• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MESKPeak Oil - zlom ropy
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: No jo, ale to je haluška.
    The Truth About Toyota’s New Magnesium Battery | Popular Science
    http://www.popsci.com/cars/article/2011-01/truth-about-toyota%E2%80%99s-new-magnesium-battery

    Hele ale nevylučuju... kdyby se něco objevilo byla by to záchrana. Ale moc tomu nevěřím, na to je to výzkumný pole už trochu moc probádaný.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: vzal jsem první odkaz z gůglu
    Toyota vyvíjí náhradu za lithium-iontové baterie založené na magnesiu - Eko Auto
    http://eko-auto.com/?p=322
    nicméně jsem to nečetl, já o tom někde na netu četl nějakou 2 řádkovou noticku

    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Pošli mi odkaz na ty magnesiovky.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: to je to co jsem psal, dobíjecí kabel na hlavních tazích
    fungující co já vím na najké elektromagnetické indukci třeba
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: no zrovna ty magnesiovky vyvýjí toyota, což je na poli hybridů a elektromobilů číslo 1 mají mít 2násobnou kapacitou lithion-iontové,
    IBM maká na lithium-vzduchových-existuj již prototypy - dojezd 800k m!!!!
    nebyl bych skeptický

    BIDAK
    BIDAK --- ---
    BIDAK: Možná nějaký troleje pro auta... nevím.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Snad. Ale zrovna v bateriích o tom dost pochybuju. I když rád bych byl překvapen.

    Jako všude jinde je jaderná energie řešení. Ale na elektrickou dopravu (mimo koleje) nevěřím. I s těma lithiovkama ta hmotnost baterií je příliš vysoká. Tirák na baterie prostě nepostavíš. Respektive poveze tak akorát svoje baterie. :o(
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: tak ještě magnesiové baterie-ve vývoji, neboj ono se něco najde
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Tam nevím jak jsou na tom zásoby. Nicméně s NiCd se do aut nepočítá kvůli paměťovému efektu.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: to nevim, nicméně existuji taky niklkadmiovky,ne?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: A víš že na světě není dost lithia pro ty baterky? Navíc lithium bude potřeba i pro ty fúzní elektrárny - a hodně.
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: klasika ,baterie + rekuperace + dobíjecí stanice+ na hlavních trasách-dálnicích třeba kabely
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Jak budeš skladovat elektřinu v dopravních prostředcíh?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: ne všechno není horší než ropa
    nicméně používat se má vždy to co je nejefektivnější-v současné době to prostě ropa je...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: elekrifikace dopravy na základě jádra
    za nejpravděpodobnější považuji do budoucna jadernou fůzi
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY: Je to 3x méně. Všechno je horší než ropa. Na tom nemůžeš svůj argument stavět.

    ITCHY: Jo, přesně tak. až na to že je to nepravděpodobné. Co je podle tebe pravděpodobné?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: OK není to o několik řádů to jsem tak plácnul nicméně je to
    3* méně
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: jinými slovy, ano pokud nebude fůze, jádro, zemní plyn, skladování elektřiny či bezdrátový přenos, težba či nová naleziště jinde, či zcela jiné technologie
    ano v tom případě to může fungovat nicméně je to velice nepravděpodobné
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    ITCHY:
    efektivita takového spalování je proti ropě o několik řádů níž
    Kde vidíš těch několik řádů?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BIDAK: díky že to potvrezuješ taktéž
    jinak z hlediska výhřevnosti

    ropa - 43 - 47 MJ/kg
    dřevo - 18MJ/Kg

    ergo 3* méně
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam