, člověče, ale těch tady bylo už tolik (z obou stran), že jsem je už dávno přestal počítat a brát vůbec v potaz.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ad [ VSOUKOLOHLOR @ Globální ekonomická krize (2008-????) ] a jeho útok ad hominem.. on je problém, že ty nepříjmáš žádne protiargumenty, ani na úrovni "mohlo by to být i jinak"..
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    XCHAOS: vyjímečně zcela správě-což je u ekonomických pohledů na věc u tebe docela vzácností....
    ano růst cen potravin může znamenat i stoupající poptávku po potravinách
    E2E4
    E2E4 --- ---
    LOPIK: nedají se uhlovodíky v asfaltu krakovat?? a dokážu si představit i spalovací motor / kotel na asfalt :)
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    XCHAOS: K asfaltu tolik, že ho předně dnes můžeme poměrně dobře recyklovat.

    XCHAOS: Tohle se ti moc nepovedlo. Občas se z pozice "vznešeného klerika hovořícího na téma lidské rozmnožování" podaří i vcelku přínosný příspěvek. Ale vynášet takové generálky o čemsi, o čem mnoho nevíš, výsledek je zjevný: nepodařilo se. Abych tedy parafrázoval jednoho klasika: "Ale chyb se dopouštíš i ty." Co se mě týče, dost dobře nerozumím, co má například chemie či fyzika říci k realitě jazyka, řeči a lidského dorozumívání.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ono u toho asfaltu jde taky trošku o to, že se s tim nic jinýho nedá moc dělat a v rafineriích ho zbyde vždycky dost..
    VOREL
    VOREL --- ---
    E2E4: v roce 1930 jsem vladl svym poddanym v Rumunskych Karpatech. Neresil jsem Ameriku.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: když jsme u té argumentace, ty zase vůbec nezohledňuješ jakékoliv konstanty. princip funguje, a tedy je správné ho použít, bez ohledu na to, jak je jeho efekt silný, ať už absolutně nebo relativně..

    A bereš za bernou minci ideoligcky zabarvené zdroje - viz např. Bursík a pálení potravin, že je to jenom pár procent polí, hahaha. Bursík měl všechny dobré důvody o tom lhát a zkreslovat, a taky to dělal..

    A třeba s těma silnicema, pěkná idea, znamenalo by to celkové snížení o prdík, někde jsem četl a sem jsem posílal..

    A o tom že v USA se celých deset (!!!) procent jejich obří spotřeby ropy spotřebuje na road pavement - mostly asphalt.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    VOREL: mimochodem, kdes byl v roce 1930 ? co bys říkal tenkrát?
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: přesně tak, s půdou je to reálnější navíc se jí dost spotřebuje na boj s Globálním Oteplováním .. Prostě hladověním k trvale udržitelnému rozvoji.

    O omezení počtu obyvatel hovoří kdekdo .. Mimochodem jestli je něco postaveno na neudržitelném trvalém růstu, tak je to důchodový systém - musíš mít 2 děti abys uživil 1 důchodce, což vede k exonenciále, a nebo k těžkým problémům jako má Čína s politikou 1 dítěte..

    Ekonomie není doktrína, poměrně přesně ví v jakých ohldech je nepřesná a nereálná..

    HDP je samozřejmě číslo které toho zas tolik nevystihuje, o čemž se ví. výhodou je, že se dá reálně měřit, čísla která toho vystihují více se zase dají lépe vycucávat z prstu. :) Klidně mi vymysli alternativu k HDP, nemysli si že se o to nikdo nikdy nesnažil.. :)

    Ale HDP - dá se sledovat v porovnání a na to je užitečné, nějakou vypovídací schopnost má - HDP Bangladéše je mnohem menší než USA, a s jejich HDP je to podobné..
    VOREL
    VOREL --- ---
    XCHAOS: ja jsem jednoduchym, ale penize jsou krvi nasi ekonomiky diky niz zereme, pijeme, jezdime a ted kecame, az zkolabuje budeme rozvrkoceni
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VOREL: kolabuje pouze určitý dílčí layer (finanční systém), který byl nahrazený něčím efektivnějším (například Internet jako celek).

    současně je možné, že těžba ropy klesá i proto, že lidé nejsou přesvědčeni ,že je rozumné dále investovat do toho, aby se jí těžilo více a více rychleji a rychleji: pokles sám může být příznakem sebe-opravných tendencí v systému...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: ovšem ještě můj komentář: asfalt je současně odpad z rafinérií - takže je to celé spíš o tom, že až ropa dojde, tak se prostě i v tomto případě obejdeme bez ní.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS: Silnice a dálnice z pískovce by zvýšily odrazivost těchto ploch ve městech asi o 20%. To by znamenalo snížení teploty ve městech asi o 2 až 3 stupně. Zároveň zvyšují v noci viditelnost. Využití tohoto typu silnic by zároveň znamenalo významné snížení spotřeby ropy, a tedy i emisí oxidu uhličitého.

    Pro srovnání, na stavbu silničního systému v Jižní Koreji jehož délka je 86 990 km bylo spotřebováno podle odhadů asi 28 000 000 barelů surové ropy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam